بی ام و

قیمت و مشخصات ب‌ام‌و i4 و iX مدل 2022

پس از اندکی تأخیر نسبت به زمان معرفی رسمی، ب‌ام‌و جزئیات مربوط به خودروهای الکتریکی i4 و iX در بازار آمریکا را اعلام کرد. هر دو خودرو از سه‌ماهه اول سال آینده روانه بازار خواهند شد.

  • ب‌ام‌و i4

این سدان الکتریکی با دو نوع قوای محرکه الکتریکی عرضه خواهد شد. نسخه eDrive40 از نوع دیفرانسیل عقب بوده و قدرت ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری خواهد داشت. این مدل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۹ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. باتری مدل موردبحث از نوع ۸۳.۹ کیلووات ساعتی بوده و شعاع حرکتی تخمینی آن ۴۸۳ کیلومتر اعلام شده است.

مدل دیگر از نوع M50 و چهار چرخ محرک است. این مدل از دو پیشرانه الکتریکی سود برده و خروجی کل ۵۳۶ اسبی دارد. باواریایی ها فعلاً گشتاور این مدل را اعلام نکرده‌اند اما گفته‌اند که M50 در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مدل موردبحث از همان باتری نسخه eDrive40 استفاده کرده اما برد آن به ۳۹۴ کیلومتر کاهش یافته است.

ب‌ام‌و i4 را می‌توان با شارژرهای متنوعی شارژ کرد اما در صورت استفاده از شارژر سطح ۲ دیواری باید ۸ ساعت منتظر شارژ کامل باتری بمانید. در صورت استفاده از شارژر سریع تنها ۱۰ دقیقه زمان برای دست‌یابی به ۱۴۵ کیلومتر برد زمان نیاز خواهید داشت.

ب‌ام‌و هم‌اکنون تصاویر کابین i4 را نیز منتشر کرده است. داخل این خودرو یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و صفحه کنترل ۱۴.۹ اینچی وجود دارد که با طراحی خاص خود همچون یک نمایشگر کلی به نظر می‌رسند. سیستم اطلاعات سرگرمی از نرم‌افزار iDrive 8 سود برده و به‌روزرسانی از راه دور نیز دارد.

قیمت ب‌ام‌و i4 eDrive40 از ۵۵۴۰۰ دلار شروع خواهد شد درحالی‌که قیمت پایه M50 برابر با ۶۵۹۰۰ دلار است.

  • ب‌ام‌و iX

اگر کراس اوورها را به سدان ها ترجیح می‌دهید iX xDrive50 2022 احتمالاً گزینه بهتری خواهد بود. این خودرو دارای دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۵۱۶ اسبی بوده ولی گشتاور آن فعلاً اعلام نشده است. این مدل شتاب ۴.۶ ثانیه‌ای و برد تخمینی ۴۸۳ کیلومتری دارد. قیمت آن‌هم از ۸۳۲۰۰ دلار شروع می‌شود.

ب‌ام‌و iX از باتری با ظرفیت ۱۱۱.۵ کیلووات ساعتی استفاده کرده و شارژ آن با شارژر سطح ۲ حدود ۱۱ ساعت زمان نیاز دارد. در صورت استفاده از شارژر سریع می‌توان در عرض ۱۰ دقیقه به برد ۱۴۵ کیلومتری دست یافت و اگر ۴۰ دقیقه زمان بگذارید ۸۰ درصد باتری شارژ خواهد شد.

این خودرو به‌صورت سفارشی با سیستم تعلیق بادی تطبیقی نیز عرضه می‌شود. این سیستم می‌تواند ارتفاع بدنه را تا ۲۰.۳ میلی‌متر افزایش داده یا در حالت اسپورت ارتفاع را تا ۱۰.۲ میلی‌متر کاهش دهد.

داخل کابین این خودرو شاهد زبان طراحی متفاوت ب‌ام‌و هستیم که ساده‌تر بوده و ۵۰ درصد دکمه‌های کمتری دارد. راننده پشت فرمانی متمایز خواهد نشست.

کراس اوور الکتریکی ب‌ام‌و به‌صورت استاندارد از سانروف پانورامیک سود می‌برد. پوشش داخلی نیز ترکیبی از چرم یا چوب و میکروفیبر می‌باشد.

این خودرو نیز همانند i4 دارای نمایشگرهای ۱۲.۳ و ۱۴.۹ اینچی بوده به هدآپ دیسپلی مجهز است.

ب‌ام‌و همچنین تائید کرده نسخه قوی‌تر iX M60 در راه بوده، خودرویی که قدرت فراتر از ۶۰۰ اسب بخار خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. پرهام رهام

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (223 ديدگاه)

    یعنی گند زدن تو طراحی ix

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. محمد مختاری آذر

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      یه سوال داشتم شما کراساوور با طراحی بهتر نسبت به ix سراغ داری ؟؟؟؟ من که ندارم و اتفاقا برعکس طراحیش هزار برابر بهتر از سری ایکس هستش

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. AHMET 2002

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        ار یو کیدینگ می؟
        واقعا از این خوشگل تر کراس اوور پیدا نکردی؟
        تقیربا هر شرکتی یه دونه خوشگل تر از این داره حتی خود بیمر و حتی بعضی چینیا

        موافقم 6
        مخالفم 4
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        من کراس اوور های لینکلن و کادیلاک رو به این ترجیح میدم،باز طراحی قابل تحملی داره اما این فاجعه شده…

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. Reza

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      هیچکدوم به دلم ننشست

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        منم همینطور….

        موافقم 4
        مخالفم 0
  2. محمد مختاری آذر

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    به نظر من بی ام و ix واقعا طراحی زیبایی داره واقعا زیبا هستش !!! و کابین هم که چه عرض کنم سنگ تمام گذاشته است و در مورد بی ام و i4سدان هم باید بگم طزاحیش خوب هست کابینش زیاد بد نیست و پرفورمنس عالی ولی یک مقداری طراحیش ضعیف تر از بی ام و M4 هستش

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. RezaRs

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      کابینو قبول دارم اما ظاهر بیرونش خیلی رادیکال و سفینه فضاییه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    من که از ix خوشم آمده !
    به دل مینشند بخصوص در طراحی و متریال داخلی گُل کاشته bmw !

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. RezaRs

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      من برعکس i4 رو بیشتر دوس دارم که جدا از طراحی بیرونی بهتر i4 ( در سلیقه و چشم خودم) من کلا کلاس کراس اور هارو دوست ندارم البته یکسری تفاوت های ظریفی در تعریف فرق گراس اور و suv به وجود اومده مثلا من از x7 خوشم میاد البته نه اونقدر یعنی واقعیتش x7 رو بعد سه نره غول آمریکایی دوس دارم تو اونام اول جیپ

      موافقم 4
      مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نسخه ix طراحی خیلی جذابی داره

    موافقم 3
    مخالفم 4
  5. ارش

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چقدر زشت؟!!! انگار فقط برا چینیها طراحی کردن!!!!

    موافقم 4
    مخالفم 5
  6. taha malek

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (913 ديدگاه)

    من اینو میگم این زبان طراحی که بی ام وه پیش گرفته فقط روی سری x قشنگه
    ولی سری 3 و سری چهار بد نیستا افتضاحه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Erfan

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    طراحی خاص و البته از نظر من قشنگه.
    ولی خب عامه پسند نیست و قرار نیست همه دوسش داشته باشن. 😊
    من خوشم اومد از طراحی IX ولی خب از نظر هرکسی متفاوته.

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. ماکسیمیلیان ، یا ضامن آهو (علیه السلام)

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      بنده نپسندیدم و با احترام به سلایق شما ، به نظر شما منفی دادم 😊🌷

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. mahan

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    خاص و منحصر به فرد هست و طراحی خوبی داره به نسبت ولی ماندگار و دلنشین نمیتونه باشه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. BenzSLR

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    بنظرم این برقی ها اول با اخ اخ مردم مواجه میشن ولی بعد اکثرا ازشون خوششون میاد اصلا دیگه ماشینا دارن میمیرن
    بخواب دنیا کسی با درونسوز دیگه کاری نداره ….

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. BenzSLR

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      راشتی درباره طراحی این بی ام و باید بگم i4 رو کمی میشه تحمل کرد ولی xi خصوصا جلوش …..

      موافقم 1
      مخالفم 1
  10. سهند

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    از هر دو خوشم آمد.
    طراحیشان خوبه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    I4 به نسبت قشنگ تره اما هیچکدوم اصلا به ب‌ام‌و نمیان،من یکی که دوست نداشتم…

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. TaimazTRX

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (317 ديدگاه)

    i4 همون سری ۴ گرندکوپ قدیم هست که حالا با موتور الکتریکیش رفته تو سبد محصولات سری i بی ام و به نظر من معقول تر از ix هست البته از لحاظ بیرونی . تجربه ی نزدیک من از سری ۴ گرند کوپ نسل قدیم خودروی جذابی بود یه جورایی هم دلت میخواست داشته باشی هم نه (از نمای جلو و کنار خیلی جذاب بود اما وقتی صندوق عقب باز میشد یهو دلتو میزد) و همیشه هم سری ۳ رو بهش ترجیح میدادم
    نسل جدید فرمون های بی ام و رو هم توی این دوتا خودرو میبینیم. که فرمون i4 احتمالا در محصولات جدید درون سوزش هم استفاده بشه و فرمون ix احتمالا در یه سری محصولات خاص دیده بشه.
    امیدوارم یه جایگزین در خور شءن i8 هر چه سریعتر معرفی کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. ماکسیمیلیان ، یا ضامن آهو (علیه السلام)

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    ب ام و هم باغ وحش شد ؛ همین را کم داشتیم ، جلو اسب آبی و پشت لاکپشت😑
    چقدر خوب از حیوانات الهام گرفتند 🧐

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. akrh78

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    ینی i4 بهشته در مقابل ix
    یه چیز تو مایه های چنگیز و فرنگیس هستن

    به i4 که نگا میکنم متوجه میشم چرا سری 4 اینقد زشته
    این طراح و این جلوپنجره از اول برای i4 طراحی کردن بعد برای اینکه میخواستن به فروشش کمک کنن اومد سری 4 رو هم با همین طرح تولید کردن (جلوپنجره i4 به اندازه سری 4 تو ذوق نمیزنه)
    مثل کاری که فورد برای مک ای کرد و از اعتبار و اسم ماستنگ استفاده کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Sina10

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    طراحی بیرونی هر دو فاجعه ولی iX فاجعه تر البته پشت هر دو زیبا در اومده تقریبا و کاین جذابی دارن مخصوصا i4 که دیگه اون تکراری بودن رو نداره ولی همچنان به سبک قبلی ب‌ام‌و متعهد هست و دکمه های فیزیکیش رو حفظ کرده ، شاید قبلی زیباتر بود ولی برای بقا توی بازار و پیشرفت و تنوع کابین i4 عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. حسین

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    من از شاسی بلنده بدم اومد ولی سدانش را خیلی دوست داشتم.من ماشین برقی خوشم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا