بی ام و

تکامل شاسی‌بلند X3 به روایت ب‌ام‌و

سومین نسل از شاسی‌بلند آلمانی ب‌ام‌و X3 قبلاً با بهای پایه‌ی ۴۳۴۴۵ دلاری وارد بازار شده و هم‌اکنون زمان خوبی برای مقایسه نسل جدید و قدیم این خودرو است. این خودروساز باواریایی ویدئوی مقایسه‌ای کوتاهی را نیز منتشر کرده و در آن تکامل این شاسی‌بلند در دو نسل F25 و G01 را به تصویر کشیده است.


طراحی ظاهری این خودرو احتمالاً قابل‌توجه‌ترین بهبودی است که رخ داده زیرا فرم‌های تیز نسل دوم هم‌اکنون با خطوط شیک‌تر و اندکی نرم‌تر جایگزین شده است. یکی از واضح‌ترین تغییرات این خودرو جلوپنجره بزرگ‌تر و کلیوی‌تر (!) با عناصر آئرودینامیکی فعال است درحالی‌که چراغ‌های جلوی تازه شده و ورودی‌های هوای بازطراحی شده در جلو نیز باعث ایجاد چهره بالغ‌تری نسبت به قبل شده است.


پروفایل جانبی دو نسل X3 شاید تقریباً یکسان به چشم آید اما به لطف بازنگری‌های کوچک در این بخش ضریب درگ نسل جدید به عدد احساس‌برانگیز ۰.۲۹ رسیده و این امر باعث بهبود مصرف سوخت شده است. در نمای عقب نمی‌توانید از طراحی جدید چراغ‌ها و تکنولوژی سفارشی LED کامل بگذرید.


مشتریان می‌توانند داخل کابین از جو آرام‌تر با متریال باکیفیت تر و جدید و همچنین تجهیزاتی چون پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال چندکاره، صفحه لمسی بزرگ‌تر، کنترل‌های حرکتی و همچنین سانروف پانورامیک لذت ببرند.


درحالی‌که سومین نسل X3 خیلی متفاوت‌تر از نسل قبلی به نظر نمی‌رسد اما این خودرو در واقع هوشمندتر و پیشرفته‌تر از قبل است؛ مثلاً پکیج کمک‌راننده شامل مواردی چون پایش نقاط کور فعال و هشدار خروج خودرو از مسیر و همچنین کروز کنترل فعالی است که می‌تواند خودرو را به توقف کامل برساند. هشدار برخورد از جلو و تشخیص عابران پیاده نیز بخشی از تجهیزات سفارشی این شاسی‌بلند محسوب می‌شوند.


شما می‌توانید نسل جدید X3 را در تریم اسپورت M40i بخرید که از پیشرانه ۳ لیتری توربوی ۳۵۵ اسب بخاری بهره می‌برد. اگر این قدرت شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد پس خبر خوب اینکه به زودی نسخه کامل X3 M عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    در بعضی قسمت ها مثل چراغای عقب من طراحی نسل قبل رو بیشتر میپسندم به نظر تهاجمی تره ولی در کل نسل جدید پیشرفت های خوبی داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khosrow

      ۲۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      موافقم / چراغ پشت قبلی — ب ام و —تره / و در مجموع نسل جدید خیلی بهتر شده/ نمای بغل قبلی تو این قیاس ضعف هاش محسوس ه و چه خوب شد که چراغ هاشو دیگه نچسبونده به جلوپنجره ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hosein

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    جلوی قبلی خیلی بهتره.بقیه موارد جدیده مخصوصا عقبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F۲۲RAPTOR

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    بنظر بنده چراغ جلوش نسبت به نسل قبلی هیچ زیبایی نداره و یه عقب گرد شیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shirko.mercedesbenz

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    بسیار زیبا وشیک شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    یک ماشینی مثل بی ام و هیچ وقت نمیاد ماشنی ضعیف تر از نسل قبلی خودش بزنه.به نظر من همه چیزش عالی و از نسل قبلیش زیباتر شده.با کیت m زیباترم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Sam

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    به نظر من که توی همه قسمت ها پیشرفت کرده و ماشین خیلی کاملیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شخص

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اقا این که مثل قبله فرقی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیرمحمد

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    از نظر من که طراحی نسل قبلی بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا