بی ام و

درگ اِم‌های مختلف! ب‌ام‌و M4 جدید در برابر نسل قبلی و M440i

از طراحی بحث‌برانگیز که بگذریم، خانوادهٔ ب‌ام‌و سری ۴ قطعاً قابل‌توجه است. قوی‌ترین عضو یا پرچم‌دار این خانواده، مدل M4 کامپتیشن است که پرفورمنس چشمگیری دارد. در همین حال، قوی‌ترین عضو غیر M هم در این جمع مدل M440i است. روی کاغذ، M4 کامپتیشن جدید باید از M440i کنونی و همین‌طور نسل قبلی M4 کامپتیشن سریع‌تر باشد؛ اما آیا در دنیای واقعی و روی مسیر ۴۰۰ متر هم M4 جدید سریع‌تر خواهد بود؟ کارواو در جدیدترین ویدئوی خود، با گردآوری این سه خودرو قصد دارد تفاوت‌های میان آن‌ها را نشان داده و به این سؤال پاسخ دهد.

هر سهٔ این خودروها از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی آشنای ب‌ام‌و استفاده می‌کنند اما این موتور در هردو نسل M4 از نوع توئین توربو است درحالی‌که در M440i فقط یک توربوشارژر دارد. قوی‌ترین عضو این جمع، نسل جدید M4 کامپتیشن با ۵۱۰ اسب بخار قدرت است که به میزان قابل‌توجهی از نسل قبلی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت بیشتر است. البته از سوی دیگر، نسل قبلی M4 کامپتیشن با ۱۵۹۰ کیلوگرم وزن، نسبت به نسل جدید بسیار سبک‌تر بوده و به گیربکس دوکلاچه هم مجهز است. M440i نیز با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۱۷۴۰ کیلوگرم وزن، ضعیف‌ترین و سنگین‌ترین عضو این گروه است.

با آغاز درگ، M440i با وجود قدرت کمتر، جلو می‌افتد که این به خاطر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک و کشش بیشتر است. در ادامه اما M4 جدید با استفاده از قدرت بیشتر خود، از برادر ضعیف‌تر پیشی گرفته و پیروز می‌شود. نسل قبلی M4 کامپتیشن نیز پرفورمنس چشمگیری داشته و با اختلاف تنها یک‌دهم ثانیه نسبت به نسل جدید خود، دوم می‌شود. جالب اینجا است که M4 قدیمی به لطف گیربکس دوکلاچهٔ خود، در مسابقهٔ رولینگ نسل جدید را مغلوب می‌کند؛ بنابراین، به‌عنوان نتیجه‌گیری می‌توان گفت نسل جدید M4 در نسخهٔ چهارچرخ محرک که به‌زودی به بازار خواهد آمد می‌تواند بسیار سریع‌تر از این باشد اما M4 قدیمی با گیربکس دوکلاچه و وزن کمتر، هنوز هم خودروی بسیار شایسته‌ای است.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M4 کامپتیشن جدید

ب‌ام‌و M4 کامپتیشن قدیم

ب‌ام‌و M440i

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۳۷۴ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب چهارچرخ
وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم ۱۵۹۰ کیلوگرم ۱۷۴۰ کیلوگرم
قیمت ۷۶,۰۵۵ پوند ۶۰,۰۰۰ پوند ۵۲,۰۰۰ پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    چقدر M4 قدیم خوشگل بود، چقدر با ابهت بود واقعا

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. محمد رستمی نژاد

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      دوستان میدونم بی ربطه
      ولی یکی از دوستان در پست قبلی در مورد آن کامارو ZL1 که‌ من در موردش کامنتی نوشتم سوال کرده بود
      اینجا پاسخ میدهم که ببیند
      شما سرچ کن برسی کاماروZL1 اهواز
      سایت اروند پلاک خود ماشین رو بالا میاره که تست کردن
      خود صفحه اول گوگل در آپارات فیلم صدای ماشین هست مربوط به همون ماشین
      این رو بدونید که خود مالک یک هدرز درجه یک برای ماشین انداخته که من در واتساب به ایشون پیام دادم فیلم صدای ماشین رو برایم ارسال کردند که واقعا محشر است .
      با یک دکمه صدای ماشین کلا
      ساکت می‌شود و با یک دکمه صدایی درست می‌کند که یک شهرک مسکونی را می‌توان به راحتی از خواب بیدار کرد

      این هم آن کامنت من :

      بچه ها یک خبر بد براتون دارم
      البته شاید هم خودتون بدونید
      در کل خوزستان یه کاماروzl1 بود
      تمیز تمیز ، بدون رنگ ، کارکرد پایین
      چند وقت پیش صاحب این ماشین
      میخواست ماشین رو بفروشه
      آگهی اش هم توی دیوار بود
      خلاصه نگم براتون ماشین رو فروخت به یه بنگاه دار
      این آقای بنگاه دار که توی عمرش ماشین ماسل کار چنین وحشی سوار نشده بود
      در حال رفتن به باشگاه است که سرعت می‌رود و سر پیچ کنترل ماشین رو از دست میده
      و میکوبه به دیوار
      سپر داغون میشه
      رینگ میشکنه
      لاستیک پاره میشه
      و خلاصه جلو ماشین فَنا میره
      بعد همونطور تصادف کرده ماشین رو میفروشه به یه پسر پولدار جوان
      این آقا پسر این قدر شیرین عقل است
      میره برای ماشین که درستش کنه
      لوازم کامارو شیش سیلندر میگیره
      و ماشین رو طوری میکنه که راه بره
      لاستیک غیر اصل می‌خره
      و رینگ تقلبی
      کلا خودش هم ماشین رو داغون میکنه
      سپس ایشون هم که توی عمرشون سوار آمریکایی ماسل وحشی نشده
      با ماشین سرعت میره
      به یه مانه (دست انداز )میرسه
      با سرعت زیاد از روی مانه میپره
      و زیر ماشین هم به فَنا میره و داغون میشه
      سپس هم ایشون اینقدر به ماشین فشار میاره که سوپر شارژر ماشین هم غیر فعال‌میشه
      و خلاصه این کاماروzl1 منطقه خوزستان هم به دیار باقی پیوست
      و واقعا دیگه‌به قول صاحب قبلی ماشین لاشه شد
      صاحب ماشین به من گفتند که ماشین تا دست خودشون بوده
      در حد کاملا صفر بوده و حتی بدون یک نقطه یا رنگ و هیچ فشاری به ماشین نیاوردند
      این اطلاعات را بنده ، محمد رستمی نژاد ،شخصا تماس گرفتم با وارد کننده zl1 یعنی صاحب اصلی و از ایشون پرسیدم .

      موافقم 0
      مخالفم 6
      1. بهنام

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (984 ديدگاه)

        اقا محمد در مورد ماشین بقیه الکی شایعه سازی نکن
        اون زد ال وان که میگی کاملا سالم و دست صاحب دومشه
        کلا تا الان دو نفر مالکش بودن
        احتمالا شما کامارو با فیس زد ال وان رو با اون اشتباه گرفتی یا بهت اطلاعات غلط دادن

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. محمد رستمی نژاد

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      زیر کامنت هم در مورد آن zl1 اهواز نوشته در حال تایید
      یکی از بچه‌ها سوال کرده بود اینجا جوال دادم
      ??❤

      موافقم 2
      مخالفم 135
      1. GT

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (436 ديدگاه)

        آقا محمد انگار جوکر تلسمت کرده ???
        هی الکی بهت دیس لایک میده
        نباید با هاش بحث میکردی?

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. محمد رستمی نژاد

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          بابا این جوکر مارو وِل نمیکنه
          دیگه‌باهاش بحث کردم یه اتوکلیکر مخصوص خودم (محمد رستمی )درست کرده فقط دنبال کامنت های من میگرده .

          موافقم 1
          مخالفم 91
        2. GT

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (436 ديدگاه)

          خب خدا را شکر پدال لایک و دیس لایک ها را بست که دیگه کاری نتونه بکنه

          موافقم 1
          مخالفم 1
  2. JANGI

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    اون f82 کجا و این دماغ گنده ی بی ریخت کجا
    نسل قبل هنوز پرفورمنس خوبی داره که بجای نسل جدید انتخاب بشه

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. BenzSLR

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    برای چی تو نسل جدید ام ۴ فقط از گیربکس اتومات استفاده کردند؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      بنز slr جان
      جواب سوالت رو دادم همینجا
      کامنتم رفت واسه تایید .دوتا هم دادم مثل هم ولی هر رو رفتند واسه تایید
      تایید شد بخون ❤

      موافقم 1
      مخالفم 132
      1. محمد رستمی نژاد

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        دوستان سعی کنید این دیسلایک هارا رُند کنید
        خودم یکی به خودم دادم شد 43 تا
        از 38 پرید ۴۳
        شما هم سعی کنید همیشه دیسلاک رند کُن باشید
        مثل جوکر خان

        موافقم 67
        مخالفم 1
  4. Porsche

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    واقعا بی نظیره و نسل قدیم بی نظیر و زیبا بود پرفورمنس ها هم حرف نداره حتی M440i

    BenzSLR جان ب ام و برای هر دو مدل M3 و M4 گیربکس ۶ سرعته دستی در نظر گرفته

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. ATa

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    m4 competition نسل قبل و جدید تست تایم نورمبرگ رینگش چقدر هست تفاوت زمانیش؟!

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. Philipp

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    عملا هیچ پیشرفتی نداشتن
    گفته بودن با اینکه توی طراحی گند زدیم ولی تو پروفرمنس جبران می کنیم
    که توی دوتا از چهارتا تست نسخه قدیمی برد

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      کاملا موافق هستم
      من نمیگم‌پرفورمنس بدی داره
      نه خیلی هم خوبه
      ولی بدون پیشرفت اصلا
      حداقل انتظار ۳ ثانیه یا ۲.۸ داشتم
      مثل نسل جدید پورشه ۹۱۱
      که چند دهم ثانیه کاهش یافته شتابش
      نا امید شدم

      موافقم 0
      مخالفم 27
      1. GODZILLA

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (31 ديدگاه)

        دریغ از یه لایک

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. mm.y@rlou

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    ادم نسل قبلی رو میبینه لذت میبره ولی حیف نسل جدید این پیشرانه عالی رو با یه ظاهر بی ریخت خراب کرده

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. پراید عشق است

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    سری۴ قدیمی به غیر از طراحیش‌،خیلی مضخرف بود.جرمی کلارکسون با قدیمیرو باپورشه‌ی ۹۱۱ مقایسش کرد می‌گفت پورشه بهتره و تعجب می‌کرد که بی‌ام‌وی چطور همچین ماشین مضخرفی ساخته.اما خب نسل جدید فنی و رانندگی و طراحی داخلیش خوبه ولی طراحی بیرونیش بحث برانگیزه.اما طراحیش بحث برانگیزش دلیل نمی‌شه که همه چیزش بدباشه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. Sina10

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    حیف که این نسلش اینقدر زشت شد
    فقط به M4 نسل قبل نگاه کنید واقعا زیبا و با ابهته
    و بعدش به این نسل جدید نگاه کنید که انگار ترسو و ضعیف خودشو نشون میده و با اون جلوپنجره زشت وضع رو بدتر میکنه ، در حالی که زیر اون پرفورمنس فوق العاده ای داره

    همچنین M4 قدیمی هنوز هم دست از مبارزه بر نمیداره و حتی با نسل جدیدش هم مبارزه میکنه!!
    ایکاش نسل جدید M4 اینحور نمیشد…

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. FARAZ

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    جدیدش تو همه چی پیشرفت داشته به جز جلو پنجره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. بهنام

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (984 ديدگاه)

    نسل قبل ???

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. Amirreza

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    من اصلا این درگ رو ندیدم ، و واقعا هم تا حدی برام فرق نمیکنه که نتیجش چی بشه چون انتخاب من بین این سه تا ام ۴ قدیمیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شاهین

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    امفور قدیمی رو میبینم آه میکشم به به حال و روز بی ام و
    یکی این و یکی هم بنز سی63 نسل w204

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا