آئودیآکورااینفینیتیبی ام وپورشهجنرال موتورزچشم اندازدوجفوردکادیلاکلکسوسمرسدس بنزولوو

تیم بهتر، رتبه برتر؛ کدام کمپانی سریع‌ترین SUVها را می‌سازد؟

معمولاً وقتی سخن از SUV به میان آید، کمتر کسی به دنبال سرعت و شتاب بالاست. معمولاً معیارها برای برتری SUVها موتور و بدنه قدرتمند برای آفرود یا یک سواری راحت و بی‌دغدغه به‌عنوان یک خودروی خانوادگی است. اما به‌هرحال سرعت و شتاب بالا موضوعی نیست که چندان هم بی‌تأثیر یا بی‌ارزش باشد. همه می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در هر خودرویی و در هر طبقه‌ای، موتور قدرتمند و به دنبال آن سرعت و شتاب بالاست. پس بگذارید هر چه سریع‌تر سراغ اصل ماجرا برویم. ۱۵ کمپانی بزرگ تولید کننده SUV را بر اساس میانگین زمان صفرتاصد خودروهای تولیدی‌شان در رده SUV، گرد هم آورده‌ایم، تا بهترین کمپانی را در این زمینه مشخص کنیم. جمله معروفی هست که می‌گوید “قدرت تیم شما برابر با قدرت ضعیف‌ترین بازیکنتان است.” ما نیز قصد داریم تا با نام بردن از ضعیف‌ترین و قوی‌ترین SUVهای هر کمپانی، برترین کمپانی را مشخص کنیم. قبل از شروع باید به نکته‌ای اشاره کرد و آن این است که ما در این رده‌بندی فقط خودروهایی که در حال حاضر قادر به خرید آن هستیم را اعمال کرده‌ایم.

Quickest-and-Slowest-SUVs
۱۵. لکسس

میانگین زمان صفرتا صد: ۷.۵۵ ثانیه
اگر بخواهیم لکسس را ازنظر سرعت و شتاب موردبررسی قرار دهیم به خودرو LX 570 2014 می‌رسیم که زمان صفرتا صد آن ۶.۸ ثانیه است. جالب است بدانید که مدل ۲۰۱۴ با جعبه‌دنده شش سرعته در قیاس با مدل ۲۰۱۶ همین خودرو که با جعبه‌دنده هشت سرعته عرضه شد، نیم ثانیه سریع‌تر است. اما می‌رسیم به پایین‌ترین نقطه لکسس در SUVها. لکسس NX 300h 2015 می‌تواند در مدت ۸.۳ ثانیه از حال سکون به‌ سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. اگرچه این خودرو هیبریدی است ولی با مصرف تنها یک لیتر در ۱۴ کیلومتر در محیط‌های شهری و مصرف یک لیتر در ۱۲ کیلومتر در بزرگراه‌ها، خودروی شایسته‌ای است و منظور نکردن آن در این لیست کمی ناعادلانه است.

lexus LX 570
lexus LX 570

۱۴. فورد

میانگین زمان صفرتا صد: ۷.۳۵ ثانیه
ابتدا به سراغ یکی از بارزترین SUVهای این کمپانی یعنی فورد اِج می‌رویم. بهره‌وری از سیستم چهارچرخ محرک با خروجی ۳۱۵ اسب بخار و ۴۷۴ نیوتون متر گشتاور. تعجبی ندارد که بشنویم صفرتاصد این خودرو ۵.۷ ثانیه است. اما زمان آن است تا سری به ته صف در خط تولید فورد بزنیم. جایی که فورد اسکیپ ۲۰۱۳ با استفاده از موتور ۱.۶ لیتری اکوبوست I-4 می‌تواند در زمان ۹ ثانیه سرعت خود را از صفرتا صد کیلومتر بر ساعت برساند. البته که در حالت بنزینی این موتور از موتور ۲ لیتری اکوبوست I-4 تیتانیوم بهتر است، ولی خب ما ترجیح دادیم تا به‌جای تیتانیوم، اسکیپ را به‌عنوان ضعیف‌ترین SUV فورد معرفی کنیم؛ زیرا که دست‌کم تیتانیوم زیباتر از اسکیپ است.

Ford Edge Sport AWD
Ford Edge Sport AWD

۱۳. داج

میانگین زمان صفرتا صد: ۷.۳ ثانیه
در یک اتفاق جالب، هم کندترین و هم سریع‌ترین SUV داج، مدل دورانگو است. داج دورانگو ۲۰۱۴ R/T با موتور Hemi دارای صفرتا صد ۶.۶ ثانیه‌ای است درحالی‌که دقیقاً همین مدل با موتور V6 پنتاستار زمان ۸ ثانیه را به ثبت رساند. شاید بپرسید که تکلیف داج جورنی چه می‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم که مدل شش سیلندر آن عملکردی مابین دو مدل دورانگو داشت.

Dodge Durango
Dodge Durango

۱۲. جیپ

میانگین زمان صفرتا صد: ۷.۲۵ ثانیه
شاید از دیدن نام جیپ در این رتبه کم جاخورده باشید. جیپ گرند چروکی SRT با ثبت زمان ۴.۴ ثانیه در رتبه اول خط تولید کمپانی قرار می‌گیرد و البته لقب پنجمین SUV سریع این لیست بلندبالا را هم ازآن خود می‌کند؛ اما خودرویی که همه رشته‌های جیپ را پنبه می‌کند، جیپ کامپس ۲۰۱۳ است که با صفرتا صد ۱۰.۱ ثانیه‌ای یک‌تنه کل کمپانی را باوجود ستاره‌ای درخشان همچون گرند چروکی SRT به رتبه دوازدهم سوق می‌دهد.

jeep grand cherokee SRT
jeep grand cherokee SRT

۱۱. اینفینیتی

میانگین زمان صفرتا صد: ۷.۰۵ ثانیه
در خط تولید اینفینیتی، ابتدا با QX70 2014 روبرو می‌شویم که صفرتا صد ۶.۱ ثانیه‌ای را به ثبت می‌رساند. کندترین SUV اینفینیتی هم QX60 هیبریدی است که صفرتا صد آن ۸ ثانیه زمان می‌برد.  البته لازم به ذکر است که ما مدل ۸ سیلندر QX70 2009 (که در آن زمان با نام FX50 S شناخته می‌شد) را که صفرتا صد آن ۵.۲ ثانیه است در نظر نگرفتیم.

Infiniti QX70
Infiniti QX70

۱۰. لینکلن

میانگین زمان صفرتاصد: ۶.۹ ثانیه
این موتور تویین توربو ۳.۵ لیتری اکوبوست V6 در لینکلن نویگیتور ۲۰۱۵ است که به داد این کمپانی رسیده است. با صفرتا صد ۶.۲ ثانیه. اما در آن‌سو وضعیت کمی متفاوت و لینکلن MKC 2015 با موتور دولیتری اکوبوست I-4 و ثبت زمان ۷.۶ ثانیه قعرنشین تیم لینکلن است.

Lincoln Navigator
Lincoln Navigator

۹. جی ام سی

میانگین زمان صفرتا صد: ۶.۵۵ ثانیه
همانند دوج، ارتش SUV جنرال موتورز هم با یک اسم می‌درخشد و با همان اسم هم سقوط می‌کند. جی ام سی یوکان Denali XL 4WD 2015 با موتور ۶.۲ لیتری V8 توانست در ۶.۲ ثانیه سرعتش را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و این در حالی است که موتور کم‌حجم همین مدل یعنی یوکان SLT 2015 با ۵.۳ لیتر و هشت سیلندر صفرتا صد ۶.۹ ثانیه‌ای را به ثبت رساند.

GMC Yukon Denali XL
GMC Yukon Denali XL

۸. ولوو

میانگین زمان صفرتا صد: ۶.۵ ثانیه
تنها چیزهایی که سبب تفاوت میان بهترین و بدترین بازیکن ولوو در این مقایسه می‌شود، چند دهم ثانیه و ۲۹۵ کیلوگرم وزن اضافی است. ولوو XC60 T6 Drive-E 2015 با ثبت زمان ۶.۳ ثانیه بهترین خودرو در این زمینه بوده است؛ خودروی XC90 2016 با همان موتور توربو و سوپرشارژر به‌کاررفته در XC60 و البته ۱۴ اسب بخار بیشتر درحالی قعرنشین جدول ولوو است که تنها با ۰.۴ ثانیه دیرتر به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسید. البته این دلیلی بر بد بودن XC90 نیست. شاید در این زمینه XC90 کم بیاورد ولی ازنظر ظاهری و طراحی بسیار بهتر از XC60 سالخورده است.

Volvo XC60 T6 Drive-E
Volvo XC60 T6 Drive-E

۷. مرسدس بنز

میانگین زمان صفرتا صد: ۶.۴ ثانیه
اگر از دیدن مرسدس بنز در این رتبه تعجب کردید باید بگویم که با مشاهده رتبه بعدی بیش از این متعجب خواهید شد. همانند مرسدس‌های E کلاس، مرسدس GLE هم با پیشرانه‌های متعددی عرضه‌شده است. بهترین آن‌ها مرسدس GLE63 S کوپه فورماتیک است که با موتور تویین توربو V8 و خروجی ۵۷۷ اسب بخار و ۷۶۰ نیوتون متر گشتاور، توانست در عرض ۳.۹ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد و البته دومین خودروی سریع موجود در این لیست بلندبالا هم لقب بگیرد؛ خب پس چرا مرسدس هفتم است؟ جواب این سؤال یک مرسدس GLE300d فورماتیک است که با ثبت زمان ۸.۹ ثانیه، دایملرها را در این رتبه قرارداد. خودرویی که بیشتر به سمت لوکس بودن سوق داده‌شده است تا اسپرت بودن.

Mercedes-AMG GLE63 S Coupe
Mercedes-AMG GLE63 S Coupe

۶. آکورا

میانگین زمان صفرتا صد: ۶.۳ ثانیه
بله! درست می‌بینید. آکورا بالاتر از مرسدس بنز قرارگرفته است. اول نگاهی به رتبه‌های اول و آخر آکورا بیندازیم و بعد دلیل برتری آن به مرسدس را بگوییم. خودروی آکورا RDX Advance 2016 توانست صفرتا صدی ۶.۲ ثانیه‌ای را از خود برجای بگذارد و در آن‌سو آکورا MDX SH-AWD 2016 با ثبت زمان ۶.۴ ثانیه، اگرچه کندترین SUV آکورا لقب گرفت؛ ولی چندان هم با RDX تفاوت ندارد. اما حالا برویم به پاسخ این سؤال که چگونه آکورا برتر از مرسدس است. همانند مسابقات اتومبیلرانی، اینجا ثبات در زمان اهمیت بسیاری دارد. مهم نیست که مرسدس GLE63 توانسته است ۲.۳ ثانیه سریع‌تر از آکورا RDX باشد. مهم این است که ثبات و پایداری زمان در آکورا بسیار بهتر است و اختلاف بهترین و بدترین زمان تنها ۰.۲ ثانیه است، درحالی‌که این رقم در مرسدس بنز ۵ ثانیه است.

Acura RDX
Acura RDX

۵. کادیلاک

میانگین زمان صفرتا صد: ۶.۲۵ ثانیه
ما حدس می‌زنیم کادیلاک XT5 که در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهد شد، سریع‌تر از کادیلاک اسکالید پلاتینیم ۲۰۱۵ باشد که توانسته است صفرتاصد ۵.۹ ثانیه‌ای را به ثبت برساند؛ ولی خب هم‌اکنون لقب سریع‌ترین SUV کادیلاک را به اسکالید پلاتینیم می‌دهیم. در طرف دیگر، کادیلاک SRX 2012 قرار دارد که با ثبت زمان ۶.۶ ثانیه در جایگاه آخر قرارگرفته است و البته جالب است بدانید که XT5 قرار است جانشین همین خودرو شود.

Cadillac Escalade Platinum
Cadillac Escalade Platinum

۴. لندروور

میانگین زمان صفرتا صد: ۶.۱ ثانیه
تفاوت میان زمان ثبت‌شده توسط لندروور رنج‌روور اسپرت SVR به‌عنوان سریع‌ترین، با لندرور دیسکاوری اسپرت به‌عنوان کندترین، چندان هم کم نیست. ۴.۳ ثانیه در برابر ۷.۹ ثانیه. اختلاف زیادی است و همانند مرسدس بنز اگرچه رنج‌روور اسپرت SVR زمان خوبی را داشته است ولی این دیسکاوری اسپرت است که لندروور را پایین می‌کشد.

Land-Rover Range-Rover Sport SVR
Land-Rover Range-Rover Sport SVR

۳. آئودی

میانگین زمان صفرتا صد: ۵.۴۵ ثانیه
آئودی SQ5 2015 همان‌طوری که یک SUV لوکس به شمار می‌رود، پرقدرت و پرسرعت هم هست. این خودرو با ثبت صفرتا صد ۴.۴ ثانیه‌ای توانست بهترین SUV آئودی در این مقایسه باشد. در سوی دیگر آئودی آلرود ۲۰۱۳ با رسیدن به ‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت طی ۶.۵ ثانیه باعث شد تا میانگین آئودی پایین بماند و مدال برنز این مقایسه را بر گردن بیاویزد.

2015 Audi SQ5
۲۰۱۵ Audi SQ5

۲. بی‌ام‌دبلیو

میانگین زمان صفرتا صد: ۵ ثانیه
با داشتن خودرویی همانند X6M 2016 کسب این جایگاه دور از انتظار نبود. خودرویی که با صفرتاصد ۳.۷ ثانیه‌ای لقب سریع‌ترین خودروی این لیست را ازآن خودکرده است. اما چرا بی‌ام‌دبلیو اول نشد؟ دلیل آن کندی بی‌ام‌دبلیو X4 xDrive28i 2015 بود که با صفرتاصد ۶.۳ ثانیه‌ای، بی‌ام‌دبلیو را از کسب مقام اول بازداشت. خط تولید گسترده بی‌ام‌دبلیو و مدل‌های بسیار متنوع و متعدد باعث شده است تا این کمپانی در این لیست جایگاه خوبی دست‌وپا کند. هرچند که همین موضوع هم باعث شد تا از دست‌یابی به مدال طلا بازماند.

BMW X6 M
BMW X6 M

۱. پورشه

میانگین زمان صفرتا صد: ۴.۵۵ ثانیه
خیلی جالب است که هر سه رتبه برتر نصیب ژرمن‌ها شد و این شاید طعنه‌ای به سایر خودروسازان و البته SUV سازان جهان باشد. پورشه کاین توربو اس ۲۰۱۶ توانست در زمان ۴.۲ ثانیه سرعتش را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. البته که این سریع‌ترین SUV بررسی‌شده در این لیست نیست؛ ولی شما را دوباره به یاد جمله‌ای که در ابتدا گفتم می‌اندازم؛ ” قدرت تیم شما برابر با قدرت ضعیف‌ترین بازیکنتان است”. همین مسئله کلیدی است که باعث می‌شود پورشه در صدر این جدول قرار بگیرد. پورشه شاید ستاره‌ای به بزرگی X6M یا X5M و یا GLE63 S کوپه نداشته باشد (پورشه کاین توربو اس چهارمین خودروی سریع این لیست است)، اما بهترین تیم را دارد. تیمی که همه خودروهایش در سطحی بالا و بسیار نزدیک به هم قرارگرفته‌اند. کندترین SUV در این کمپانی آلمانی، پورشه ماکان اس است که توانست زمان ۴.۹ ثانیه را به ثبت برساند و البته این از بهترین خودروهای بسیاری از کمپانی‌ها سریع‌تر است.

Porsche Cayenne Turbo S
Porsche Cayenne Turbo S

در پایان ذکر یک نکته بسیار جالب در مورد پورشه خالی از لطف نیست. اگر پورشه هنوز هم برای کاین از موتورهای دیزلی استفاده می‌کرد، الآن در جایگاه سوم قرار می‌گرفت. پورشه کاین دیزلی ۲۰۱۳ دارای صفرتا صدی ۶.۹ ثانیه‌ای است که اگر هنوز هم پابرجا بود، این خودروساز را پشت سر بی‌ام‌دبلیو و آئودی قرار می‌داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    افرین به پورشه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. king 918

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      خود سایت پورشه که شتاب ماشین هاشو پایین تر از مقدار واقعی میزنه شتاب کاین توربو اس رو 3.8 زده نه 4.2 در ضمن کاین سریعترین شاسی بلندی هست که دور پیست نربرگ رینگ رو زده و حد اکثر سرعتش از باقی suv ها بیشتره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. بهنام طیبی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    بازم المانی ها رکورددار هستن.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. Nima

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    این دیگه چه مقایسه اى بود
    خوب مثلا الان پورشه هم سایز یوکان دنالى ماشین داره؟ که 2800 کیلو باشه؟ خو نداره
    معلومه برنده میشه یا BMW هم همین طور
    و باز یوکان دنالى با همین اوصاف شتابش 5.5 هست که عالیه
    با تشکر از نویسنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شکوفه های کویری

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      آقا نیما من هم با شما موافقم،این مقایسه اشتباهه چون یکسری از اینها mid size هستن و بعضی دیگر full size هستن و وزنشون تفاوت داره , این مدلهای پورشه و بنز و بی ام و و آئودی و اینفینیتی و آکورا و … suv های کوچک هستن ولی بیشتر مدل های آمریکایی و لکسس ال ایکس 570 فول سایز هستند . من اگه هر یک از این آلمانی ها و یا اینفینیتی و آکورا و ولوو و… رو داشته باشم اصلا دلم نمیاد باهاشون آفرود کنم، بنظرم برای آفرود مدل هایی مثل لکسس ال ایکس و دوج دورانگو و جی ام سی یوکان و مدل هایی از این قبیل ارجعیت دارند. در مجموع بنظرم suv های فول سایز مستحکم و قدرتمند ژاپنی و آمریکایی بهترین هستند برای آفرود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Hamid

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    برای یک SUV از شتاب و سرعت مهمتر، امنیت، قدرت و ابهتشه که فقط نزد آمریکاییه و بس.
    حتی از قابلیت آفرود هم مهمتره. مگه از اینهمه شاسی بلند که الان تو خیابونها ریخته چندبار تو آفرود ازشون استفاده شده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ما چیزی بنام فقط نداریم اونم در خودروسازی
      خودروسازان بزرگ درحال رقابت هستن و شما میگی فقط امریکا این سخن شما فقط نظر شخص شخیص شماست دوست گرامی.البته من به دیدگاه شما احترام قائل هستم

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. mehran911

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      حمید عزیز
      موضوع اینه که رسوندن یک خودروی شاسی به همچین شتابی
      کار هر خودورسازی نیست
      تضمین ایمنی و پایداری خودرو های SUV و CUV با این شتاب و سرعت نهایی بالا در عین حال حفظ خصوصیات آفرودی در این سطح به تکنولوژی بالایی نیاز داره
      تنها قدرت و ابهت در عصر حاضر نشانه برتری نیست این حرف شما بر میگرده به قبل از سال 2000 میلادی
      امروزه هیچ کس به شاسی بلند 1000 اسبی با مصرف 20 لیتر در صد کیلومتر نیازی نداره
      امروزه ایجاد هماهنگی و تعادل بین قدرت و کارایی و کاهش مصرف حرف اول رو میزنه
      در مورد امنیت SUV های آلمانی هم میتونید سری به سایت IIHS بزنید

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. بهنام طیبی

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        امریکا خودروساز خیلی خوبی هست ولی نمیشه مطلق گفت فقط امریکا این سخن حمید اشتباه
        المان و ژاپن و ایتالیا و انگلیس خودروسازان خیلی حرفه ای هستن و نمیشه نادیده گرفت
        پس امریکا جز بهترین ها هست ولی تک نیست چون المان و ژاپن هم خودروسازن بزرگی هستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Hamid

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      منم نگفتم این نظر همه است. مسلمه این فقط نظر منه و بعضیا با اون موافقن و بعضی مخالف.
      یک ماشین میتونه ویژگیهای مختلفی داشته باشه که بعضی از این ویژگیها با هم سازگار نیست. مثلا طراحی مکعبی باعث ظاهر عضلانی و قدرتمند و وزن بیشتر باعث افزایش امنیت ماشین میشه اما از طرف دیگه هر دو باعث کاهش شتاب و سرعت و افزایش مصرف میشه. خودروساز های آمریکایی برای سلیقه امثال من اون ویژگیها رو به دومی ترجیح میدن. ماشینهایی مثل پورشه دومی رو ترجیح میدن برای جلب نظر مشتریانی مثل شما.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mehran911

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (148 ديدگاه)

    پورشه مثل همیشه عالی بود
    ولی این اطلاعات کمی دور از ذهن است .
    رقمی که در متن برای صفر تاصد کاین توربو اس 2016 نوشته شده 4.2 ثانیه است
    در حالی که در سایت پورشه این رقم برابر 3.8 ثانیه است !!!
    در حالی که نسل قبلی کاین توربو اس براحتی این زمان (4.2 ) رو بثبت میرسوند !
    البته کاین با زمان 7:59 رکورد دار سریعترین شاسی بلند جهان در پیست نوربرگ رینگ هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. محمدرضا♥BMW♥

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (290 ديدگاه)

    مهندسی آلمانی همتا نداره…

    ♥BMW-LEXUS♥

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. بهنام طیبی

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      المان واقعا خودروساز خیلی باتجربه ای و ماهری

      موافقم 0
      مخالفم 1
  7. احسان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    درسته طرفداره ژرمنهام، ولی suv. آمریکایی یه چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    همیشه گفتم که پورشه از نظر فنی واقعا عالیه، ولی در مقایسه با این همه SUV زیبا(مخصوصا در نمای جلو) که در همین مقاله هم دیدید، ظاهر خوبی نداره. به هر حال، نوش جون طرفدارای پولداراش.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. بنتلی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    واقعا در عجبم!تو سایت پدال تو این همه ماشین باز و عاشق خودرو کسی چیزی درمورد تسلا مدل ایکس نمیدونه!یا احتمالا خودشونو زدن ب کوچه علی چپ!مدتی هس فروشش آغاز شده(در جواب کسی ک میخواس بگه رتبه بندی شاسی بلندای قابل فروشه!)،درسته خودرو الکتریکی گشتاور و شتاب بالا میده ولی چون تو این مقاله ب سوخت مصرفی و وزن و ابعاد خودروها توجه نشده این هم مهم نیس(در جواب کسی ک بگه خودرو الکتریکی نباید با خودرو بنزینی مقایسه شه).در آخر هم باید بگم بنتایگا قبل رونمایی فروش رفته و اولین سری هم فک کنم تحویل داده شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    واقعا جای خالی پراید تو این لیست حس میشه.
    یعنی بنز و پورشه و بی ام و و ائودی تو این لیست باشن بعد سایپا پراید تو این لیست نباشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شکوفه های کویری

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      آقا محمد ، انشالله امثال یا سال بعد که سایپا شاسی بلند پراید رو بسازد و ایرانخودرو هم شاسی بلند خود را که مخلوطی از سمند، پژو و آردی و پیکان وانت میباشد را بسازد ، آن زمان این دو غول خودروسازی گوی رقابت در عملکرد آفرود و قدرت و استحکام و سرعت و شتاب و تکنولوژی رو از بقیه ی رقبا می ربایند خخخخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. امیرحسین

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    اینکه بعضی دوستان میگن قابلیت آفرود ارزش نداره واقعاً جای تعجب داره؟؟؟احتمالاً هرگز تجربه اش رو نداشتن.شاسی بلند بدون این قابلیت چیزی کم داره و ناقص هست
    سرعت رو میشه با سدان بدست آورد ولی وقتی تو برفی که همه گیر کردن مثل رخش میتازی یا تو گل و لای و سربالایی ها میری که کمتر ماشینی توانایی داره ارزش ماشین شاسی بلند مشخص میشه.
    لکسوس LX570
    جیپ چروکی
    یوکان
    داج

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Siavash

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    با احترام به سایت پدال و. نویسنده واقعا مقاله ی مزخرفی بود
    چرا تو لیست ب ام و ایکس ۴ ۲.۸شرکت داده شده اما تو. تیم پورشه ماکان با شتاب ۷.۲شرکت داده نشده

    بعدش کلا این تست اشتباهه چون همه ی این ۱۵ خودروساز شاسی بلندهایی باشتاب های تقریبا دو رقمی دارن اما هیچ اشاره ای بهشون نشده نمونش لکسس آر ایکس ۳۵۰ سال ۲۰۱۳ با شتاب ۸.۵ یا آئودی Q3 باشتاب حدود۷.۵ بسیاری مثال از این بدتر
    من خودم طرفدار ب ام و هستم اما همین ایکس وان موتور ۱.۸داره که شتابش حدود. ۱۰ثانیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بنتلی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    البته منظوری نداشتم و فقط خواستم یادآوری کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Archi KHAN

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    ایوول به پورشه
    اما از انصاف نگذریم فول سایز امریکایی یه چیزه دیگه اس …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خوب امریکا خودروساز معمولی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. ساسان

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    و هایما ایرانخودرو 20 ثانیه :) :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. m4

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (294 ديدگاه)

    پرستیژ suv فقط به پورش و بی ام دبلیو و جیپ میاد خصوصا جیپ !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (99 ديدگاه)

      منظورتون پرستیژ کراس اوور پورشه و بی ام دبلیو دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. pouya

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سطلان SUV فقط BMW X6 M اینو من نمیگم کسی که تجربه کرده میگه قدرت بی نظیر و زیبیایی ابهت خاصش و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    مثل همیشه bmw برنده ی واقعی شد.در ضمن صفر تا صده bmw x5m طبق ازمایشات کمتر از 3.7 اعلام شده .با این حساب از بعضی سوپر اسپورت ها هم سریعتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mohammad fm

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    من بنزgle و ولووxc90 رو به همه اینا ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس بنتلی بنتیگا و تسلا xچی ؟؟؟؟اونارو چرا نیاوردین؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سینا

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    گور بابای پورشه
    اون ماشین احمقانه زشت و مزخرف برای چی اوله؟
    لندروور خوب نبود؟
    بی ام و_ائودی_کادیلاک _لینکلن_دوج_فورد_بنز_جی ام سی _اکورا_وولو_جیپ چی؟
    پورشه فقط سه مدل شاسی بلند ساخته
    اونوقت لندروور هزاران هزاران مدل داره
    امریکایی ها هم که رو دست ندارن نمونه می زنن 6 _8 سیلندر باهم
    بی ام دبلیو و بنز هم که دیگه نگین که اونقدر زیبا و پرامکاناتن ادم نمی فهمه قدرت موترو
    همه 1375 نمونه ی اولیه XC90 در عرض دو روز به فروش رسیدند
    اونوقت…

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا