بی ام و

معرفی نسخه تولیدی بی‌ام‌و XM، قوی‌ترین محصول تاریخ باواریا با 745 اسب بخار

هرچند ب‌ام‌و اواخر سال گذشته کانسپت XM را معرفی کرد اما نسخهٔ تولیدی این خودرو که حالا رونمایی شده هنوز هم آن‌قدر چشمگیر است که می‌تواند نفس شما را بند بیاورد. این خودرو نه‌تنها اولین محصول اختصاصی بخش M ب‌ام‌و از زمان سوپرکار M1 در اواسط دههٔ ۷۰ است بلکه به گفتهٔ باواریایی‌ها، اولین خودروی پرفورمنس بالای بخش M با پیشرانهٔ هیبریدی هم محسوب می‌شود.

نسخهٔ استاندارد XM به نسخهٔ جدید پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و مجهز است که S68 نام دارد. این پیشرانه که از سیستم هیبریدی خفیف بهره می‌برد، به‌تنهایی ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما یک موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کند که در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک خودرو نصب شده و ۱۹۷ اسب بخار قدرت دارد. این ترکیب مجموعاً ۶۵۳ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. XM به لطف این نیرو ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و هرچند حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج M Driver این رقم به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

موتور الکتریکی XM توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۲۵.۷ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود که با شارژ کامل طبق معیارهای EPA آمریکا امکان پیمودن ۵۰ کیلومتر و طبق معیارهای WLTP اروپا حدود ۸۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند. شارژ این باطری‌ها هم از طریق درگاهی روی گلگیر جلوی سمت چپ صورت می‌گیرد؛ اما علاوه بر این نسخه، ب‌ام‌و تابستان آینده نسخه‌ای قوی‌تر و سریع‌تر از XM را هم با نام Label Red ارائه خواهد کرد که ۷۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. این اولین محصول از سری مدل‌های لیبل ب‌ام‌و خواهد بود و قوای محرکهٔ آن مشابه چیزی است که در نسل آیندهٔ M5 خواهیم دید.

XM با وزن ۲۷۵۰ کیلوگرمی، سنگین‌ترین خودروی تولیدی تاریخ ب‌ام‌و محسوب می‌شود اما این وزن به شکل تقریباً ۵۰ به ۵۰ توزیع شده است و به لطف نصب باطری‌ها در کف خودرو، مرکز ثقل آن‌هم پایین آمده است. کراس‌اوور جدید باواریایی‌ها با ۵,۱۱۰ میلی‌متر طول، ۲,۰۰۵ میلی‌متر عرض و ۱,۷۵۵ میلی‌متر ارتفاع، خودروی بزرگی است و با وجود این ابعاد و همین‌طور سیستم هیبریدی، تعجبی ندارد که وزن آن به نزدیک ۳ تن رسیده است. همچنین فاصلهٔ محوری ۳,۱۰۵ میلی‌متری XM نیز با مدل هفت‌نفرهٔ X7 یکسان است.

سامانهٔ چهارچرخ محرک XM می‌تواند در حالت ۴WD Sport بیشتر گشتاور را به محور عقب انتقال دهد و دیفرانسیل M هم می‌تواند به چرخ بیرونی نیروی بیشتری بدهد تا به پیچیدن خودرو کمک کند. علاوه بر این، XM اولین محصول M محسوب می‌شود که به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مجهز شده است. این ماشین به‌صورت استاندارد با رینگ‌های عظیم ۲۳ اینچی ارائه می‌شود اما خریداران می‌توانند نمونه‌های کوچک‌تر ۲۲ را هم سفارش دهند. XM تولیدی هرچند دستگیره‌های در مخفی و چراغ‌های عقب بومرنگی را از دست داده اما هنوز هم تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود وفادار است؛ بنابراین، همچنان شاهد همان جلوپنجرهٔ عظیم چراغ‌دار، چراغ‌های جلوی دوقسمتی، سر اگزوزهای عمودی روی‌هم و لوگوی ب‌ام‌و در بالای طرفین شیشهٔ عقب هستیم.

طراحی داخل XM نیز هم جدید و هم آشنا به نظر می‌رسد زیرا زرق‌وبرق نسخهٔ کانسپت در آن به چشم نمی‌خورد و طراحی نمایشگرها و کنسول میانی آن تفاوت چندانی با چیزی که در محصولات جدید ب‌ام‌و مثل فیس‌لیفت X7 دیده‌ایم ندارد ولی باواریایی‌ها با استفاده از چرم مرینو و چرم ناپا، تودوزی دورنگی را ارائه کرده‌اند که حال هوای تازه و لوکس‌تری به کابین خودرو بخشیده است. همچنین روی سقف خودرو هم تعداد صد LED کار شده که بر اساس حالت رانندگی، نورپردازی‌های مختلفی را ارائه می‌کنند. این ماشین از جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive 8 ب‌ام‌و استفاده می‌کند که به‌صورت استاندارد با هدآپ دیسپلی همراه است.

تولید ب‌ام‌و XM اواخر امسال در کارخانهٔ اسپارتانبورگ آغاز می‌شود و با قیمت ۱۵۹ هزار دلار راهی بازار خواهد شد. این رقم در نسخهٔ قوی‌تر Label Red به ۱۸۵ هزار دلار می‌رسد که البته علاوه بر قدرت بیشتر، از رنگ‌ها، رینگ‌ها، تودوزی و تریم‌های داخلی ویژه‌ای هم بهره خواهد برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    فقط با قسمت عقبش نمیتونم ارتباط برقرار کنم در کل عالیه

    موافقم 82
    مخالفم 17
    1. M

      ۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      بسیار عالی فقط آلمان آمریکا کره که بین این سه تا پدر خودروسازی یعنی کره در صدر قرار دارد

      موافقم 7
      مخالفم 110
      1. Royal Driver UK 70

        ۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1291 ديدگاه)

        یکی این miladzm یکی M خدای من یکی به دادشون برسه….

        موافقم 33
        مخالفم 0
        1. Reza Waffen SS

          ۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (5323 ديدگاه)

          2 تاشون یه نفرن که خخخخخ

          موافقم 24
          مخالفم 0
        2. Arshia m3csl

          ۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (998 ديدگاه)

          طرفدارای ماشین کره ای سایت همون طرفدارای bts هستن مطمئن باش وگرنه هیچکسی علاقه ای به ماشین کره ای نداره

          موافقم 20
          مخالفم 2
      2. مهردادکمال

        ۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1801 ديدگاه)

        😐😐😐

        موافقم 16
        مخالفم 0
        1. محمد هادی

          ۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2106 ديدگاه)

          BTS 🤣🤣🤣🤣🤣

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. محمد هادی

          ۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2106 ديدگاه)

          حاجی این جماعت بی تی اس بازم دیگه دارن کم کم یه فرقه ی بزرگی میشنا😂😂🤣
          دارن خطرناک میشن تو دنیا
          من نمیدونم آخه چارتا پسربچه ی صورت دخترونه چه گیرایی دارن دنیارو درگیر خودشون کردن الکی
          آخه آهنگاشونم اصلن قشنگ و دیپ و عمیق نیست
          فقط سرو صداعن
          سرو صدا
          میک عه نویزن🤣🤣🤤

          موافقم 6
          مخالفم 0
        3. محمد هادی

          ۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2106 ديدگاه)

          آقا از اصل مطلب دور نشیم انصافا موجود چغری زده سلطان❤️
          امگار خواسته نسخه یی آلمانی از یه چیزی مثل هامر یا کلا ماشینای شاسی غول پیکر امریکایی رو نشون بده
          رنگاشم جدید و جذذابن
          درکل بنظرم درآینده خیلی سر زبونا میوفته این مدل بزرگ جثه ی بی ام و
          تو موتورم که اصلن کم نذاشته
          آزمون شتابش میتونه جذاب بشه..

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. miladzm

      ۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      المان و امریکا در هر زمینه ای نسبت به بقیه بهتر و بالاتر هستن در همه موارد دیگه هم همینطور و هیچ کشوری در هیچ زمینه و صنعتی هرگز نمیتونه به گرد پاشون هم برسه . واسه همین بی ام و و فورد و جی ام و کرایسلر و … بهترینن . مثلا شما دیمن رو ببین . ابهت از سر و هیکلش میباره . المان و امریکا بهترینن در هر زمینه ای .

      موافقم 24
      مخالفم 20
      1. Reza Waffen SS

        ۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        خودت میگی خودتم جواب میدی بابا شیطووون

        موافقم 29
        مخالفم 1
      2. Iman99

        ۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        Miladzm
        حق نداری وقتی دلیلی وجود نداره از این حرفا بزنی
        زمانی میتونی اینها رو بگی که به فن متعصب خارج از منطق یه چیزی بگه که ناحق باشه یا هدف درستی نداشته باشه و بخواد ذهن دیگران رو تو مسیری که خودش تعیین کرده منحرف کنه

        در غیر این صورت حق نداری از این حرفا بزنی بخصوص اینکه اومدی حرفایی رو که قبلا دیدی کپی کردی و دو باره مینویسی
        چون دلیلی وحود نداره
        این چند باره دیدم اینکارو کردی چیزی نگفتم
        پس مواضب حرفات باش

        من تو رو هم به حساب اونها میزارم چون اینها رو مینویسی که یکی بیاد جوابتو بده که خوشبختانه دوستان متوجه شدن و جوابتو ندادن

        M
        تو هم همینطور بازم هدف درستی نداری و راحت میشه متوجه شد که هدفت چیه فن کره هم نیستی

        بخصوص اینکه از کره ای ها نوشتی که در مقابل پدران صنعت خودرو هیچه یکی از اهدافت هم همینه

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. Iman99

          ۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          پس مواظب باش که داری چی میگی

          موافقم 8
          مخالفم 0
        2. Reza Waffen SS

          ۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (5323 ديدگاه)

          ایمان جان هر دوی اینا یه نفرن نیازی نیست خودتونو رو ازرده خاطر کنین بهترین کار جواب ندادنه . از مسئولین پدال هم خواهش میکنیم جلوی اینچنین رفتارای بچگانه رو بگیرن

          موافقم 7
          مخالفم 0
        3. Iman99

          ۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          آره میدونم ولی خواستم خودش بدونه

          موافقم 5
          مخالفم 0
    3. ۹۱۱

      ۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (564 ديدگاه)

      آره عالی شده. رقیب جدیدی برا اوروس. از وقتی لامبورگینی داره اوروس رو تولید کرده همه واسش رقیب تراشیدن

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. سهیل

        ۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (121 ديدگاه)

        لامبورگینی رقیب خودش هم نیست

        موافقم 6
        مخالفم 7
      2. Porsche 911

        ۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        اینطور نیست اصلا
        ۱۰-۱۵ سال قبل اوروس کاین توربو وجود داشته

        موافقم 3
        مخالفم 0
    4. shirko

      ۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (499 ديدگاه)

      ب ام و از این فرمون دیگه در نمیاره .

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (550 ديدگاه)

    من عاشق m1 قدیمی چند ده قبل بی ام و هستم و m5 های چند سال قبل
    اما این شاسی جوریه رو اعصابه
    رخ ماشین ابولهل مصر شده پایین عقب ماشین جعبه میوه گندیده است
    این رنگ هم که اسمش را نمیدونم انگار از بازیافت دمپایی پاره ها الهام گرفتن
    ظاهرا چند نفر طراح بی مغز تو بی ام و میخوان بی ام و را نابود کنند

    موافقم 18
    مخالفم 37
  3. AMANTE

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    من که ازش خوشم اومد، طراحی ایش بیشتر از اینکه زیبا باشه جذاب هست.
    چراغ های دو قسمتی هم در این مدل با طراحی کلی بهتر مچ شده ولی همچنان به BMW نمیاد.

    موافقم 55
    مخالفم 7
  4. Ako

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بنظرم یه شاهکار تمام عیاره … ولی به قول دوستمون قسمت عقبش اون میزان از هیجان رو نداره …

    ولی به حقیقت ب ام و گل کاشته …

    موافقم 42
    مخالفم 8
  5. Si

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    یه شاهکار کمی عقب بده ولی شما فنی رو ببین کیفیت کابین از همینجا هم معلومه

    موافقم 26
    مخالفم 4
  6. فريد

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (507 ديدگاه)

    خیلی آمریکایی شده

    موافقم 25
    مخالفم 12
  7. Joker

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (522 ديدگاه)

    خوشم آمد،خیلی حجیم و گندست،من به آلپینا xb7 جدید ترجیهش میدم:نظرسنجی👇

    آلپینا لایک 👍
    M پاور دیسلایک 👎

    موافقم 24
    مخالفم 54
    1. کرگدن باواریا

      ۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (555 ديدگاه)

      جفتشون هم خواستنی هستن :)

      موافقم 11
      مخالفم 0
  8. Clean energy

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    حقیقتا یه جوریه
    طراحیش رو من دوس داشتم ولی قطعا خیلیا دوسش ندارن
    من خودم از طراحی خشنش خوشم اومد اما عقبش خیلی چاقه و بهش نمیاد
    داخلشم محشره…
    طراحیش مهم بود که واقعا بد نیست

    موافقم 21
    مخالفم 1
  9. مسعود

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خیلی گنگش بالاست ، از نظر قیمت داره به رولزرویس نزدیک میشه.
    از وقتی اقتصادی ها رو به لوکس سازی آوردن لوکس سازا تلاششون برای تمایز جالب تر شده.

    موافقم 25
    مخالفم 0
    1. Si

      ۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      داداش میدونی رولز رویس کار خود بی ام و هست و فقط مونتاژ در انگلیس انجام میشه اینو خود رولز گفته

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. پارسا

        ۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (282 ديدگاه)

        مونتاژ و سفارشی سازی های تجملاتی . فنیش بی ام و هست
        کلا اون رده هم متعلق به آلمانه
        رولز رویس بی ام و
        میباخ بنز
        بنتلی آئودی ( فولکس )

        موافقم 2
        مخالفم 0
  10. MASOUD 0099

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    عالی

    رخ شاه زاده

    رشید

    خشن

    اسپرت

    لوکس

    واقعاً شاهکار بزرگی هست

    من که خوشم اومد

    موافقم 20
    مخالفم 1
  11. احمدرضا

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (726 ديدگاه)

    همه چیش عالیه به جز جلوش
    اگه اون اصالت و زیبایی ب ام و های قبلی رو داشت معرکه میشد

    موافقم 5
    مخالفم 9
  12. حسین

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خیلی عالی شده مخصوصا با این رنگ . متاسفانه تو کشور ما هم با 170 هزار دلار میتونی لندکروز 2012 بخری فقط .

    موافقم 23
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      تازه اونجا پایه حقوق ۲ هزار دلاره
      اینجا ۲۰۰ دلار

      موافقم 22
      مخالفم 0
      1. heshmat021

        ۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (320 ديدگاه)

        خیلی بیشتر، حدودای ۴ هزار دلار میشه حقوق کارگری

        موافقم 2
        مخالفم 8
        1. Reza Waffen SS

          ۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (5323 ديدگاه)

          نه داداش 2.5 الی 3 هزار دلار میشه ماهانه معادل 90 میلیون تومان ماهانه

          موافقم 13
          مخالفم 0
      2. Reza Waffen SS

        ۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        قانون کار تو ایران 139 دلاره

        موافقم 13
        مخالفم 0
  13. سبحان

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (277 ديدگاه)

    قوی ترین شاسی بلند دنیا که تسلا مدل ایکس نسخه پلد هستش

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. پارسا

      ۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (282 ديدگاه)

      خوب هست
      حالا چه ربطی به پست بی ام و داره
      زیر پست تسلا اطلاعات ارائه بده

      موافقم 2
      مخالفم 0
  14. امیررضا

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (263 ديدگاه)

    جووووووون، عشق است.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  15. mostafa

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    چطوری وزنش اینقدر زیاد شده 1750 کیلو ؟ کادیلاک اسکالید v از این ۳۲ کیلو سبک تره با این حال هم بزرگ تره هم یه شاسی سنگین جدا داره

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1783 ديدگاه)

      دوست عزیز کادیلاک اسکالید وی مدل ای اس وی وزنش ۱۹۰۶ کیلو هست

      موافقم 0
      مخالفم 3
  16. meysam

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    از اون طراحی‌هاییه که باید از نزدیک ببینی تا به جذابیتش پی ببری وگرنه از تو عکس چیز خاصی مشخص نیست
    به قول دوستمون شاید خیلی زیبا نباشه اما واقعا جذابه
    کمی زمان میبره چشما بهش عادت کنه

    موافقم 15
    مخالفم 1
  17. کرگدن باواریا

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (555 ديدگاه)

    چه پسر بزرگیه😕🖤
    فقط نمیدونم x8 چی شد پس ؟ مگه قرار نبود ۲۰۲۲ رونماییش کنن یکمی هم شبیه رندرای اونه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  18. Hadi

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (579 ديدگاه)

    واقعا طراحی جذابی داره👌🏼
    طراحی اغراق شده ای داره ولی اگه تو نمای عقب هم لوگو ب ام و رو داشت رو چرخ هاش هم داشت کامل تر میشد…
    چراغای دو قسمتی به شاسی ها و کراس اوور ها بیشتر میاد…

    موافقم 12
    مخالفم 0
  19. mostang

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    خوش گل شده ، فقط چراغای عقبش جای کار داره و اینکه اگه آرم بی ام وه پشتشم، بود بهتر می شد

    موافقم 11
    مخالفم 1
  20. Amin

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    صفر تا صد ۴.۳‌ثانیه …..، آدم خوابش میگیره اونم در صورتی که به عنوان قوی ترین شاسی بلند بیمر معرفی شده ، تصورم این بود که حدود ۳.۳‌باشه …به هر حال خودرو ی زیبا و خاصی شده

    موافقم 5
    مخالفم 14
  21. خان

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه و حتی یکم به عقبش خیره بشی ممکنه از عقبش خوشت بیاد 😌

    موافقم 8
    مخالفم 0
  22. Pouyan

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (169 ديدگاه)

    یکی میتونه به من توضیح بده یه سوپر شاسی بلند ۳ تنی بنزینی اصلا واسه چی باید وجود داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    آخه ۳ تن چه خبره؟؟؟؟؟؟

    این تکنولوژی بهینه سازیش دقیقا کجاشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ۳ تن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 9
    مخالفم 8
  23. Royal Driver UK 70

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    چه ترسناک و بی شاخو دمه اووفففف دمت گرم بیمر

    موافقم 10
    مخالفم 0
  24. مهردادکمال

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    چه ابهتی!!! بنظرم از محصولات رضوانی هم مهیب تر شده!! چقد دارکه این موجود! بنظرم اگر دراکولا وجود داشت یکی از اینا می خرید

    موافقم 11
    مخالفم 0
  25. Alan.r

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    حالم به هم خورد طراحی جلوش تقریبا قابل تحمله ولی عقبش فاجعست ولی از نظر فنی و کابین خوبه

    موافقم 2
    مخالفم 15
  26. MohammaD

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    تو هماهنگی در طراحی جا داشت بهتر بشه اما خیلی از جزئیات خفن و با کلاسش کرده .

    ساختار پیشرانه و قدرت تولیدی هم در بهترین حالت خودش هست و حتی میتونم بگم دلیل اصلی خریدنشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  27. R

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    عجب چیزیههههه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  28. T

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    یکی از دلایل شتاب کمش وزن زیاده این ماشین هست
    عقبش زیباست

    موافقم 7
    مخالفم 0
  29. سهیل

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    واقعا طراحی بی ام و ده سال جلوتر از بقیه هست. برای همینه که میشه الگوی بقیه. حال از فردا بقیه کمپانیها هم تقلید میکنن

    موافقم 9
    مخالفم 0
  30. رامتین

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    چراغهای جلو عالیه، فقط گرافیک (نه خود چراغ) چراغهای عقب بشدت ناشیانه کار شده. خیلی بهتر میشد کار کرد.

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا