بی ام و

ب‌ام‌و 640i گرن‌کوپه کارکرده یا تویوتا آوالون صفرکیلومتر؟

یک حقیقت واضح وجود دارد و آن اینکه خودروهای لوکس در زمان صفر بودن از دسترس اکثر خریداران خارج هستند؛ بنابراین تنها راه برای تصاحب چنین خودروهایی صبر کردن برای کاهش قیمت آن‌ها پس از چند سال استفاده است.

بااین‌وجود هم همه‌ی خودروها افت قیمت مشابهی ندارند. برای مثال علیرغم اینکه مرسدس تنها یک سال قدیمی‌تر است اما ب‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه ارزش خود را بسیار بهتر از دومین نسل CLS نگه می‌دارد.

البته با معرفی خودروی جدید گرن توریسمو، نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ و همچنین سری ۸ جدید، قیمت سری ۶ نیز کم‌کم آغاز به افت بیشتر می‌کند.


برای مثال شما در آمریکا می‌توانید یک ۶۴۰i گرن کوپه کارکرده را با قیمت زیر ۴۰ هزار دلار پیدا کنید. ما در واقع چندین نمونه‌ی مشابه با این ۶۴۰i xDrive گرن کوپه ۲۰۱۴ را با قیمت حدود ۳۵ هزار دلار پیدا کردیم. حتی برخی نمونه‌ها ارزان‌تر هم بودند.


اما موضوع فوق‌العاده درباره‌ی این خودروها آن است که ۹۹ درصد مدل‌های کارکرده دارای ویژگی‌هایی همچون صندلی‌های چرمی گرم شونده، سیستم ناوبری، دوربین دید عقب، کنترل تهویه مطبوع، آینه‌های برقی، چراغ‌های LED و… بودند؛ و با وجود پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۲۰ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۳ ثانیه‌ای، از نظر قدرت و شتاب نیز چیزی کم نخواهید داشت.


با این مبلغ می‌توان خودروهای صفر زیادی را خرید که یکی از آن‌ها تویوتا آوالون ۲۰۱۸ با قیمت پایه‌ی ۳۳۵۰۰ دلار است. مدل فول XLE پریمیوم آوالون ۳۵ هزار دلار قیمت دارد.


البته مقایسه‌ای بین این دو خودرو انجام نمی‌دهیم. جدای از علاقه‌ی زیاد به ب‌ام‌و سری ۶، موضوع مهم این است که آیا شما می‌توانید از عهده‌ی هزینه‌های نگهداری و بیمه‌ی چنین خودرویی برآیید یا خیر. به یاد داشته باشید که این خودرو در زمان صفر بودن ۸۰ هزار دلار قیمت داشته بنابراین شاید نگاهی دوباره به نمایندگی تویوتا ایده‌ی بدی نباشد…!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Cadillac

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    صرف نظر از کلاس سگمنت و اینجور چیزا
    اگه هزینه سرویس و نگهداری یه سری ۶ گرند کوپه کمی زیاد باشه بازم حد اقل واسه یه سال هم که شده بی ام و رو میخرم و نیگه ش میدارم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Parvaz

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (395 ديدگاه)

      تو امریکا افت قیمت ماشین های کاکرده خیلی زیاد هستش، این ۲تا ماشین مشخصا تو یک کلاس نیستن و تفاوت ها خیلی زیادن، تویوتا که تویوتاست هیچ بحثی توش نیست، اما سری ۶ یک ماشین اسپرت کوپه هیجانی توپ هستش، دیفرانسیل عقب که یعنی امکان دریفت، صدای موتور و اگزوز اسپرت تر و مهمتر اینکه تولیدش هم یه ۲ یا ۳ سالی هم هست متوقف شده و در صورت نگهداری خوب میشه نگاه کلکسیونی بش کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۱۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        در واقع ب ام و قسمت اعظم افت خودش رو هم کرده
        یعنی اگه هزینه بیمه بیشتری داره، اما افت کمتری هم بخاطر دست دوم بودن داره
        پس یعنی اگه مدل دست دوم کم کارکرد ب ام و رو پیدا کنید قطعا انتخابش معقولانه تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. me84

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من انتخابم تویوتاست. هم صفره و هم امتحانش رو پس داده. خیالم از بابت همه چیزم راحته. ماشینای جدید هم از نظر پرفورمنس خیلی سطحشون بالا رفته و کاملا راضی کننده هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Arman

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      فک کنم خود مدیر عامل تویوتا اینجا سری۶ رو انتخاب کنه!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مرتضی مقدم

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (163 ديدگاه)

      بستگی ب سطح درآمد داره به نظرم.منم بی ام و رو بی نهایت بیشتر از تویوتا دوس دارم یه ماشین نسبتااسپرت لوکس اونم ساخت آلمان چیزی نیست که بحثی توش باشه اما موقع انتخاب بین این دو تا اگه شرایط الان رو داشته باشم یعنی درآمد ثابتی که به زحمت مخارجم رو تامین می کنه بدون شک تویوتا رو انتخاب می کنم تا هزینه کمتری بهم تحمیل کنه کمتر وقتم توی تعمیرگاه باشم و کمتر حق بیمه و … پرداخت کنم بماند که شما وقتی یه ماشین صد ملیونی کارکرده رو پنجاه ملیون میخرین خرج تعمیراتش معادل صفر همون ماشین صد ملیونیه نه ی ماشین پنجاه ملیونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    مسئله اینجاست چرا این همه کاهش قیمت داشته برای چهار سال نصف شدن قیمت یه ماشین عجیبه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mor

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (32 ديدگاه)

      خیر شما با 60 هزار تا میتونی یه گالاردو بخری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مانی

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      چون اونجا مثل ایران نیست که ماشین یه چیز سرمایه‌ای باشه
      و هیچ چیز حساب کتاب نداشته باشه
      اونجا ماشین یه کالای مصرفیه وقتی‌ کهنه میشه شدیدا میخوره تو سرش
      حالا ربطی‌ نداره بنز باشه یا شورلت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من که به جای خرید این دوتا میرم نمایندگی داج یه چارجر می خرم از همه اینا بهتره هم خانوادگی هم خوش صدا فقط ممکنه بعد ها یکم دچار ایرادفنی بشه که با توجه به این که ما از ایران اومدیم و خودروهای خودمون رو سوار شدیم برامون بهترین ماشین حساب میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohamad

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    افت قیمتش واقعا قابل توجهه
    60 درصد افت قیمت فقط طی 4 سال!!!
    یعنی بطور متوسط سالی 15 درصد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. دانیال روشنی

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    خرج بسیار بالا و بیمه خیلی بالا چیزی هست که آدم رو پشیمون کنه.
    جدا از این صحبت ها ،بی ام و باید یه تغییراتی توی داشبوردش بده . خیلی تکراری شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Trx (taimaz)

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (317 ديدگاه)

    این مدل بی ام و بخاطر طراحی فوق العاده ی آقای فقیه زاده مطمعنا تا سالهای سال یکی از نقاط عطف موزه ی بی ام و خواهد ماند و من ترجیح میدم بی ام و سری 6 گندکوپ رو انتخاب کنم. احساس میکنم پرستیژ بالاتری داره و البته حتما مخارج نگهداریش کمی بیشتر از تویوتا آولون صفر هست ولی به قول معروف هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سپهر

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بنظر من با توجه به نیازت باید بخری.
    مثلا اگه برای پرستیژش بخوای مثلا پیمانکاری که خودتو ثروتمندتر نشون بدی یا برای دختر بازی بخوای ماشین بخری کارکرده مدل گرونترو بگیری بهتر از صفره مدل ارزونتره مثلا بری صفر ۲۰۶ کارکرده بگیری بهتر از پراید صفره ولی اگه ماشینی بخوای که بدون دردسر دو سه سالی برات کار کنه ماشین ۰ کیلومتر بهتره. ولی اگه کارمند هستی و متاهل ماشین صفر بهتره دردسر نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمدرضا

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    بعضی وقتها باورم نمیشه که همه توی یک دنیا زندگی میکنیم ما دیگه fifa هم نمیتونیم بخریم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mopar or No Car

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اگه گرن کوپه تمیز باشه و کارکردش بیشتر از 40 هزار نباشه من به آوالون ترجیح میدم در غیر این صورت نه. گرچه اوالون با موتور شش سیلندر 3.5 لیتری هم گزینه خیلی خوبی هست. الان اینجا یه تویوتا اریون 2011 تمیز بیشتر از 400 تومن قیمت داره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یاس ی

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    بستگی داره از چه زاویه ای به این خرید نگاه کنی. اگه از دید ما ایرانیهای همیشه درتنگنا نگاه کنیم واسه عشقش هم شده یکبار 640 را میخرم و با ضرر میفروشم بعد آوالون میخرم. ولی اگه از دید خود آمریکاییها نگاه کنی بستگی داره نوع استفاده و تیپ شخصیتی خودت چی باشه، آیا حاظری هزینه بیمه و مالیات بیشتر را به جون بخری تا بی ام و سوار بشی یا نه دردسر کمتر و تویوتا را انتخاب میکنی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا