بی ام و

توسعه دو نمونه از سریع‌ترین سدان‌های بازار توسط ب‌ام‌و

سریع‌ترین سدان دنیا در این لحظه و در کل تاریخ دنیا تسلا مدل S P100D است. هرچند تسلا فاقد حداکثر سرعتی است که برخی سدان‌های دیگر دارند. دو نمونه از سریع‌ترین سدان‌های حال حاضر بازار توسط ب‌ام‌و توسعه یافته و این دو کاملاً احساس‌برانگیز هستند.

bmw-alpina-b7-biturbo-01
اخیراً Car Throttle لیستی از ۶ سدان سریع موجود در بازار را منتشر کرده است. کیست که از سدان‌های سریع دیوانه‌وار خوشش نیاید؟!

phantom-02
اولین خودروی لیست رولزرویس فانتوم است. خب فانتوم به‌طور سنتی به عنوان یک سدان کاملاً سریع محسوب نمی‌شود که بخش اعظم آن به این دلیل است که راننده‌ها خونسرد بوده و اکثر زمان خود را در شهر می‌گذرانند. هرچند با وجود پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۷ لیتری حجیمی که قدرت ۴۵۳ اسب بخاری دارد، رولزرویس فانتوم قادر است به سرعت بالایی دست پیدا کند.

phantom

اگرچه شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت فانتوم ۵.۹ ثانیه بوده و این رکورد بدتر از شتاب فولکس‌واگن GTI است اما در هنگام حرکت فانتوم واقعاً می‌تواند ترسناک شود. سرعت فانتوم به‌صورت الکترونیکی به ۲۴۰ کیلومتر در ساعت محدود شده که سریع است اما با استانداردهای مدرن امروزی خیلی سریع نیست. اگرچه که بدون وجود محدود کننده فانتوم به احتمال زیاد به سرعت‌های بالاتر دست پیدا می‌کند.

bmw-alpina-b7-biturbo
دومین محصول ب‌ام‌و در این لیست که با فاصله‌ی بیشتری، گیراتر است آلپینا B7 بای توربو است. اگرچه از نظر فنی آلپینا یک ب‌ام‌و خالص نیست اما بسیاری از قطعات خود را با ب‌ام‌و سری ۷ به اشتراک گذاشته و حتی روی همان خط تولیدی می‌رود که محصولات ب‌ام‌و روی آن مونتاژ می‌شود. این خودرو بسیار سریع است.

2017-bmw-alpina-b7-xdrive-rear-three-quarter-in-motion-03
پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری این خودرو قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری داشته و B7 بای توربو با این پیشرانه می‌تواند تنها در ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این رقم در محدوده‌ی شتاب پورشه ۹۱۱ کررا S قرار دارد. این شتاب برای چنین خودروی بزرگی بسیار سریع است؛ اما مورد مهم‌تر و گیراتر سقف سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت B7 بای توربو است که بیشتر از برخی سوپرکارها می‌باشد.

2017-bmw-alpina-b7-xdrive-cabin-02
با توجه به اینکه آلپینا در لیست حضور دارد، می‌توان ب‌ام‌و M760Li xDrive را نیز در لیست قرار دارد اما این دو خودرو به قدری مشابه هستند که می‌توان یک نتیجه را به دست آورد. هر دو خودرو همان میزان قدرت و گشتاور را دارند و شتاب و تجمل هر دو خودرو تقریباً برابر است. بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو خودرو وجود پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر در M760Li و پیشرانه ۸ سیلندر در آلپینا است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. NOBLE

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    کیلومتر شمار آنالوگ فانتوم که تا 260 بیشتر نداره !
    اگر محدود کننده رو غیر فعال کنی چجوری میفهمی سرعتت چقدره ؟!؟ خراب نشه یه وقت ؟
    دلیل این کار رولزرویس رو نمیفهم . بنتلی مولسان تا 340 کیلومتر شماره گذاری شده. بنز S65 هم با وجود اینکه سقف سرعتش روی 250 محدوده اما کیلومتر شمار تا 360 داره.

    اتفاقا سرعت های بالا با سواری های سنگین و لنگردار خیلی لذت بخشه. فانتوم 2600 کیلوگرم وزنشه. احتمالا اگر باهاش 300 کیلومتر هم سرعت بگیری هیچ لرزش اضافی رو حس نخواهی کرد و اون احساس پرواز و روی هوا بودن که در پراید از 90 کیلومتر بر ساعت شروع میشه اصلا وجود نخواهد داشت.

    260 برای فانتوم خیلی کمه.

    یکی از بزرگترین فانتزی هام تجربه ی حداکثر سرعت بنتلی کانتیننتال جی تی هست که بصورت محدود نشده روی 330 کیلومتر بر ساعت قرار داره.
    این بوکسور سنگین وزن حتما باید در اون سرعت هم وقار بی نظیری داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ونوم اف ۵

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    سدان سریع فقط کدی ctsv هم لوکس و هم متفاوت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NOBLE

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بی ربطه ولی فقط بنتلی کانتیننتال GT3R

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مسیح

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      لوکس ؟؟
      متفاوت؟؟
      کادیلاک ؟؟
      خدایا شکرت :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Chevele

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    من که به شخصه فانتوم رو خیلی بیشتر از سری 7 دوست دارم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shirko

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    بنز اس ۶۵ با قدرت بیشترش هنوز شتابش٠.٧ ثانیه کندتر از ب ام وست ، این نشان دهنده ی اوج مهندسی بی نقص و اوج لذت رانندگی در ب ام وست . باید منتظر نسخه ی سدان سری ٨ هم باشیم چون غوغا می کنه با نسخه کوپش !!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ب ام و سلطان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (198 ديدگاه)

    ب ام و سلطان اتومبیل جهان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      بی شک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. sina

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    ب ام و
    سدان
    و دیگر هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. BMW

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلطان سری ۷ همه جورش زیبا و لذت بخشه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سهيل

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    ایمنی راحتی کیفیت مصرف ۶/۵ لیتر در صد کیلومتر شتاب ۳/۶ ثانیه قیمت مناسب اینا تو این کلاس نشون میده بی ام و پیشتاز صنعت خودروسازیه البته بنز هم کنارشه بقیه از اینا عقبترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Saied

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    کسی که فانتوم میخره فکر نکنم اصلا به فکر سرعت رفتنش باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    سری ۷ تنوع پیشرانش خیلی بیشتر از رقبای لوکس دیگش هست و به نظر من این یه نقطه قوت برای این نسل خودرو هست در مورد حداکثر سرعت هم قوانین بیشتر نظر میدن تا تولید کننده های خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا