بی ام وکادیلاک

جدالی دیگر بین کادیلاک و بی ام و

ارزان تر یعنی سری۳ جدید مدل ۲۰۱۲ و کادیلاک ATS مدل ۲۰۱۳، رقابتی در مدل های پایه ای!

ب ام و سری 3 در برابر کادیلاکATS
ب ام و سری ۳ در برابر کادیلاکATS

BMW برای سال ۲۰۱۲ سری جدید۳ را معرفی کرد و نام اتاق آن را F30 گذاشت. این مدل هم بلندتر و هم سنگین تر از E90 است. موتور دوست داشتنی ۶ سیلندر تنفس طبیعی با موتور ۴ سیلندر دوتوربو شارژر عوض شده و ۱۰ اسب بخار بیشتر و ۵۵ پوندفوت گشتاور بیشتری نسبت به قبل تولید می کند. خیلی دوست داشتیم تا قیمت مدل آزمایشی به قیمت پایه ای تقریبا نزدیک باشد که اینطور هم شد. درحالی که قیمت پایه  ۳۷هزار دلار است. با داشتن امکاناتی چون سانروف –سیستم تعلیق تطبیقی و… قیمت به ۴۵ هزار دلار رسید .کادیلاک می خواهد آخرین ضربه را به ب ام و سری ۳ با مدل ATS وارد کند و به دنبال آن است که در فروش از پس رقیبش برآید. ATS آزمایش شده دارای قدرتی معادل ۲۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰پوند فوت است و وزن آن به صورت ۵۰/۵۰ درجلو و عقب تقسیم شده است. قیمت پایه ای آن ۳۴ هزار دلار است و امکاناتی همچون سیستم تعلیق اسپرت قابل تنظیم، سیستم CUE INFOTUIMENT مخصوص کادیلاک و چند گزینه دیگر قیمت آن را به ۴۵ هزار و خورده ای رسانده که کمی از بی ام دبلیو هم گرانتر است.

 

رده دوم : کادیلاک ATS 2013

کادیلاک ATS
کادیلاک ATS 2013

بعد از دو مایل رانندگی با آن به نظر می رسد این ماشین خوب عمل می کند. خودرویی خونسرد و سیستم تعلیق قابل تنظیم و چرخ های ۱۸ اینچی در تابستان باعث موفقیت در پیچ های باریک شده به گونه ای که موفق به ثبت عدد ۰.۹۰ G در سر پیچ ها می شود. سیستم ترمز هم عالی عمل می کند و تنها پس از ۱۶۰متر از ۷۰ مایل به صفر می رسد و از بی ام و بهتر عمل می کند. اما این خیلی بد است که شاسی با فرمان آن تطابق بالایی ندارد.

کادیلاک ATS
کادیلاک ATS

با وزن کمی بیشتر از بی ام و در تعویض خطوط ضعیف عمل می کند. البته این دروغ است که بگوییم بی ام و فرمان بهتری دارد بلکه حتی مصنوعی تر از کادیلاک هم هست! فکر می کردیم که با داشتن موتور قوی تر از بی ام و بهتر عمل کند اما موتور ۲۷۲ اسب بخاری بیشتر به مانند موتورهای ۲۳۰ اسب عمل کرد و بشدت کند بود. البته با رسیدن به دورهای بالاتر صدای بهتری دارد.

داشبورد کادیلاک ATS 2013
داشبورد کادیلاک ATS 2013

در بزرگراه به مانند هواپیماهای بی سرنشین بود.سکوت عجیبی که داشت برای راننده خواب آور بود اما بزرگترین شکایت ما سیستم Cue کادیلاک است. در این خودرو از صفحه لمسی برای تجربه کاربری استفاده شده اما کارکردن با آن نیازمند تمرکز زیاد و کاربرد خسته کننده درکنار صفحه لمسی بشدت ضعیفش باعث زده شدن ما از این ماشین شد. سردبیر مجله می گوید اگر خودرویی برای سرگرم شدن و نه برای رانندگی روزمره می خواهید کادیلاک را انتخاب کنید. کادیلاک برای ساختن یک سری ۳ امریکایی نیازمند موتور و جعبه دنده ای همانند بی ام و است و نیاز به سیستم جدید و کاربردی تر دارد تا خشم ما را اینقدر برنیانگیزد!

رده اول : BMW 328i

BMW 328i
BMW 328i

لطفا یک لحظه به نتایج بدست آمده نگاه کنید BMW کادیلاک را به صورت عجیبی ضرب و شتم می کند. درحالی که کادیلاک کارها را به خوبی انجام می دهد. این بی ام و است که همان کارها را عالی انجام می دهد و نه فقط خوب. با قدرت کمتر و وزن تقریبا مشابه شتاب استثنایی عرضه می کند. برای مثال تاخیر ATS در هنگام شتاب گیری را ندارد و اعداد ثبت شده گویای همه چیز است. یکی از دلایل قرار دادن گشتاور در دور استثنایی ۱۲۵۰ RPM است.

BMW 328i
BMW 328i

و هنوز بی ام و بهترین جعبه دنده دستی را بهتر از هرکس دیگری می سازد. کلاچ به نحو استثنایی عمل می کند و با هیچ یک از سرسختی های کادیلاک در تعویض دنده روبه رو نبودیم. همچنین موقعیت صندلی ۳۲۸i را بهتر از کادیلاک و دسترسی و قرار گیری پشت فرمان تلسکوپی آن برای همگان راحت است. درحالی که فضای داخلی بی ام و ساده تر از کادیلاک است اما ارگونومی بهتر و همچنین کیفیت بهتری را عرضه می کند.

داشبورد ب ام و 328i
داشبورد ب ام و ۳۲۸i

طراحان کادیلاک بلندپروازانه تر از بی ام و بودند اما این جاه طلبی کار دست آنها داده است. در اسلالوم سرعت بیشتری را ثبت می کند و در بزرگراه به مراتب بهتر از کادیلاک بود. گله های ما بسیار محدود است. سیستم خودکار استارت-استاپ آن چندان به درد نمی خورد و خودکار بودن آن جای گله دارد. درهرصورت بی ام و برنده این رقابت شد تا نشان دهد در ساخت خودرویی در این کلاس بسیار توانمند است.

تهیه و ترجمه : پویا بهرامی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

اسپید بکس

در جامعه امروزی ما معدود افرادی پیدا می شوند که نسبت به خودرو و اتومبیل عشق بی تو صیف داشته باشند و هم چنین معدود مکان هایی وجود دارد که بتوان با عاشقانی مثل خود ارتباط داشته باشند.اسپید بکس , یک عضو کوچک این عرصه وسیع خودرویی کشور همواره سعی دارد تا به همراه شما دوستان مکانی برای حضور شما عزیزان جهت بالا بردن سطح علمی مردم عزیزمان فراهم آورد.

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. مسی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    به امید روزی که هر ایرانی یک BMW داشته باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۶ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      آمین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان

        ۲۶ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (147 ديدگاه)

        هر ایرانى یک بى ام و داشته باشه لوس میشه.
        ایشالله هر کى به نسبت خودش هر ماشینى دوست داره داشته باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مسی

        ۲۶ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (269 ديدگاه)

        الان که هر ایرانی یه پراید داره! لوس نشده!
        ولی اگه بی ام و داشته باشه لوس میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید

      ۲۶ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (24 ديدگاه)

      امین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Hesan

      ۲ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      این کادیلاک صدی ١٨ می سوزونه من میترسم بشینم پشتش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سايه سفيد

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    سایت پدال لطفا اصلاح فرمایید

    سرعت کادیلاک از 70 مایل بعد از 16 متر به صفر میرسد نه بعد از 160 متر

    با تشکر سایه سفید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۶ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      نه 16 متر نه 160 متر
      چون تقریبا اکثرا سر 100 فیت میاستن که تقریبا 30 متر میشه …
      حالا یکی از دوستان دقیقشو بگه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ***‌ ماشين باز ***

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (145 ديدگاه)

    هر دو خودرو دلفریب و زیبا هستند و از امکانات فراوانی برخوردارند که باعث میشه انتخاب برای مشتری سخت بشه. ولی من اگه پولدار بودم از هرکدوم یکی سفارش میدادم از نوع فول اپشن بعد یک هفته درمیان یکی رو برای رانندگی انتخاب میکردم شایدم یک روز درمیان!!! افسوس که همش رویا بود!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. JAGUAR

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (184 ديدگاه)

    خدائیش خیلی انتخاب سختیه.اونم برای منی که عاشق همیشگی باواریایی ها هستم.
    طراحی کادیلاک همیشه مسخ کننده بوده.ولی در مجموع فکر میکنم نتیجه عادلانه بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Pride

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    آقا انصاف داشته باشیم کادیلاک خیلی طراحیش خوبه . به نظرم دیگه BMW خیلی داره کلیشه ای ماشین میزنه طراحی داخلیشم که مثل همیشه . من میخواستم بگیرم کادیلاک گزینه اصلی بود ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M_435

      ۱۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (146 ديدگاه)

      حتی اگه تودور ازروت رد بشه؟…بعد شما متریالای داخل بنزو با کادیلاک یکی میدونی..مقاله این دورو خوندم کادیلاک حرفی باسه گفتن نداشته حتی با گشتاور و 32 اسب بخارقدرت بیشتر داداشی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. hossein

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پویا دستت درد نکنه از بابت ترجمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Farshid

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    دوست عزیز آقای مسی این رو بگو که روزی برسه این شرکت های فرقون سازی فرقونارو به قیمت واقعی بدن دست مردم و راه تو را میخواهد ایران فرقون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمدعلی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    به امید روزی که فرغون خودرو و سایپا برشکست بشن تا ما بتونیم یه ماشین خوب سوار شیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسن

    ۲۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    به امید روزی که مدیران شایسته خودرو سازی کشور عزیزمون ایران بتوانند چنین ماشین هایی رو تولید کنن
    یه روز خوب میاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرید

    ۲۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    ولی کادیلاک هم دوست داشتنیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. esi

    ۲۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    به امید روزی که ما از اینها بسازیم نه سوار بشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خنديدم!!!!!!!!!!!!!!!!

      ۲۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (145 ديدگاه)

      یه چیزی ارزو کن که حداقل براورده بشه در حد رویا نباشه .. ایران هزاران فرسنگ راه داره تا ماشینی به بازار بده در حد کادیلاک یا بی ام و.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مسی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (269 ديدگاه)

      زرشک…
      یعنی ما از اینها بسازیم بعد صادر کنیم عراق !
      بعد خودمون پراید سوارشیم!
      یعنی اینقدر پشت گوشمون مخملیه؟

      virankhodro.tk

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. فون اشتاین

    ۲۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    طبق نتایج تستی که سایت Car and Driver از رقابت بین این دو مدل بدست آورده مسافت لازم برای توقف کادیلاک با سرعت 70 مایل در ساعت برابر با 160 فوت است که 12 فوت کمتر از ب ام و است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مسعود

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    این حرفا مثل این میمونه که بگی: به امید روزی که شب بشه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احسان

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ترجمه خوبی بود اما اگر اسم منبع رو هم بگین بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امین

    ۲۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    به نظر من (شخصا)تو استایل کادیلاک خاص تره… مخصوصا چراغ های عمودیش…
    ولی به نظرم جلو ب ام و زیاد جالب نیست البته در رقابت با کادیلاک…
    ولی از نظر فنی ب ام و احتمالا بهتره مخصوصا هماهنگی بین موتور و قوای محرکه که ب ام و توش استاده…

    خواهشا پرایدو مسخره نکنین…
    از کوزه همان تراود که در اوست… باید خودمونو مسخره کنیم که همین پرایدم با کیفیت پایین میسازیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. amir mahdi

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه روز خوب میاد . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. عماد

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    من عاشق سری 3 هستم حتی بیشر از اتاق 5 و 7
    ولی این کادیلاک خیلی خوشگله مخصوصاً چراغ جلوش
    البته از جایی که بی ام و رو تو خیابونامون میبینیم و میدونیم که هیچوقت کادیلاک رو نخواهیم دید (آمریکائی) به صورت غیر ارادی به سمت طراحیش گرایش داریم!
    در کل قبول دارم که بی ام و بهتره
    موتور ضعیف تر ولی انتقال بالاتر قدرت به چرخ ها، به این میگن تکنولوژی بالاتر بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Amin

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من همbmwرو از نزدیک دیدم هم کادیلاک رو (قشم)به نظر من کادیلاکه مهشر خیلی خیلی ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. jaguar - ss

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    نتیجه این رقابت غیر موثق است. از دوستان عزیز درخواست دارم فریب نخورند.
    مقایسه عوام ساز و سلطنت ساز کاملا بی معنی و بیفایده است!
    بی.ام.و بهتره بره همون مشروبات الکلیشو بسازه و دست از ساختن این گاریهای ماشین نما برداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رضا

    ۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    بین این دوتا من میگم کادیلاک…
    ماشین فقط امریکایی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M_435

      ۱۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (146 ديدگاه)

      شما نظر ندی سنگین تری گلم مثل اینکه از ماشین فقط ظاهرشو میبینی…بهت بیشنهاد میکنم عکسای بوگاتیرم ببینی اونم خیلی خوشگله..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. مرتضی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    جوک 2013 کادیلاک سلطنت ساز؟!!! بی ام و عوام ساز!!!:D چی بگم به دوستان عزیز عشق امریکا مثل اینکه قضیه ممل آمریکایی حقیقت داره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مسعود

    ۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    آقا یعنی یه تعریف کوچولو از این کادیلاک نمیشد کرد?!
    دراصل بی ام و کادیلاکو ضرب وشتم نکرد،شما اینکارو کردید
    خیلی بی انصافی بود
    من خودم عاشق بی ام و هستم،ولی از طراحی کادیلاک خیلی خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. M_435

    ۱۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (146 ديدگاه)

    کریس جوووون کجایی که یادت بخیرر….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    خب معلومه کادیلاک از هر لحاظ از ب ام و بهتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سینا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    چی واسه خودتون میگید کادیلاک هم قشنگ تز از این bmwزشته هم موتورش قوی تره هم نرمتره به خاطر دو صدم ثانیه این یااون عقب افتاده شخصیت کدیلاک آوردن پایین من اصلا این بررسی رو قبول ندارم باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. عبدالناصر

    ۲۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    فقط می تونم سکوت کنم به احترام این دو ماشین خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا