بی ام و

معرفی نسل جدید بی ام و سری 7 و نسخه برقی i7، شروع دوره‌ای تازه

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار نسل جدید بی‌ام‌و سری ۷ رسماً معرفی شده است و حتی با وجود مدل‌های برجسته در نسل‌های قبلی، این را می‌توان مهم‌ترین نسل در تاریخ سری ۷ دانست زیرا برای اولین بار از زمان تولید این سدان پرچم‌دار در سال ۱۹۷۷ شاهد ارائهٔ یک نسخهٔ تمام الکتریکی با نام i7 هستیم. این بخشی از تلاش بی‌ام‌و برای حرکت در مسیر الکتریکی‌سازی سبد محصولات خود است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

پیشرانه‌ها

نسل جدید سری ۷ علاوه بر مدل الکتریکی i7، در ابتدا در دو نسخهٔ بنزینی هم ارائه خواهد شد. مدل پایه، ۷۴۰i نام دارد که از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بی‌ام‌و استفاده می‌کند. این موتور که حالا از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت بهره می‌برد، ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که نشان‌دهندهٔ افزایشی ۴۰ اسب بخاری نسبت به نسل قبلی است. سیستم ۴۸ ولت نیز می‌تواند به‌طور موقت گشتاور را به ۵۴۰ نیوتن متر افزایش دهد. به لطف این پیشرانه، ۷۴۰i ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مدل بالا ردهٔ ۷۶۰i xDrive هم به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که از همان سیستم هیبریدی خفیف بهره می‌برد و ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل با استفاده از قدرت بیشتر خود ظرف تنها ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتقال نیروی هردو موتور نیز توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آشنا صورت می‌گیرد.

همان‌طور که قبلاً می‌دانستیم، در نسل جدید سری ۷ خبری از نسخهٔ دوازده سیلندر M760i نیست و عنوان پرچم‌دار خانواده حالا به نسخه‌های الکتریکی می‌رسد که مدل اول آن i7 xDrive60 نام گرفته است. این مدل به دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۴۴ نیوتن متر گشتاور مجهز است که توسط یک پکیج باطری ۱۰۱.۷ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند. i7 برای اینکه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن‌هم روی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است درحالی‌که این عدد برای نسخه‌های بنزینی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

طبق تخمین بی‌ام‌و، برد کلی i7 xDrive60 طبق معیارهای آژانس EPA ایالات‌متحده حدود ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود اما این رقم هنوز رسمی نیست. حداکثر ظرفیت شارژ این سدان برقی هم ۱۹۵ کیلووات خواهد بود که می‌تواند با ۱۰ دقیقه شارژ ۱۳۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند. همچنین خریداران i7 در ایالات‌متحده در سه سال اولین مالکیت از شارژ رایگان نامحدود بهره‌مند خواهند شد. اما علاوه بر این سه نسخه، تا سال ۲۰۲۳ دو نسخۀ قوی‌تر هم به خانوادۀ سری ۷ جدید اضافه خواهد شد که شامل M760e xDrive پلاگین‌هیبریدی و i7 M70 xDrive تمام الکتریکی خواهد بود.

تمام نسخه‌های سری ۷ جدید به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی ارائه می‌شوند که به سیستم تنظیم ارتفاع خودکار و کنترل الکترونیکی کمک‌فنرها هم مجهز است. این تعلیق تطبیقی ارتفاع خودرو را در حالت اسپرت ۱۰ میلی‌متر کاهش می‌دهد درحالی‌که برای تردد در مسیرهای ناهموار یا عبور از روی موانع کوچک نیز می‌تواند ارتفاع را ۲۰ میلی‌متر افزایش دهد. علاوه بر این، در i7 برای بهبود آئرودینامیک در سرعت‌های بیش از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ارتفاع خودرو به‌طور خودکار کم می‌شود. نسل جدید سری ۷ از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم بهره می‌برد که می‌تواند تا ۳.۵ درجه به چرخ‌ها زاویه دهد.

طراحی بیرونی

سری ۷ جدید در طراحی بیرونی از نسل‌های قبلی خود بسیار فاصله گرفته است. در جلوی خودرو شاهد همان طرحی هستیم که برای اولین بار چندی پیش در فیس‌لیفت X7 دیدیم یعنی جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بسیار بزرگ و چراغ‌های دوقسمتی که شامل دی‌لایت‌های باریک در بالا و چراغ‌های اصلی در وسط سپر می‌شود. در i7 در ورودی هوای پایین سپر تریم آبی‌رنگی کار شده درحالی‌که نسخه‌های بنزینی به‌صورت استاندارد به پکیج M Sport مجهز هستند. این پکیج که شامل سپرهای تهاجمی‌تر، رینگ‌های ۲۰ یا ۲۱ اینچی M و تریم مشکی‌رنگ شادولاین می‌شود، برای i7 هم بدون هزینه قابل سفارش خواهد بود.

داخل

در داخل نسل جدید سدان پرچم‌دار بی‌ام‌و شاهد جدیدترین نسخه از لایو کاکپیت و نرم‌افزار iDrive 8 این شرکت هستیم. مهم‌ترین ویژگی در اینجا یک صفحه‌نمایش منحنی بزرگ است که دو نمایشگر یعنی صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و صفحه‌نمایش لمسی مرکزی ۱۴.۹ اینچی را در خود جای داده است. در زیر این نمایشگر هم یک نوار کریستالی با کنترل‌های لمسی خازنی برای مواردی مثل کنترل سیستم تهویه تعبیه شده است.

اما احتمالاً برای خیلی‌ها بخش عقب کابین سری ۷ جذاب‌تر خواهد بود زیرا در اینجا یک صفحه‌نمایش عظیم ۳۱.۳ اینچی ۸K به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود که به سرنشینان عقب امکان دسترسی به تلویزیون آمازون و سایر خدمات آنلاین را می‌دهد. هرکدام از سرنشینان عقب نیز می‌توانند این صفحه‌نمایش را از طریق لمس آن و یا به وسیلهٔ دو تبلت ۵.۵ اینچی که در رو دری‌ها تعبیه شده کنترل کنند.

علاوه بر این، امکان سفارش سیستم صوتی فراگیر B&W هم وجود دارد که ۱۸ بلندگوی استاندارد را با ۳۶ بلندگوی باکیفیت جایگزین می‌کند. چهار عدد از این بلندگوها در آستر سقف ادغام شده‌اند و تمام ۳۶ بلندگو صدای چهاربعدی پخش می‌کنند. در همین حال، تمام نسخه‌های سری ۷ به‌صورت استاندارد با پکیج کمک‌رانندهٔ فعال بی‌ام‌و ارائه می‌شوند اما برای اولین بار، در این سدان پرچم‌دار جدید سیستم نیمه خودران سطح دو پلاس هم ارائه خواهد شد. این سیستم با برخورداری از تکنولوژی عالی حفظ حرکت خودرو بین خطوط و تغییر خط خودکار، به‌اندازهٔ سوپر کروز جنرال موتورز و بلو کروز فورد کاربری خواهد بود. بی‌ام‌و همچنین سری ۷ را به نسخهٔ جدیدی از سیستم دستیار پارک هم مجهز کرده است که حالا قابلیت پارک از راه دور از طریق گوشی هوشمند را دارد.

قیمت نسل جدید بی‌ام‌و سری ۷ در نسخهٔ پایهٔ ۷۴۰i از ۹۴,۲۹۵ دلار آغاز می‌شود که این رقم در مدل هشت سیلندر ۷۶۰i xDrive به ۱۱۴,۹۹۵ دلار می‌رسد. i7 xDrive60 اما کمی گران‌تر بوده و قیمت آن از ۱۲۰,۲۹۵ دلار شروع می‌شود. اولین نمونه‌های این پرچم‌دار جدید از نوامبر امسال راهی بازار خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۲ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (890 ديدگاه)

    درسته طراحی کاملا سلیقه ای هستش
    اما از دید من این طراحی جلو پنجره و چراغ ها اصلا و ابدا در قامت برند بی ام و نیست

    موافقم 67
    مخالفم 16
    1. shirko

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      هر چی از زشت بودنش بگم ، بازم کم گفتم .

      موافقم 47
      مخالفم 18
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (10060 ديدگاه)

        جز گفتن ( جِرررررررررررررررررررررررررررر ) !!!!!!!! چیزی به ذهنم نمیرسه !!!!!!!

        نامردا زدن هویت bmw را پکوندن و این دقیقاً چیزی بود که چند وقت پیش ، پیش‌بینی کرده بودم 🤦‍♂️😤😔 !

        پرچمدار خودشون هم نابود کردن !

        الفاتحَه !

        نمای عقب که انگار جنسیس شده !
        نمای جلو هم که bmw باید بیشترین تلاشش را جهت شناختن هویتش میکرد زده نابود کرده و دیگه فقط به درد مشتری‌های چینی میخوره !!!

        البته این را هم بگویم که همیشه سری ۷ در برابر پرچمداران آئودی و بنز رتبه‌ی سوم را داشته و به جنتلمنی آن‌ها نمیرسید ولی در حد خودش حرف‌ها برای گفتن داشت !

        شِت به bmw ، شِتتتتت !

        موافقم 26
        مخالفم 15
      2. shirko

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (125 ديدگاه)

        فقط دعا کنید فروششون خوب نباشه ، البته اگه چینی ها اجازه بدن !!!

        موافقم 15
        مخالفم 3
    2. کامران

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (65 ديدگاه)

      آرزو دارم کسی که این ماشینو طراحی کرد ایکس ۷ جدید رو طراحی کرد از تو خونش بِکِشم‌ش بیرون بگم آی …. خورده …. همین ماشینو بکنم تو ….ت.

      موافقم 50
      مخالفم 8
      1. محمد

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (219 ديدگاه)

        حاجى پاره شدم.👍👍😂😂😂😂😂

        موافقم 26
        مخالفم 3
    3. Mad.z.Max

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      والا این دیگه از مرز سلیقه گذشته! ب ام و ای که تا سه چاهار سال پیش یه تاریخچه ی تقریبا بی نقص از طراحیای خیره کننده و با پرستیژ داشت، حالا تبدیل شده به محل آزمون و خطای طراحای جدید!! این چیه آخه! بابا تمام شرکتا خودشونو میکشن تا یه زبون طراحی خوب و همه پسند بوجود بیارن، بعد ب ام و که خودش انتهای طراحی بود ورداشته خودش خودشو داغون کرده! حیف، خیلیم حیف..

      موافقم 39
      مخالفم 8
      1. حبیب

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (20 ديدگاه)

        از نمای بغل شبیه دنا پلاس شده، منتها کمی بزرگتر.

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. MAHDI_GERMANY

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (7 ديدگاه)

          😂😂😂😂😂دنا پلاس پشم این هم نیست

          موافقم 2
          مخالفم 1
    4. ممد ژانگولر

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3455 ديدگاه)

      به نظر من که ماشین فوق العده ایی الخصوص داخلش که کاملترینه در جایگاه خودش

      آرزو میکنم هر ایرانی یدونه از اینا قسمتش بشه به شرط داشتن اخلاق مرام قیصری لوتی منش

      موافقم 18
      مخالفم 31
      1. محمدهادی

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2106 ديدگاه)

        بنظرمن نمای جلو فوق العاده مخوف و با هیبته
        سری ۷ رو همیشه باید تو واقعیت کنارش وایستی ببینیش

        موافقم 14
        مخالفم 9
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (10060 ديدگاه)

          مدلی که سال ۲۰۰۳ که در ایران هم داریم ، کنارش وایستا و ببین !!!
          با این تفاوت که همون هم بهتر از این بود در زمان خودش با اینکه خیلی‌ها همان نسل هم کبوندن و نقطه‌ی ضعف گریس بنگل شد !

          موافقم 10
          مخالفم 8
    5. کافر مقدس

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      مشکی ش زشت تر از اون یکی رنگ به نظر میرسه

      هی فکر میکنم اون چراغ های سیتروئن رو گذاشتن روش ! در حالی که نمای جلو رو زیاد درگیر ش میشید افتضاح اصلی نمای عقب است ! سه طبقه و سه چیز متفاووت ! فقط مقایسه کنید با طراحی جنسیس g90 !!! چرا نباید جنسیس بفروشه خوب وقتی رقبا اینجوری ن

      موافقم 25
      مخالفم 4
      1. Mehdi

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1925 ديدگاه)

        حالا من بیرونش اگه فقط همین سریش باشه به بقیه سریاش نکشه برای تنوع دوست دارم ولی داخلش به نظر من نسبت به نسلای قبلی که داخلش محشر بودند خیلی بی روحه
        یه کیلومتر و یه نمایشگر کلا طراحی مینیمال برای داخل به شدت دوست ندارم

        موافقم 5
        مخالفم 3
    6. دیجی

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (303 ديدگاه)

      وقتی طراح ماشین از گل مرغوب استفاده کنه نتیجش میشه بی ام و سری سمند

      موافقم 7
      مخالفم 2
    7. viper2

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      بهترین طراحی بی ام و . عالیه من که خیلی خوشم اومد . این یه بی ام و واقعی هست . به نظرم بی ام و به همین راه ادامه بده . منم فنش میشم . عالیه دم طراحش گرم . چیش زشته خدایی؟ رو چه حسابی زشته؟؟؟؟

      موافقم 7
      مخالفم 20
    8. net

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3063 ديدگاه)

      طراحی بیرونی فاجعه و بد هست.چراغ عقب که خط سفید داخلش هست و یکپارچه قرمز زرشکی نیست خیلی بد هست.چراغ زیر چراغ باریک جلو که مثل زیرا چراغ باریک جلو x7 جدید فرورفتگی داره فاجعه و زشته.بالای درب باک که خط سفید اطراف شیشه دربها خیلی پهن شده خیلی بد هست.رینگ و ۴ لوله اگزوز مربعی بد هست.صفحه نمایش روی داشبورد که مثل صفحه نمایش روی داشبورد x7 هست خوبه ولی منحنی هست بده اگر فلت بود قشنگتر میشد.فقط ائودی a8

      موافقم 12
      مخالفم 3
    9. پارسا

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (282 ديدگاه)

      به نظرم برقیه بیشتر سری ۷ هست تا معمولیه 😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Humer

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    بنظرمن
    خودروی قشنگیه نمیگم عالی ولی خدایی هم داخلش از همه ی بی ام وه ها متمایز هست خیللی خوشگله جدیده
    مخصوصا صندلی های پشت که یک مانیتور بزرگ مثل تلویزیون خودنمایی می کنه
    واقعا از نظرم لوکس هستش
    بیرونش هم بدی نیست خدایی

    موافقم 19
    مخالفم 36
  3. مازیار

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    ازش خوشم میاد. پرستیژ و کلاسی کاملا خاص و برجسته داره و حدس میزنم موفق خواهد شد

    موافقم 8
    مخالفم 31
    1. محمدهادی

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      این ماشین خدای امکانات و تجملاته
      محشره
      اون نمایشگر تبلت طور چی میگه کناره دستگیره های عقب؟!
      اوه اوه

      موافقم 9
      مخالفم 6
  4. Cowboy

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (119 ديدگاه)

    طراحی بیرونش خیلی پر بحثه ولی داخلش بنظر من به همچین طرح رادیکالی احتیاج داشت و زیبا و مردن هستش ولی در کل سلیقه من نیس

    موافقم 14
    مخالفم 3
  5. Joker

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (522 ديدگاه)

    تعصب رو بزارید کنار،خودم به عنوان یه فن قدیمی بی ام و از دیدن این ماشین شرمنده چشمانم‌ شدم! این ماشین میتونه به راحتی زرشک طلایی بدترین طراحی قرن رو از آن خودش کنه،چند وقت پیشا گفتم‌ جنسیس G90 رو میشه زیباترین خودرو لوکس حال حاضر بازار توصیف کرد اما یه عده که خدا رو هم‌ زاده آلمان میبینن به من خورده گرفتن که چطور همچین حرفی میزنی در صورتی که قراره بی ام و با سری ۷ جدید طوفان به راه بندازه! اینم گل سرسبد بی ام و،تحویل بگیرید_بی ام و نیگا به طراحی خیره کننده چراغ های دو تیکه جنسیس کرده فکر کرده با کپی کاری اینچنین ناشیانه و بدقواره میتونه یه سبک جدید تو طراحی محصولاتش ایجاد کنه ولی زهی خیال باطل،با این طراحی به راحتی قافیه رو واگذار کرد به رقبا به خصوص اس کلاس! طراحی اصلی ترین بخش یه ماشینه حالا طرفدارای بیمر بیان از تکنولوژی های فرازمینی این ماشین صحبت کنن که در کنار همچین استایلی مفت نمیرزه،دیگه باید محصولات بی ام و رو با تسلا مقایسه کرد از بس زشت شدن،واقعا چی به سر دپارتمان طراحی خودروسازی که سری هشت الهه زیبایی رو آفرید اومده؟!!! چی تو مغز اینا میگذره که ما در جریان نیستیم؟!!! واقعا جا داره به کره بابت طراحی جنسیس G90 با چنین طراحی تبریک گفت که تو طراحی دست خودروسازها بزرگ رو بسته نگه داشتن…

    موافقم 41
    مخالفم 11
    1. حامد

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (831 ديدگاه)

      نتیجه کوچ کردن بهترین طراحان خوب و برجسته آلمانی به هیوندای کیا و جنسیس شده این.

      موافقم 6
      مخالفم 5
  6. ارین صاحب جمعی

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1073 ديدگاه)

    توش که بینظیره و میتونم بگم بهتر از کلاس اس و خیلی بهتر از جنسیس و لکسوس فرسنگ ها بهتره و اما در بحث خارج i7 خیلی از اون چیزی که تصور می‌کردم بهتره

    موافقم 12
    مخالفم 39
    1. محمدهادی

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      والا بخدا منم باهاش حال کردم
      بنظرم جلوپنجرش بسیار عالی و در زیباترین حالت ممکن قرار گرفته
      من فکر میکنم طراحان بدلیل نظرات جنجالی سر جلوپنجره های جدید بسیار با وسواس جلوی ماشینو طراحی کردن
      من خودم با دیدن بخش جلویی کاملا به اعماق تاریخ این خودرو سازی فرو میرم
      البته خیلی از دوستان این حس رو ندارن
      سلیقه ها و دیدگاه ها کاملا متفاوته

      موافقم 6
      مخالفم 8
  7. آرم@ن

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (183 ديدگاه)

    واقعا دوست دارم تکذیب بشه!!! این چیه اخه! طراحی داخلی عالی شده اما بیرون فراتر از فاجعس! کاشکی همون طراحی خارجی نسل قبل رو نگه میداشتن و فقط داخل رو تغییر میدادن

    موافقم 22
    مخالفم 5
  8. R@m!n

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    فقط کافیه s-class رو کنار این ماشین بزاریم تا متوجه کم کاری ها و ضعف در تک تک اجزا بشیم. چه طراحی تهوع آور خارجی و بی سلیقگی محض در داخل.‌

    طرفدار این مدل چپوندن تبلت تو کابین نیستم اما حداقل تو مرسدس همون تبلتم با ظرافت و ایجاد فرم و موج قابل تحمل کردن. طراحی جلو انقدر ناموزون و شلوغ از اون ور طراحی بقل بشدت خنثی و یکنواخت !!! کلکسیون آشغال های بی ام و داره تکمیل میشه.

    حتی نگاه کردن بهش هم زجرآوره.

    موافقم 27
    مخالفم 6
  9. reza342

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    فقط و فقط یه عنکبوت میشه دید

    موافقم 13
    مخالفم 4
  10. reza342

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    این دقیقا مصداق خوردن به بن بست طراحای بی ام و هست که رفتن زود از لینک اند کو جیلی تقلید کردن. آلمان در حال سقوط

    موافقم 16
    مخالفم 7
  11. فرامرز

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    تو طراحی بیرونی فقط آرم ب ام و و چراغهای پشت خوبن که اونام به فرم کلی بدنه نمیخوره. داخلش خیلی خوبه هرچند به پای هایپراسکرین مرسدس نمیرسه

    موافقم 6
    مخالفم 8
  12. امیر

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (92 ديدگاه)

    بهتر از چیزی که تصورش رو میکردم شده

    موافقم 5
    مخالفم 23
  13. GMA

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    این دنیا دیگه به درد نمیخوره، چرا؟ واقعا چرا؟؟؟!
    وقتی طراحی تا این حد فاجعست دیگه بخش فنی هم نمیتونه جبرانش کنه بخش طراحی BMW را باید بمباران اتمی کرد

    موافقم 11
    مخالفم 2
  14. پدرام

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    جلوش به نظرم بدک نیست اما عقبش فاجعه است خصوصا سبک طراحی عقب یه جوریه انگار به سمت داخل جمع شده و کوچک تر به نظر می رسه که با فول سایز بودن این سدان همخوانی نداره

    موافقم 3
    مخالفم 10
  15. ارین صاحب جمعی

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1073 ديدگاه)

    دو تا چیز الان خیلی مهمه یک این که ، ایرانی نیستیم اگر نکوبیمش اینکه کاملن مشخصه از قبل ولی مبحث دوم اون تغییر سبک طراحی بی ام و است که فقط زمانی تموم میشه که مرد از خریدنش دست بکشن که متاسفانه این اتفاق نمی‌افته و مستر joker i7 رقیب لوسید و تسلا و مرسدس eqs هست چه از لحاظ تکنولوژی و امکانات و چه در سطح مورد بررسی جنسیس تو عمرشم سطح خودران ۳ و ۴ ندیده

    موافقم 3
    مخالفم 18
    1. فقط انگلستان

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      با احترام به بی ام و
      ولی یه لاستیک جنسیس می ارزه به صد تا مثل این
      .
      انگار شرکت بی ام و بنتلی فلایینگ اسپور رو دیده که چهار تا چراغ داره جلوش و خیلی هم بی نقص و قشنگه با خودش گفته ما چی از بنتلی کم داریم ما هم چهار تا چراغ میزاریم جلوش شاید از بنتلی بهتر دربیاد اینم شد نتیجه رقابت با خودروسازی انگلیس.

      موافقم 13
      مخالفم 6
    2. Carlover

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (185 ديدگاه)

      آرین صاحب جمعی
      نمیدونم چرا تو هر مطلب بی ربطی باید حرص جنسیسو بخوری،آروم و قرار نداری اصلا
      جوکر حقیقتو گفته که همونطور که میبینی همه باهاش موافقن و مثل همیشه همه با تو مخالف
      قرار نیست چون بی ام دبلیو هست انتقادی بهش وارد نباشه
      جنسیس هم قیمتش ٣٠ هزار دلار حداقل ارزون تر هست
      سیستم خودرانم هروقت ژاپن بهش رسید اونم میرسه تو فعلا دیس بگیر

      موافقم 8
      مخالفم 1
  16. Reza_ar

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    ب ام و با ایران خودرو و سایپا رقابت شدیدی تو زمینه طراحی داره

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. Jdm باز

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      😂😂😂👍👍

      موافقم 4
      مخالفم 1
  17. Aboalfazl demon

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    چراغ عقبش منو یاد پرشیا میندازه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  18. mohamadreza83

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (465 ديدگاه)

    کره ای ها هر روز بهتر از دیروز دارن عمل میکنن ؛ یواش یواش جرأت و جسارت به خرج میدن ؛ نواقص محصولاتشون رو تا حد توانشون برطرف میکنن ؛ بیشتر مطرح میشن ؛ جوایز خودرویی سال رو درو میکنن و … ( حالا اینکه چجوری بوده موضوع بحث نیست ؛ ما اونچیزی که دیدیم رو میگیم )
    از اینور برندهای مطرح آلمانی دارن کبریت میگیرن زیر هویتشون ؛ اون از طراحی های محشر مرسدس های eq این هم از این ؛ اقلا با تمام نفرتی که از نمای جلوی M3وM4 دارم نمای عقبشون عالیه ؛ این توی جفتش رسما نوبره !
    شاید توی خودروهای اکونومی و اقتصادی طراحی خیلی توی اولویت های خریدار نباشه ( وگرنه تویوتا با اون طراحی های زشت و بی روح و فاقد جذابیت اینقد فروش خوبی رو تجربه نمیکرد ) ؛ ولی وقتی پای یه محصول لوکس میاد وسط خیلی هم مسئله طراحی مهم میشه .
    به خدا اگه یاد و خاطره بهترین محصولات شهری بی ام و که بین سال های ۲۰۰۰_۲۰۱۰ ساخته شد از ذهن مشتری های بیمر پاک بشه ؛ کسی به روی این کرم های له شده هم نیگا نمیندازه .
    .
    .
    نمای عقبش یه جوریه که خیلی خیلی عذر میخوام من رو یاد این میندازه که انگار با یه شلنگ زدی دم ک..و..ن یه بچه گفتی برو بتمرگ سر جات .

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. mohamadreza83

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (465 ديدگاه)

      واقعا الانه که باید گفت :
      یه پیام دارم برای BMW عزیز ….

      موافقم 8
      مخالفم 0
    2. M.Kkarimi

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (860 ديدگاه)

      خط آخر خیلی خوب بود 😂🤣

      موافقم 4
      مخالفم 0
  19. Porsche 911

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    چقدر عکس ها کمه!

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. ارین صاحب جمعی

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1073 ديدگاه)

      میخوای از باتریاشم عکس بگیره 🤣🤣🤣

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. Porsche 911

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        خیر حدود ۲۰۰ عکس از این ماشین موجوده حداقل ۳۰ تاش رو میذاشتید

        موافقم 4
        مخالفم 1
  20. کیانوش

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    نسخه برقی که اصلا شانسی نداره در مقابل پورشه تسلا و مرسدس تو بازار بنظرم بی ام و خیلی اسم عوض کردن دوست داره ی انجین شیش سیلندر رو دو سال یک بار با اسم جدید و یکم تغییرات معرفی میکنه اینم از این همون سری هفت رو با ی اسم جدید و پیشرانه برقی معرفی کرده اصلا جالب نیستن برقی هایی که روی پلتفرم بنزینی ها ساخته میشن باید مثل مرسدس ی پلتفرم اختصاصی واسه برقی ها میزد و ی طراحی کارامد این اورهنگ های بلند رو ی پیشرانه برقی بی معنیه
    نسخه بنزینی هم تنها شانسش تو بازار چین هستش وگرنه واقعا میگم مقابل اس کلاس شانسی نداره حتی ائودی هم پرچمدارش از نظر من زیبا تره از این
    قیمتشم زیاده نسخه برقیش صد و بیست هزار دلار از لوسید و تایکان و تسلا که چهل پنجاه هزار دلار گرونتره از ایی کیو اس ام بیست هزار دلار
    انگار جدیدا فقط ووسه بازار چین طراحی میکنه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  21. kenshi

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت عزیزان
    حدود 10 سال میشه هرروز خبرهای سایت رو دنبال میکنم ولی تاحالا هیچ دیدگاهی نذاشتم حتی حساب کاربری هم نداشتم
    من طرفدار محصولات بی ام و هستم ولی الان مجبورم حرف دلم رو بنویسم
    تو این مدتی که از سال حدود 83 تا امروز مجلات ماشین رو دنبال میکنم و آرزوم داشتن یک بی ام و بوده هیچ وقت انقدر پشیمون نشده بودم
    واقعا دیگه هیچ حرفی نمیمونه
    ممنون از شما و بی ام و عزیز

    موافقم 17
    مخالفم 2
  22. Carlover

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    خیلی بده
    از بیمر بعید بود

    موافقم 10
    مخالفم 1
  23. فرزان

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نسل طلایی خودروسازی مرد

    موافقم 15
    مخالفم 1
  24. محسن

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (154 ديدگاه)

    بی ام وی از رقابت خودرو های لوکس بیرون رفت با این افتضاح آخه چطور میتونه ماشین به این مهمی که ریشه داره را با خاک یکسان کنه کل جلو فقط جلوپنجره شده اونم از عقبش وای ی ی ی ایکاش زمان 1950 به بعد رو نگاه میکرد بعد اینو میساخت

    موافقم 10
    مخالفم 0
  25. سهند

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (662 ديدگاه)

    من که طراحیش را پسندیدم
    داخلش هم عالی شده
    بعضی ها هرچی بی ام و بسازه به طراحیش اعتراض میکنند چون فکر میکنند اگر کسی از طراحی بی ام و ایراد بگیره نشون میده از ماشین ها خیلی سر در می آورد

    موافقم 5
    مخالفم 10
  26. Amoo HamiD

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    “اما احتمالاً برای خیلی‌ها بخش عقب کابین سری ۷ جذاب‌تر خواهد بود زیرا در اینجا یک صفحه‌نمایش عظیم ۳۱.۳ اینچی ۸K به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود که به سرنشینان عقب امکان دسترسی به تلویزیون آمازون و سایر خدمات آنلاین را می‌دهد. ”

    بشدت گند زده به طراحی داخلی این تی وی قصه ما …
    بنظرم اون چیزی که انتظار میرفت نیست از سری 7 نسل قبل ابهت کمتری داره …
    طراحی داخلیش خوبه ولی به اندازه اس کلاس جذاب نیست …
    طراحی بیرونش خصوصا در بخش عقب از چینی ها هم ضعیف تر هست متاسفانه … اصلا انتظار همچین سمی رو نداشتم از بیمر …
    طراحی جانبی اوکیه آنچنان مشکلی درش دیده نمیشه …
    طراحی جلو و فیس کلی خیلی بد نیست اما اگه با نسل قبل (قبل فیس لیفت حتی) مقایسه کنیم متوجه میشیم اون چیزی که باید میبود نیست …
    شاید پولدار ها کج سلیقه اند …
    خدا میدونه!!!
    من یکی که ترجیحم بی شک اس کلاسه و اگه بخوام یه لوکس تمام عیار بگیرم سراغ محصولات بنتلی میرم که خب سطح کاریش با اینا فرق داره …
    اومد یه سری نو آوری و خلاقیت به خرج بده بشدت خراب کرد …
    اون تی وی چیه ناموسا عه … چه آپشنیه آخه حالا ما گفتیم مرسدس هایپر اسکرین زده تو نباس دیگه همچین چیزی رو بکنی تو کابین که!
    تصادف کنه تکلیف چیه؟!
    با مغز میری تو تی وی …

    فکر میکنم طراح های بی ام و رفتن کیا و هیوندای!!!

    موافقم 8
    مخالفم 2
  27. ارین صاحب جمعی

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1073 ديدگاه)

    یک چیز بگم به عنوان حرف آخر طراحیش خوب نیست اصلا در حد بنز نیست ولی باید دید i7 برای چی اومده و چرا اومده و چرا بی ام و اینجوری کرده واقعا باید نشست و دید که چرا دست نمی‌کشه شاید واقعا ماییم که تو یک دورانی موندیم تو یک دوره ای از طراحی گیر کردیم نمیدونم ولی باید یک چیزی باشه که بی ام و همچین جسارتی رو داده کدوم روانی میاد شرکت خودشو ببر زیر سوال قطعا هیچ آدمی پس یک چیزی هست یک چیزی باید باشه باید امار فروششو تو سال ۲۰۲۳ دید تا متوجه شد واقعا مردم چی میگن مقابل i7 و تا وقتی مردم نه فقط چین بلکه امریکا دارن پا میدن به همچین طراحی هایی اون ادامه میده نظر خودم اینکه بی ام و میخواد طراحی رو آینده نگرانه بکنه ولی اینکارو داره با سرعت نور انجام میده بخاطر همین ما داریم میکوبیمش مخصوصا چراغ دوتیکه که‌ الان تقریبا کمتر کمپانی استفاده نمیکنه منتظر ازرا و سوناتا ۲۰۲۳ هم باشیم همین میشن چراغ دو تیکهههه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  28. AMANTE

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    اگه فکر میکنید طراحی ایش فاجعه است هیچ اشتباه نکردید ولی باید بگم نسخه ی M پرفورمنس این ماشین با ترکیب رنگ دو تایی یک چیزی فراتر از فاجعه است کافیه به صفحه ی اینستاگرام BMWM سر بزنید و ببینید اش.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  29. M.Kkarimi

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (860 ديدگاه)

    شده مثل EQXX و XM … ماشینی با بیشترین پیشرفت ها و بیشترین ظرفیت رشد و ترقی برای کمپانی ؛ اما در مقابل با مضحک ترین و زشت ترین طراحی ها … نمیفهمم چرا کمپانی ها تصورشون از پرچمدارا و چنین مدل هایی که باید تو این بازه سرنوشت ساز، بهترین نتیجه رو ارائه بدن، کاغذ پاک نویس طراحای تازه کار و بی سلیقست !! این یه مورد دیگه از مرزای سلیقه و… خارجه ، همچین طراحیی برای هر فردی زجر آور و غیر قابل تحمله !!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  30. بهنام

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (812 ديدگاه)

    تپه ای جدید توسط طراحان ب ام و کشف شد 😂
    این چیه آخه ؟ نکنه دارن شوخی میکنن ؟ یعنی گذر از طراحی سنتی و حفظ اصالت به سمت مدرنیته و ترند روز انقدر براشون سخته که همچین جانوری تحویل دنیا دادن ؟
    بنظرم مقایسه این مدل با اس کلاس یه توهین حساب میشه .

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. Sinaaa

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      شما یه سربزن تو اینستاگرام ب ام و آمریکا یه نظرسنجی گذاشته بیش از ۷۰ درصد طراحیشو دوست داشتند شما فقط تکنولوژی ببین حتی از s بیشتره دوتا ویدیو ازش ببین بد نظرتو بگو موتور فقط اعدادشو نگاه کن پرات میریزه
      فقط مشکل شکلشه !!! اون عادت میشه

      موافقم 11
      مخالفم 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا