بی ام و

افزایش فروش چشمگیر بی ام و سری 5؛ بیشتر از مرسدس E کلاس و آئودی A6

ب‌ام‌و سری ۵ با افزایش فروش ۵۶ درصدی در اروپا، مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 را با اختلاف زیادی پشت سر گذاشت.

در رقابت داغ خودروهای لوکس اروپا، ب‌ام‌و سری ۵ به‌وضوح پیشتاز است. نسل هشتم این خودرو که بهار ۲۰۲۳ معرفی شد، نه‌تنها جایگاه خود را حفظ کرده بلکه با فاصله‌ای چشمگیر از رقبا پیشی گرفته آن‌هم درحالی‌که ب‌ام‌و در حال آماده‌سازی نسخه فیس‌لیفت این خودرو است. ب‌ام‌و در چهار ماه اول سال ۲۰۲۵ موفق به فروش ۲۰,۴۰۲ دستگاه سری ۵ در اروپا شد که رشدی ۵۶ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. بخش عمده این موفقیت به جایگزینی نسل هفتم قدیمی و استقبال گسترده از مدل جدید برمی‌گردد.

مرسدس بنز در همین بازه زمانی ۱۵,۸۱۱ دستگاه E کلاس فروخته که هرچند رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته داشته اما همچنان با اختلاف از رقیب باواریایی خود عقب است. آئودی نیز با فروش ۱۳,۷۷۴ دستگاه A6 و S6، رشدی ۱۰ درصدی را تجربه کرد اما در جایگاه سوم قرار گرفت. در بخش خودروهای الکتریکی، ب‌ام‌و i5 با فروش ۸,۸۴۳ دستگاه و رشد ۵۵ درصدی، پیشتاز است. آئودی A6 e-tron با ۷,۴۶۰ دستگاه فروش، فاصله کمی با i5 دارد اما مرسدس بنز EQE با کاهش ۲۲ درصدی تقاضا، تنها ۳,۷۴۰ دستگاه فروخته است.

چهار جایگاه آخر به ترتیب به ولوو S90 با فروش ۲,۷۲۲ دستگاه، لکسوس ES با ۱,۳۹۷ دستگاه، آئودی A7 با ۱,۲۱۶ دستگاه و مازراتی گیبلی با تنها ۵۱ دستگاه اختصاص دارد. در سال جاری، نسخه‌های دیزلی ۳۰ درصد از کل فروش خودروهای لوکس بزرگ اروپا را به خود اختصاص داده‌اند و هم‌ردیف با خودروهای پلاگین‌هیبریدی با سهمی ۳۰ درصدی قرار گرفته‌اند. البته خودروهای الکتریکی با سهمی ۲۷ درصدی چندان عقب نیستند. مدل‌های بنزینی ۱۱ درصد و هیبریدهای معمولی ۱.۸ درصد از سهم بازار را تشکیل می‌دهند.

همچنین تقاضای بالایی برای نسخه‌های استیشن سری ۵، آئودی A6 و E کلاس وجود دارد و حدود ۶۰ درصد خریداران در آلمان نسخه استیشن را به سدان ترجیح می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، ۶۱ درصد از فروش ب‌ام‌و i5 به مدل تورینگ و ۸۲ درصد از فروش A6 e-tron به نسخه واگن اختصاص دارد درحالی‌که برای مرسدس بنز E کلاس، فروش نسخه‌های سدان و استیشن تقریباً نصف و نصف است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای
منبع
carscoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1506 ديدگاه)

    اون سیاهی زیر جلو پنجره اگه نبود زیبا تر می شد همچین حالتی رو BMW x3 هم داشت چند پست قبل درگش بود

    موافقم 23
    مخالفم 7
  2. مردیم از خوشی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1506 ديدگاه)

    این طراحی BMW هنوز با سنت ها یه مقدار ارتباط داره نئوکلاس یه تحول بزرگ هست یا موفقیت بالا را به همراه میاره یا یه شکست بزرگ به بزرگ طراحی تخم مرغی بنز

    موافقم 29
    مخالفم 4
    1. حمید

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (348 ديدگاه)

      از نظر من
      جلو پنجره ماشین های الکتریکی زیبا نیستن و کاربردی هم ندارن اگر مثل تسلا جلو پنجره نداشته باشن بهتر هست یا اگر امضای طراحی خراب میشه حداقل مثل نمونه های درون‌سوز باز باشه نه بسته

      موافقم 9
      مخالفم 5
    2. JaMsHiD-B

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      ارتباطو که نسل جدید همه ماشین ها با پیشینیان خودشون رو دارن
      بستگی داره که کی تونسته به خوبی اجرا کنه
      یکی مثل لندکورزر پرادو و جی کلاس
      یکیم مثل این بیمره . شلغم نپخته که انگار کنار بادمجون گذاشتیش

      موافقم 5
      مخالفم 10
  3. بهنام

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (965 ديدگاه)

    این اتاق سری پنج رو من تو بابلسر دیدم . حالم بهم خورد، اصلا وقار نسل گذشته رو نداره.

    موافقم 11
    مخالفم 41
    1. نویدی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (453 ديدگاه)

      شما همونی هستی که گفتی از دیدن سری ۵ حالت بهم خورد بعد وایسادی باهاش عکس گرفتی؟

      موافقم 9
      مخالفم 7
      1. بهنام

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (965 ديدگاه)

        بله از ازش گرفتم ، نباید میگرفتم ؟

        موافقم 1
        مخالفم 2
  4. صامورایی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    با همین قیافه و وزن و غیره اومد و چنین کاری کرد. خیلی میشه راجبش حرف زد

    موافقم 28
    مخالفم 4
    1. Soheil LM

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (343 ديدگاه)

      هر چی هست از طراحی های آشغال کرره بهتره

      موافقم 5
      مخالفم 7
    2. Soheil LM

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (343 ديدگاه)

      دیروز یه کیا دیدم با چراغ روی گلگیر عقب حالم از هر چی ماشین هست به هم خورد. دوباره طراح های بی ام و باید برگردم و کیا رو نجات بدن

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. cehx

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (488 ديدگاه)

        آخه تو چی میگی چیکار به کره داری
        بعدش بی ام و خودش الان لنگه طراحی از بس این جلو پنجره رو دستکاری کردن خسته شدن بزار نئوکلاس بیاد باهاشون صحبت می کنم یه دو روز برن شرکت کیا حداقل بهش یاد بدن اسم برندشو وسط فرمون بزنه

        موافقم 1
        مخالفم 7
  5. BlackWing

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1548 ديدگاه)

    مازراتی گیبلی ۵۰ دستگاه !! 🥲

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. ! i M α η δ υ α R

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2632 ديدگاه)

      یه قیمتهای وحشتناک و فرا فضایی گذاشتن این نمایشگاه دارای عباس آباد ، روی گیبلی ها و کواترو های نسل جدید ، که اصلا با هیچ توجیهی ، طرفش نمیشه رفت (حتی حماقت ) …

      مگر به قصد خودکشی !!!

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. elijah2001

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (184 ديدگاه)

    ب ام و همیشه عالی بوده اما در سال های ۲۰۰۸-۲۰۱۸ به نظرم طراحی خوبی نداشت و الان دوباره طراحیاش خوب شده ولی ب ام و ۲۰۰۲ و ۵۱۸ هیچوقت تکرار نمیشن من بابا بزرگم یه ۵۱۸ داره از صفر دست خودش بوده یادمه صفر بود رفتیم تستش کردیم…هنوز مثل اولش کار میکنه عجب چیزی بود……

    موافقم 9
    مخالفم 13
  7. شهروند ایرانی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (966 ديدگاه)

    من غیافش نمی‌پسندم مخصوصا قسمت جلو ولی پیش نمونه نسل بعد طراحی بی ام دبلیو بهتر شده و اینکه از لحاظ فنی واقعا m5 و m5 cs عالی هستن با اون قیمت ها که دارن به‌نظر من طراحی جلو پنجره دست طراح میبنده مخصوصا از لحاظ ایرو دینامیک مرسدس و آئودی این مشکل ندارن ده جور جلو پنجره زدن ولی بی ام دبیلو گیر داره به کلیوی دقیقا مثل بوگاتی که گیر داده به نعلی بودن ولی ماشین های هم رده اش این مشکل ندارن

    موافقم 1
    مخالفم 11
    1. Soheil LM

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (343 ديدگاه)

      غیافه البطه مربوت به آدم هاثت. تراحی مربوت به خودرو.

      موافقم 8
      مخالفم 3
  8. Soheil LM

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (343 ديدگاه)

    بنز به نظرم شاهکار کرده با این طراحی ۱۳ هزار تا فروخته. یه زمان E-class استاندارد وضع میکرد الان شده یه EQE پیرمرد پسند.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  9. Taha Ayoobi

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6594 ديدگاه)

    عجیبه

    موافقم 4
    مخالفم 8
  10. M power

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (619 ديدگاه)

    این همون ماشینیه که همه میگفتن تو فروش شکست میخوره حداقل که تو اروپا خوب فروخته

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. نویدی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (453 ديدگاه)

      همه ایرانیا میگفتن شکست میخوره😉
      ماشین رو باید از نزدیک ببینی تا بتونی در موردش نظر بدی.

      موافقم 12
      مخالفم 3
  11. SepehrV10

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (165 ديدگاه)

    از A6 e tron فروشش بیشتره
    صبر کنین A6 بنزینی فروشش شروع شه
    طراحیش زمین تا آسمون با بقیه فرق داره

    موافقم 6
    مخالفم 10
  12. 🥇M🏆bavaria///👑

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (758 ديدگاه)

    ب ام و سری 5 همیشه پیشتاز نه تنها تو کلاس خودش، بلکه تو بیشتر کلاس های خودرویی لوکس هست!
    سری 5 از سال 1972 تا کنون داره تولید میشه و براحتی طی چندین نسل لقب: کارآمدترین خودروی سواری جهان رو به خودش اختصاص داده!
    این افتخارات همچنان با نسل جدید هم حفظ شده و شما شاهد کامل ترین خودروی سواری حتی تو نسخه برقی هستین!

    امیدوارم این سطح از پیروزی ها با فیس لیفت این اطاق هم ادامه پیدا کنه.
    تنها نقطه ضعف نسل جدید، متاسفانه سنگینی
    وزن نسل جدید مدل M5 بود که با هیبرید شدن خودرو بوجود اومد و به هیچ وجه به درخشانی نسل های قبل این اطاق افسانه ای ظاهر نشد.
    اما در کل این اطاق بخصوص تو نسخه های دیزل، هیبرید، v8 بنزینی و برقی فوق العاده ظاهر شد با کابین اعجاب انگیز و سواری نرم، هندلینگ گوش به فرمان، ایمنی بشدت بالا و موتور و گیربکس معرکه! 🏁👑👑

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. Mr Tiger

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (136 ديدگاه)

    سری ۳ و سری ۵ استاندارد ماشینهای لوکس کلاس c و e هستن… با احترام به مرسدس که چند سال گذشته خوب نبوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا