بی ام و

تغییرات وسیع در پیشرانه‌های دیزلی ب‌ام‌و سری 7

ب‌ام‌و پیش از این کار روی نسل بعدی سری ۷ را آغاز کرده اما این به معنی دست کشیدن از نسل فعلی این سدان لوکس نیست. پرچم‌دار باواریا که هنوز هم در بازارهای زیادی عرضه می‌شود پذیرای خانواده جدیدی از پیشرانه‌های ۶ سیلندر دیزلی در اروپا شده است. این قلب‌های آهنین هم‌اکنون کم‌مصرف‌تر و پاک‌تر از قبل هستند.

دست‌یابی به چنین اهدافی به لطف اضافه کردن سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی و استارتر/ژنراتور یکپارچه میسر شده است. این سیستم ۱۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. ب‌ام‌و می‌گوید نصب این سیستم در پیشرانه‌های ۳ لیتری دیزلی جدید باعث می‌شود مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر بین ۰.۴ تا ۰.۶ لیتر کاهش یابد.

کار را با مدل‌های ۷۳۰d و ۷۳۰d xDrive (و نسخه‌های طویل‌تر) آغاز می‌کنیم که دارای پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی به‌روزتر با ۲۱ اسب بخار قدرت هستند. هم‌اکنون قدرت این پیشرانه‌ها به ۲۸۶ اسب بخار رسیده و گشتاور نیز با بهبود ۳۰ واحدی به رقم ۴۷۹ نیوتون متر رسیده است. به لطف این قدرت و گشتاور اضافه، دو سدان یاد شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۹ و ۵.۶ ثانیه‌ای دارند.

اما مدل رده‌بالاتر ۷۴۰d xDrive قدرت ۳۴۰ اسبی دارد که نسبت به نسخه پیشین این پیشرانه ۲۰ اسب بخار قوی‌تر شده است. گشتاور نیز با افزایش ۲۰ واحدی به ۷۰۰ نیوتون متر رسیده و ماحصل این تغییرات ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵ ثانیه‌ای است که خبر از بهبود ۰.۲ ثانیه‌ای می‌دهد.

هر دو پیشرانه از سیستم فیلتراسیون گازهای اگزوز جدید و فیلتر ذرات دیزلی بهینه شده سود برده و بنابراین سری ۷ می‌تواند جدیدترین استانداردهای آلایندگی یورو ۶d اروپا را پاس کند. همچنین ب‌ام‌و می‌گوید این خودرو با آپشن های بدنه و کابین جدید از جمله چرم مرینو کابین در دسترس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ماکان

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (769 ديدگاه)

    سلام.انشاالله که از مدل های سری ۵ ،سری ۷ ،سری ۸ ،X5 ،X6 و X7 بی ام و تا قبل از سال ۲۰۲۵ یک نسخه ی پلاگین هیبرید جوری که قدرت آنها حد اقل ۷۰۰ اسب بخار باشد و موتور درون سوزش هم از نوع بنزینی باشد را بسازند و به صورت انبوه تولید کنند.از تولیدکنندگان بی ام و خواهشمندم که این کار را بکنند.با تشکّر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ♤ANGUS_812♤

      ۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      بی ام و گوش کن دیگه
      ماکانو ناراحت کردی

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ماکان

        ۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (769 ديدگاه)

        سلام.ممنون از لطف شما .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ماشینهای دیزلی هم از نظر مصرف وهم هزینه نگهداری کمتر از بنزینیها خرج رو دست مصرف کننده میزارن و سالهای قبل (قبل از انقلاب) هم تو ایران زیاد بودند مخصوصا ماشینهای خطی . نمیدونم این چه سیاست غلطی هست که مدیران ما در پیش گرفتند که ماشینهای دیزلی وارد نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (220 ديدگاه)

      چونکه گازوییل موجود در کشور از بنزین تولید داخلی بی کیفیت تره و گوگرد زیادی تولید میکنه
      اینجوری ک پیش میره واردات ک کلا بسنه شده تولیدش هم داره روبه زوال میره بااین مملکتی ک درست کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی جذاب و دوست داشتنی شده، سری7 فیس لیفت حس لوکس بودن خیلی بیشتری نسبت به نسخه قبل فیس لیفت داره.من رنگ مشکی رو خیلی بیشتر دوست دارم چون جذاب تره.
    ولی سری7 در نسخه آلپینا B7 آدمو سخت عاشق خودش میکنه❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hadi

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    آسمان هفتم ?…
    ?BMW?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Nikzad

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    جدیدا از طراحی عقب بی ام و خوشم اومده مخصوصا اون نوار کروم رنگش که چراغ هارو به همدیگه وصل میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mf1

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    نمیدونم چرا bmw یه خودرو سریع تو پیست درست نمیکنه خودروهاش بیشتر سنگین و کنده هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا