بی ام و

بی ام و M1 AHG Studie تولید محدود حراج خواهد شد

بی ام و M1 جزو شاخص‌ترین خودروهای تاریخ این خودروساز بوده و نسخه AHG Studie آن نیز علاوه بر نقاط قوت نسخه استاندارد از مزیت تولید بسیار محدود و سفارشی نیز سود می‌برد. حالا یکی از این خودروها برای حضور در حراجی آماده می‌شود.

طرفداران بی ام و به خوبی M1 Procar را به یاد دارند. این خودرو نسخه مسابقه‌ای M1 مشهور به شمار می‌رود و دهه ۸۰ میلادی در مسابقات موتور اسپرت حضور یافته است. خودروی موردبحث علاوه بر ظاهر جذاب خود پذیرای برخی از بهترین رانندگان تاریخ همچون هانس خواکیم استاک، نیکی لائودا و نلسون پیکه بوده است. هیچ‌یک از مدل‌های M1 Procar برای استفاده جاده‌ای تولید نشدند اما یک نفر آرزوی راندن این خودرو در جاده را داشت و تصمیم گرفت خودش این کار را عملی کند. او پیتر گارتمن رئیس و مالک نمایندگی بی‌ام‌و AHG بود که تصمیم گرفت برخی نمونه‌های M1 را درست شبیه Procar کند و یکی از آن‌ها قرار است در حراجی RM ساتبیز میامی به فروش رود.

این خودرو که درست شبیه M1 Procar است بی‌ام‌و M1 AHG Studie نام دارد و از نظر بصری و فنی بهبودهای متنوعی را به نمایش می‌گذارد. در بخش ظاهری می‌توانیم شباهت این خودرو به Procar را ببینیم و گلگیرهای پهن‌تر، کیت بدنه و بال عقب جزو موارد مشهود خواهند بود. خودروی موردبحث حتی از همان رینگ‌های BBS و پوشش بدنه مسابقه‌ای Procar سود می‌برد و جذابیت‌های زیادی دارد. در بخش فنی باید به مواردی همچون سیستم تعلیق مسابقه‌ای قابل تنظیم، پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۳۵۵ اسب بخار، کلاچ مسابقه‌ای و اگزوز جدید اشاره کنیم؛ بنابراین بی‌ام‌و M1 AHG Studie قوی‌تر، پرطنین‌تر و تواناتر از نسخه استاندارد M1 نشان می‌دهد. آیا این خودرو همان حس Procar را دارد؟ نه اما سریع‌تر و دینامیک‌تر از مدل استاندارد احساس می‌شود.

البته نکته دیگر درباره این خودرو به لوکس‌تر بودن آن نسبت به M1 عادی مربوط خواهد شد. مدل استاندارد از صندلی‌های پارچه‌ای استفاده می‌کرد درحالی‌که M1 AHG Studie به صندلی‌های چرمی و بلندگوهای بیشتر در کابین مجهز شده تا جذابیت شنیداری بیشتری را به ارمغان بیاورد. محصولی که درباره آن صحبت می‌کنیم بسیار کمیاب بوده و حداکثر ۱۰ دستگاه از آن ساخته شده است. از آنجایی که خودروی موردبحث فقط ۶۸۲۱ کیلومتر کار کرده است بنابراین تقریباً نو محسوب می‌شود. M1 AHG Studie احتمالاً با قیمت حدود ۵۵۰ هزار دلار فروخته خواهد شد اما حدس می‌زنیم قیمت نهایی آن با توجه به تولید محدود و کارکرد پایین بیشتر هم باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. بی خیال اسم

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    جانم
    به به
    فقط رینگاش…

    موافقم 25
    مخالفم 2
  2. Jamshid

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (945 ديدگاه)

    گفتم الان پایین تر از هفتصد اسب نیست🙁

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (797 ديدگاه)

      اگه منظورت اینه چرا ارتقا ندادن که این ماشین ها فابریکش ارزش داره اما اگه منظورت میزان پایین اسب بخار هست که با توجه به سال ساخت مربوط به دهه 80 رقم خوبیه برای اون زمان

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. Royal Driver UK

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      از موتور خطی ۶ انتظار ۷۰۰ اسب بخار داری ؟😐🤦🏻‍♂️

      موافقم 8
      مخالفم 1
    3. Payfast

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      کواد توربو هم بکنی اون موتو رو ۷۰۰ اسب نمیده

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. datsun

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3496 ديدگاه)

    زیبای خالص این یکی از ماندگار ترین تاریخ خودرو سازیست،

    موافقم 7
    مخالفم 0
  4. وحید اسماعیل نسب

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    زشت تر از نیسان مورانو

    موافقم 1
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا