بی ام و

جزئیات جذاب از نسل جدید ب‌ام‌و M2 کوپه

حدود سه سال پیش بود که ب‌ام‌و قول داد طراحی دیفرانسیل عقب سری ۲ در نسل آینده را حفظ کند. اگرچه شنیدن چنین خبری برای ما خوب بود اما کمی باعث گیجی طرفداران شد زیرا نسل بعدی سری ۲ اکتیو تورر یک‌بار دیگر همانند سری ۲ گرن کوپه‌ی جدید از طراحی دیفرانسیل جلو استفاده خواهد نمود؛ اما خبر جدید منتشر شده توسط اتوکار به برخی جزئیات محصولات این برند به ویژه نسخه‌های پرفورمنس اشاره می‌کند.

گل سرسبد مدل‌های خانوادگی و کوچک ب‌ام‌و M2 است که با کد G87 شناخته خواهد شد و از همان پیشرانه‌ی X3 M و X4 M و همچنین نسل‌های جدید M3 و M4 استفاده خواهد کرد اما قدرت کمتری خواهد داشت. این پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو که با کد S58 شناخته می‌شود حداقل قدرت ۴۲۰ اسبی و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری خواهد داشت تا عملکرد M2 جدید علیرغم افزایش وزنش در حد و اندازه‌های نسل فعلی باشد. این خودرو ظاهراً شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه و حداکثر سرعت نزدیک به ۲۸۲ کیلومتر در ساعت خواهد داشت.

درست مانند Z4 رودستر و تویوتا سوپرای جدید، M2 از پلتفرم CLAR ب‌ام‌و استفاده خواهد کرد و شاید در آینده به قوای محرکه هیبریدی هم تجهیز شود. مشتریان از بین گیربکس‌های ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک مبدل گشتاور یکی را انتخاب خواهند کرد و البته خبری از سیستم چهار چرخ محرک نخواهد بود.

اتوکار مدعی است ب‌ام‌و به دنبال فروش M2 جدید در بریتانیا در سال ۲۰۲۲ است. ظاهراً این خودرو به مدت ۷ سال تولید خواهد شد و اگر قرار بر الکتریکی شدن این خودرو باشد شاید M2 هیبریدی در حوالی سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ ظاهر شود.

با اینکه همین چند ماه پیش تولید مدل‌های M از خودروهای دیفرانسیل جلو رد شد اما در خبر جدید ادعا شده ب‌ام‌و در حال برنامه‌ریزی برای تولید M2 گرن کوپه است. همچنین گفته شده که این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک استفاده خواهد کرد و قدرت حدود ۴۰۰ اسبی برای رقابت با نسل جدید آئودی RS3 سدان خواهد داشت. به این ترتیب قدرت این خودرو بسیار بیشتر از خروجی ۳۰۱ اسبی M235i گرن کوپه خواهد بود.

ظاهراً آرایش سخت‌افزاری مشابهی برای نسخه داغ‌تر سری ۱ برنامه‌ریزی شده و این خودرو بالاتر از M135i قرار خواهد گرفت تا به جنگ آئودی RS3 اسپورت بک و مرسدس-ای ام جی A45/A45 S برود. نام این خودرو فعلاً مشخص نیست اما احتمالاً از نام M1 یا ۱M استفاده نخواهد شد زیرا این نام ها به حدی برای طرفداران ارزشمند هستند که استفاده از آن‌ها روی خودرویی با ریشه‌ی دیفرانسیل جلو چندان جالب نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    m2 تموم شدنی نیست حتی نسل قبلیشم (حال حاضر) تو تهران میبینم لذت میبرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    این یکی نسلش زیباتروباحال تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    این نسل ام 2 هیچ وقت از یادها نخواهد نرفت
    خودروی دوست داشتنی و پرفومنس عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (804 ديدگاه)

    درست مانند Z4 رودستر و تویوتا سوپرای جدید، M2 از پلتفرم CLAR ب‌ام‌و استفاده خواهد کرد
    اینجوری که هندلینگش از نسل قبل خیلی بالاتر میره عملا با یه زد۴ ۴ نفره روبروییم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Alireza

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    امیدوارم این طراحای احمق بی ام و دیگه توی طراحی سری۲ گند نزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا