بی ام وفولکس واگنکیاهفته نامه

نبرد کوپه‌های چهاردر، فولکس‌واگن آرتئون، کیا استینگر، ب‌ام‌و سری 4

کوپهٔ چهاردر کیا استینگر توانایی‌های خود را با مغلوب کردن آئودی A5 اسپرت‌بک در آزمایشی در اوایل امسال ثابت کرده است. البته در آن نبرد، مدل GT استینگر با پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 بنزینی شرکت کرده بود اما حالا در این رقابت، نسخهٔ دیزلی این خودرو با قیمت مناسب‌تر در برابر غول‌های آلمانی قرار گرفته است. در آن سوی میدان اما فولکس‌واگن آرتئون قرار گرفته است که شباهت بیشتری به یک سدان سنتی مانند پاسات دارد و با دینامیک مناسب و نمای اسپرت، تعادل خوبی بین عملکرد و مصرف سوخت برقرار گرده است؛ و نهایتاً آخرین شرکت‌کنندهٔ این جدال جذاب نیز ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه است که سال‌ها است به‌عنوان پادشاه این کلاس شناخته می‌شود؛ اما کدام‌یک از این سه کوپهٔ چهاردر انتخاب مناسب‌تری جهت پرداخت حدود ۴۰ هزار پوند است؟ در ادامه خواهیم فهمید.

شروع رقابت

کیا استینگر

استینگر مورد آزمایش ما از نوع ۲.۲ لیتری دیزلی بالاترین تیپ یعنی GT-Line است که با قیمت مناسب ۳۷,۴۲۵ پوند، تجهیزات کاملی را ارائه می‌کند. این خودرو بیشترین وزن را در بین اعضای گروه دارد که بنابراین ممکن است روی کاغذ خودروی کُندی نظر برسد اما استینگر هنوز هم می‌تواند ظرف ۷.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از آرتئون است اما یک‌دهم ثانیه از سری ۴ عقب می‌افتد. همچنین وجود ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور و گیربکس هشت سرعته نیز به معنی انعطاف‌پذیری بالا در هر دنده است. به همین دلیل استینگر با اختلافی جزئی در پس سری ۴ با گیربکس هشت سرعته قرار می‌گیرد اما این اختلاف در حد تنها چند دهم ثانیه آن‌هم در دنده‌های بالاتر بین سرعت‌های ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت بود و آن‌قدر نیست که در جاده‌ها موردتوجه قرار گیرد.

اما مهم‌تر از این‌ها، کیفیت تعویض دنده است. هرچند گیربکس اتوماتیک استینگر عملکرد روانی دارد اما فاقد سرعت بالای گیربکس ب‌ام‌و بوده و تنظیم سرزندهٔ گیربکس DSG فولکس‌واگن را هم ندارد. استینگر از پالایش مناسبی هم برخوردار است اما هنگام وارد کردن فشار به پیشرانه و در زمان شتاب گیری، پیشرانه کمی خشن و پرسروصدا احساس می‌شود هرچند که این مشکل در دو رقیب دیگر هم وجود دارد؛ اما به لطف تنظیم مناسب شاسی و فاصلهٔ محوری زیاد، استینگر سواری نرمی را ارائه می‌کند.

این سدان لوکس کره‌ای در سرعت‌های بالا نیز احساس آرامش دارد و عملکرد فرمان آن‌هم مناسب است اما حساسیت بالای ب‌ام‌و یا دقت فولکس‌واگن را ندارد. هنگام افزایش سرعت، کمی حرکت گهواره‌ای در بدنهٔ استینگر احساس می‌شود درحالی‌که با وزن ۱۸۱۰ کیلوگرمی، فاقد چابکی رقبا است. همچنین فاصلهٔ محوری کشیده نیز به معنای عدم سرعت بالا در پیمودن پیچ‌ها است. بااین‌حال استینگر به‌عنوان یک خودروی جاده‌ای جهت پیمودن مسافت‌های زیاد خودروی کاملاً مناسبی است. پکیج موتور و گیربکس آن از پالایش و هماهنگی کامل برخوردار است و کیفیت سواری آن به‌گونه‌ای است که بدترین دست‌اندازها را به‌خوبی جذب می‌کند.

فولکس‌واگن آرتئون

آرتئون قبلاً اعتبار خود را در جدالی با آئودی A5 اسپرت‌بک اثبات کرده است به همین دلیل A5 در این آزمون حضور ندارد اما آیا فولکس‌واگن می‌تواند کیای مقرون‌به‌صرفه و ب‌ام‌و پویا را مغلوب کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ما آرتئون ۲.۰ TDI R-Line با قیمت ۳۶,۸۳۵ پوند را به میدان نبر دعوت کرده‌ایم. گیربکس دوکلاچهٔ DSG و سیستم لانچ کنترل باید به آرتئون به جهت هرچه سریع‌تر ثبت کردن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت کمک کنند اما ترکیب دیفرانسیل جلو در این خودرو به معنای عدم وجود کششی به‌خوبی رقبا است. به همین دلیل آرتئون در آزمون شتاب زمان ۷.۷ ثانیه را به ثبت رسانده و کُندترین خودروی این رقابت لقب گرفت.

همچنین به دلیل وجود یک دنده کمتر در گیربکس آرتئون، عملکرد خودرو در دنده‌های بالایی به دو رقیب دیگر نمی‌رسد اما اگر همه‌چیز را به گیربکس دوکلاچهٔ این سدان لوکس آلمانی واگذار کنید، شتاب گیری به‌خوبی صورت می‌گیرد. همچنین در پیمایش‌های آرام نیز گیربکس DSG خودرو به‌راحتی و به نرمی دنده‌ها را تعویض می‌کند. این موضوع حتی در حالت دستی بهتر هم می‌شود چراکه دنده‌ها دقیق‌تر تعویض می‌شوند. چسبندگی آرتئون نیز بیشتر از استینگر بوده و فرمان آن‌هم دقت بالایی دارد که هرچند اطلاعات کمی از چرخ‌های جلو ارائه می‌کند اما عملکرد این ماشین راننده را شگفت‌زده می‌کند.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، آرتئون مورد آزمایش ما به پکیج اسپرت R-Line مجهز است که یکی از ویژگی‌های آن، رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۹ اینچی است. البته سواری خودرو با وجود این رینگ‌ها به‌خوبی رینگ‌های کوچک‌تر نیست اما در صورت قرار دادن تعلیق در حالت راحت، عملکرد خودرو خوب خواهد بود. به همین دلیل واقعاً نیاز به انتخاب حالتی غیر از راحت برای تعلیق آرتئون احساس نمی‌شود زیرا حالت‌های اسپرت‌تر هیچ سودی جز سواری خشک و ناراحت ندارند. یکی دیگر از مشکلات آرتئون نیز ترمزهای آن است که به‌خوبی رقبا عمل نمی‌کنند.

ب‌ام‌و سری ۴

سری ۴ گرن کوپه خودروی شیک‌تری نسبت به سدان سری ۳ است و با قیمت ۴۰,۰۷۵ پوند در مدل ۴۲۰d XDrive، رقیب مستقیمی برای کیا و فولکس‌واگن محسوب می‌شود؛ اما آیا این خودروی بهتری است؟ از لحظه‌ای که پشت فرمان این خودرو قرار می‌گیریم، روشن می‌شود که سری ۴ بهترین هندلینگ را در بین این سه خودرو دارد. سواری این ماشین ناراحت نیست و از لحاظ پالایش با آرتئون برابری می‌کند اما حتی در حالت راحت کمک‌فنرها، سواری آن کمی شلوغ‌تر بوده و کنترل آن دشوار است؛ اما بااین‌حال فایدهٔ این ویژگی در جاده‌های پیچ‌درپیچ مشخص می‌شود به‌گونه‌ای که فرمان بهترین عملکرد و پاسخگویی را از خود نشان می‌دهد و شاسی آرامش خود را تا حدی حفظ می‌کند که رقبا نمی‌توانند به آن برسند.

در ۴۲۰d XDrive حتی با وجود سیستم چهارچرخ محرک، می‌توان تعادل ذاتی خودرو را احساس کرد. این در حالی است که ب‌ام‌و خودروی چابک‌تری از فولکس‌واگن و کیا است. در حالت کروز نیز راحتی خودرو چندان بد نیست زیرا سطح انعطاف‌پذیری شاسی بالا است و فقط ناهمواری‌های خشن می‌تواند موجب لرزش اکسل‌ها شود. علاوه بر این، پیشرانه روان عمل می‌کند و گیربکس هم به نرمی و هوشمندانه به تعویض دنده‌ها می‌پردازد که از این لحاظ با حالت تعویض دندهٔ دستی آرتئون برابری می‌کند.

در مسیر آزمایش، موتور نیروی موردنیاز برای شتاب گیری را فراهم می‌کند که در کنار کشش ناشی از وجود سیستم چهارچرخ محرک XDrive، موجب می‌شوند که ۴۲۰d ظرف ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این کوپهٔ چهاردر آلمانی همچنین سریع‌ترین خودروی این رقابت در تمامی آزمایش‌ها دنده‌های بالایی بود.

نتیجه

مقام اول: فولکس‌واگن آرتئون

آرتئون به لطف توانایی‌های همه‌جانبهٔ خود در این رقابت پیروز شد. این ارزان‌ترین خودروی این آزمایش بوده، کاملاً مجهز است، قابلیت استفادهٔ زیادی برای خانواده‌ها دارد و خودروی شیک‌تری نسبت به سدان‌های معمولی است. آرتئون همچنین پرچم‌دار فولکس‌واگن بوده، مصرف سوخت مناسبی دارد و ارزش خود را نیز در طول زمان حفظ می‌کند درحالی‌که در آن ویژگی‌های تکنولوژی بالایی هم وجود دارد.

مقام دوم: ب‌ام‌و ۴۲۰d XDrive

رانندگان جوان که خواهان سرعت و چابکی هستند باید سراغ سری ۴ گرن کوپه بروند؛ اما نسخهٔ XDrive این خودرو هرچند تعادل و هندلینگ خوبی دارد و عملکرد قدرتمندی را ارائه می‌کند اما کمی گران‌قیمت بوده و تجهیزات زیادی هم ندارد. همچنین پالایش، مصرف سوخت و راحتی ۴۲۰d نیز خوب است اما با همهٔ این‌ها، این کوپهٔ باواریایی در این نبرد سخت نتوانست حریف ولفسبورگی خود را مغلوب کند.

مقام سوم: کیا استینگر

استینگر حتی در نسخهٔ دیزلی، هنوز هم اولین تلاش خوب از کیا است اما رقبای این سدان کره‌ای سال‌ها در بخش‌های کلیدی تکامل پیدا کرده‌اند؛ بنابراین هرچند استینگر هنوز هم انتخاب مناسبی محسوب می‌شود اما هزینه‌های نگهداری بالا، کارایی پایین و تجربهٔ رانندگی غیر پویا به آن لطمه زده‌اند. بااین‌حال ما هیچ شکایتی از راحتی، پالایش و تجهیزات استینگر نداریم.

 

مقایسه مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن آرتئون

ب‌ام‌و ۴۲۰d XDrive

کیا استینگر

قیمت پایه ۳۶,۸۳۵ پوند ۴۰,۰۷۵ پوند ۳۷,۴۲۵ پوند
قیمت تست‌شده ۴۳,۸۵۰ پوند ۴۱,۳۰۵ پوند ۳۸,۳۷۰ پوند
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۹۰ اسب بخار ۱۹۰ اسب بخار ۲۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر ۴۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو چهارچرخ عقب
طول ۴.۸۶ متر ۴.۶۴ متر ۴.۸۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۳ متر ۲.۸۱ متر ۲.۹۰ متر
وزن خالص ۱۶۵۱ کیلوگرم ۱۶۶۰ کیلوگرم ۱۸۱۰ کیلوگرم
ظرفیت باک ۶۶ لیتر ۵۷ لیتر ۶۰ لیتر
حجم صندوق بار ۵۶۳/۱۵۵۷ لیتر ۴۸۰/۱۳۰۰ لیتر ۴۰۶/۱۱۱۴ لیتر
زاپاس چرخ اصلی تایرها پنچررو کیت پنچرگیری
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۷ ثانیه ۷.۵ ثانیه ۷.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت ۲۳۰ کیلومتر/ساعت ۲۳۰ کیلومتر/ساعت
ترمز از ۹۶ کیلومتر ۳۵.۰ متر ۳۳.۸ متر ۳۴.۶ متر
مصرف سوخت اعلامی ۴.۷ لیتر (ترکیبی) ۵.۲ لیتر (ترکیبی) ۵.۸ لیتر (ترکیبی)
مصرف سوخت آزمون ۵.۸ لیتر ۵.۸ لیتر ۶.۸ لیتر

 

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. kazem

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (102 ديدگاه)

    اننتخاب من سری چهار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. PlymouthBarracuda

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (130 ديدگاه)

    BMW همه جوره سرتره چجوری دوم شد عجیبه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. علی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    عادت ندارم BMW. رو دوم ببینم
    اینجا هم انتخابم بی قید و شرط سلطان آلمانی خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    بزارید پژو 508 بیاد پوز همشون خاک میماله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    قطعاسری۴.بهترین عملکرد هندلینگ.بهترین عملکرد ترمز.شتاب سریع تر.ومصرف کم روداره.وانتخاب بعدی فولکس آرتئون‌.اما واسه یه شخص میان سال فولکس انتخاب بهتریه ولی حیف دیفرانسیل جلو هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. #ali.m#

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    با وجود سری4فکر کردن به یه فولکس احمقانست .
    گفته ارتئون ارزان ترین خودروی مورد ازمایش است بعد اومده نسخه گرون قیمت تر رو ازمایش کرده .
    سری 4از همه نظر بهتره مخصوصا این که 4چرخ متحرکه به نظر من باید رتبه یک رو میگرفت .
    1_سری4
    2_استینگر
    3_ارتئون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      فکر کنم فولکس رو با شرکت‌های چینی اشتباه گرفتی!
      احمقانه‌س یعنی چه؟
      فولکس همون شرکتیه که پورشه و آئودی و بنتلی رو تولید میکنه
      ضمناً معنی بهتری از همه نظر رو هم فهمیدیم!
      قیمت پایۀ بیشتر، گیربکس تک کلاچه (در برابر دوکلاچۀ فولکس)، وزن بیشتر، حداکثر سرعت کمتر و حجم صندوق کمتر میشه برتری اونم از همه لحاظ!!
      شما از فولکس‌واگن خوشت نمیاددلیل نمیشه احمقانه باشه، اتفاقاً بهترین انتخاب همین آرتئونه درحالیکه سیستم چهارچرخ محرک 4Motion هم براش قابل سفارشه
      با وجود آتئون کسی به استینگر نگاه هم نمیکنه و جایگاه سوم کاملاً برازنده‌شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        حق با شماست!
        جیلی هم همون شرکتیه که ولوو و لوتوس رو میسازه!
        تاتا موتورز هم لوکس ساز بزرگیه جگوار و لندرور میسازه !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (11 ديدگاه)

          جیلی را با فولکس مقایسه میکنی؟
          هذیون نگو لطفا جوون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مجتبی

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (151 ديدگاه)

          جواب قشنگی بود کاش میشد چنتا لایک داد.
          :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. رضا

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (87 ديدگاه)

          جواب کمرشکنی دادی بهش.
          ولی بی انصافی هم نکنیم ارتئون هم ماشین بدی نیس و بسیار زیبا هم هست. اما خب ادم بخواد چهل هزار پوند هزینه کنه احتمالا اگه سواری ماشین براش در اولویته قطعا بی ام دبلیو سر تر از فولکسه. اگه ماشین خانوادگی هم بخواد فولکس سر تراز بی ام دبلیوعه. کیا رو هم به نظرم کلا ولش کنید بزاریدش کنار بهتره. معلوم نیست اصلا چی ساخته.شتر گاو پلنگیه واس خودش . ماشین بدی هم نیستا ولی خب کسب اعتبار چیزیه که روند طولانی داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. #ali.m#

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          مخلصم افا مجتبی .
          دوستان تا یه بحثی میشه فوری میگن فولکس همونه ک بنتلی میسازه .
          فولکس همونه ک پورشه میسازه .
          والا خیلی خوبه بیای ی خودروساز درجه یک بخری از دانشش استفاده هم بکنی بعد بیان بگن همش کار این بوده.
          فیات هم درجه یک ترین سوپر اسپرت ساز دنیا رو داره .
          چرا کسی اسم اونو نمیاره
          دیگه فراری رو که همه میدونن سلطان همه ماشیناست .
          نه شاسی بلند دیزل میزنه نه مثل لامبو وانت ساخته.
          تعصب چیز خوبی نیست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Amir Machine

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          وااااای جواب کمرشکن!!!!!!!!!!!!
          الان دارم از دکتر ارتوپد میام بخاطر درمان کمرم!!!!!!!
          وای که آدم چه حرف‌های به‌واقع مضحکی اینجا میشنوه!!!!!!!!!
          دوست عزیز کمرشکن! کسی که فرق مالکیت فولکس‌واگن بر زیرمجموعه‌هاش رو با مالکیت شرکتی مثل تاتا نمیدونه یعنی هیچ چیز از صنعت خودروسازی سردرنمیاره.
          مالکیت فولکس کجا و تاتا کجا.
          تاتا تنها کاری که میکنه فقط و فقط تزریق سرمایه به جگوار و لندرووره اما فولکس چی؟
          تمامی پلت‌فرم‌ها و موتورهای همۀ محصولات برندهای زیرمجموعه‌ش توسط خود فولکس طراحی میشن.
          یعنی فولکسی که آرتئون رو ساخته همون شرکتیه که بوگاتی شیرون رو با اون مهندسی خارق‌العاده ساخته.
          اون وقت از طرف دیگه، فکر میکنی تاتا که ماشین مزخرفی مثل نانو رو ساخته، نقشی جز تامین سرمایه تو توسعۀ رنجروور داشته؟
          یه مثال ساده‌تر، پلت‌فرم فولکس‌واگن توآرگ با بنتلی بنتایگا مشترکه و سایت‌های خارجی توآرگ رو یه بنتایگای ارزون‌قیمت میدونن چرا؟ چون سازندۀ هردو شون در اصل یه شرکته ولی بازارشون فرق میکنه.
          از این موارد فراوونه، پلت‌فرم پورشه پانامرا، موتور لامبورگینی اوراکان، بنتلی کانتیننتال و… همه و همه توسط خود فولکس توسعه پیدا کردن
          حالا شماها بیاین فولکس رو با تاتا مقایسه کنین!!!!
          عه راستی کمرم دوباره درد گرفت!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Amir Machine

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          تعصب دقیقاً همین چیزیه که شما داری و کارهایی که فولکس برای زیرمجموعه‌هاش کرده رو نمیبینی.
          فولکس کجا از دانش شرکتی که خریده استفاده کرده؟
          انگار هیچ چیز از تاریخچۀ زیرمجموعه‌های فولکس نمیدونی.
          لامبورگینی قبل از مالکیت فولکس یه شرکت ورشکسته با تولید بسیار پایین و اوضاع مالی خراب بود اما بعد از اینکه توسط فولکس خریداری شد، گالاردو رو با استفاده از پلت‌فرم و موتوری که فولکس و آئودی طراحی کرده بودن عرضه کرد و شد پرفروش‌ترین محصولش، بنابراین لامبورگینی از نابودی نجات پیدا کرد.
          بوگاتی در اون دوران یه شرکت رو به نابودی بود که بعد از احیای نافرجام و ساخت مدل EB110 داشت به تاریخ میپیوست که فولکس خریدش و مدل خارق العادۀ ویرون رو براش توسعه داد. توسعۀ ویرون بطور کامل توسط فولکس و با دانش و مهندسی فولکس صورت گرفت.
          بنتلی در اون سال‌ها تبدیل شده بود به یه برند نیمه‌جون که فقط محصولات رولزرویس رو با نام و نشان خودش عرضه میکرد و در اصل محصولات بنتلی، رولزرویس‌های ارزون‌قیمت بودن. اما وقتی فولکس خریدش یکی یکی محصولات جدید با پلت‌فرم‌ها و موتورهای کاملاً جدید و اختصاصی برای بنتلی طراحی شدن مثل کانتیننتال و فلاینگ اسپار.
          سئات قبلاً یه شرکت بی‌نام و نشون بود که محصولات فیات رو با برند خودش تو اسپانیا عرضه میکرد اما بعد از مالکیت فولکس کاملاً شکوفا شد.
          دوست عزیز این‌ها تنها بخشی از کارهایی که فولکس‌واگن برای شرکت‌های زیرمجموعه‌ش انجام داده اون وقت شما میای میگی یه شرکتی رو خریده از دانش اون استفاده کرده!!!!!!!!!!
          واقعاً خنده‌داره این حرف. فولکس برای پیشرفت زیرمجموعه‌هاش کلی هزینه کرده و الان که بزرگترین خودروساز دنیا شده داره نتیجه‌شو میبینه.
          هیچکدوم از شرکت‌هایی که توسط فولکس خریداری شدن (بجز پورشه) نه اوضاع خوبی داشتن، نه درجه یک بودن و نه دانشی داشتن، اینو میشه با یه مرور ساده روی محصولات بنتلی، لامبورگینی، سئات و اشکودا قبل و بعد از مالکیت فولکس فهمید.
          ولی فراری همیشه فراری بوده، چه قبل از مالکیت فیات چه بعدش.
          اسم این تعصب نیست که بگیم فولکس‌واگن همون شرکتیه که بوگاتی شیرون رو ساخته ولی اسم این دقیقاً تعصبه که ساختۀ یه شرکت معتبر و باسابقۀ اروپایی و بزرگترین خودروساز دنیا رو احمقانه بدونی و اون رو با تاتا مقایسه کنی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. Amir Machine

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    از کسی که امپراطوری فولکس‌واگن رو با جیلی و تاتا مقایسه میکنه توقعی بیشتر از این نیست!
    موفق باشی!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (151 ديدگاه)

      امپراطور فقط برازنده تویوتا هستش نه دغل واگن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. BMW

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (584 ديدگاه)

        خوشم میاد فولکس واگن شما رو بد سوزونده اینقدر بد سوزونده که میرن پشت فراری و کونیگ زگ در برابر پورشه و بوگاتی در میان آخه چقدر بدبخت ??
        در ضمن تویوتا امپراطور تروریستها

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجتبی

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (151 ديدگاه)

          نمیدونم امپراطور رو چی تعریف میکنی ولی من به پرفروشترین و با کیفیت ترین برند خودروسازی لقب امپراطور رو میدم که دغل واگن نه باکیفیته نه پرفروش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. BMW

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (584 ديدگاه)

        امپراطور فولکس واگنه که همه نوع ماشینی میسازه و پرفروشترین هم هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجتبی

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (151 ديدگاه)

          باشه یکی تو راست میگی یکی دغل واگن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. shirko

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    به نظر بنده ب ام و تو جایگاه اوله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مجتبی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (151 ديدگاه)

    انتخاب من بین اینها BMW هستش.
    ترجیح میدم زندگیمو برای استهلاکش بدم ولی سوار ماشین یه خودروساز کلاهبردار یا سوار یه اسباب بازی کره ای نشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. BMW

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (584 ديدگاه)

      ولی من حاضرم کیا داشته باشم اما ماشینی سوار نشم که تویوتا باشه اما به اسم لکسوس بهم قالب کنن??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجتبی

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (151 ديدگاه)

        تویوتا هرچی باشه دروغ نمیگه و کلاهبرداری نمیکنه. از خدات باشه تویوتا داشته باشی.باکیفیت ترین و پرفروشترین برند خودروسازی هستش.
        درباره خود lexus هم چیزی نمیگم چون خودت میدونی چه افتخاراتی داره و چه بلایی سر لوکس سازای آلمانی اورده برای همین داری میسوزی. با این حرفا خودتو خالی کن اشکال نداره ولی تو همون اسباب بازی سوارشی بهتره لیاقت تویوتا رو هم نداری اسباب بازی سوار.?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. BMW

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (584 ديدگاه)

          البته من دوست ندارم اینقدر تند حرف بزنم با شما ولی با نظراته ضد آلمانی طرفداری این خودرو سازو ناراحت می کنی خودت حاضر نیستی یکی بر علیه تویوتا حرف بزنه اما خودت میزنی!!!!آره داداش اگه سعی کنی درست باشی هیچکی افتخارات تویوتارو کم اهمیت نمی شماره اگرم هر کسی ضد ژاپنی حرف میزنه همون جا جوابشه من قول میدم از تو طرفداری کنم من احساس میکنم تو سعی میکنی ما هارو ناراحت کنی وگرنه من چرا واسه انگلیسی یا آمریکای حرف نمیزنم اتفاقا دلم واسه علی نوا تنگ شده چون قصدش از ضد آلمانی حرف زدن مثل تو نبود من خودم قدیم از خودروسازی ژاپنی تعریف میکردم اما وقتی کسایی مثل تو اینکارو میکنه آدمو وادار به واکنش میکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مجتبی

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (151 ديدگاه)

          شما فکر کن من ضد المانی حرف میزنم ولی من واقعیت رو میگم.بین اینها هم که گفتم انتخابم BMW هستش اگه ضد المان بودم میگفتم کیا. هدف هم از نظر دادن فقط گفتن واقعیت هستش حالا شما ناراحت میشید دیگه به من ربطی نداره و در اخر چند بار گفتم تو این سایت بازم میگم من هم طرفدار ژاپنم هم المان هم امریکا و اینهارو ٣ ضلع برتر خودروسازی میدونم ولی نباید واقعیت رو نگفت و انکار کرد شما هم سعی کن واقعیت رو بگی حالا هرکی ناراحت بشه بزار بشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. BMW

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (584 ديدگاه)

        ببخشید لکسوس چیکار کرده لوکس ساز های آلمانیو؟تو استهلاک اینو بگم که ماشین لوکس واسه فقیرا شاخته نمیشه همین جمله واسه تو کافیه که مدیر لکسوس گفته پرستیژ ماشین های ما در حد بنز نیست از نظر شتاب هندلینگ که نگم …… لوکس اسمش روشه
        باز خوبه من اسباب بازی سوارم…… تو که با یه بار سوار شدن به تویوتا اینقدر ذوق مرگ شدی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. BMW

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (584 ديدگاه)

          اینقدر دیسلاک بدین تا جونتون در بیاد واقعیت تغییری نمیکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amir Machine

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          BMW
          بیخیال دوست من
          کسی که نخواد موفقیت فولکس‌واگن تو ادارۀ اون همه زیرمجموعه رو ببینه کاریش نمیشه کرد.
          خودت که میگی واقعیت تغییر نمیکنه.
          همه میدونن که این مدیریت، مهندسی، سرمایه و دانش فولکس بوده که تک‌تک این برندها از لامبورگینی و بنتلی گرفته تا سئات و اشکودا رو به اینجا رسونده و به لطف همین مدیریت، دو سه ساله تویوتا رو از تخت پادشاهی بزرگترین خودروساز دنیا پایین کشیده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Arman

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      اسباب بازی کره ای؟ ماشین سال اتوگاید و موتور ویک و موتور ترند،کاندید بهترین ماشین جهان،کسب نمره بسیار بالاتر نسبت به رقبای ژاپنی،جایزه بهترین طراحی،موتورش جزو ده موتور برتر سال! بعد میگی اسباب بازی؟ رقبای ژاپنیش کجا بودن امسال؟
      حالا شما هر وقت بهت استینگر دادن بگو نمیخوام اسباب بازی هست :))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بدون شک ب ام و سری چهار انتخاب بهتری هست

    ولی از این کیای جذاب لعنتی نباید غافل شد

    کیا واقعا قابل احترام هست تلاش قابل تحسین همین که در کنار ب ام و آئودی فولکس واگن پورشه رقابت میکنه و مقایسه میشه خودش یه موفقیته

    تا همین ده سال پیش حتی تصور مقایسه کیا با غول های آلمانی مضحک و خنده دار بود ولی در سال 2018 کیا رو با برندهای آلمانی مقایسه میکنند

    واقعا باید آفرین گفت به کیا که با جذب برترین مهندسین آلمانی به دنبال برند سازی و ارتقای جایگاه خود از یک خودروساز اکونومیک به یک خودرو ساز برتر و پرفورمنس هست
    دست خوش به کیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    داداش ایستگامون کردی
    چهار ساعت از برتری بی ام و نوشتی که بهترین هندلینگ و سریعترین و بهترین گیر بکس و شیک و فلان و … بعد یهو زارت ارتئون رو گذاشتی اول
    به نظرم توضیحاتت درست تر بود
    واقعا قیافه بی ام و رو نمیشه با چهار تا فولکس عوض کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فرامرز

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    مهم قیمت نمونه تست شده هست نه قیمت پایه کارخونه. ضمنا تخفیف آرتئون خیلی کمتر از سری 4 هست چون سری 4 (در واقع 3) حدود 5 سال زودتر به بازار اومده و مشتری ها منتظر نسل جدیدش هستن. یعنی اگه خوب بگردی شاید تا 10 درصد بشه برای سری 4 تخفیف گیر آورد در حالی که برای دو خودروی دیگه عملا باید قیمت روی برچسب کارخونه رو پرداخت کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بدون شک فولکس واگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سام

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    فولکس واگن آرتئون واقعا طراحی شیک و مدرنی دارد.البته کیا استینگر هم در جای خودش یک شاهکاره و نشان و گواه زنده ای از پیشرفت فوق العاده کره ای ها در صنعت خودروست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Arman

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    خیلی مقاله بی معنی بود،این همه از کیا بد گفت! در صورتی که کل دنیا ازش تعریف کردن! اونطرف این همه از سری ۴ تعریف کرد بعد بهش رتبه دوم رو داد چرا؟! خیلی عجیبه و غیر منطقی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سید

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    بنظرم مرسدس از همشون بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. jafar german

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر فولکس آرتیون از همه بهتره بهترین در جهان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا