بی ام وهفته نامه

ب‌ام‌و سری 7 کارکرده، یک گزینه عالی!

خرید یک سدان لوکس کارکرده آن‌گونه که به نظر می‌رسد آسان نیست. حتی اگر قیمت خودرو مناسب باشد و خودروی خوبی هم پیدا کرده باشید، اول از همه باید مطمئن شوید که شما می‌توانید هزینه‌های نگهداری چنین خودرویی را تقبل نمایید.


تولید خودروهای کلاس جهانی و لوکسی همچون مرسدس بنز S کلاس، ب‌ام‌و سری ۷ و آئودی A8 دلیل عدم وجود هزینه‌های بالای پس از انقضای گارانتی نیست. هرچقدر خودروی موردنظر کارکرد و مدل پایین‌تری داشته باشد احتمال ایجاد هزینه‌های نگهداری و تعمیراتی بیشتر بالاست.


با این تفاسیر اگر شما به دنبال خودرویی مناسب باشید دلیلی برای نیافتن خودرویی لوکس و مناسب وجود ندارد. در اینجا ما روی پنجمین نسل ب‌ام‌و سری ۷ با کد F01 تمرکز می‌کنیم چراکه هم‌اکنون در کلاس خود بهترین ارزش در برابر مبلغ پرداختی را نشان می‌دهد.


همچنین حدود چند سال پیش ما مقاله‌ی مشابهی درباره‌ی مرسدس بنز S کلاس W221 نوشته بودیم. این بار هم معتقدیم سری ۷ در بازار دست‌دوم‌ها شرایط بهتری دارد. البته این خودرو چند هزار دلاری گران‌تر از مرسدس می‌باشد.


خوشبختانه اوضاع تغییر یافته زیرا F01 در چند سال اخیر بازار دست‌دوم مناسبی داشته و البته افت قیمت آن به گونه‌ای بوده که شما هم‌اکنون می‌توانید نمونه‌های کارکرده‌ی این سدان پرچم‌دار را با قیمت مدل‌های کارکرده‌ی سری ۵ کد F10 و سری ۳ کد F30 پیدا کنید. همچنین S کلاس W221 نیز ارزان‌تر از قبل بوده اما خب این خودرو به اندازه‌ی ب‌ام‌و مدرن نیست.

  • دلیل اول: شما می‌توانید ۷۵۰i را با قیمت سیویک ۲۰۱۳ بخرید
2013 Honda civic
۲۰۱۳ Honda civic
اگر شما در آمریکا زندگی می‌کنید می‌توانید مدل‌های مشابه این ۷۵۰i 2009 را پیدا کنید. این خودرو با کارکرد ۱۲۵ هزار کیلومتری تنها ۱۳۹۹۵ دلار قیمت دارد. همچنین یک نمونه‌ای دیگر مدل ۲۰۱۱ با قیمت ۱۴۹۹۵ دلار پیدا کردیم.

اگر هم خواهان مدل فیس لیفت ۲۰۱۳ باشید احتمالاً باید حداقل ۲۰ هزار دلار پرداخت کنید هرچند این مبلغ ارزشش را دارد چراکه به خودرویی با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، پیشرانه‌ی ارتقا یافته، چراغ‌های جلوی LED، گرافیک بهتر داشبورد، جلوپنجره‌ی بازنگری شده و اسپویلر جلو، سیستم تعلیق بادی و تکنولوژی‌های ایمنی بهتر همچون سیستم پیشگیری از برخورد و کروز کنترل تطبیقی دست پیدا می‌کنید. یک مدل ۷۴۰i 2013 را با قیمت ۱۹۸۹۹ دلار پیدا کردیم.

خریداران اروپایی بیشتر به دنبال مدل‌های دیزلی همچون ۷۳۰d و ۷۴۰d هستند. در بریتانیا با بودجه‌ی حدود ۱۵ هزار پوند می‌توانید به مدل ۷۳۰d دست پیدا کنید. در آلمان هم برای این مدل باید حدود ۱۵ هزار یورو بپردازید.

  • دلیل دوم: تکنولوژی بکار رفته حتی با استانداردهای امروزی فوق‌العاده است


خودروسازان جدیدترین تکنولوژی‌های خود را در محصولات پرچم‌دار بکار می‌برند و سپس آن‌ها را به دیگر محصولات ارزان‌تر تزریق می‌کنند. آیا می‌دانستید که سری ۷ کد f01 اولین محصول ب‌ام‌و با فرمان پذیری چرخ‌های عقب بوده است؟ این خودرو همچنین از سیستم دید در شب با تشخیص عابران پیاده سود می‌برد. از دیگر ویژگی‌های احساس‌برانگیز می‌توان به پایش نقاط کور، کروز کنترل رادارِی، هشدار خروج از مسیر، پیشرانه‌ی هیبریدی، تشخیص خواب‌آلودگی راننده و… اشاره کرد.

این خودرو از نظر ایمنی، اشرافیت و راحتی هیچ‌چیزی کمتر از خودروهای روز بازار ندارد.

  • دلیل سوم: مالکیت یک سدان لوکس بسیار جذاب است


اگر به دنبال چنین خودروهای لوکسی هستید احتمالاً می‌دانید که این خودروها حتی در نسل‌های قبلی خود هم توجهات را به خود جلب می‌کنند.

مدل F01 از نظر بصری ارتقای طراحی چشمگیری نسبت به نسل قبل‌تر E65 داشته است. همه‌ی دوستداران ب‌ام‌و به خوبی با انتقادات به نمای عقب نسل E65 آشنا هستند. خوشبختانه ب‌ام‌و طراحی ظریف‌تری در نسل F01 بکار برد تا امروزه هم شاهد خودروی زیبایی باشیم.

  • دلیل چهارم: پرفورمنس فوق‌العاده


خریداران آمریکایی احتمالاً روی مدل‌های ۷۴۰i و ۷۵۰i تمرکز خواهند کرد مخصوصاً اگر بتوانند مدل سال ۲۰۱۳ را پیدا کنند. دلیل این کار وجود مدل ۷۵۰i فیس لیفت با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توربوی ۴۵۰ اسب بخاری است. مدل ۷۴۰i هم دارای پیشرانه‌ی ۳ لیتری توئین توربوی بنزینی با خروجی ۳۲۰ اسبی می‌باشد. این نسخه قطعاً مصرف سوخت بهتری دارد.

مدل ۷۳۰d در اروپا متوازن‌ترین انتخاب برای سری ۷ کارکرده می‌باشد. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری این خودرو خروجی ۲۵۸ اسبی و گشتاور ۵۶۰ نیوتون متری داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن حدود ۶ ثانیه می‌باشد.

البته سریع‌ترین مدل سری ۷ نسخه‌ی ۷۵۰i است که تنها ۴.۶ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارد.

اگر خواهان دیگر مدل‌ها یعنی ۷۶۰i و ۷۵۰d یا حتی اکتیو هیبرید ۷ باشید باید بودجه‌ی بیشتری را در نظر داشته باشید.

  • دلیل پنجم: هیچ‌یک از رقبای کارکرده به اندازه‌ی سری ۷ متقاعدکننده نیستند


زمانی که ب‌ام‌و سری ۷ کد F01 معرفی شد به آسانی لقب مدرن‌ترین، کاراترین و دینامیک‌ترین سدان لوکس جهان را به خود اختصاص داد. آئودی A8 D3 به اندازه‌ی رقیب باواریایی خود گیرا نبوده و جگوار نیز هنوز نسل جدید XJ را عرضه نکرده است. لکسس LS هم یک پله پایین‌تر قرار گرفته و مرسدس S کلاس هم به اندازه‌ی ب‌ام‌و تکنولوژیک نیست.

خب با توجه به بودجه‌ی ۱۵ تا ۲۰ هزار دلاری نمی‌توان خودرویی راضی‌کننده‌تر از سری ۷ پیدا کرد.

  • و چیزهای بیشتر…


خب فرض کنید شما یک بیمر لوکس عالی پیدا کرده‌اید که قیمت مناسب، ظاهری خوب و تجهیزات زیادی دارد. پیش از خرید باید تاریخچه‌ی خودرو را مطالعه کرده و درباره‌ی تصادفات یا موارد مشکوک اطلاعاتی کسب کنید. نهایتاً بازهم می‌گوییم شما باید هزینه‌های نگهداری و مالکیت، بیمه و سایر موارد را در نظر بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    دلیل کاهش عجیب قیمت همچین خودرو هایی ففط و فقط هزینه نگهداری بالاست که کسی سراغشون نمیره و با قیمت خیلی کم در بازار خرید و فروش میشه
    همون جور که گفتم کمترین کاهش قیمت در بازار امریکا مال جیپ رانگلر هست
    مدل های ۲۰۱۰ این ماشین قیمت بالای ۱۷ هزار دلاری دارند
    و این یه دلیل داره کیفیت بالا کاربردی بودن کمترین هزینه نگهداری که باعث میشه مشتری براش سر و دس بشکنه و اتوماتیک قیمتش در بازار بالا میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Amirferrari

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    پارسال که درهم بود هزار و خورده ای یه دونه مازراتی گرندکابریو مدل 2011 تو دبی دیدم با قیمت 45 هزار درهم! که میشد حول و حوش 50 میلیون تومن پول ما!!! نه رنگ شدگی و نه ضربه ای داشت و به قول ما ایرانیا مال خانم دکتری بود،تو ایران زیر یه میلیارد نمیشد پیدا کرد همین مدل رو،اگه امارات رفته باشید میدونید ماشینای با کارکرد بالاشون رو میشه با پول یه پراید خرید اونم چه ماشینایی،بنز و پورشه و بی ام و و مازراتی و همه هم 8 سیلندر،خلاصه ما وسط جهنم هستیم و داغیم حالیمون نیست…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. mahdy

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    باز یه سری ها بیان بگن در حد رقبای آلمانیش نیست (آئودی و بنز)
    افت قیمتش حتی از اس کلاس هم کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    تنها کشوری در جهان(نه. در کل کهکشان )هستیم که یه ماشین نسل قبل و چندین سال کار کرده رو گرون تر از صفر اون خودرو توی خارج میخریم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آرمین

      ۱۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (421 ديدگاه)

      کلا خیلی کشور خوبی داریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Bilbo

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    چقدر خوبه طراحی این ماشین، همچنان بعد از گذشت این همه سال در اوج کمال قرار داره و بنظرم از نسل فعلی سری هفت زیبا تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    واقعا تو یه بازار رقابتی مثل آمریکا که اینقدر تنوع زیاده و قیمتها خیلی پایینه چی باید بخریم فکر کنم هرماه باید یه ماشین و یه مدل عوض کردوحالشو ببریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظرم هرچقدرم بیمه و هزینه نگهداریش بالا باشه بازم نسبت به خیلی از خودروها توجیه قیمتی بیشتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Sajjad

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    من بودم یه ام 5 دست دو میخریدم
    با کیت لیبرتی واک ازش لذت میبردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسن

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (187 ديدگاه)

    این رو در نظر بگیرین که اگر حتی مشکل کوچیکی در این ماشین ها بوجود بیاد، ماشین رو total اعلام می کنن. مثلا تصادف کوچیک یا خرابی یه قطعه (خصوصا الکتریکی)، چون هزینه تعمیر و بازسازی این ماشین ها خیلی بالاست و منطقی نیست که همچون پولی خرجش کرد. وقتی در شرایط باشی همه چیز فرق می کنه، من 10 ماه پیش داشتم ماشین دومم رو می گرفتم که بین یه بی ام و سری 3، 2008 و یه هندا سیویک 2008 هر دو با 100kکارکرد و 5500 دلار قیمت باید تصمیم می گرفتم. بی ام و خیلی وسوسه کننده بود ولی اصلا توجیح نداشت خریدش. چه هزینه نگهداری از 2 جفت لاستیک که برای بی ام و 800 دلار اب می خوره ولی هندا نهایتا 400 تا، یا هزینه بیمه ماهانه و تعویض روغن و … در کنار این موضوع که هر تعمیرگاهی با هزینه کم هندا رو درست می کنه ولی اون ماشین ممکنه نیارزه که تعمیر بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سپهر

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بنظر من هر چیزیش نوش یه لذت دیگه ای داره و بسیار دردسر کمتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. آرمین

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    دوستان بین لکسوس nx هیبرید ۲۰۱۷ و ۱۶ تا کار و بنز E200 مدل ۲۰۱۴ لو آپشن با ۵۰ هزار کار کدومو پیشنهاد میدین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۱۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2415 ديدگاه)

      لکسوس روپیشنهاد می کنم چون کارکرد کمتری داره و البته هزینه جانبی هم همینطور
      ولی بنز ممکنه در اینده از نظر قطعات جانبی بهتر باشه چون با برگشت تحریما شرکت های ژاپنی به خاطر منافعشون بعیده با ایران همکاری کنن ولی فعلا آلمانی هاگفتن میومنن البته اونام گفتن بازم معلوم نیست

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Mad.z.Max

      ۱۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1840 ديدگاه)

      تعمیر و نگهداری سیستمای هیبرید حتی با مراجعه به نمایندگی تو تهران، واقعا شبیه یه جوک لوس و بیمزس. دیگه خدا بده برکت به زمانی که نمایندگی وجود نداشته باشه و شما به تعمیرگاه های بیرونی مراجعه کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا