بی ام و

مقایسه آمار فروش خودروهای i و M ب‌ام‌و در سال 2017

ب‌ام‌و تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار خودروی الکتریکی را در سراسر جهان فروخته است.

ب‌ام‌و i3
این میزان فروش شامل مینی الکتریکی، ب‌ام‌و iPerformance و خودروهای i این کمپانی بوده که در ماه آوریل رشد ۵۲ درصدی داشته و باعث افزایش ۵ درصدی فروش جهانی گروه خودروسازی ب‌ام‌و شده است. بد نیست بدانید بازار آمریکا پذیرای ۷.۳ درصد خودروهای الکتریکی گروه BMW بوده درحالی‌که این آمار برای بریتانیا ۹ درصد است و در کشورهای اسکاندیناوی همچون دانمارک، نروژ، سوئد و فنلاند به ۱۵ درصد می‌رسد. این سهم از خودروهای الکتریکی در مالزی بیشترین درصد را دارد به گونه‌ای که نصف تمامی خودروهای فروخته شده BMW در این کشور از نوع الکتریکی شده بوده‌اند.


یکی از اعضای هیئت‌مدیره ب‌ام‌و دراین‌باره می‌گوید:

ما مفتخریم اعلام کنیم هم‌اکنون بیش از ۲۵۰ هزار خودروی الکتریکی شده گروه ب‌ام‌و در سراسر جهان تردد می‌کنند.


با نگاه به عملکرد سال به سال می‌فهمیم که ب‌ام‌و در فروش خودروهای الکتریکی خود رشد فروش ۴۱ درصدی داشته که این رشد در آمریکا برابر با ۷۳ درصد، در بریتانیا ۲۶ درصد و در چین رشد فروش بسیار قابل‌توجه ۶۴۶ درصدی بوده است. در کل ب‌ام‌و کاملاً به هدف فروش ۱۰۰ هزار دستگاهی خودروهای الکتریکی شده در سال ۲۰۱۷ دست یافته و توانسته تعداد ۱۰۳ هزار خودرو بفروشد که این میزان فروش بیشتر از فروش خودروهای M بوده است. شایان ذکر است فروش ۸۰ هزار دستگاهی خودروهای M ب‌ام‌و نیز رکورد جدیدی برای این بخش پرفورمنس بوده است.


خودروهای الکتریکی شده شامل محصولات کاملاً الکتریکی یا هیبریدی بوده و اکثر فروش محصولات الکتریکی شده ب‌ام‌و را نمونه‌های هیبریدی تشکیل می‌دهند. در حال حاضر ب‌ام‌و i3 تنها خودروی تمام الکتریکی این شرکت بوده اما تا پایان سال ۲۰۱۹ تعداد ۴ خودروی تمام الکتریکی این گروه خودروسازی به بازار وارد خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    مرسدس کی میخواد کورس جدی بزاره با الکتریکی های بی ام و
    البته ناگفته نمونه مرسدس هم تو سال های اخیر پا تو کلاس هایی گذاشته که بی ام و یا نمیخواد یا جرات نمیکنه واردشون بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فتنه گوساله سامری

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    bmwبا سدانهاش خیلی ازسوپرااسپرت هارو هم ازروبرده. بهترین انجین سازدنیا ازدید خیلی ازمجله های خودرویی وشتاب ۲/۸ثانیه نسخه معمولی M5وهندلینگ سرسام آورMها نشون میده که bmwیکی ازسلاطین اسپرت سازیه جهانه.ولی میدونه کجا باید سرمایه گذاری کنه.واگه روزی سوپراسپرت بخواد بسازه مطمعن باشید تمام سوپراسپرت های دنیا روبه چالش میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فتنه گوساله سامری

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    شرکتی که باساخت ساشی بلندهای پرفومنس وهمینطورغول لوکسM760 که حتی یه Mواقعی نیست تونسته قوانین فیزیک روبه بازی بگیره ازدید اکثر تست کننده ها.پس قطعا میتونه یه سوپراسپرت یاهایپر کاربسازه.این غول بزرگ خودروسازی میدونه چطور نیاز بازار روبراورده کنه.مثلا ایودی میخواد دیگه تولیدسوپراسپرتr8رومتوقف کنه وبجاش جاهای دیگه سرمایه گذاری کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kazem

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (102 ديدگاه)

      لایک به شما دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. shirko

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    احسنت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    حرفی که زدین قبول اما تا نصفش
    محاسبات فیزیک و طراحی موتور و کمپرسور هوا و … برای یه سوپر کار یا هایپر کار کلا با یه سدان متفاوته
    شاید یه سدان به حد کمال خودش برسه مثل ام 5 که واقعا عملکردش در حد سوپرکاره
    اما طراحی هایپر و سوپر کار پا گذاشتن تو یه دنیای جدیده
    قوانین فیزیکی داره که تقریبا شکوندنشون غیر ممکنه ؛ طراحی موتور برای اون کلاس کاری نیست که هرشرکتی از پسش بر بیاد تو سی سال اخیر فقط بوگاتی ببوده که تمام ماشین هاش بر پایه موتور های عجیب و غریب و غول پیکر بودن
    تو سال 1989و1990 که هایپر کار بوگاتی و جگوار سر حد اکثر سرعت اون زمان رقابت داشتن جگوار کلا نتونست یه موتور درخور واسه هایپر کارش بسازه و کم اورد
    فورد با سابقه تولید موستانگ باز هم نتونست یه موتور قدرتمند واسه جی تی بسازه وبهونش رو سبک بودن ماشین کرد و از طرف دیگه یه هایپر کار یا سوپر کار عالی میتونه نه تنها برای خودش بلکه کلا برای اون کمپانی محبوبیت بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا