بی ام وتسلامرسدس بنز

درگ ب‌ام‌و X7 M50i، مرسدس GLC63 و تسلا مدل X

روزگاری سرعت فقط به خودروهای کوچک با فضایی فقط برای راننده یا نهایتاً دو نفر محدود می‌شد اما این روزها هیچ محدودیتی در سریع رفتن در خودروها وجود ندارد زیرا در بازار می‌توان حتی شاسی‌بلندهای سه ردیفهٔ بسیار سریعی را هم پیدا کرد. حال Fast Lane Car سه کراس‌اوور را برای برگزاری مسابقهٔ درگ گرد هم جمع کرده است که همهٔ آن‌ها لوکس و سریع هستند.

ارزان‌ترین خودروی این جمع یعنی مرسدس GLC63 AMG بیشترین تمرکز را روی سرعت دارد. این کراس‌اوور آلمانی به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۷۵ اسب بخار قدرت مجهز است و در نمونهٔ موجود در این درگ حدود ۸۴ هزار دلار قیمت دارد. شرکت‌کنندهٔ بعدی تسلا مدل X است اما نمونه‌ای که در این درگ حضور دارد از نوع بالا ردهٔ پرفورمنس نیست و به همین دلیل قیمتی در حدود ۸۷ هزار دلار دارد. گران‌ترین خودرو این رقابت اما ب‌ام‌و X7 M50i با قیمت ۱۱۴ هزار دلار در این نمونه است. ب‌ام‌و برای این خودرو نسخهٔ M کامل را ارائه نمی‌کند اما M50i که زیر کاپوت خود یک موتور ۴.۴ لیتری V8 با ۵۳۰ اسب بخار قدرت را پنهان کرده، هنوز هم خودروی قدرتمندی محسوب می‌شود.

البته X7 بزرگ واقعاً رقیبی برای مدل X و خصوصاً GLC63 نیست اما روی کاغذ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر همهٔ آن‌ها توسط سازندگان در محدودهٔ چهار ثانیه اعلام شده است. در ابتدا آلمانی‌ها در برابر هم قرار می‌گیرند که در این درگ X7 با وجود برخورداری از قدرت بیشتر، فقط به چراغ‌های عقب GLC خیره می‌شود. البته کراس‌اوور پرچم‌دار ب‌ام‌و بزرگ‌ترین اندازه را در بین این سه خودرو دارد و بنابراین شکست آن از AMG کوچک‌تر عجیب نیست؛ اما مدل X داستان متفاوتی دارد. این کراس‌اوور الکتریکی آمریکایی در برابر GLC63 چه عملکردی دارد؟ ما نمی‌خواهیم نتیجهٔ این درگ را لو بدهیم و بنابراین برای فهمیدن پاسخ، این ویدئوی زیر را تماشا کنید اما بدانید که این درگ بسیار نزدیکی است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من این رقابت رو دانلود کردم با کیفیت خیلی بالا چون اولین درگ ب ام و X7 هستش، هرچند درگ های این کانال خودرویی زیاد معتبر نیست بخاطر مسیر خیلی کوتاه پیست و حرفه ای نبودن راننده ها اما این رقابت خیلی دوست داشتنیه.
    این درگ دومین درگ مرسدس GLC63 فیس لیفت هم بحساب میاد چون مجله CARWOW اولین درگ GLC63 فیس لیفت رو انجام دادکه این ماشین رو مقابل تسلا3 پرفومنس و آئودی RS5 قرار داد که تونست مسیر 400 متر رو در 12.4 ثانیه طی کنه. هرچند درگ قبلی که GLC63 در مجله CARWOW داشت که مقابل تسلا X و جیپ ترک هاوک قرارش داده بودن تونست مسیر 400 متر رو در 12.1 ثانیه طی کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. doubt

      ۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      طول پیست ک فک کنم همون 400 متره اما خب یکم بی کیفیته. اما دست اندر کاران این کانال اتفاقا خیلیم مشهور و کار درستن و رانندگیشونم فک نمیکنم مشکلی داشته باشه. چون تو اکثر درگهای کانالای دیگه هم راننده های حرفه ای پشت فرمون نمیشینن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۲ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        این نظرمن که نیست. منکه اونجا نیستم بخوام متر کنه.مجله MOTOR 1 یه مطلب گذاشته بود در مورد برنامه های این کانال یوتیوبی. تازه اگه دقت کنید تو این درگ آموزش هم بهش داد، مشهور بودن به معنی حرفه ای بودن نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ظاهر ب ام و X7 خیلی تنومند وخشن هستش، خیلی با شکوهه، اونم در این نسخه که جلوپنجره مات داره، ایکاش ب ام و نسخه X7 M رو تولید میکرد که ببینیم در نسخه پرفومنس که ظاهری خواهد داشت، هرچند از نظرقدرت آلپینا در نسخه آلپینا BX 7 قدرت این ماشین رو فراتر از 600 اسب بخار میرسونه اما طراحی اون مدل بیشتر لوکس خواهد بود تا اسپرت و خشمگین!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. امیر

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (30 ديدگاه)

    قبلا از این احمقا درگ دیدم برای همین اینو دانلود نکردم! 3تارو با هم همزمان تو درگ نمیزارن !!!! یعنی چی خب واقعا ؟؟!!
    واقعا فازشون خیلی نابه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. reza

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    امروز ارزش هر سهم تسلا به 565 دلار رسید و دوباره دومین خودروساز با ارزش دنیا پس از تویوتا 232 میلیارد دلاری و همچنین با ارزش ترین شرکت خودروسازی آمریکایی شد.به زودی طبق گفته کارشناسان(طی یک تا دو سال آینده) ارزش هر سهم تسلا به 800 دلار خواهد رسید و در آن زمان ارزش این شرکت به بیش از 150 میلیارد دلار خواهد رسید.به گفته کارشناسان در سال 2025 و بعد از آن تسلا سالانه 2 تا 3 میلیون خودرو در سال خواهد فروخت و در آن زمان ارزش هر سهم آن 1100 تا 1700 دلار و ارزش شرکت 230 تا 350 میلیارد دلار خواهد بود.جایگاه دومی تسلا در بین با ارزش ترین شرکت های خودروسازی تقریبا تثبیت شده است و با گذشت زمان جایگاه تثبیت شده تری پیدا خواهد کرد و به زودی بالاتر از تویوتا به عنوان با ارزش ترین شرکت خودروسازی دنیا شناخته خواهد شد.(کسانی که میگفتند تسلا ورشکست میشود و توسط شرکت های دیگر مثل اپل و فولکس واگن خریداری میشود الان کجا هستند؟)تمام خودروسازان دنیا خواه نا خواه به سمت خودروهای برقی پیش میروند حتی تویوتا هم که به خودروهای هیدروژنی امیدوار بود تقریبا میشه گفت از هدف خود مقداری عقب کشیده و در تابستان سال 2020 در هنگام برگزاری بازی های المپیک از خودروهای برقی با باتری های جامد رونمایی خواهد کرد که طبق گفته این شرکت این باتری ها در سال 2022 تولید انبوه خواهند شد و از آن جایی که همه خودروهای تولیدی شرکت تسلا برقی هستند قطعا به فروش 2 تا 3 میلیونی در سال دست پیدا خواهد کرد و نظر کارشناسان دور از دسترس نخواهد بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. reza

      ۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (155 ديدگاه)

      ارزش تویوتا هم به 200.639 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. reza

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    این هم در دفاع از تسلا برای کسانی که میگفتند خودروهای تسلا قابل اعتماد و …. نیستند.سهام تسلا رسیده به ۵۵۰ دلار و در سه ماه گذشته سه برابر شده،بسیاری از بورس بازی هایی ک روی سهام تسلاshortبستن،شروع به تخریب تسلا کردن،نمونش مقاله دیروز که میگفت ۱۲۷ نمونه شتاب گیری ناگهانی خودروهای تسلا باعث تصادف شده،شکایت کننده یک نفر بوده که رفته اون ۱۲۳نفر رو پیدا کرده،و اینکه اون یه نفر کسی نبوده جز فردی که مقدار زیادی سهام تسلا را short sell کرده بوده،و اینکه اصلا مشکل شتاب گیری ناگهانی نبوده،خود افراد پاشون رو به اشتباه روی پدال گذاشته بودن که باعث تصادف شده ،تسلا هم در جواب گفت پدال گاز خودروهای ما سنسور داره و تمام سوابقش در خودرو ذخیره میشه و تمام حوادث چک خواهد شد و به احتمال بسیار زیاد راننده ها به اشتباه پدال رو فشار دادن که مشکل رایجی در رانندگی هست.
    در کل میخوام بگم این چند وقت اگر مقاله تخریبی علیه تسلا خوندین علت اصلیش رشد بی‌سابقه سهامه تسلاس که عده‌ی زیادی ترسیدن و درصدد تخریبشن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      نمیدونم مرسدس و تویوتا با چه منطقی‌ سهامشون تو تسلا رو فروختن
      الان پشیمونی سودی نداره تازه فهمیدن باید درصد رو بلا میبردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Kf

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (102 ديدگاه)

    از این مجله متنفرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمدهادی

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2104 ديدگاه)

    با این هایپر لوکس گردن کلفت که نباید مسابقه شتاب بدی،جلو پنجره خوششگلش ناراحت میشه عزیزم
    با این ماشین باید بندازی تو اتوبان های بین شهری و فیکس روی ۸۰ تا کروز کنی تا نفهمی چطوری از نقطه آ بردتت به نقطه ب
    مطمئن باشید چیزی که ازهمه بیشتر تو این بی ام و سوپرلوکس متحیرت میکنه کابینی به سوتو کوریه یک کتابخانه ست…
    هشتگ هیولای آرام⁦☺️⁩

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. reza

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    تسلا اکنون یک کمپانی 100 میلیارد دلاری است و بعد از تویوتا با ارزش ترین شرکت خودروسازی دنیا است.در مرتبه دوم حتی بالاتر از فولکس واگن!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      شبیه اون بنده خدای جوگیر کامنت میزاری.
      مرسی بابت اطلاعات

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. reza

        ۲ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        برای من و اون بنده خدا گفتن یا نگفتن این اخبار هیچ فرقی نمیکنه و به ما هیچی نمیرسه.این اخبار رو برای کسانی میگیم که دوست دارن در جریان اخبار روز شرکت تسلا باشن.این اخبار هم چون جذاب و خیلی مهم بودن گفتم و اگرنه هر روز اخبار زیادی در مورد تسلا منتشر میشه.بده که اون بنده خدا و من این اخبار مهم رو به حضورتون میرسونیم؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammad

          ۳ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (421 ديدگاه)

          reza
          دمت گرم آقا رضا خیلی ممنون که این مطالب مفید رو گذاشتید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    باشه بابا زخم کردید فهمیدیم ارزش سهامش رفت بالا. حالا با درصد سهام تون که تو تسلا دارید خوش باشید !!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا