بی ام ومرسدس بنز

جدال شاسی‌بلندهای کوپه ژرمن: GLE63 دربرابر X6

رقابت میان دو خودروساز بزرگ آلمانی یعنی مرسدس بنز و ب‌ام‌و پیشینه‌ای طولانی دارد و در هر دوره‌ای یکی بر دیگر فائق آمده است بااین‌حال در این مسیر، انتخاب خودرو و خودروساز برتر تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد. در ادامه دو شاسی‌بلند کوپه‌ی این دو خودروساز را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

2015 BMW X6 M and 2016 Mercedes-AMG GLE63 S coupe
۲۰۱۵ BMW X6 M and 2016 Mercedes-AMG GLE63 S coupe

مرسدس برای اولین بار بحث کوپه‌ی چهار درب را با تولید CLS سدان پیش کشید، ب‌ام‌و هم در پاسخ بلافاصله بر روی این کلاس کار کرد و دو کوپه‌ی چهار درب روانه‌ی بازار کرد. در ادامه ب‌ام‌و با X6 خلاقیت در طراحی شاسی‌بلندها را پیش کشید و مرسدس این مسیر را با GLE کوپه دنبال کرد. حال این رقابت به این دو خودروی سنگین‌وزن دو تنی رسیده است خودروهایی که با حفظ برخی ویژگی‌های کاربردی شاسی‌بلندها، سواری لذت‌بخش خودروهای سطح بالا را هم مهیا کرده‌اند.

2015 BMW X6 M and 2016 Mercedes-AMG GLE63 S coupe
۲۰۱۵ BMW X6 M and 2016 Mercedes-AMG GLE63 S coupe

نسل دوم ب‌ام‌و X6 سری M حالا می‌تواند با موتور هشت سیلندر ۴.۴ لیتری و توربوشارژ دوقلویش ۵۶۷ اسب بخار نیرو تولید کند و عملکرد حیرت‌انگیزی را در تست جاده‌ای ثبت کند. اگر از زاویه کناری به این خودرو که دماغه‌ای کوتاه دارد نگاه کنیم این خودرو را شبیه یک موش بی دم می‌بینیم.

2015 BMW X6 M
۲۰۱۵ BMW X6 M

در آن‌طرف GLE کوپه‌ی تازه‌نفس که امسال به‌روزرسانی شده به‌اندازه‌ی X6 عملکردی نیست اما با موتور قابل پیش‌بینی هشت سیلندر ۵.۵ لیتری توربوی دوقلو، ۱۰ اسب بخار بیشتر از X6 نیرو تولید می‌کند عددی که صرفاً برای برتری لفظی به دست آمده است. این خودرو از زاویه عقب با ابروی پیوسته کروم شبیه به یک ربات غمگین به نظر می‌رسد.

2016 Mercedes-AMG GLE63 S coupe
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GLE63 S coupe

اما آیا واقعاً این خودروها ارزش پرداخت هزینه‌ای بیش از ۱۰۰ هزار دلار را دارند؟ این مقوله را با هم بررسی می‌کنیم:

جایگاه دوم: ب‌ام‌و X6 سری M سال ۲۰۱۵
در ابتدا به مشخصات عملکردی ب‌ام‌و در جدول انتهایی نگاهی داشته باشید. واقعاً این اعداد و ارقام شگفت‌انگیز نیستند؟ درست است که در این رقابت ب‌ام‌و در مکان دوم ایستاده اما این خودرو قطعاً در تست جاده‌ای پیروز رقابت بوده است. X6 سری M که با وزن ۲۳۶۱ کیلوگرمی واقعاً سنگین به نظر می‌رسد می‌تواند تنها در ۳.۷ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. ترمزهای قوی نصب‌شده بر روی X6، این خودرو را از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعتی در مسافت ۴۶ متری به حالت ایستا می‌رساند و گردش ۱.۰۱ g نشان می‌دهد که این خودرو چه توانایی‌هایی دارد، شاید برای درک بهتر باید اشاره کنیم که تمام این اعداد و ارقام بهتر و بالاتر از ب‌ام‌و M3 DCT با وزن ۱۶۴۰ کیلوگرمی است.

2015 BMW X6 M
۲۰۱۵ BMW X6 M

اگر معیار انتخاب برنده این رقابت ویژگی‌های عجیب‌وغریب و پوچ بود X6 سری M باز هم برنده‌ی این رقابت نامیده می‌شد چراکه ب‌ام‌و در خلق یک اثر عجیب‌وغریب پا را فراتر از محدودیت‌ها گذاشته است.

ب‌ام‌و X6 سری M با قد و قواره‌ی فربه‌اش، پشت صندلی‌های عقب فضای بار نسبتاً کوچکی دارد این فضا کمتر از فضای خودروی آئودی A4 کواترو آل‌رود است. البته در این بحث مرسدس هم چندان قوی عمل نکرده، GLE که از لحاظ سایز بزرگ‌تر از ب‌ام‌و هم هست فقط توانسته در حد A4 ظاهر شود.

با همه‌ی این احوال پس چرا ب‌ام‌و بازنده‌ی رقابت شده است؟ زیبایی، ویژگی‌های جالب، احساس برتری و عملگری و ویژگی‌های جالب معیارهایی بود که باید X6 را برنده می‌کرد اما در جواب باید بگوییم این خودرو غیرمنطقی‌ترین خودرویی است که دیده‌ایم و بزرگ‌ترین مشکل آن در برابر مرسدس این است که نمی‌توان آن را به‌اندازه‌ی مرسدس برای کارهای روزمره مورد استفاده قرار داد.

2015 BMW X6 M
۲۰۱۵ BMW X6 M

فضای صندلی‌های عقب ب‌ام‌و X6 به‌قدری کم است که سرنشینان با قد متوسط به بالا برای نشستن باید سر خود را کمی پایین بگیرند. حالت رانندگی آسوده (Comfort)، سواری ب‌ام‌و را لذت‌بخش کرده است اما در حالت سواری اسپرت و اسپرت پلاس در شرایط جاده‌ای ناهموار این خودرو مثل یک اسب رام نشده عمل می‌کند و لاستیک‌های بزرگ پیلوت سوپر اسپرت ۲۱ اینچی میشلن (با سایز ۲۸۵/۳۵ZR در جلو و ۳۲۵/۳۰ZR در عقب) این خودرو هنگام عبور از سطوح ناهموار، فرمان خودرو را به لرزش درمی‌آورند. در یک تست جاده‌ای ب‌ام‌و سریع‌تر و قابل پیش‌بینی تر از مرسدس بود اما واقعیت آن است که هنگام رانندگی با X6 احساس می‌کنید که X6 بیش از آن‌که یک خودروی جاده‌ای باشد یک سازه مهندسی اسباب‌بازی است!

با وجود تنظیمات و کنترل‌های فراوان X6، صندلی‌ها و حالت‌های رانندگی GLE راحت‌تر از X6 M است. با دیدن کابین ب‌ام‌و ترکیب پیچیده‌ای از پنل ها، قطعات و کنترلر های آن به یاد یک کادیلاک مدرن میافتیم. پنل ابزار سراسری این خودرو با چرم سیاه بالا تا پایین با دوخت چرم قهوه‌ای مایل به زرد، نوار نیمه براق آلومینیومی، پلاستیک براق به رنگ سیاه پیانو، فیبر کربن براق، چرم مشکی چهار تکه‌ای با دوخت چرم قهوه‌ای مایل به زرد و یک تکه چرم مشکی با دوخت چرم مشکی پوشیده شده است.

با وجود کنایه‌هایی که در این بررسی به ب‌ام‌و زدیم نمی‌توانیم طراحی و توسعه‌ی ارزشمند ب‌ام‌و X6 را زیر سؤال ببریم چراکه X6 M به‌واقع یک هیولا به شمار می‌آید و امکانات و ویژگی‌های متنوعی دارد.

جایگاه اول: مرسدس بنز AMG GLE63 2016 کوپه S
خودروی GLE63 مرسدس بنز به هر صورت از طراحی ویژگی‌های جف ساباتینی، مردی که به خاطر موفقیتش شناخته شده بهره می‌برد و قطعات با اشکال مختلف و خط غیرمنطقی‌اش به شکل عجیبی نظر ما را به خود جلب می‌کند. درست است که این خودروی سنگین‌وزن به نسبت X6 M سریع نیست، ترمزهای ضعیف‌تری دارد و لاستیک‌های تابستانی کانتیننتال آن نمی‌تواند در مقابل لاستیک‌های میشلن ب‌ام‌و قرار بگیرد بااین‌حال این خودرو با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای هنوز به‌اندازه‌ی شورولت کامارو SS جدید سریع است، آستانه گردش آن کم است و شتاب جانبی ۰.۹۵g که به‌اندازه‌ی فورد ماستنگ GT جدید با پکیج تیونینگ است را تحمل می‌کند و درنهایت با طی کردن مسافتی ۴۸.۵ متری از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت به توقف کامل می‌رسد.

2016 Mercedes-AMG GLE63 S coupe
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GLE63 S coupe

این اعداد و ارقام ثبت‌شده برای خودرویی که ارتفاع سقف آن از زمین ۱۷۲ سانتی‌متر است جالب‌توجه است؛ اما چیزی که GLE63 را در جایگاه بالاتری قرار داده رفتار خودرو در جاده است. وقتی که محدودیت‌های مطلق اعداد را در نظر نگیریم GLE مرد برتر میدان است و این با فلسفه‌ی AMG یعنی تناسب بهتر در خودروهای بزرگ سطح بالا مطابقت دارد.

برای نمونه، این کمپانی حجیم‌ترین و قدرتمندترین سیستم اگزوز را در موتورهای توربو دارد اما مرسدس این ویژگی را هیچ‌وقت هایلایت نمی‌کند. در حالت آرام (Comfort) سیستم اگزوز بهترین نوع در رده‌ی خود بود اما در حالت اسپرت پلاس GLE63 در بهترین حالت صدای جگوار F-type را تقلید می‌کرد. با همه‌ی این احوال در طول بررسی با صدای هیجان‌انگیز تعویض دنده با گیربکس هفت سرعته این خودرو مواجه شدیم و خشونت صدای اگزوز GLE به‌اندازه‌ی کافی ما را تحت تأثیر قرار داد.

نتایج تخت گاز این دو خودرو را با هم مقایسه کنید، در بازه‌ی ۴۸ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت مرسدس در واقع سریع‌تر از ب‌ام‌و است. این اختلاف اندک می‌تواند انعطاف پیشرانه مرسدس را نشان بدهد. در رانندگی روزمره تمایل به رانندگی با AMG بیشتر از سری M شده است و این قضیه می‌تواند هشداری برای این سری باشد. به‌عنوان مثال تفاوت قابل‌توجهی بین حالت‌های اسپرت و آرام در ب‌ام‌و دیده نمی‌شود اما تغییر در تنظیمات حالت رانندگی مرسدس مشهود است و خودرو کاملاً در اختیار راننده است.

راننده مسابقه‌ای ما از رانش دنباله‌ی GLE63 در تست اسلالوم شکایت داشت اما ما اصلاً چنین چیزی را در جاده حس نکردیم و این خودرو با فاصله محوری ۲۹۱ سانتی‌متری واقعاً مشتاق به گردش در پیچ‌ها نشان می‌داد.

2016 Mercedes-AMG GLE63 S coupe
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GLE63 S coupe

جلوه ظاهری کابین ب‌ام‌و کمی ناهنجار است اما کابین مرسدس آرام و حساب‌شده است. صندلی‌های جلوی مرسدس با پشتی مناسب، راحت هستند و صندلی‌های عقب هم جادارتر از صندلی‌های ب‌ام‌و هستند و فضای قرارگیری پا در کف هم کاملاً مناسب و بزرگ در نظر گرفته شده است.

درنهایت باید اعلام کنیم که این بررسی با در نظر گرفتن تمامی جوانب انجام شد و نتیجه نهایی صرفاً با تمامی شاخص‌ها ارزیابی شد. شاخص‌های پیشرانه، سرعت و شتاب ب‌ام‌و را پیش انداخت اما این مرسدس بود که با عملکرد بهتر خود را به میدان مبارزه بازگرداند.

تست‌های مقایسه

خودرو ب‌ام‌و X6 سری M سال ۲۰۱۵ مرسدس AMG GLE63 کوپه S سال ۲۰۱۶
قیمت پایه دلار ۱۰۳,۱۹۵ دلار ۱۱۰,۲۲۵
قیمت خودروی مورد بررسی دلار ۱۱۴,۷۹۵ دلار ۱۱۸,۶۱۰
ابعاد
طول ۴۹۲.۲۵ سانتی‌متر ۴۹۱.۷۴ سانتی‌متر
عرض ۱۹۸.۸۸ سانتی‌متر ۲۰۰.۴۱ سانتی‌متر
ارتفاع ۱۶۸.۹۱ سانتی‌متر ۱۷۱.۹۶ سانتی‌متر
فاصله محوری ۲۹۳.۳۷ سانتی‌متر ۲۹۱.۵۹ سانتی‌متر
فضای کابین F: 56 فوت مکعب
R: ۴۵ فوت مکعب
F: ۵۲ فوت مکعب *
R: 46 فوت مکعب *
فضای بار F: ۶۰ فوت مکعب
R: 27 فوت مکعب
F: 61 فوت مکعب
R: ۲۳ فوت مکعب
یدک کشی
ماکزیمم ۲۷۲۴ کیلوگرم ۳۲۶۸ کیلوگرم
نتیجه بررسی ۲۷۲۴ کیلوگرم ۳۲۶۸ کیلوگرم
پیشرانه
موتور توربوی دوقلو هشت سیلندر DOHC 32 سوپاپ
(۴۳۹۵ سی‌سی)
توربوی دوقلو هشت سیلندر DOHC 32 سوپاپ
(۵۴۶۱ سی‌سی)
قدرت به اسب بخار در گردش ۵۶۷ @ ۶۵۰۰ ۵۷۷ @ ۵۵۰۰
گشتاور به نیوتن متر در گردش ۷۵۰ @ ۲۲۰۰ ۷۶۰ @ ۱۷۵۰
محدوده‌ی قرمز/قطع سوخت‌رسانی ۷۰۰۰/۷۰۰۰ rpm ۶۳۵۰/۶۴۰۰ rpm
نسبت وزن به اسب بخار (پوند بر هر اسب بخار) ۹.۲ ۹.۴
Driveline
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
انتقال قدرت تمام چرخ‌ها تمام چرخ‌ها
نسبت اکسل:۱ ۳.۱۵ ۳.۶۹
شاسی
سیستم تعلیق F: مولتی لینک، کمک‌فنرهای پیچشی، ضد گردش
R: مولتی لینک، کمک‌فنرهای بادی، ضد گردش
F: کنترل بازویی، کمک‌فنرهای بادی، ضد گردش
R: مولتی لینک، کمک‌فنرهای بادی، ضد گردش
ترمزها جلو: ۱۵.۶-اینچی، دیسک‌های کراس دریلد
عقب: ۱۵.۲- اینچی، دیسک‌های کراس دریلد
جلو: ۱۵.۴- اینچی، دیسک‌های کراس دریلد و شیاردار

عقب: ۱۳.۶- اینچی، دیسک‌های کراس دریلد و شیاردار

لاستیک میشلن پیلوت سوپر اسپرت
جلو: ۲۸۵/۳۵ZR-21 105Y
عقب: ۳۲۵/۳۰ZR-21 108Y
کانتیننتال کانتی اسپرت کانتکت ۵P
جلو: ۲۸۵/۴۰ZR-22 (106Y)
عقب: ۳۲۵/۳۵ZR-22 (110Y)
نتایج تست کاراند درایور
شتاب
۰–۴۸ KMH ۱.۴ ثانیه ۱.۵ ثانیه
۰–۹۶ KMH ۳.۷ ثانیه ۳.۹ ثانیه
۰–۱۶۱ KMH ۹.۰ ثانیه ۹.۸ ثانیه
۰–۲۴۱ KMH ۲۴.۵ ثانیه ۲۷.۱ ثانیه
آزمون یک‌چهارم مایل در سرعت ۱۲.۱ ثانیه @ ۱۱۵ ۱۲.۵ ثانیه @ ۱۱۲
استارت در حرکت، ۸–۹۶ KMH ۴.۴ ثانیه ۴.۵ ثانیه
تخت گاز، ۴۸–۸۰ KMH ۲.۶ ثانیه ۲.۵ ثانیه
تخت گاز، ۸۰–۱۱۲ KMH ۳.۰ ثانیه ۳.۲ ثانیه
نهایت سرعت ۲۵۷ KMH (محدودیت قانونی) ۲۵۷ KMH (محدودیت قانونی)*
شاسی
ترمز ۱۱۲–۰ KMH ۴۶.۳۳ متر ۴۸.۴۶ متر
پایداری و تحمل شتاب جانبی ۱.۰۱ g ۰.۹۵ g†
آزمون ۶۱۰ فوتی اسلالوم ۴۵.۲ mph ۴۴.۶ mph†
وزن
وزن نهایی ۲۳۶۲ کیلوگرم ۲۴۵۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۱.۶ جلو

۴۸.۴ عقب

۵۴.۷ جلو

۴۵.۳ عقب

ارتفاع مرکز گرانش ۲۵.۰ ۲۶.۵
سوخت
باک ۸۵ لیتر ۹۳ لیتر
درجه سوخت مصرفی ۹۳ اکتان ۹۱ اکتان
مصرف سوخت EPA ۱۶.۸ لیتر در شهر

۱۲.۴ لیتر در جاده

۱۶.۸ لیتر در شهر

۱۳ لیتر در جاده

مصرف سوخت در تست در ۱۶۰ کیلومتری ۱۵.۶ در هر صد کیلومتر ۱۸ لیتر در هر صد کیلومتر
درجه صدا
ایستا ۴۸ dBA ۴۶ dBA
تخت گاز ۸۸ dBA ۸۳ dBA
در سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت ۷۰ dBA ۶۸ dBA
نتایج نهایی
خودرو رتبه

ماکزیمم امتیاز ممکن

۱

مرسدس AMG GLE63 کوپه S سال ۲۰۱۶

۲

ب‌ام‌و X6 سری M سال ۲۰۱۵

راحتی راننده ۱۰ ۹ ۸
ارگونومی ۱۰ ۸ ۶
راحتی صندلی‌های عقب ۵ ۴ ۳
فضای صندلی‌های عقب* ۵ ۴ ۴
فضای بار* ۵ ۵ ۵
ظرفیت یدک کشی* ۵ ۵ ۳
امکانات و تجهیزات* ۱۰ ۱۰ ۹
تناسب و طراحی نهایی ۱۰ ۹ ۸
استایل کابین ۱۰ ۹ ۷
استایل بیرونی ۱۰ ۵ ۶
تخفیف/افزودنی‌ها* ۵ ۰ ۱
ارزش خودروی موردبررسی* ۲۰ ۱۹ ۲۰
مجموع ۱۰۵ ۸۷ ۸۰
پیشرانه
شتاب یک‌چهارم مایل* ۲۰ ۱۸ ۲۰
انعطاف* ۵ ۴ ۳
مصرف سوخت* ۱۰ ۸ ۱۰
پیشرانه (سروصدا، لرزش و ناهنجاری) NVH ۱۰ ۱۰ ۸
گیربکس ۱۰ ۹ ۸
مجموع ۵۵ ۴۹ ۴۹
شاسی
عملکرد* ۲۰ ۱۸ ۲۰
فرمانپذیری ۱۰ ۸ ۸
ترمز ۱۰ ۷ ۸
هندلینگ ۱۰ ۷ ۸
سواری ۱۰ ۹ ۷
مجموع ۶۰ ۴۹ ۵۱
تجربه رانندگی
رانندگی لذت‌بخش ۲۵ ۱۵ ۱۶
نتیجه نهایی ۲۴۵ ۲۰۰ ۱۹۶
* این امتیازات بر اساس ظرفیت، ابعاد، تخفیف‌ها و آپشنهای خودروها در بررسی محاسبه شده است.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. 창세기

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (402 ديدگاه)

    بی ام و طراحی جذابتری داره همینطور هندلینگ بهتر، اولین suv اسپرتی که خیلی قبول دارم x6 هست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Sina

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    من هم x5 رو بیشتر از x6 دوست دارم
    هم GLE SUV رو خیلی بیشتر از GLE coupe

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      منم باهات هم عقیده ام. SUV باید خودش باشه و این مدل کوپه ب مذاق من یکی خوش نمیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Parvaz

      ۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (395 ديدگاه)

      دوستان باهاتون موافقم منم x5 رو به x6 ترجیح میدم، استایل خاص x5 واقعا قابل ستایش هستش… ولی تو این مقاله من خودم سواری سفت رو به سواری راحت ترجیح میدم پس x6 رو هم به Gle63 ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Sina

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    و بین این دو تا شاسی بلند GLE رو خیلی بیشتر از X5 دوست دارم مخصوصا مدل SUV GLE 450 amg
    چون همه هیجانهای یه amg رو داره ولی با یه موتور 3لیتری کم مصرف ولی پر قدرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Nima

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    با تشکر آقاى نیک سیرت
    هردو بسیار عالى.چه شتاب هاى خوبى
    محدودیت سرعت 257؟؟ یعنى 160 مایل هست تقریبا
    فقط این کلاس ماشین این طور که معلومه ٢ تا اشکال دارن
    فضاى عقب تنگ
    وزن زیاد (خیلى زیاده بابا)
    هم وزن کادیلاک اسکالید و شورولت تاهو هستن. چرا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ولی خداشونم با اون تا امریکایی گنده و تنبل یکی نسیت !
      اینش مهمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. lmbx

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (287 ديدگاه)

    به نظرم یکی رو به یکی ترجیح دادن اشتباه محضه.اگه من انقدر پول داشتم شش ماه بنز سوار میشدم بعد با یکم ضرر میفروختم 6 ماه بی ام و سوار میشدم!بی خودی هم هزار تا تست و مقاله نمیخوندم!البته این تو صف ماشین بازها فقط عقلانی هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدحسین

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (109 ديدگاه)

    ممنون از مهدی نیک سیرت عزیز…کارت حرف نداره پسر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من نمی دونم چرا فکر می کنم طراحی داخلی بنز توی سری اس خیلی خیلی قشنگه ولی تو بقیه ی محصولاتش افتضاحه مخصوصا کنسول های ماشین ولی بی ام و توی همه خوبه نه خیلی خوب داره نه افتضاح

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (314 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم خدایش تو این بنز طراحی داخلی خیلی ضایع است درحالی که بیم عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حسین

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    چقدر مصرف سوختشون بالاست صدی 18 ؟؟!
    اسم آمریکایی ها بد در رفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ПР

      ۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      عزیز اون 18 لیتر نتیجه ی به دست اومده توسط توسط کار اند درایوره که میتونه با مصرف اعلام شده توسط کارخونه فرق داشته باشه به دلایل و شرایط مختلف.اگه ماشین آمریکاییم بیارن همینطور میشه.تازه بیشترم میشه.چون مصرف کارخونه ی آمریکاییا خودش اندازه مصرف تست شده ی آلمانیاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nima

        ۳ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        چرا حرف الکی میزنی درباره آمریکایی ها؟
        کجا 18 میسوزونن؟
        کامارو 12.84 برای مدل ZL1 هست که 6.2 لیتر سوپرشارژ هست
        کوروت هم به خاطر سیستم سوخت رسانیش توی جاده 8 میسوزونه.
        والا بلیزر 1978 هم 18 نمیسوزونه چه برسه به جدیدا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ПР

          ۳ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (544 ديدگاه)

          کامارو کلاسش با اینا یکیه یا وزنش؟؟کوروت چطور؟اگه اینطوره که مصرف AMG GT تو جاده7.1لیتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. احسان

          ۳ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (314 ديدگاه)

          داداش بلیزر بهش فشار بیاری راحت صد 25 مصرف داره تو هیچ شرایطی هم مصرفش از 15 کمتر نمیاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Nima

          ۳ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          اینا چی هم وزن و هم سایز سابربن هستن؟
          2728 کیلو
          5328CC حجم موتور
          مصرف سوخت در تست: ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
          http://www.pedal.ir/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A8%D9%86-4wd-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-suv-%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B5/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ПР

          ۴ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (544 ديدگاه)

          آقا نیما اولا حرفی از سابربن زده نشد .دوما این مقاله که لینکشو گذاشتین احتملا آخرش یه اشتباهاتی هست چون در مورد مصرف سوخت نوشته که “تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا 15/7لیتر” و بعدش نوشته “مصرف سوخت در تست 15/7 لیتر”!!!!!یکم عجیب نیست؟هردو یکسان.همینطوز منبع مقاله مشخص نیست و مشخصه که از سوی مجلات معتبر صورت نگرفته.سوما از همه ی اینا بگذریم یه نگاه به شتاب و سرعت این ماشین بندازین.صفر تا 96/6 در 7.1 ثانیه!در حالی مرسدس و ب ام و شتابشون 3.7 و 3.9 هستش.بنا بر این موتور های خیلی قوی تری نسبت به سابربن دارن که مسلما مصرف سوختو بالا می بره.اینو از تفاوت اسب بخارشون میشه فهمید.پس حتی اگه از سابربن پرمصرف تر باشن چون موتر بسیار قوی تری از اون دارن.حالا اگه سابربنو بخوان با همچین قدرت و شتابی بسازن مصرفش خیلی بالاتر از این حرفا میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حسين

      ۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. به نظرتون دلیل مصرف سوخت بالای این ماشینا چیه؟

      یه دلیلش میتونه این باشه که در زمان تست ماشین تحت فشاره و بالا رفتن مصرف سوختش نسبت به مصرفی که سازمان EPA اعلام کرده طبیعیه. از طرف دیگه ضریب آیرودینامیک این ماشینا بیشتر از ماشینای سواریه و با اینکه از موتور مشترک استفاده میکنن، مصرفشون بیشتره. و دلیل سوم هم وزن بالای این ماشیناس.

      در مورد امریکایی ها هم باهاتون موافقم. اسمشون بیش از حد بد در رفته. اونقدرا هم وضعشون بد نیست. حتی بعضی جاها مصرف خیلی خوبی دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. luis

        ۴ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (612 ديدگاه)

        سلام دوست منطقی ما اخر نفهمیدیم رنکینگ قابلیت اطمینان جی دی پاور بر اساس سادگیه خودرو هاست یعنی لکسس اوله چون ساده تره پس چرا فیات اخره؟؟؟؟؟ پس چرا پورش دومه پس چرا بیوک سومه پس چرا فورد یکی مونده به اخره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        تو مقاله جی دی پاور خیلی سعی داشتی با جملات به ظاهرر رررر منطقی اول بودن لکسس رو ربط بدی به تویوتا و سادگی و پیکان جوانان بودن لکسس ولی هر جا برسم این کامنتو میزارم تا به همه ثابت کنم هر کی میاد اول کامنتش میزاره من برای برند x یا y ارزش قایلم ادم منطقی نیست بلکه میخواد با مقالطه نرم حرفشو به کرسی بشونه جواب سوال های منم با مقالطات نرم همیشگی بده
        که چرا پورش با اون همه پیچیدگی و پرفرمنس امسال دوم شد و بقیه المانی ها جز ده تا هم نبودن؟؟؟؟ که چرا فیات که یک خودروی کاملا اقتصادی و سادست و از اپشن گرفته تا پرفرمنس در مقابل تویوتا کم تره چرا فیات اخر شد چرا فورد اخر شد ولی بیوک سوم شد ؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. خسته شده

          ۴ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (623 ديدگاه)

          چه ربطی داره اون دیگه از بزرگی و قدرتمند بودن پورشه ست که با اینکه خیلی پیشرفته تر و پیچده تره این رتبه و گرفت با اختلاف خیلی کم و پیشرفت هم داشت نسبت به سال قبل دلیلتون مثل منطقی که فرمودین پائینتر خنده دار و مضحکه ضمنا آلمانی ها در اون رده بندی رتبه های بعد از ده بودن که فاصلشون خیلی کم بود با اینکه پیچده تر بودن به گفته یکی از دوستان که با یکی از همین عوامل فروش در اروپا صحبت کردن و حرفه هرکی نیست ضمنا درجه قابلیت اطمینان یکی از اون بخش ها بود چرا حرفی از بقیه بخش ها نمیزنی این و ببین و اینقدر جی در پاور و کیفیت نکن برای ما ضمنا به رتبه و امتیازمرسدس بنز و هوندا خوب نگاه کن
          http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1-2015/
          به خدا شما هیچ کس و هیچ تستی و قبول نمیکنین مگر اینکه ژاپنی ها توش اول باشن دقیقا حرفم در موردتون صدق میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسين

          ۴ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          داداش من، برادر من، عزیز من، به پیر، به پیغمبر جواب همه اینا رو تو همون پستا دادم. الان من چی بگم؟؟ همونا رو تکرار کنم؟ الان جی دی پاور چه ربطی به این پست و این کامنت من داشت؟ من کی گفتم تنها دلیل اول شدن لکسس ساده بودنشه؟ ینی من گفتم لکسس از فیات ساده تره؟؟ من کی از پیکان حرف زدم؟

          من میگم:
          دقت بالا در تولید + سادگی = کیفیت بالا
          قصد من این نیست که کم عیب بودن تویوتا رو الکی به ساده تر بودنش ربط بدم، این ارتباط واقعا وجود داره. در ضمن من هیچ وقت ساده بودن تویوتا رو به عنوان عیب به حساب نیوردم. فقط گفتم ساده س و ساده بودن مزایا و معایب خودشو داره. داداشِ من، منم یکی مث تو، از همه چیز و همه جا که خبر ندارم. حرفایی که زدم، چیزایی بود که اینور اونور خوندم.
          برام فرقی نمیکنه که باور کنی یا نه، فقط میخوام بدونی من واقعا طرفدار تویوتا هم هستم اما شما دیگه اجازه نمیدی کسی طرفداریشو بروز بده، پرچمو تنهایی دست گرفتی ماشالا. در آخر هم بازم میگم اختلاف خیلی نیست. سر تا ته جدول همشون کم عیب هستن. لکسس تقریبا 1 عیب و دوج تقریبا دو عیب برای هر ماشین (که سه سال کار کرده) دارن. گارانتی هم دارن که رایگان تعمیرشون کنه.
          جواب همه حرفاتو قبلا دادم. برو از اول بخونشون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حسين

          ۴ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          شما بجای طرح این سوالا بهتره بری براشون جواب پیدا کنی (جواب قانع کننده از منابع معتبر) و بیای جواباشو به ما بگی تا همه یاد بگیریم. اومدیم اینجا چیز یاد بگیریم، نیومدیم دعوا کنیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. MPH

      ۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مصرف سوخت مشاهده شد در ((((100 مایل))))
      دوستان توجه کنید گفته در 100 مایل 18 لیتر سوخته یعنی 160 کیلومتر که خوب برای موتور حجیم و پرقدرت و بعلاوه وزن نسبتا سنگین خودرو خیلی هم خوبه……

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مسعود مقدم

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    من 3 ماه پیش تو اروپا پشت جفت ماشین ها نشستم جفتشون فوق العاده اند . کسی که میگه سنگینن یا طراحی داخلش بده یا مصرفشون بالاست اگه یبار تجربه رانندگی با این ماشین داشته باشن نمیتونن ازشون دل بکنن .فقظ میشنن و از نگاه کردنش لذت میبرن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. BMW

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    BMW عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علي

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    هر جفتشون توانا و دوست داشتنی هستن. بقیشم صلیغست . قضاوت بین این دو همانند قضاوت بین اولاد آدم میتونه باشه که سخته بگی کدوم بهتر و بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بهنام طیبی

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    پای رقابت بیاد وسط کمپانی مرسدس هیچ وقت کم نمیاره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. sina

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (307 ديدگاه)

    انتخاب من x6 و اینکه هر چیو قبول کنم اصلا قبول نمیکنم ارگونامی و کابین بی ام و قشنگ تر از x6 باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. naseaferari

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (38 ديدگاه)

    باباپدال فرمول1وموتوجی پی چیشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بنتلی

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    بنز تنها سواری و یدک کشی بهتری داره،عقب بنز زیبا تره واز طرفی جلوی بی ام دبلیو زیبا تره،کابین بی ام دبلیو زیباتر و مدرن تره،طراحی کابین بنز قدیمی شده ولی گفته کابین بنز بهتره!،فضای بار رو توی متن گفته بنز بهتره ولی تو جدول امتیاز برابره درحالی ک تو ارقام فضای بار بی ام و بیشتره،تو جدول امتیاز گیربکس بنز بیشتره درحالی ک برا بی ام و هشت سرعته هس و جدید تره و ب احتمال زیاد بهتره،توی متن گفته عملکرد بنز بهتره ولی تو جدول امتیاز عملکرد بی ام و بیشتره،مصرف سوخت بی ام و بدتره ولی تو جدول امتیازش بیشتره.وزن و شتاب و ترمز بی ام و بهتره.ب نظر من امتیاز بی ام و باس بیشتر می بود.البته هردوتاشون دوس داشتنی هستن.خواهشا این تناقض های متنو هم بررسی کنید.عید همتون مبارک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نویدی

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    این مقاله میتونه خنده دار ترین جوک سال ۹۵ باشه…دیگه از این واضح تر نمیشد از بنز طرفداری کرد!!مقاله پر از تناقضه!!
    BMW X6 از لحاظ قیمت،مصرف سوخت ،شتاب ،گیربکس ،زیبایی،تحمل شتاب جانبی ،هندلینگ ،ترمز و وزن از بنز برتره و توی جدول فوق فضای عقب کابین هر دو خودرو هم ،هم امتیاز هستن و هیچ نشونه ای از برتری بنز نسبت به بی ام و وجود نداره…BMW x6 با اختلاف خیلی زیاد برنده ست.
    .
    از مقایسه حجم موتور و شتاب و بازده این دو خودرو میشه به برتری واضح شرکت BMW نسبت به بنز پی برد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. BMW

      ۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      راستی رنگ بی ام دبلیو هم سره 10- 0 اینو جا انداختی رفیق :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohsen

      ۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ناز نفست
      همون اول مقاله مینوشت من بنز دوست دارم پاشید جمع کنید نمیخوندیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Sina

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (234 ديدگاه)

    طراحی جفتش افتضاح
    طراحی داخلشون افتضاحتر
    عدم صرفه اقتصادی
    قیمت گران
    خرابی های متعدد المانی ها بعد از یک مدت و هزینه سنگین تعمیرات
    ادم میره یه اینفینیتی qx میخره یک عمر حالشو میبره، یک نگاهش هم میارزه به این دوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شوخی

      ۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (65 ديدگاه)

      خخخخ فقط جان من بگو از کجا میدونی آلمانیها بعد از یه مدت خراب میشن؟ خخخخ آخه مگه اسباب بازیه؟ نه جانِ من یه مدرک بیار

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohsen

      ۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      خدایی اینفینیتی و با اینا میزاری یه جا تو خیابون یکی از اینارو ببینی 1 ساعت هنگ 1 هفته دپرسی 1 ماه تو کف

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. بهنام طیبی

      ۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      سینا عزیز کلا با المان مشکل داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Archi KHAN

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    خدایش هر دوشون عالی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. AHMADREZA

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    تو جدول ب ام و برتره و انتخاب منم ب ام و هست عشق منه اصلا gle عددی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسين

    ۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    اینجا بنز اول شد، در مقایسه ای که موتورترند انجام داده بود ب ام و اول شد. به هر حال هر دو مجله اعتبار بالایی دارن و هر دو اتومبیل بسیار عالی هستن. در مورد صندلی های عقب X6 هم بگم که در یه کلیپ که ازش دیدم نشون داد که افراد با قد 180 سانت به راحتی توش جا میشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. MohammadreZa

    ۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    عجب. والا انتخاب منم X6 هستش..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. luis

    ۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    خدایا تو رو اون بزرگیت این کار درایورو از ما نگیر نمیگم کارشناساش کارشناس نیستن یا… بر عکس سایت فوق العاده حرفه ایه ولی مشکل اینجاست که در این سایت طریقه مقایسته دوتا شاسی با دوتا هاچ بک با دوتا اسپرت با دوتا سدان خانوادگی هیچ فرقییییییی نداره حجم باک حجم صندوق حجم سرنشین اسب گشتاور شتاب و…..
    بابا خیر سرتون این دوتا شاسی بلندن حالا درسته لوکسن درسته کوپه هستن ولی شاسی هستن یه تست شیب یه تست اب یه تست خاک اخه یه چارتا عدد مربوط به افرود هم بزار حالا خوبیش اینه برا شاسی های suv و فول سایز هم از این تستا نداره لند کروزو میزاره کنار ولوو و گویا داره دوتا هاچ بکو مقایسته میکنه شتاب اسب ترمز قدرت گشتاور حجم باک سرنشین وسلام نامه تمام حضرت لند کروز تشریفتونو ببرید رتبه 8
    من کار اند درایوره چه وقتی لکسس ته جدوله چه وقتی مثل gsf که الان بالاتر بنز و بی ام هست قبول ندارم و نداشتم شاید تست های خودروهای اسپرتش کامل باشه ولی تست های شاسی های این سایت کمبود داره که باید رفع شه حالا هم چارتا خوشمزه نیان بگن بابا کارشناس تو برو کارشناسی کن من حرفم کاملا منطقی تو تست ماشین شاسی بتید یه فرق هایی با دیگر ماشینا باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. پارسا

    ۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (52 ديدگاه)

    بنز بهتره دیگه… ولی اختلافا جزئیه .من تو رنگ شیک بنز موندم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. mohsen

    ۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    X6 بیش از آن‌که یک خودروی جاده‌ای باشد یک سازه مهندسی اسباب‌بازی است!
    اسباب بازی سیستم خودتو …
    والا
    JUST BMW

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . از نظر ظاهری واقعا ب ام و یک سر و گردن بالاتره . ولی در کل هیچ وقت ازین کلاس خودرویی خوشم نیومد . به نظر من مسخره هستش .
    شاسی بلند یعنی ماشینی که سوار شدن در آن سخت باشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      اقا میلاد اون وقت فقط G65 که عکسشم گذاشتی من یه بار دست توریست های المانی دیدم مدل 2009 که G500 بود یعنی محشر بودا توش S Class بیرونش خفن تر از همه ی آفرودا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. masih

    ۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تا حالا رقابت به این نزدیکی ندیده بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مهران

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه کاربرا و نویسنده های خوب سایت پدال
    من چند تا سوال در مورد ماشین گذر موقت داشتم ک اگر کسی اطلاعاتی داره راهنمایی کنه خیلی ممنون میشم
    من میخواستم ببینم میشه یه ماشینی مثل دوج چلنجر رو تو منطقه ازاد انزلی یا کیش مثلا به قیمت ۱۵۰ میلیون تومن بخرم بعدش برای یه مدتی بیارم تهران .
    اگر میشه مثلا چند ماه میشه اوردش ؟
    ایا این مدت قابل تمدید هستش ؟
    هزینه کارهای اداریش حدودا چقدر میشه ؟
    بعد از چند ماه بخوام تو منطقه بفروشمش حدودا چقدر از قیمتش کم میشه ؟
    یه دنیا ازتون ممنون میشم اگر پاسخ بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. آرش

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چه فرقی برا ما ایرانیا داره که حتی نمیتونیم از نزدیک ببینیمشون چه برسه که بخوایم سوارش بشیم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا