بی ام و

معرفی نسل جدید بی ام و سری 7 و نسخه برقی i7، شروع دوره‌ای تازه

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار نسل جدید بی‌ام‌و سری ۷ رسماً معرفی شده است و حتی با وجود مدل‌های برجسته در نسل‌های قبلی، این را می‌توان مهم‌ترین نسل در تاریخ سری ۷ دانست زیرا برای اولین بار از زمان تولید این سدان پرچم‌دار در سال ۱۹۷۷ شاهد ارائهٔ یک نسخهٔ تمام الکتریکی با نام i7 هستیم. این بخشی از تلاش بی‌ام‌و برای حرکت در مسیر الکتریکی‌سازی سبد محصولات خود است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

پیشرانه‌ها

نسل جدید سری ۷ علاوه بر مدل الکتریکی i7، در ابتدا در دو نسخهٔ بنزینی هم ارائه خواهد شد. مدل پایه، ۷۴۰i نام دارد که از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بی‌ام‌و استفاده می‌کند. این موتور که حالا از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت بهره می‌برد، ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که نشان‌دهندهٔ افزایشی ۴۰ اسب بخاری نسبت به نسل قبلی است. سیستم ۴۸ ولت نیز می‌تواند به‌طور موقت گشتاور را به ۵۴۰ نیوتن متر افزایش دهد. به لطف این پیشرانه، ۷۴۰i ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مدل بالا ردهٔ ۷۶۰i xDrive هم به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که از همان سیستم هیبریدی خفیف بهره می‌برد و ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل با استفاده از قدرت بیشتر خود ظرف تنها ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتقال نیروی هردو موتور نیز توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آشنا صورت می‌گیرد.

همان‌طور که قبلاً می‌دانستیم، در نسل جدید سری ۷ خبری از نسخهٔ دوازده سیلندر M760i نیست و عنوان پرچم‌دار خانواده حالا به نسخه‌های الکتریکی می‌رسد که مدل اول آن i7 xDrive60 نام گرفته است. این مدل به دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۴۴ نیوتن متر گشتاور مجهز است که توسط یک پکیج باطری ۱۰۱.۷ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند. i7 برای اینکه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن‌هم روی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است درحالی‌که این عدد برای نسخه‌های بنزینی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

طبق تخمین بی‌ام‌و، برد کلی i7 xDrive60 طبق معیارهای آژانس EPA ایالات‌متحده حدود ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود اما این رقم هنوز رسمی نیست. حداکثر ظرفیت شارژ این سدان برقی هم ۱۹۵ کیلووات خواهد بود که می‌تواند با ۱۰ دقیقه شارژ ۱۳۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند. همچنین خریداران i7 در ایالات‌متحده در سه سال اولین مالکیت از شارژ رایگان نامحدود بهره‌مند خواهند شد. اما علاوه بر این سه نسخه، تا سال ۲۰۲۳ دو نسخۀ قوی‌تر هم به خانوادۀ سری ۷ جدید اضافه خواهد شد که شامل M760e xDrive پلاگین‌هیبریدی و i7 M70 xDrive تمام الکتریکی خواهد بود.

تمام نسخه‌های سری ۷ جدید به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی ارائه می‌شوند که به سیستم تنظیم ارتفاع خودکار و کنترل الکترونیکی کمک‌فنرها هم مجهز است. این تعلیق تطبیقی ارتفاع خودرو را در حالت اسپرت ۱۰ میلی‌متر کاهش می‌دهد درحالی‌که برای تردد در مسیرهای ناهموار یا عبور از روی موانع کوچک نیز می‌تواند ارتفاع را ۲۰ میلی‌متر افزایش دهد. علاوه بر این، در i7 برای بهبود آئرودینامیک در سرعت‌های بیش از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ارتفاع خودرو به‌طور خودکار کم می‌شود. نسل جدید سری ۷ از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم بهره می‌برد که می‌تواند تا ۳.۵ درجه به چرخ‌ها زاویه دهد.

طراحی بیرونی

سری ۷ جدید در طراحی بیرونی از نسل‌های قبلی خود بسیار فاصله گرفته است. در جلوی خودرو شاهد همان طرحی هستیم که برای اولین بار چندی پیش در فیس‌لیفت X7 دیدیم یعنی جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بسیار بزرگ و چراغ‌های دوقسمتی که شامل دی‌لایت‌های باریک در بالا و چراغ‌های اصلی در وسط سپر می‌شود. در i7 در ورودی هوای پایین سپر تریم آبی‌رنگی کار شده درحالی‌که نسخه‌های بنزینی به‌صورت استاندارد به پکیج M Sport مجهز هستند. این پکیج که شامل سپرهای تهاجمی‌تر، رینگ‌های ۲۰ یا ۲۱ اینچی M و تریم مشکی‌رنگ شادولاین می‌شود، برای i7 هم بدون هزینه قابل سفارش خواهد بود.

داخل

در داخل نسل جدید سدان پرچم‌دار بی‌ام‌و شاهد جدیدترین نسخه از لایو کاکپیت و نرم‌افزار iDrive 8 این شرکت هستیم. مهم‌ترین ویژگی در اینجا یک صفحه‌نمایش منحنی بزرگ است که دو نمایشگر یعنی صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و صفحه‌نمایش لمسی مرکزی ۱۴.۹ اینچی را در خود جای داده است. در زیر این نمایشگر هم یک نوار کریستالی با کنترل‌های لمسی خازنی برای مواردی مثل کنترل سیستم تهویه تعبیه شده است.

اما احتمالاً برای خیلی‌ها بخش عقب کابین سری ۷ جذاب‌تر خواهد بود زیرا در اینجا یک صفحه‌نمایش عظیم ۳۱.۳ اینچی ۸K به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود که به سرنشینان عقب امکان دسترسی به تلویزیون آمازون و سایر خدمات آنلاین را می‌دهد. هرکدام از سرنشینان عقب نیز می‌توانند این صفحه‌نمایش را از طریق لمس آن و یا به وسیلهٔ دو تبلت ۵.۵ اینچی که در رو دری‌ها تعبیه شده کنترل کنند.

علاوه بر این، امکان سفارش سیستم صوتی فراگیر B&W هم وجود دارد که ۱۸ بلندگوی استاندارد را با ۳۶ بلندگوی باکیفیت جایگزین می‌کند. چهار عدد از این بلندگوها در آستر سقف ادغام شده‌اند و تمام ۳۶ بلندگو صدای چهاربعدی پخش می‌کنند. در همین حال، تمام نسخه‌های سری ۷ به‌صورت استاندارد با پکیج کمک‌رانندهٔ فعال بی‌ام‌و ارائه می‌شوند اما برای اولین بار، در این سدان پرچم‌دار جدید سیستم نیمه خودران سطح دو پلاس هم ارائه خواهد شد. این سیستم با برخورداری از تکنولوژی عالی حفظ حرکت خودرو بین خطوط و تغییر خط خودکار، به‌اندازهٔ سوپر کروز جنرال موتورز و بلو کروز فورد کاربری خواهد بود. بی‌ام‌و همچنین سری ۷ را به نسخهٔ جدیدی از سیستم دستیار پارک هم مجهز کرده است که حالا قابلیت پارک از راه دور از طریق گوشی هوشمند را دارد.

قیمت نسل جدید بی‌ام‌و سری ۷ در نسخهٔ پایهٔ ۷۴۰i از ۹۴,۲۹۵ دلار آغاز می‌شود که این رقم در مدل هشت سیلندر ۷۶۰i xDrive به ۱۱۴,۹۹۵ دلار می‌رسد. i7 xDrive60 اما کمی گران‌تر بوده و قیمت آن از ۱۲۰,۲۹۵ دلار شروع می‌شود. اولین نمونه‌های این پرچم‌دار جدید از نوامبر امسال راهی بازار خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    من خیلی جا نخوردم ، طراحی اش سبک خاص خودش رو داره یکمی شبیه به رولزرویس شده و شاید برای یه ماشین لوکس این طراحی ملایم بد نباشه ، نمیگم طراحی اش خوبه ، نسل های قبل خیلی خشن تر و زیبا تر بودن …..
    ولی به نظرم این ماشین توی طراحی فنی اش و پرفورمنسش ، نکاتی رو داره که قطعا رقابتی اش میکنه ، البته اصلا محصول انقلابی نبود، چه برای bmw و چه برای این کلاس
    به هر حال طراحی های جدید اکثر شرکت ها به خوبی قبلا نیست ، از نظر زیبایی میگم ، درسته ماشین های زیبا زیاد هستن ، ولی به خوبی نسل قبل نمیشن از نظر طراحی بصری…
    بیشتر پرفورمنس رو فدای خلاقیت کردن

    موافقم 39
    مخالفم 10
  2. کوشا

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (220 ديدگاه)

    وقتی میری خونه باجناقت و هر چی کباب هست رو میبلعی:

    موافقم 39
    مخالفم 3
  3. محسن

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (148 ديدگاه)

    با نمایشگرش حال کردم ولی با طراحیش نه خیلی.

    موافقم 39
    مخالفم 4
  4. SRT

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (607 ديدگاه)

    خب همون طور ک انتظار میرفت،طراحی کاملا ناامید کننده،سری هفتای نسلای قبل ک تو ایرانن خیلی ازین بهترن

    موافقم 41
    مخالفم 20
  5. - A M I R -

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    با دیدن X7 یکم به این زبان طراحی بی ام و امیدوار شدم، اما بعد از اولین مواجه ام با سری ۷ حقیقتا دلم ریخت. یه ماشین تنبل چاق که ذره ای از جذابیت نسل پیشش رو به ارث نبرده، طراحی عقب به معنای واقعی کلمه نامتوازن و زشته!
    این چند وقت سعی کردم با طراحیای بی ام و کنار بیام اما این یکی به طور انکار ناپذیری افتضاحه. خیلی یاد طراحی بنگل از e65 انداخت منو، به اندازه همون هم ناموفق میشه.

    موافقم 43
    مخالفم 9
  6. Jdm باز

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    چرا اخه! چراااااااااااااااا
    چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا😔

    موافقم 28
    مخالفم 4
  7. 2311

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    عزیزانم شما همگی ماشینای جدید رو هیت میکنید بخصوص طراحی شون رو
    بنظر من این دوتا دلیل داره
    1 کلا ما نسبت به چیزای جدید جبهه میگیریم مثل کوروت جدید مثل اس کلاس جدید مثل ماستنگ و همین الان هم سری 7
    2 ماشینای جدید دیگه روی کاغذ طراحی نمیشن و برای همین توی عکسا خوشگل نیستن باید از نزدیک دید

    نمیخوام بگم بهترین طراحی تاریخ رو داره ولی بین سری 7 ها جزو بهترین هاست

    موافقم 27
    مخالفم 47
  8. رامتین

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    طراحی عقب میشه گفت نرماله. نه بهتر شده نه بدتر. طراحی داخل بهتر شده. اما طراحی جلو اصلا جالب نیست. یه سری8 هست که دلم بهش خوشه. بقیه در یک مسیر دارن پیش میرن….

    موافقم 26
    مخالفم 3
  9. sergeant mamad

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    طراحی داخلی که واقعا عالی شده.طراحی خارجم به جز جلو پنجره بد نیست ولی میتونست بهتر باشه.در کل ماشین خوبیه

    موافقم 14
    مخالفم 9
  10. amir

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    واقعا کیف کردم خصوصا رنگ مشکی و طراحی داخلی هم عالی شده❤❤

    موافقم 18
    مخالفم 13
  11. دکتر

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    طراحی داخلی خوب و مطابق بازار روزه،طراحی جلو چنگی ب دل نمیزنه،و طراحی عقب رسما افتضاحه،زمانی ک نیسان جوک معرفی شد همه ب طراحی چراغ روی کاپوتش میخندین😂😂😂همه دنباله رو جوک شدن

    موافقم 12
    مخالفم 4
  12. ماکان

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . ببخشید با اینکه قبول دارم این ماشین به اندازه نسل های قبلی جذاب نیست ، اما در هر صورت بگم که من یه زمانی شاید انشاالله این ماشین را بخرم . در ضمن منتظر معرفی نسخه آلپینا B7 هم هستم تا ببینم از لحاظ پیشرانه یا کلاً فنی ، مشخصات آن دقیقاً چگونه است .

    موافقم 14
    مخالفم 3
  13. احمدرضا

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    یکی بره دو شاخه طراح ب ام و رو از برق بکشه
    به سلیقه ی من واقعا زشت حساب نمیشه و اگه پول و شرایط خریدش داشتم امکان نداشت حتی بهش فکر کنم با اینکه ب ام و رو خیلی دوس دارم
    قیافه سری ۵ تصور کن در کنار این

    موافقم 15
    مخالفم 2
  14. Hadi

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    امکانات و موتور های خوبی داره…
    ولی طراحیش ی جوریه انگار موش کوره 😑
    S کلاس جدید با این که اونم نسبت به قبل پسرفت کرده طراحیش باز بنظرم از این بهتره 👌🏼
    لکسس LS و آئودی A8 تو سدان های فول سایز هنوز طراحی های زیبایی دارن…

    موافقم 20
    مخالفم 2
  15. علیرضا

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (218 ديدگاه)

    چه عجب بعد از ۲۰ سال طراحی داخلی بی ام و داره عوض میشه، قبلی که خیلی بد بود : قدیمی، تکراری، خسته کننده، اینم خدا برکت بقیه خودروسازها بده که اگه اونا این کار رو نمی کردند، بی ام و تا چهل سال دیگه داشت همین طراحی داخلی رو می زد.

    موافقم 11
    مخالفم 8
  16. مهدی

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    می‌تونه رقیب خوبی واسه یه خودروی چینی لوکس ۲۰ هزار دلاری باشه . اسهال

    موافقم 25
    مخالفم 11
  17. MjM

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (721 ديدگاه)

    دیگه به درد نمیخوره!

    موافقم 17
    مخالفم 2
  18. بهنام

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (985 ديدگاه)

    خب یکی دیگه از خودروهای زیبای بی ام و نابود شد، سری پنج تنها بازمانده ست و فکر کنم در نسل بعدی سری پنج هم به نابودی در طراحی کشیده بشه
    حیف این همه پرفرومنس عالی و طراحی کابین خوب و جذاب

    موافقم 8
    مخالفم 3
  19. ‏제네시스

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (402 ديدگاه)

    کابینش که فوق العادس اما جلو پنجرش انگار دماغ خوکه 🐷

    موافقم 5
    مخالفم 2
  20. حسین

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    سلام ای غروبهههه غریبانه یهههههه عشششق
    سلام ای طلوعهههه سحر گاهه رفتننن
    سلام ای غم لحظههه های جدااااییی
    خداحافظ ای پر شکوهه همییشههه :((

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      پ ن :((
      و سلام ای فرزند ناخلف عجیب
      امیدوارم بتونی نسل جدیدی که ظهور کرده رو
      از اون حس رانندگی اصیل بی ام دور نکنی
      شاید خودتو کم کم تو جاده ها جا بکنی
      شاید نظر ها راجبت عوض شن
      هعی …..

      موافقم 4
      مخالفم 3
  21. مهردادکمال

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    خیلی هم بد نشده شاید بشه تا حدیبشه باهاش کنار بیایم احتمالا تو فیس لیفت های بعدی ااندکی دی ان ای رولزرویس تو طراحیش بیشتر ببینیم و احتمالا جذابتر بشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  22. محمد

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    این چیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐

    موافقم 8
    مخالفم 3
  23. سپهر

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (377 ديدگاه)

    طراحیش فوق العاده شده،شک‌ندارم موفق ترین سری هفت تاریخ ب ام و میشه

    موافقم 0
    مخالفم 7
  24. amirhosein23

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    بعضی از دوستان توقع دارن همون سری 7 بیست سال پیش تولید بشه. این نسخه جدید واقعا زیباست

    موافقم 7
    مخالفم 17
  25. امیر

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به این میگن یه پسرفت به تمام معنا😐

    موافقم 9
    مخالفم 2
  26. Arshia m3csl

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    جلوی این ماشین طراحی زیبایی نداره ولی طراحی عقبش بد نیست طراحی داخلش هم عالیه ولی واقعا این جلوپنجره طراحی ماشین رو بدجوری خراب کرده

    موافقم 6
    مخالفم 2
  27. amir

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    واقعا بد شد که ما ایرانیا نمیخریمش و زشته پیشمون ! حالا از رده دوم پرفروشترین سدان لوکس میره اخر حتما و به گفته اساتید ملت میرن جنسیس میخرن و ما هم که دنا پلاس داریم که اصالتش رو حفظ کرده و همون سمنده و این ماشین رو اگه کنار سری هفت که تو ایرانه و ده ملیارد میخرنش و مال چند سال پیشه پارک بشه کسی نگاه اونم نمیکنه

    موافقم 7
    مخالفم 5
  28. پیام

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا اینقدر طراحیش زشته ه ه ه
    افتضاحه

    موافقم 4
    مخالفم 4
  29. مهدی

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    بسیار بسیار زشت براش کمه

    موافقم 4
    مخالفم 4
  30. مهدی

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (167 ديدگاه)

    به نظر من هرچی زمان جلوتر میره طراحی خودرها زشت‌تر میشه.انگار خودروسازان تو این زمینه مسابقه گذاشتن.به نظر من زیباترین طراحی خودروها متعلق به نیمه اول دهه 90 میلادی است.تقریبا تمام خودروسازان.امریکایی، اروپایی، ژاپنی و حتی کره‌ای!

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا