بی ام و

معرفی رسمی ب‌ام‌و M2 Competition، موشک جمع‌وجور!

سرانجام پس از مدتی انتظار ب‌ام‌و رسماً مدل M2 Competition را معرفی کرده است. تغییرات ظاهری این مدل نسبتاً محدود است اما همین تغییرات نه‌چندان زیاد که شامل سپر جلوی جدید با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر برای بهبود خنک‌کنندگی، قاب آئرودینامیک آینه‌های جانبی، سر اگزوزهای کرومی مشکی و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی جدید با لاستیک‌های میشلن پایلوت سوپراسپرت می‌شود، موجب شده که M2 Competition فوراً از نمونه‌های معمولی قابل‌تشخیص باشد.

داخل این کوپهٔ اسپرت آلمانی نیز تا حد زیادی نسبت به نسخهٔ معمولی بدون تغییر باقیمانده است اما در اینجا صندلی‌های M Sport جدیدی با نشان M2 در پشتی آن‌ها دیده می‌شود. علاوه بر این، راننده از دکمهٔ استارت قرمزرنگ و غربیلک فرمان اسپرت با دکمه‌های M که می‌تواند تنظیمات عملکردی سفارشی را ذخیره کند هم بهره‌مند خواهد بود. دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ M2 Competition نیز شامل‌ تریم آلکانترا، کمربندهای ویژه و پوشش رکاب‌ها با نوشتهٔ M2 Competition می‌شود.

تغییرات بزرگ‌تر این خودرو اما در زیر کاپوت آن اعمال شده است یعنی جایی که نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربویی قرار گرفته که در مدل‌های M3 و M4 مورداستفاده قرار می‌گیرد. این موتور در اینجا ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی منتقل می‌گردد و ماشین را ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند؛ اما خریداران می‌توانند یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه را هم سفارش دهند که شتاب خودرو را به ۴ ثانیه می‌رساند.

در حالت استاندارد حداکثر سرعت M2 Competition به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج M Driver این عدد به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت افزایش پیدا می‌کند. به‌منظور سازگاری با این پیشرانهٔ جدید، M2 Competition به همان سیستم خنک‌کنندهٔ مورداستفاده در مدل M4 Competition Package مجهز شده است که شامل یک رادیاتور مرکزی، دو رادیاتور جانبی و یک خنک‌کنندهٔ روغن اضافی می‌شود. علاوه بر این، مدل‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک دوکلاچه از یک خنک‌کنندهٔ روغن گیربکس هم برخوردار هستند.

اما ویژگی‌های عملکردی M2 Competition در اینجا متوقف نمی‌شود چراکه این موشک آلمانی به یک استرس بار فیبر کربنی، سیستم فرمان الکترومکانیکی تجدیدنظر شده و دیفرانسیل فعال و پیشرفتهٔ M هم مجهز شده است. همچنین اکسل‌های این ماشین نیز از مدل‌های M3 و M4 قرض گرفته شده درحالی‌که در تعلیق آن‌هم تجدیدنظر شده است و در آن از قطعات آلومینیومی فورج‌کاری شده استفاده شده است. سیستم ترمز نیز ارتقاء پیدا کرده و حالا شامل دیسک‌های بزرگ‌تر ۴۰۰ میلی‌متری در جلو و ۳۸۰ میلی‌متری در عقب به همراه کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب می‌شود. ب‌ام‌و M2 Competition از تابستان امسال در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز به‌زودی اعلام می‌گردد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    چقدر رخ جذابی داره
    قدرتش هم با این وزن و اندازه بسیار عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      من شخصا با ماشینای دو در کلا مخالفم ، ولی بعضی ماشینا مثل نمونه بالا((( bmw M2))) و فورد موستانگ ، شورلت کامارو ، آئودی TT ,و غیره عالی هستن.
      ولی وقتی میبینم مرسدس بنز S با اون عظمت و شخصیت کوپه تولید میکنه یا لندروور با اون هیکل دو در میزنه واقعا از اعماق دلم تاسف میخورم برای چنین بریز بپاش مسخره ایی.

      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. maximus_450SEL 6.9

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (325 ديدگاه)

      موافقم

      در کل وجود این ماشین به اندازه ی سر سوزنی نقص وجود نداره

      مشخصات فنی بی نظیر
      تکنولوژِی روز دنیا
      ظاهر بی نقص و طراحی محشر
      قیمت مناسب و معقول
      برند BMW و M power
      و …
      و …

      حتی واسه دیوانه های رانندگی ، گیربکس دستی هم گذاشتن !!!!!

      BMW هنر خودش رو در M2 نشون داده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    معشوق هرچی ماشین بازه.افسونگرسخت گرفتارتم.اگه الان جری کلارسون تستت کنه چی چیزهایی دروصفت میگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یکی ازقشنگترین چیزاتواین ماشین تصویر عقب ماشینه بااون لاستیک های پهن.والان رینگ هاهم خیلی جذابترش کردن.صندلی های فوق العادM4.آیینه های M.ودر آخر اسب های بخار بیشتر که اونقدر زیاده که اززیر کاپوت داره بیرون میزنه.جذاب ترین توکلاس خودشه.لذت رانندگیش که دیگه قابل وصف نیست وبقول جرمی که نمونه عادیش روتست کرد:بد چیزیه.قطعا تبدیل میشه به یه افسانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خدای من دسته دنده دستیش چقدر جذابه.همینطور دسته دنده دستی کامارو.دوست داری هزار تادنده داشته باشه وهی تعویض کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. shirko

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (21 ديدگاه)

    نهایت لذت رانندگی و پرفورمنس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ستار

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    لذت که راننده در لحظه عکس ۱۶ داره میبره
    فک کنم یکی از بزرگترین لذت های دنیا س

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    از پشت تهوع اوره ( برخلاف رخ بی رقیب جلوش ) درکل فکر کنم خیلی خوب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پشتش فوق العاده جذابه.به اندازه سرسوزنی نقص توطراحیش وجود نداره.این ماشین فقط واسه ماشین بازهای واقعی ساخته شده.حس لذت رانندگی رودر این ماشین باتک تک سلدلهای بدنتون تجربه میکنید.تمامی اجزاش به شما یادآوری میکنن که حتی دربرابرقدرتمندترین رقیب هاپشت شمارو خالی نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      اینقدر فاز الکی برت نداره من خودم جزو عشاق بی ام وم اماسر سوزن که سهله یه گونی ایراد داره طراحی پشتش مثلا سپر عقب بینهایت صاف و سادس در صندوق عقب هم که ده سانت در میان باریک و چهن شده چسبیده اون بالا . اصالت بی ام و رو هم القا نمیکنه
      به چیز میگم بهم نخندین ولی بخدا از عقب به من یکی که کاملا نظر شخصیمه حس تیبا رو میده
      ولی لذت رانندگی هم که گفتی ؛ عزیزم حد اقل باید یکی دوما ه زیر پات باشه تا بفهمی لذت داره یا نه .شما چهار تا عکس دیدی فهمیدی رانندگیش لذت بخشه
      بعد یه درگ با 918 بزاره میفهمی چیجوری پشتتو خالی میکنه
      تورو خدا دلیل نمیشه هر شرکتی با یه اسم بزرگ هرچی بده بیرون به کامنتایی که خوبیشو گفتن لایک بدین به منتقداش دیس میشه مث یه تصمیم گیری فوق العاده بچگانه و احساسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. maximus_450SEL 6.9

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (325 ديدگاه)

        درگ با 918 !!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیرمحمد

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (238 ديدگاه)

        درگ m2 با ۹۱۸!!!!!!!!!!!!!!????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Fk

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    کافیه سوار این ماشین بشین
    سواری بگیرین وحشیانه برونینش
    باور کنید دست کمی از پورش موتور عقب نداره
    اونی که من میگم ام خالی بود
    این که دیگه اخرشه
    سری دو ب طرز إعجاب اوری از بهترینهاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرش

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یعنی میتونه جای پدر بزرگ افسانه ایش 2002 رو بگیره؟؟؟ 2002 که تا مدت ها بعد از زمان خودش عجوبه ای بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. cls

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خداییش خیلی زیباست.طراحی عقب فوق العاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Amir

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    چه رخ با ابهتی داری تو?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا