بی ام ومرسدس بنز

مقایسه تصویری ب‌ام‌و X5 G05 و مرسدس بنز GLE

از میان تمام مقایسه‌هایی که ب‌ام‌و X5 جدید داشته، این یکی مهم‌ترین و البته سرراست‌ترین آن‌هاست. مرسدس بنز GLE خودروی بدی نیست اما در مقایسه با حریف تازه‌نفس خودرویی قدیمی محسوب می‌شود. این خودرو اساساً یک مرسدس ML کلاس بوده و مرسدس با تغییر نام و برخی تغییرات ظاهری آن را حفظ کرده است؛ بنابراین این خودرو به‌طور قابل‌توجهی پیرتر از X5 جدید بوده و البته یکی از قدیمی‌ترین خودروهای کلاس نیز به شمار می‌رود؛ اما خب این خودرو هنوز هم به فروش می‌رسد و ما آن را با X5 مقایسه می‌کنیم.


نسل جدید مرسدس بنز GLE در راه است و تاکنون تصاویر جاسوسی متعددی از نسخه‌های پیش‌تولیدی آن منتشر شده بنابراین بنز می‌خواهد رقابتی تمام و کمال با BMW داشته باشد. البته این خودرو هنوز رونمایی نشده و نمی‌دانیم که چگونه خواهد بود بنابراین نسل فعلی آن را با X5 مقایسه می‌کنیم.


مرسدس بنز GLE خودروی خوبی برای ۱۰ سال پیش است. صادقانه بگوییم این خودرو هنوز هم ظاهر خوبی داشته و برای برخی‌ها سوپر استار می‌باشد؛ اما این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که در مقایسه با رقبای مدرن کم می‌آورد و ظاهر سالخورده خود را نشان می‌دهد. نسل جدید X5 از هر لحاظی تازه به نظر می‌رسد.


در نمای جلو X5 بسیار گیراتر است. جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ، چراغ‌های عصبانی و خیزهای قوی روی کاپوت بر ظاهر با ابهت و خشن تأکید دارند درحالی‌که GLE چراغ‌های جلوی بی‌تفاوت و جلوپنجره استاندارد مرسدس را نشان می‌دهد. این خودرو به هیچ وجه زشت نیست اما سالخوردگی خود را فریاد می‌زند.


در پروفایل جانبی بازهم X5 است که خودروی اسپورت و جوان‌پسندی نشان می‌دهد. GLE از نمای بغل خوب است اما بیشتر شبیه یک استیشن واگن است تا یک شاسی‌بلند واقعی و به همین دلیل هرگز به اندازه محصولات کنونی مرسدس لوکس یا اسپورت به نظر نمی‌رسد. نسل جدید ب‌ام‌و X5 خط شانه عضلانی‌تری داشته و این کاراکتر بیشتری در مقایسه با بنز ایجاد می‌کند.


کابین جایی است که سن بالای مرسدس را بازهم نشان می‌دهد. این بخش در مرسدس خوب و ارگونومیک است اما صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی جالب از کار درنیامده و ابعاد کوچکی هم دارد. همچنین دکمه‌های زیاد زیر صفحه نمایش قدیمی به نظر می‌رسند. در مقابل X5 را داریم که از صفحه نمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی، پشت آمپرهای دیجیتال و طراحی ظریف‌تر و ساده‌تری سود برده است.


مرسدس بنز به زودی با نسل جدید GLE وارد میدان می‌شود و زمانی که این اتفاق رخ دهد مقایسه‌های بهتری با نسل جدید ب‌ام‌و X5 صورت خواهد گرفت. البته تا آن زمان برتری بی چون و چرا با X5 تازه‌نفس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    بازم طراحی مرسدس به نسبت سن و سالش مدرن و شیکه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Dante

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (99 ديدگاه)

    از نظر طراحی داخلی هر دو زیبا هستند
    ولی طراحی بیرونی X5 خیلی خشن و تهاجمی هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    با وجودی که برند بنز رو بیشتر دوست دارم، اما چه داخل و چه خارج BMW طراحی لوکستر و اسپرت تری داره. بخصوص طراحی داخلی که بنز گرد پیری به روش نشسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Kamran

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    باید منتظر موند تا بنز مدل جدید ML رو معرفی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سام

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    بی شک طراحی بدنه نسل جدید ب ام و X5 از مرسدس بنز GLE شیک تر و جذاب تر و صد البته جوان پسند تر است.طراحی بنز بیشتر شبیه یک خودروی مینی ون قدیمی است تا یک کراس اوور جدید و مدرن امروزی.البته ناگفته نماند که از داشبورد شیک و بسیار باکیفیت بنز GLE نیز نمی توان به راحتی گذشت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Bilbo

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    طراحی خارجی این نسل از جی ال ای واقعا خوبه و هنوز هم قدرتمنده، اما عکس های جاسوسی نسل جدیدش خبرهای خوبی نمیدن??
    بهرحال امیدوارم هرچه زودتر معرفی بشه، خیلی مشتاقم رقابتش با نسل جدید ایکس ۵ رو ببینم??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    قطعا یه سروگردن طراحیX5بهتره چه داخلی وچه خارجی.ونسل جدیدMl اونقدر بد طراحی شده که حرفی واسه گفتن نخواهد داشت.بااون چراغ های زشتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عکس های جاسوسیML که اومد خیلی طراحی چراغ هاش نافرم بود.پدال خبرش روآورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    از روبرو طراحی بنزMLتاحدودی شبیه یه مینی ون هستش.ولی نسل آیندهml طراحی چراغ هاش خیلی خیلی ناجوره طوریکه آدم تعجب میکنه بنز چطور همچین طراحی براش انتخاب کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. shirko

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    بدون تعصب ب ام و ، باید منتظر نسل جدید بنز باشیم ولی فک کنم در طراحی چیزی در چنته نداره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Omid622

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    عقب و داخل بنز جلو و نمای جانبی بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    نمای داخل بنز بی نهایت بهتره،نمای بیرونی هم بنز gle coupe بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا