بی ام وجگوار

مسابقه درگ ب‌ام‌و X6 M و جگوار اف تایپ R

خودروها و شاسی بلندهای اسپورت برای دو نوع مختلف از مشتریان تدارک دیده شده‌اند: آن‌هایی که به طراحی ظاهری اهمیت می‌دهند و افرادی که بیشتر روی فضای بار و کابین زیادتر تأکید دارند؛ اما از آنجایی که مشتریان هر روز به سمت خودروهای بزرگ‌تر متمایل می‌شوند بنابراین خودروسازان هم به چنین درخواستی پاسخ مثبت داده و البته پرفورمنس بهتر را نیز چاشنی کار می‌کنند. ب‌ام‌و X6 M کامپتیشن چنین خودرویی بوده و از پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو با قدرت قابل‌توجه سود می‌برد. این خودرو در مسابقه‌ی درگ شرکت کرده اما رقیب آن اصلاً در یک کلاس قرار ندارد. طرف دیگر مسابقه جگوار اف تایپ R است.

اگر فقط مشخصات پیشرانه را مقایسه کنید وضعیت کاملاً مشابهی را خواهید دید. پیشرانه ۴.۴ لیتری توئین توربوی ب‌ام‌و قدرت ۶۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری تولید کرده و قدرت و گشتاور پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار جگوار به ترتیب برابر با ۵۶۷ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتون متر می‌باشد. هر دو خودرو از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برند اما جگوار دارای مزیتی به نام وزن کمتر است. این خودرو ۴۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از ب‌ام‌و بوده و این تفاوتی قابل‌توجه است.

البته وزن کمتر باعث نمی‌شود که جگوار به راحتی پیروز میدان باشد. اولین درگ ۴۰۰ متر با پیش افتادن قابل‌توجه ب‌ام‌و شروع می‌شود. اگرچه جگوار سبک‌تر است اما نمی‌تواند مسابقه را در دست بگیرد و ب‌ام‌و به راحتی پیروز می‌شود. مسابقه دوم نزدیک‌تر بوده و این بار اف تایپ R با استارت بهتر پیروز می‌شود؛ اما مسابقه سوم بسیار نزدیک‌تر و فشرده‌تر برگزار می‌شود.

هر دو خودرو استارت بسیار خوبی داشته و اگرچه ب‌ام‌و اندکی پیش می‌افتد اما جگوار شروع به پر کردن فاصله می‌کند اما خب این برای پیروزی کافی نیست. مسابقه آخر با پایان باز انجام می‌شود. تنها دوربین به خط پایان اشاره کرده و به نظر می‌رسد هر دو خودرو در یک زمان از خط پایان عبور می‌کنند. حتی فیلم‌بردار نیز نمی‌تواند پیروز این مسابقه را اعلام کنند که ناامیدکننده است. با توجه به مسابقه آخر نمی‌توانیم پیروز کلی را اعلام کنیم اما این درگ به ما نشان می‌دهد که ب‌ام‌و X6 M کامپتیشن کراس اوور فوق‌العاده سریعی است!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. ماکان

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . خیلی دوست دارم که انشاالله تا قبل از سال 2025 برای مدل X6 و X7 بی ام و هم یک نسخه ی پلاگین هیبرید بسازند و تولید انبوه کنند . البته جوری هم باشد که نسخه ی پلاگین هیبرید آنها قوی ترین نسخه ی آنها باشد و مجموع قدرت شان حد اقل 750 اسب بخار باشد.

    موافقم 20
    مخالفم 20
    1. ممد ژانگولر

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      bmw x6 جگواره یک لقمه چپ کرد یک آب معدنی هم روش ?
      جالبه bmw x6 m با وزن بیشتر و ضریب آیرودینامیک کمتر

      واقعا کیفیت و قدرت bmw مثال زدنیه
      کیف کردم
      نمیدونم اون قسمتو دیدین که فرمون جگوار چقدر لقی داشت و اصلا در حد فرمون x6 نبود
      اینجاست که معلوم میشه فاصله کیفیت چقدر زیاده

      موافقم 42
      مخالفم 6
    2. رامین

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      انشاالله ????????? ایران زندگی نمی کنی ؟؟ این انشالله هارو نگه دار حواله کن قیمت این آت و آشغالا بیاد پایین منتظر مدل پلاگین هیبریدی X6 و X7 هستی کجاها سیر می کنی هموطن ؟؟

      موافقم 37
      مخالفم 6
      1. ماکان

        ۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (770 ديدگاه)

        علیک سلام . هر جا هم که باشم خیلی عذر می خواهم مثل شماها حالت نا امیدی در وجودم نیست و سعی می کنم که همیشه نه تنها امیدوار باشم بلکه تلاش زیادی هم بکنم و مثل خیلی از افراد تنبل دیگر جوری نباشم که بخواهم بیام و فقط بشینم تا بلکه شاید فقط روزگار کاری برایم انجام دهد ، قشنگ هم سعی می کنم که به خوبی تحقیق کنم که راه خوب و مناسبش را برای رسیدن به خواسته ام پیدا کنم هم تلاش کنم و پشتکار داشته باشم و هم امیدوار باشم تا به یاری خداوند دیر یا زود به خواسته ام برسم . و بعد هم به قول معروف می گویند که از تو حرکت از خدا برکت .

        موافقم 21
        مخالفم 31
        1. ♤Angus_812♤

          ۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (428 ديدگاه)

          دوست عزیزم ما نا امید نیستیم
          فقط چون دستمون به اینا نمیرسه دیوونه شدیم
          شما هم اگه بخوای به یاری خدا زندگی کنی باید بگم اشتباه میکنی
          مطمعنم که خود شما یه ماشین ایرانی داری یا داشتی پس هیچ انتظاری از خدا نداشته باش
          تا وقتی خریدار وجود داده جنسم تولید میشه
          هر وقت این اصله تجارتو یاد گرفتید بگید ما لگن ایرانی نمیخوایم
          و روراس کسی مثله پدر من که دنا پلاسش شده ۵۴۰ تومن رو هیچ وقت نمیتونی راضی کنی که این ماشین نیست و لگنه

          موافقم 31
          مخالفم 4
        2. رامین

          ۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          ماکان جان خواسته هات تو این خراب شده عملی نمیشه. اگه ایرانی می تونی بری همین الان اثاث جمع کن برو از اینجا کشور دیگه امکانش خیلی بیشتره به خواسته هات برسی. اینجام از تو حرکت و این داستانا کارساز نیست. اینجا جنگله هر کی بی شرفتر و… باشه بیشتر می بره (بلا نسبت شما و همه بچه ها امیدوارم بدونین منظورم کیان). منم امیدوارم یه روزی مثه همه مردم دنیا یه زندگی عادی داشته باشیم.

          موافقم 19
          مخالفم 3
      2. ماکان

        ۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (770 ديدگاه)

        و یکی هم اینکه شماها امیدوار باشید و دعا کنید تا انشاالله قیمت این خودروهای داخلی هم بیاد پایین .

        موافقم 15
        مخالفم 14
  2. NISSAN GTR SOLTAN

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر یه درگ منصفانه از 765LT (با یه لانچ پرفکت) هستم
    برای مقایسه باید بگم:
    0 تا 227 کیلومتر در ساعت 720S توی 10.1
    0 تا 242 کیلومتر در ساعت 765LT توی 9.8 (البته با یه لانچ خیلی معمولی)

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. SF90 STRADALE

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3896 ديدگاه)

      با چه ماشینی دوست داری درگ بزاره ؟؟؟؟
      بگو تا بگم !!!!

      موافقم 14
      مخالفم 14
      1. SF90 STRADALE

        ۱۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (3896 ديدگاه)

        یک سوال اینهمه دیسلایک داره ؟؟
        فقط یک سوال پرسیدم ؛ از چی میترسین شما ؟؟
        شاید سوال ترسناکی نپرسیدم ولی خودتون خوب میدونید که جوابم ترسناک بود
        بعضیا خوب میدونن چی میگم ????
        سلطان GT_R چرا جوابمو ندادی ؟؟؟؟

        موافقم 6
        مخالفم 4
  3. MAHDI

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رقابت جذابی بود!!!

    مجله MOTOR SPORT درگ بین M8 کامپتیشن و همین جگوار F TYPE R رو انجام داده اما در مسیر 1000 متر که M8 اونقدر از جگوار فاصله میگیره که از دوربین جگوار M8 یک نقطه دیده میشه و فاصله بیش از 50 متر بینشون میوفته.
    درگ بین X6M کامپتیشن و لامبورگینی اوروس هم در رقابت های درگ سال Seven Force برگزار شده که X6M کامپتیشن پیروز شد،هرچند چون این رقابت ها توسط مالک انجام شده و نه مجله پس احتمالش زیاده که نتیجه جای دیگه تغیر کنه، چون لامبورگینی اوروس هم قدرت و گشتاور بیشتری داره و هم وزن سبک تری داره. باید دیدX6M در CARWOW بعدها چه زمانی رو ثبت میکنه در مسیر 400 متر.

    موافقم 22
    مخالفم 5
    1. MAHDI

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      به نظر من GLE63S این نسل در خط مستقیم سریع تر از X6M کامپتیشن باشه چون روی کاغذ شرایط بهتری داره، دلیلش اینه که جدای از گشتاور خیلی بیشتر GLE63s در نسل جدید این ماشین از سیستم خفیف الکتریکی هم استفاده شده که گشتاور بیشتری رو تو لحظه در اختیار میذاره و این کمک میکنه که در خط مستقیم شتاب بهتری داشته باشه.
      امیدوارم زودتر CARWOW رقابت درگ بین این SUV های پرفومنس رو انجام بده که ببینیم در عمل چطور خواهند بود.پس باید صبر کرد و دید?

      موافقم 16
      مخالفم 5
  4. h!$@\/\/

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    اوفففف
    x6m, کرگدن باواریایی

    موافقم 27
    مخالفم 3
  5. Malt hill

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    تنها شاسی بلند کوپه که واقعا دوسش دارم.
    البته Q8 هم جذابه ولی این بیشتر بهش می خوره کوپه باشه.

    موافقم 22
    مخالفم 1
  6. psycho CI7IC

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    این چه مدل کامنت دادنیه ! مگه قراره کسی ظهور کنه که انشالله میگید !! و اینکه اونها خودشون خوب میدونن کی تولید کنن و به قول شما انبوووه!

    موافقم 19
    مخالفم 3
  7. ماکان

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    در ضمن هرکس که ظرفیت خواندن کامنت های بنده را ندارد می تواند خیلی راحت بجای خواندن اینها وقتی که اسم بنده را اول هر کامنتی می بیند سریع آن را رد کند تا اینکه بخواهد آن را بخواند و بعد هم چیزی را به بنده تحمیل کند یا بیخودی ایراد بگیرد .

    موافقم 12
    مخالفم 21
    1. ♤Angus_812♤

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      اخه کامنت های شما فقط یک پلت فرم داره و تنها جزئیات فرق داره
      این انشاالله هارو تو مسجدم میشه گفت
      حداقل کامنت هاتونو متنوع کنید نه فقط درخواست خودرو هیبریدی از بنز و بی ام و

      موافقم 24
      مخالفم 4
      1. ماکان

        ۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (770 ديدگاه)

        شما بهتره که از بنده توقعی نداشته باشید که کامنت هایم را از چه نوعی بدهم و ایراد از بنده نگیرید . چون بنده که تاحالا با اینکه حقیقتش مخالف بعضی از کامنت های شماها بودم ولی هرگز تا قبل از اینکه شما به من گیر بدهید من به کامنت های شما گیر ندادم و هرگز هم اول خودم نمیام و گیر بدهم . و یکی هم اینکه تعریف کردن خالی از خودرو هارا دوست ندارم تا میشه در قسمت کامنت ها بگذارم

        موافقم 10
        مخالفم 9
  8. ماکان

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    شاید حرف یکی از دوستانی که آخر اسمش 812 هستش درست باشد ،بنده هم منظورم از گفتن به یاری خدا این نیست که بخواهم چیزی را مستقیم فقط از خدا بگیرم و منظورم فقط این است که خداوند جوری قسمت مان کند که تا جایی که امکان دارد هرچه سریعتر شرکت های خودروسازی خودروهای دلخواهم را تولید کنند تا بنده بعدش انشاالله بروم و آنها را بخرم . ولی این را هم باید در نظر گرفت و درک کرد که هیچ چیزی غیر ممکن نیست و نمی شود همه چیز را فقط از خودمان بخواهیم چون که هر نعمتی که پیش ما انسان ها هستش یا اینکه کلاً هر نعمتی که در جهان وجود دارد همه ی اینها در اصل مال خداوند هستش و برخی از آنها فقط دست ساخته های ما انسانها هستش وگرنه تمام این خودروهایی که تاحالا ساخته شده ایده اش را خداوند به ما انسانها داده است و یعنی جوری نیست که همه چیز خودرو هارا خودمان خلق کرده باشیم .در ضمن درباره ی وجود خریدار که شما می فرمائید بنده خودم نیت دارم که یکی از خودرو هایی که احتمالاً پلاگین هیبرید هستش را مانند همین مرسدس بنز S73 جدید را بعد از تولید و عرضه به بازار انشاالله آن را بخرم . بنده هیچ خودرویی را از خداوند الکی نمی خواهم که قسمت کنه تولید بشوند چون که بنده انشاالله یکی از خریداران قطعی آنها هستم .

    موافقم 7
    مخالفم 13
  9. ماکان

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    دوستان و کاربرانی که در این سایت نظرات بنده را دوست ندارند و مخالف نظرات بنده هستند بهتره که تحت هر شرایطی نخواهند که نظر و افکار خودشان را به بنده تحمیل کنند . چون که بنده هرگز افکار خودم درباره ی خودرو ها تغییر نمی کند .

    موافقم 10
    مخالفم 13
    1. Moein

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (894 ديدگاه)

      ماکان جون ناراحت نشو
      امیدوارم عمرمون قد بده خودم با یه مازراتی پلاگین هیبرید میام دنبالت بریم دور دور

      موافقم 21
      مخالفم 0
      1. ماکان

        ۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (770 ديدگاه)

        ممنون .لطف دارید . بنده از شما انتظاری ندارم . انشاالله که شما بتوانید تا جایی که امکان دارد هرچه سریعتر به خودروی دلخواه تان برسید و باهاش برای خودتان گردش و تفریح کنید بسلامتی . بنده هم انشاالله هرموقع که خودروی مورد علاقه ام به بازار وارد شد آن را می خرم و باهاش تفریح می کنم .

        موافقم 13
        مخالفم 3
      2. رامین

        ۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        ???

        موافقم 2
        مخالفم 3
  10. ارشیاSVJ

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اخه ینی چی مثلا؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 3
  11. مازیار

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    یاد بگیریم
    که هر کسی نظر منحصربفرد خودش رو داره و اینجا هم جایی هست برای گفتن و شنیدن نظرات مختلف

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. ماکان

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (770 ديدگاه)

      ممنون از شما . توصیه ی شما بسیار مهم و خوب است و باید به آن عمل کنیم .

      موافقم 8
      مخالفم 1
  12. ارشیاSVJ

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اتفاقا ماکان جان شما خیلی کامنتت هات باحالن!!!
    و درباره این درگ
    الان یکی میخواست تایپ اف بگیره نمیگیره x6m میگیره؟
    اخه چی بگم من؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. ماکان

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (770 ديدگاه)

      والا هرکسی که جگوار Fتایپ خواست انشاالله همان را می خرد و هرکسی هم که مثلاً X6 M را بیشتر دوست داشت می رود و همان را انشاالله می خرد . کلاً هر فردی خودروی مورد علاقه ی خودش را می خرد و هیچ شخصی عقیده و سلیقه ی خودش را به دیگران نباید تحمیل کند .

      موافقم 3
      مخالفم 2
  13. مهرداد كمال

    ۱۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    من درگی ندیدم بی ام و ببازه?

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا