آلفا رومئوبی ام و

آلفارومئو جیولیا QV کندتر از ب‌ام‌و X6 M؟!

آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو یک سدان گیرا و ناب است اما تست اخیری که انجام شده برخی نتایج جالب‌توجهی را نشان می‌دهد زیرا ب‌ام‌و X6 M و فورد فوکوس RS توانسته‌اند محصول محبوب آلفا را شکست دهند.

2015 AlfaRomeo Giulia QV
این نتایج سورپرایز کننده هستند زیرا جیولیا QV از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربویی استفاده می‌کند که قدرت ۵۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری دارد. این سدان به پشتوانه سیستم چهار چرخ محرک و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک می‌تواند همانند یک راکت شلیک شده و ظرف مدت ۳.۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت جیولیا QV نیز برابر با ۳۰۷ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

2015 AlfaRomeo Giulia QV
برخلاف برخی مدل ها، جیولیا QV تنها برای سریع بودن در خط مستقیم طراحی نشده است. این خودرو توانسته رکورد ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه را در جهنم سبز ثبت کند که عنوان سریع‌ترین سدان ۴ درب تولیدی را برای جیولیا QV به ارمغان آورده است.


مطالب بالا باعث می‌شوند نتایج تست انجام شده بسیار عجیب‌وغریب به نظر برسد زیرا ب‌ام‌و X6 M به لطف پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو قدرت ۵۶۷ اسبی و گشتاور ۷۴۹ نیوتون متری دارد اما از طرفی وزن آن بسیار بیشتر است (۲۳۵۱ کیلوگرم). علاوه بر این، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ب‌ام‌و برابر با ۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

حتی موضوع گیج‌کننده‌تر فورد فوکوس RS است که سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه اکوبوست ۲.۳ لیتری با قدرت ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۴ نیوتون متری دارد. این خودرو شاید چابک‌تر از آلفارومئو باشد اما هنوز هم از نظر اسب بخار و گشتاور در مرتبه بسیار پایین‌تری قرار می‌گیرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مطلب نا مفهومه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI . TUNING

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    دوستان من کلیپو نتونستم ببینم میشه یکی توضیح بده چون از متن اصلا نمیفهمم چی میگه یه جورایی ناقصه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      این ویدئو رو The Fast Lane Car منتشر کرده. من کانالشون رو چهار ساله دنبال میکنم. ماشین های زیادی رو تو این Track تست کردن که ب ام و ایکس ۶ از جولیا کوادریفولیو زمان بهتری رو ثبت کرده. البته ایکس ۶ رو یادم نیست کی تست کردن و شاید توسط راننده قبلیشون که یکی دو سال پیش تو تصادف جاده ای با خانواده اش کشته شدن تست شده باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. moein

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (890 ديدگاه)

    بندگان خدا اومدن از این قطعه هنری ایراد بگیرن،اما ظاهرا خودشون وسطش دیدن خیلی ضایع است که سریعترین سدان نوربرینگ رو بگن از فورد کند تره
    این ماشین عشقه جدای از هر چیزی??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. charger

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    رنگ سفیدش با روح و روان آدم بازی میکنه
    حتی اگه از پرایدم کندتر باشه بازم عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hamed

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بدیهی است که کاملا به شرایط تست وابسته است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    از المان فقط مرسدس / بقیه ی دنیا ایتالیا ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا