بی ام و

نگاهی به گیربکس دستی ب‌ام‌و M3/M4 جدید

نسل جدید ب‌ام‌و M3 و M4 علیرغم چهره پر حرف و حدیث خود محصولاتی اسپورت و بسیار عالی هستند. ب‌ام‌و در ویدئوهای گوناگون به جنبه‌های متنوع این خودروها پرداخته است. در جدیدترین ویدئوی منتشر شده مردی به نام کارستن که مسئول توسعه گیربکس‌ها در ب‌ام‌و M است برخی ویژگی‌های گیربکس دستی M3 و M4 و چگونگی طراحی آن را شرح می‌دهد. این ویدئو تنها ۳ دقیقه بوده و اگر خواهان دانستن جزئیات فنی هستید حتماً آن را تماشا کنید.

احتمالاً می‌دانید که این دو خودرو از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده می‌کنند درحالی‌که نسخه‌های کامپتیشن به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز خواهند بود. گیربکس دستی M3 و M4 استاندارد الگوی H خود را حفظ کرده و هم‌اکنون به شما اجازه می‌دهد تا بین حالت‌های روشن و خاموش هماهنگ‌کننده دور پیشرانه یکی را انتخاب کنید. به منظور ایجاد حداکثر سفتی و دقت تعویض دنده، این گیربکس به‌صورت دوبل به بدنه چسبیده است. کارستن معتقد است ب‌ام‌و یکی از بهترین گیربکس‌های دستی بازار را ارائه کرده است. ما باید خودروها را تست کرده و سپس درباره نظرات کارستن قضاوت کنیم اما تجربه ما با محصولات مجهز به گیربکس دستی ب‌ام‌و گفته‌های او را تا حد زیادی تائید می‌کنند و به همین خاطر امیدواریم این دقت و لذت در این دو خودرو نیز تکرار شوند.

این گیربکس دارای سیستم کارتل خشک برای روانکاری بهینه بوده و تنها بخش الکترونیکی آن حسگری است که می‌گوید کدام دنده را انتخاب کرده‌اید تا به این ترتیب به هماهنگی با دور پیشرانه کمک کند. شفت ورودی گیربکس به کلاچ دو دیسکی مدل‌های F8X با چهار لایه مجهز شده تا در نهایت لانچ بهتری با خودروها انجام شود. یک فلایویل دو جرمی نیز وجود دارد که دارای دیواره دنده بزرگ‌تر است. همچنین فلنج میل‌لنگ قوی‌تری با چهار صفحه فلزی بکار رفته که یک صفحه بیشتر از قبل می‌باشد. این موارد برای تیونرهایی که می‌خواهند حداکثر قدرت را از قوای محرکه استاندارد یک خودرو بگیرند خبرهای خوبی خواهند بود. البته شکی وجود ندارد که M3 و M4 حتی در حالت استاندارد نیز لذت سواری زیادی خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Aref.Genial

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (247 ديدگاه)

    این همه ماشین تولید میشه کجا میره! یکیش هم بدین به ما.

    موافقم 23
    مخالفم 1
  2. کوشا

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    به شدت دوستش دارم… هم این مدل ها رو و هم هرچی که نشان BMW روش باشه. از وقتی بچه بودم تا همین حالا اینطور بوده.. با طراحی جدید هم هیچ مشکلی ندارم…
    اما جدا دوست دارم این مدل ها به فروش نره! نه به خاطر طراحیش. به خاطر نادیده گرفتن و توهین مکرر روابط عمومی به ویژه تیم طراحی به مردمی که BMW رو به این جایگاه رسوندن! اگه این مدل ها مورد توجه قرار بگیرن و مردم هم ازشون استقبال کنن ( متاسفانه این اتفاق دارد می افتد!!) بیمر هیچوقت به اشتباهش پی نخواهد برد و از این فرمول در ادامه ی مسیر استفاده خواهد کرد. اخیرا مدیر طراحی BMW گفته که فقط ۲۰ درصد از طراحی ما استقبال کرده اند و همین ها مشتریان ما هستند!!! فکر می کنین اگه فروش نکنن دفعه ی دیگه این آقا جرات می کنه این حرفو بزنه؟! دوست دارم شرکت مورد علاقه ام تنبیه بشه همون طور که یه بچه رو پدرش تنبیه می کنه… نه به خاطر تنفر که برای رشد و اصلاح!!!

    موافقم 17
    مخالفم 11
    1. Hadi

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      گیربکس دستی رو پژو تقویت هم حال میده چه برسه به m3 و m4…
      دیگه اوج لذت میشه…

      موافقم 15
      مخالفم 3
  3. امیررضا

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    عالیه. هر طراحی هم موتور هم گیربکس هم رنگ.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. Benz

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    همه چی که جلو پنجره نیست!!!!!!!!

    موافقم 10
    مخالفم 2
  5. 2646

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    فرض کنید با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت تو خط 1 در حال رانندگی هستین؛ یه ماشین با سرعت از کنارتون رد میشه و شما تصمیم می گیرین که باهاش کل کل کنید (یک موقعیت ساده که بارها برای همه مون اتفاق افتاده)، حالا ببینیم دو تا محصول اسپورت بازار ایران، Lexus NX300h Fsport و BMW X4 M-package با چه پروسه ای از حالت ECO/Eco Pro و حالت کروز به اسپورت ترین حالت ممکن شون تبدیل میشن:

    https://uupload.ir/files/uxrt_abc.jpg
    1. راننده بی ام و، با دست چپ شیفتر رو فشار میده، گیربکس حتی علیرغم بودن روی حالت D، از 8 معکوس میده به 2 (1 ثانیه)
    2. دگمه مدیریت رادارها رو یک فشار کوتاه میده، وضعیت 6 تا رادار از حالت فول، تنظیم میشه روی حالتی که راننده برای خودش کاستومایز کرده (1 ثانیه)
    3. 3 بار دگمه بالا رو می زنه، ماشین از حالت Eco pro میره رو مود Sport+، دیفرانسل، گیربکس و کمک فنرها تنظیم میشن (1 ثانیه)

    پس بی ام و تو 3 ثانیه از حالت کروز رو بالاترین پرفورمنس قرار می گیره، بدون اینکه حتی نیاز باشه راننده چشمش رو بیشتر از 1 ثانیه از جاده برداره.
    حتی راننده می تونه با زدن دگمه Profile، یکی از 3 حالت ممکن رو انتخاب کنه باعث شخصی سازی شدن صندلی، پلی لیست آهنگ ها، آیتم های نمایش داده شده تو مانیتوز بشه.

    موافقم 10
    مخالفم 25
    1. mahan

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اکثر کسایی که به ادم چراغ میدن یا 206 هست یا کره ایا که بدون اسپورت پلاس هم کارشون ساختهست.ولی جدا اره من خودم به رابط کاربری بی ام و بیشتر عادت دارم و بنظرم جز بهترین هاست!!

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. 2646

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        ماهان جان
        واسه پرفورمنس بی ام و افت داره با تمام قوا با بنز و آئودی و لکسوس کورس بگذاره! فقط پورشه (کاین و ماکان، اونم S به بالا) می تونن بی ام و رو غلغلک بدن …
        بقیه ماشین ها، اولین نور بالا رو که دادن، راهنما، لاین بغل، رد میشن، خداحافظ!

        موافقم 7
        مخالفم 54
        1. مهدی

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (41 ديدگاه)

          ????

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          اره دقیقا مخصوصا این جنسیس کوچه ها میان میگن داداش تا سر فلان بریم.اصولا منم مثل خودت میزارم برند یا میگم علاقه ای به مسابقه ندارم عزیز .چیزی بشه مثلا x3یاx6 و یا یکی از سدان های بیمر یه گازی بدم اونم مسئله برد و باخت نیس تفریح و یکم به چالش کشیدنه.جوونتر که بودم یکم نپخته تر بودم اون موقع تازه X3سه لیتری 2006 گرفته بودم اون موقع خب ازرا و ماکسیما ها خیلی ادعا داشتند.تو جاده بودم دقیقا یادمه جاده کرج بودم یه ماکسیما بهم چراغ زد و دعوت به کل کل کرد منم شروع کردم یه جا سبقت از راست گرفتم از جلو کامیون خاور مویی رد کردم پدرم گفت هیچ وقت با ضعیف تر از خودت مچ ننداز (چه همین کلکل جاده ای چه تو زندگی کلا)اگه ببری کاری نکردی ضعیف کشی کردی اگه ببازی بی عرضه بودی و طرف رو نابقه جلوه میدی!!

          موافقم 7
          مخالفم 17
        3. 2646

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          دم ابوی گرم؛ انشاالله سلامت باشن همیشه؛ اصل جنس رو گفتن.
          تو کورس، طرف مقابل خیلی مهمه، اگر ناشی باشه یا ماشین اش خیلی ارزون باشه، می تونه برای خودش و شما مشکل ایجاد کنه
          مخصوصا ماشین های خیلی ارزون که سعی می کنن با بستن گوشه ها، راه های فرار رو ببندن!
          خلاصه کورس و درگ با اهلش …

          موافقم 3
          مخالفم 2
        4. mahan

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          خدا عزیزان و خودتون رو هم نگه داره.دقیقا درگ با اهلش!فکر کنم تو یه فیلم بود گفت رانندگی هرکسی نشون میده کیه!
          در ضمن عجیب دیسلایک خوردیم والا برای ما که مهم نیست ولی من همیشه این مشکل رو داشتم کسی که خودرویی رو تجربه مالکیتش رو داره بهتر معایبش رو میتونه قبول کنه و بگه ولی وای از بعضیا از یه چیزی بت و خدا میسازند.بار ها شده گفتم لندکروز این و این و این معایب رو داره تو جمع همه گارد گرفتند و گفتند تو نمیدونی منم با اینکه سوییچ تو جیبم بود گفتم بله شما راست میگید.اخر شب موقع مهمونی خودشون میبینند متوجه میشند چرا میگیم

          موافقم 1
          مخالفم 2
        5. Sina

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          جناب 2646 توی یه کامتت میانی ۵۳ دیسلایک گرفته!!
          پدال لطفا سیستم دیسلایک ها رو مثل چند وقت پیش کن

          موافقم 2
          مخالفم 0
        6. mahan

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          سینا جان ما برای لایک و دیسلایک ها کامنت نمیزاریم دیگه سن منو اخوی از لایک و اینا گذشته ما تجربه شخصی خودمونو و یا چیزی که قطعا علم داریم میگیم حالا یا عزیزان خوششون بیاد یا نه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. 2646

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          سینا عزیزم

          همان طور که ماهان خان گفت، واقعا سن و سال ما از این حرف ها گذشته.
          من دوست دارم تجربه هام رو با آدم هایی که عین خودم عاشق ماشین هستن (هر کمپانی و هر کشوری) به اشتراک بگذارم. ممکنه این وسط کری هم برای همدیگه بخونیم، یه کلکل ریزی هم بکنیم و حتی شاید درگ و کورسی هم گذاشتیم.
          فدای سرت که یکی لایک و دیسلایک ها رو دستکاری می کنه؛ متن کامنت مهم هست برای خواننده. اتفاقا هر چقدر دیسلایک هاش بیشتر باشه، بیشتر به من حال میده …
          فارغ از همه این حرف ها، مرسی که به من لطف داشتی و در حمایت از من کامنتی زدی. این برام خیلی ارزشمندتر از اون دیسلایک هاست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. mahan

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          اقا از الان اعلام جنگ و کورس رو دادی ما تسلیمیم قربان.اصلا زیبایی این بحث ها به کری خوندن و کلکل هست که پشتش دوستانه هست واقعا نباید دوستان فکر دعوا یه وقت خدای نکرده بکنند همین رقابت ها قشنگه.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        9. 2646

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          ماهان جان
          سالاری عزیزم، من بتونم گرد و خاک شما تو کورس جمع کنیم، کلاه مون رو انداختیم بالا.
          هم خودت سالاری، هم ماشینت؛ شروع نشده نقطه شدم …

          موافقم 1
          مخالفم 0
        10. mahan

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          چوب کاری می کنید قربان.با تغییراتی که سر X4 تون انجام دادید X4 بیچاره من فوقش رد چراغ هاتونو دنبال کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. 2646

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      همین وضعیت تو خودرو Lexus NX300h Fsport:

      https://uupload.ir/files/srpm_def.jpg
      1. لیور دنده رو از حالت D میاریم رو حالت S، از اون جایی که تویوتا به جای حالت تپترونیک از سیستم محدود کننده دنده استفاده می کنه، با این کار دنده از 6 میاد روی 4، دوباره با دست باید دنده رو بیاریم روی 2 (حداقل 2 ثانیه)
      2. مود خودرو رو از حالت Eco، می بریم روی حالت Sport+. هم کمک فنرها سفت تر میشن و هم سیستم هیبرید افزایش توان پیدا می کنه (1 ثانیه)
      3. رادار pre collision assist که باعث ترمز خودکار ماشین در هنگام نزدیک شدن بیش از حد خودرو به سایر خودروها میشه، دگمه اش وسط 7 تا کلید کوچولوئه که 1 ثانیه پیدا کردنش طول می کشه، 5 ثانیه هم ممتد باید نگهش داشت. فقط دعا کن دستت شل نشه که دوباره باید از اول 5 ثانیه رو نگه داری … (6 ثانیه)
      4. حالت esp sport که تا حدودی دست راننده رو برای رانندگی اسپرت تر باز می گذاره، برای بخش F-sport تویوتا هنوز ناشناخته است! ولی اگر بخوای esp رو خاموش کنی، دوباره باید بین اون 7 تا کلید چشم بندازی، esp off رو پیدا کنی و 3 ثانیه نگهداری! (4 ثانیه)

      * تو قسمت bmw یادم رفت بگم، وقتی بی ام و رو تو مود Sport+ می گذارین، اتوماتیک esp و trc تو حالت اسپرت (نیمه فعال) قرار می گیره.
      ** شخصی سازی مانیتور، تنظیم حالت صندلی، انتخاب پلی لیست و … که تو BMW در عرض یک ثانیه با عوض کردن پروفایل قابل انجام بود، اصلا تو لکسوس وجود نداره …

      کاری که BMW تو 3 مرحله و 3 ثانیه انجام می داد، لکسوس تو چندین مرحله و 13 ثانیه انجام میده! 10 ثانیه اختلاف تو اول کار! 10 ثانیه ای که راننده عین احمق ها باید تند تند چپ و راست فرمون رو نگاه کنه و عین مونگل ها هی دگمه بزنه، دگمه رو نگه داره، یه دگمه دایره ای رو بچرخونه … 10 ثانیه ای که کمک راننده هی داد می زنه، چی شده؟، چی شده؟ و راننده چون باید تند تند یه عالمه مرحله رو پشت سر هم انجام بده، بهش میگه هیچی، بعدا بهت میگم، فعلا حرف نزن که تمرکزم نپره …

      بعد از این 13 ثانیه انتظار دار ماشین F-sport ات با نهایت توان موتور بنزینی و سیستم برقی شتاب بگیره که باید بگم زهی خیال باطل … از اون جایی که سیستم هیبرید تمام تلاشش کمتر روشن شدن موتور بنزینی است، معمولا تو این مواقع شارژ برقی کافی برای شتاب دهی اولیه بهت نداره! تو می مونی، یه موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی با توان و گشتاور متوسط که هم باید به ماشین شتاب بده و هم باطری ها رو شارژ کنه، یه گیربکس CVT و باطری/موتورهای برقی که نه تنها کمکی تو شتاب دادن اولیه نکردن، وزن شون رو ماشین هست و موتور هم باید شارژشون کنه!

      واقعا دم بخش F-sport تویوتا گرم، شق القمر کردین با این محصول اسپورت تون! سدان هاتون از اینم بدتره … آخه فلان فلان شده ها، هر روز صبح میرین، عصر میاین، چیکار می کنین تو اون دپارتمان کوفتی؟
      بعد من میگم فرمون BMW اندازه کل toyota land cruise GXR آپشن داره، یه سری از دوستان می فرمایند که صنعت خودرو به این حرف باید خون گریه کنه!

      موافقم 9
      مخالفم 39
      1. mahan

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        2646 جان نظرتو در مورد اپدیت کردن X4 از 2017 به 2020 میگی؟ایا این کار ضرری نداره؟ایا مواردی که گفته شده واقعا انجام میشه و مشکلی برای سیستم ایجاد نمیکنه

        موافقم 3
        مخالفم 4
    3. mahan

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      2646 جان ببخشید من بیشتر از تو میپرسم اخه فنی هستی و بلدی.خودتم که ایکس4 داری اقا من می خوام ایکس فورمو اپدیت کنم به 2020 یه جا زنگ زده بودم این موارد رو گفته می خوام بدونم ایا تو انجام دادی یا درسته و خبر داری؟و اینکه ایا ضرری نداره ؟
      1.رادار بین خطوطو راهنما و تابلوخوان رو توی هداپ فعال میکنه
      2.توی کیلومتر هم امکان دیدن تابلوخوان و سرعت دیجیتال رو نشون میده
      3.اپدیت 2020 و تغییر منو idrive5 به idrive6
      4.کارپلی رو فول اسکرین میکنه
      5.کاهش تاخیر جمع شدن اینه ها و باز شدنشون
      6.کامفورت اکسز
      7.نمای عمودی دوربین عقب
      8.نمایش دمای چرخ9.روشن شدن مهشکن ولکام
      9.(((از همه مهم تر فعال شدن دیلایت های چراغ عقب در طول روز))
      10.اتواستارت و اتوشدن تهویه و نوربالا
      می خواستم بدونم اپدیت کردن با این همه مزیت ارزش داره و ایا مشکلی ایجاد نمیکنه برای ماشین؟

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. علی

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (279 ديدگاه)

        2646همیشه بهترین ودرست ترین حرف توزدی .
        دم المانی بااون مهندسیشون گرم.

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          اره واقعا من ازشون کلی اطلاعات به دست اوردم همیشه کامنت هاشون ارزش محتوایی شایانی داره

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. 2646

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          علی و ماهان عزیز
          مخلصم عزیزان
          لطف دارین به من، ارادتمندم.

          موافقم 4
          مخالفم 3
      2. 2646

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        ماهان جان

        دو تا گروه هستن که خیلی تو کلیپ های اینستاگرام شون این کار رو تبلیغ می کنن و ادعاهای عجیبی هم دارن!
        خیلی هاشون برای من کاربردی نیست، مثلا من 90 درصد مواقع نه از کروز استفاده می کنم و نه از رادارها. فقط زمانی که پشت فرمون دارم نقشه ها رو چک می کنم یا با تلفن صحبت خیلی مهمی دارم، از کروز کنترل و رادارها استفاده می کنم؛ پس آیتم 1 و 2 واقعا برای من ارزشی نداره.
        آیتم های 3 و 4 واقعا خوب و کاربردی هستن اما چون X4 و 528 من مدل 2016 هستن، امکان آپدیت شون وجود نداره و فقط مدل های 2017 آپدیت میشه.
        بقیه آیتم هاش هم واقعا بی معنی هست برای من! مثلا من هیچ وقت آیینه ها رو نمی بندم که کاهش زمان بسته شدنش ارزش داشته باش برای من. روشن شدن مه شکن ها با سیستم ولکام، مال زمانی هست که شما درها رو با ریموت باز کنی؛ وقتی ماشین کی لس هست، دیگه روشن شدن مه شکن چه فایده ای داره؟ من رسیدم کنار در، کجا رو می خواد روشن کنه؟
        مقایسه نمای عمودی و افقی دوربین عقب رو تو لکسوس دارم، نمای عمودی به نظرم کاربردی نیست. مخصوصا که بی ام و می تونه همزمان چندین مانع رو شناسایی کنه و با مربع های زرد و قرمز اخطار فاصله بده.
        حافظه استاپ/استارت و تهویه واقعا آپشن خوبیه، نمی دونم چرا بی ام و خودش فعال نکرده؟

        در کل با توجه به قیمت حدود 20 تومن، به نظرم آیتم های 3 و 4 و 10 رو به صورت جداگانه با حدود 3 تومن فعال کردن، کار درست تری هست. من هر دو تا بی ام و X4 و 528 خودم رو به جای 20 تومن هزینه آپدیت؛ ecu remap کردم + فیلتر K&N استفاده کردم + سیستم اگزوز رو کمی دستکاری کردم و هر دو تا ماشین رو با استفاده از سراگزوزهای کربن آکروپوویچ ماکان، 4 تایی کردم. در نهایت جفت شون روی داینو به جای 240 اسب، حدود 290 اسب بخار تولید کردن.
        علاوه بر اون ها، چون همیشه تو ماشین ها تنها هستم و ماشین کاربرد خانوادگی نداره، زوایا توء، کمبر و کستر اکسل ها را هم و بر اساس استانداردهای اسلالوم کمی دستکاری کردم که پایداری ماشین در پیچ ها و لایی های ممتد بالاتر بره.
        من با 20.000.000 تومن جای آپدیت، این کارها رو کردم. جفت ماشین ها هم بالای 100.000 کیلومتر کار کردن و خدا رو شکر علیرغم بوست بالاتر توربو و فشار زیادی که تو رانندگی بهشون میارم، با رعایت یک سری نکات کاملا سالم هستند.

        اگر عمری باشه، این نکات رو تو 15-10 پست گردآوری می کنم و اگر پدال علاقه بود، منتشر خواهد کرد.

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. mahan

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          اقا دست خوش جدا نابغه ای!
          واقعا راست میگی این اپدیت ها بیشتر جنبه تبلیغاتی داره همون 2.3موردش خوبه یه نمایندگی پرشیا خودرو تو انزلی هست چندبار خودرو رو بردم اونجا اونا هم همینو گفتند.اره منم زیاد اهل استفاده از اپشن و اینا نیستم توی راه هم بهترین اپشن هندلینگ ناب با سیستم صوتی معرکه هستش.
          ما که مثل شما سررشته نداریم که این تغییرات رو انجام بدیم.بنظرم به سری که درد میکنه دستمال نمیبندند!نیاز نیست هرکاری که مد میشه انجام بدیم

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. 2646

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          عزیزمی ماهان جان
          غیر از داستان صرفه اقتصادی و کاربردی بودن این آپدیت ها، تو این شرایط اصلا ماشین رو دست کسی که مهارتش برای من ثابت نشده، نمیدم، مخصوصا برق و برنامه های ای سیو و …
          از اون طرف چون ای سیو ماشین رو remap کردم و حتی کمی جداول remap رو تغییر دادیم (باید دوباره آیتم ها رو بالا و پایین کنیم و چندین بار تست داینو انجام بدیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.
          اگر آپدیت کنم باز دوباره باید همه این مراحل رو از اول انجام بدم، برای همین دردسر آپدیت حداقل برای من خیلی زیاده.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. mahan

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          2646 جان نه فرمایشات شما درسته اصلا این قدر اپشن و قدرت هست که واقعا نیاز به این همه دستکاری نیست درست میفرمایید شما که سررشته دارید میگید دست نمیزنم ما که نمیدونیم دست نزنیم بهتره.یه ضرب المثلی هست میگه به سری که درد نمیکنه دستمال نمی بندند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. 2646

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          عزیزمی …

          موافقم 1
          مخالفم 0
  6. mahan

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    هیچی لذت رانندگی با یک گیربکس دستی و کاردرست رو نمیده

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. ماکان

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه هرچه زودتر نسخه آلپینا B8 گرن کوپه را از مدل سری 8 بی ام و تولید کنند . در ضمن انشاالله در نسل بعدی بی ام و سری ۷ ، نسخه آلپینا B7 را با مجموع قدرت حد اقل 850 اسب بخار بسازند و تولید انبوه کنند .

    موافقم 3
    مخالفم 3
  8. مهدی موتور

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    از وزیر فیلترات خواهش میکنم حداقل به اپارات یکم بیشتر تنوع بده ممنون

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. پارسا

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    برعکس اکثر مردم عاشق این جلو پنجره شدم ?

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. Sina

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    هر چقدر این ماشین نسل های قبل فوق العاده بودن
    این نسلش گند زده
    ازش خوشم نمیاد
    هیچ جوری نمیتونم با ظاهرش کنار بیام
    اما مشکل این نسل فقط ظاهر نیست ، اگه فقط ظاهر بود مشکلی نداشت
    هم گرونه ، هم سنگینه ، قدرتش هم با اینکه خیلی بیشتر شده اما با رقبای خیلی ارزون ترش برابره
    قیافه اش هم زشته ( اگه هم نباشه حدودا ۵۰ درصد ازش بدشون میاد و ماشین محبوبی نیست)
    اصلا آقا همه ی این مشکلات رو بذاریم کنار ،
    ابنجا مشکل بعدی اینه که ب‌ام‌و واقعا داره از محبوبیتش سوء استفاده میکنه ، وقتی ماشینی اینقدر انتقاد ازش هست راحت میاد به منتقد ها توهین میکنه و اصلا حرفشون رو حساب نمیکنه
    شاید این ماشین بیشتر از سیاست های اشتباه خود ب‌ام‌و آسیب دید ، نه مشکلات خودش

    جای این ماشین یه آلیپنا B3 یا کادیلاک CT4-V و یا حتی آلفارومئو و بنز C63 خیلی خیلی بهتر هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا