بی ام وجگوار

مقایسه اجمالی ب‌ام‌و 340i و جگوار XE 35t R-Sport

ب‌ام‌و سری ۳ کمی از درخشش اولیه‌ی خود را از دست داده است. این پادشاه اسبق کلاس سدان های اسپورت اجرایی آسیب‌پذیرتر از گذشته شده است. با وجود رقبای جدیدتری چون کادیلاک، جگوار و آلفارومئو، سری ۳ با چالشی تمام‌عیار روبرو است. خب Road &Track بهترین نسخه‌ی غیر M سری ۳ یعنی ۳۴۰i را در برابر یکی از قدرتمندترین رقبا یعنی جگوار XE قرار داده است. اینجا خلاصه‌ای از این رویارویی را تقدیم شما عزیزان کرده‌ایم.

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe
در یک طرف رینگ ب‌ام‌و ۳۴۰i M Sport با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۲۰ اسب بخار قرار دارد که نیرو را از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. خب پس اساساً با بهترین نسخه‌ی سری ۳ سروکار داریم: پیشرانه ۶ سیلندر خطی؟ بله! دیفرانسیل عقب؟ بله! گیربکس دستی؟ صد در صد!

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe-02
در طرف دیگر جگوار با مدل XE 35t AWD R-Sport حاضر شده است. این خودرو از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کند. این خودرو در حال حاضر سریع‌ترین نسخه‌ی XE در آمریکا بوده و به عنوان تنها خودرویی که توانایی شکست سری ۳ را دارد در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین واقعاً خودروی خوبی است.

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe-03
در بحث نمای ظاهری جگوار XE قطعاً خودروی زیباتری است. اگرچه که ۳۴۰i مخصوصاً با پکیج M Sport خودروی خوش‌ترکیبی است اما جگوار جذابیت بیشتری دارد. کابین این خودرو نیز شکیل‌تر و زیباتر است و طراحی جالب‌تر و از نظر بصری مرغوب‌تری دارد. هرچند، کابین ب‌ام‌و ارگونومیک‌تر بوده و تکنولوژی و مواد بکار رفته‌ی بهتری دارد. ب‌ام‌و بیشتر روی کیفیت ساخت تمرکز داشته درحالی‌که جگوار استایل ظاهری را ترجیح داده است.

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe-05
اما مسئله‌ی مهم‌تر سواری این دو خودرو است. درباره‌ی دینامیک رانندگی گیرای جگوار XE جدید حرف‌های زیادی زده شده است. این یک سدان اسپورت مهیج با بهترین سیستم فرمان در کلاس خود بوده و واقعاً هندلینگ تیزی دارد. هرچند جگوار XE یک خودروی کاملاً جدید برای این شرکت است بنابراین آرامش دینامیکی خاص ۳۴۰i را ندارد.

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe-04
اگرچه جگوار هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده بوده اما می‌تواند کمی عصبی شود. در مقابل ۳۴۰i هیجانی بوده اما کاملاً استوار و ثابت‌قدم است. راننده‌های R&T هر دو خودرو را به راه‌های پرپیچ‌وخم زیادی برده و فهمیده‌اند که ۳۴۰i خودروی مطمئن‌تری است. ب‌ام‌و تیزتر بوده و به لطف دینامیک شاسی فوق‌العاده و سیستم تعلیقی که در مسیرهای ناهموار رام عمل می‌کند به خوبی پیش می‌رود. در مقابل جگوار تنها هیجان‌انگیز بوده اما احساس پهن‌تر بودن داشته و راندن آن در مسیرهای تنگ سخت است. شاسی آن نیز در مسیرهای ناهموار ناراحت شده و باعث دودلی راننده در تحت‌فشار قرار دادن آن می‌شود. همین مسیرها را ب‌ام‌و با اعتمادبه‌نفس و به آسانی طی می‌کند.

interior-jaguar-xe
در نهایت ب‌ام‌و ۳۴۰i برنده‌ی این رویارویی می‌شود. اگرچه این خودرو استایل جذاب و یا احساس خالص فرمان جگوار را ندارد اما به سادگی در هر چیز دیگری بهتر از جگوار است.
ب‌ام‌و در این کلاس یک کهنه سرباز باتجربه است درحالی‌که جگوار یک جوان جویای نام است. درحالی‌که جگوار XE یک سدان اسپورت فوق‌العاده است که هرکسی آرزوی خریدن آن را دارد اما نیازمند کمی زمان برای رشد و بلوغ است. این تلاشی فوق‌العاده بود اما کهنه سرباز ب‌ام‌و هنوز هم فوت‌وفن‌های کافی برای شکست رقبا را دارد.

2016 BMW 340i sedan interior

2017-jaguar-xe

منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Daniel

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (952 ديدگاه)

    کهنه سرباز رو گفت یاد کاپیتان آمریکا افتادم.
    ( سرباز ب‌ام‌و هنوز هم فوت‌وفن‌های کافی برای شکست رقبا را دارد). این جملشو خیلی دوست داشتم.
    منتظر نسل بعدشم تا فک تمام حریفاشو مثل همیشه بکوبه و خرد کنه… .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      جگوار XE: لایک
      ب‌ام‌و 340i: دیس‌لایک

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. BenzSLR

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      نسل بعدش در حال حاضر از لحاظ قدرت مثل همیشه ولی جلو پنجره‌‌…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Bavaria

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    چه برد شیرینی☺

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. KING 918

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بی ام و دیگه باید یه سر و سامون به محصولات بده این جمله رو یه بار دیگه بخونید ////
    در بحث نمای ظاهری جگوار XE قطعاً خودروی زیباتری است جگوار جذابیت بیشتری داردکابین این خودرو نیز شکیل‌تر و زیباتر است و طراحی جالب‌تر و از نظر بصری مرغوب‌تری دارد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      خودش جوابت رو داده

      ((هرچند، کابین ب‌ام‌و ارگونومیک‌تر بوده و تکنولوژی و مواد بکار رفته‌ی بهتری دارد. ب‌ام‌و بیشتر روی کیفیت ساخت تمرکز داشته درحالی‌که جگوار استایل ظاهری را ترجیح داده است.))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918

        ۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        منم از لحاظ ظاهری گفتم باید سر و سامون بده دیگه رفیق ….😉

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. شایان

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    دیگه چیزی نمونده سری ۳ مثل سری ۵ فیس لیفت براش اراعه بشه.خداییش جفتشون عالی هستن.از یطرف ظاهر دلربای جگوار از ی طرف بی ام و هندلینگ بی نظیرش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bavaria

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      سری پنج فیس لیفت نشد
      از بیخ و بن عوض شد،از نسل جدید شاسی ماژولار ب ام و استفاده میکنه که وزنشو صد کیلو کاهش داده
      موتورشم ک جدیده
      حالا چطور بنظر شما اسم این همه تغییرات فیس لیفته، جای تامل داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (67 ديدگاه)

        دوست عزیز از لحاظ فنی واضح و مبرهنه که ۱۰۰ پله ارتقا داشته…منظور من ظاهر خودرو بود ک نسبت ب اتاق قبلیش خیلی تغیر نکرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. MaWdigH

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    جفتش جفتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. elemento

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اگرچه جگوار هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده بوده اما می‌تواند کمی عصبی شود. در مقابل 340i هیجانی بوده اما کاملاً استوار و ثابت‌قدم است. راننده‌های R&T هر دو خودرو را به راه‌های پرپیچ‌وخم زیادی برده و فهمیده‌اند که 340i خودروی مطمئن‌تری است. ب‌ام‌و تیزتر بوده و به لطف دینامیک شاسی فوق‌العاده و سیستم تعلیقی که در مسیرهای ناهموار رام عمل می‌کند به خوبی پیش می‌رود. در مقابل جگوار تنها هیجان‌انگیز بوده اما احساس پهن‌تر بودن داشته و راندن آن در مسیرهای تنگ سخت است. شاسی آن نیز در مسیرهای ناهموار ناراحت شده و باعث دودلی راننده در تحت‌فشار قرار دادن آن می‌شود. همین مسیرها را ب‌ام‌و با اعتمادبه‌نفس و به آسانی طی می‌کند
    .

    ب‌ام‌و در این کلاس یک کهنه سرباز باتجربه است درحالی‌که جگوار یک جوان جویای نام است. درحالی‌که جگوار XE یک سدان اسپورت فوق‌العاده است که هرکسی آرزوی خریدن آن را دارد اما نیازمند کمی زمان برای رشد و بلوغ است. این تلاشی فوق‌العاده بود اما کهنه سرباز ب‌ام‌و هنوز هم فوت‌وفن‌های کافی برای شکست رقبا را دارد.

    .

    زیباترین جملات این مقایسه در مورد BMW رو نوشتم
    الحق و الانصاف که ب ام و ، سلطان کلاس خودشه.
    درود بر خودروسازی آلمان.
    امیدوارم یک روز مقایسه ی Audi A4 یا S4 رو هم با جگوار XE ببینم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. elemento

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم مقایسه ی آئودی A4 یا S4 هم با جگوار XE ببینم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. روزبه

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    ضایع ترین تستی بود که تو عمرم خونده بودم . کل مطلب از جگ تعریف کرد آخرش تو یه جمله گفت بیمر بهتره :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سیاوش

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    از همه چیز مهم تر هندلینگه اونه که هر روز باهاش کار داری
    برامن اولویت همینه بعد چیزای دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (169 ديدگاه)

      آره خب همه صبح به صبح میرن پیست
      اون مدیر یا تاجر پولدار هم کاری به کلاس جگوار نداره
      فقط هر روووزز با هندلینگ بی ام و سرو کار داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. dice

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    احساس می کنم جگوار جوان پسند تره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فقط انگلستان

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    اگه قیمت پایه جگوار یکم بیشتر باشه این گرون تر بودن نشون از بهتر بودن نسخه پایه ی جگوار نیست چون قیمت پایینتر بی ام و به این دلیله که پلت فرم مورد استفاده در سری سه در سری چهار هم به کار رفته و قیمت تموم شده و پایه رو کمی پایین تر آورده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ارش

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (93 ديدگاه)

    تنها رقیب بی ام و از نظر هندلینگ آلفارو مئو می باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bavaria

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      بزودی مشخص میشه،منم کنجکاوم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. علیرضا

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    طراحی بی ام و کم کم داره پیرمردی میشه متاسفانه همین الان سری پنج جدید و با سری قبلی یا همینطور سری 7 جدید رو با قبلی مقایسه کنید دیگه به زیبایی و اسپرتی قبلش نیست بیشتر سعی کرده با بولد کردن خطوط نمای لوکسش رو افزایش بده طراحی داخلی هم که هیچ حیف این همه مهندسی و داینامیک زیر این پوسته ها نیست؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      دوست عزیز از لحاظ فنی واضح و مبرهنه که ۱۰۰ پله ارتقا داشته…منظور من ظاهر خودرو بود ک نسبت ب اتاق قبلیش خیلی تغیر نکرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    جگوار هم خیلی خوب کار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا