بی ام و

جذابیت دوچندان ب‌ام‌و M3 1990 با تیونینگ ویلنر

پروژه‌ی نهایی ویلنر برای سال ۲۰۱۸ یکی از بهترین پروژه‌های آن است. این تیونر مشهور بلغاری اقدام به ارتقای ب‌ام‌و M3 E30 مدل ۱۹۹۰ دوست‌داشتنی کرده است. این سدان اسپورت اسطوره‌ای که دارای رنگ بدنه‌ی ایمولا رد می‌باشد کاملاً اصلاح شده است. کار با بدنه شروع شده جایی که شاهد استفاده از پانل‌های اورجینال بدنه هستیم که از نوع بسیار نادر اوولوشن II هستند.


تنها سپر جلوی فیبر کربنی است که اورجینال نبوده اما طرفداران از شنیدن این خبر که سپر یاد شده در یکی از ۵۰۰ مدل اوولوشن ساخته شده توسط ب‌ام‌و دیده شده خوشحال خواهند شد. بدنه‌ی اوو با رینگ‌های ۱۸ اینچی BBS تکمیل شده است. چراغ‌های تیره‌تر در جلو و چراغ‌های عقب سفارشی نیز تکمیل کننده‌ی ظاهر خودرو هستند؛ اما همانند تمامی محصولات تیون شده توسط ویلنر، جادوی اصلی زمانی نمایان می‌شود که در خودرو را باز کنید.

تیم کاردرست ویلنر تصمیم گرفته است تا از ترکیب تارتان و چرم برای صندلی‌های اسپارکو و همچنین پارچه‌ی بافت‌دار برای پانل درب‌ها و بخش زیرین اهرم تعویض دنده استفاده کند. همچنین همین پارچه را روی سقف خواهید دید تا حس نوستالژیک فولکس‌واگن گلف GTI کلاسیک برایتان تداعی شود. ویلنر همچنین پوشش چرمی را روی فرمان مومو کشیده است و از کف‌پوش‌های فلزی استفاده کرده است. صندلی‌های عقب نیز به منظور ایجاد فضای برای رول کیج حذف شده‌اند.

اما یک لحظه صبر کنید! موارد بیشتری وجود دارند. زیر کاپوت خودرو تغییراتی رخ داده به گونه‌ای که پیشرانه‌ی ۴ سیلندر استاندارد جای خود را به قلب آهنین جادار ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری مدل M3 E36 داده است. این پیشرانه قدرت ۳۱۷ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری دارد. با وجود گیربکس ۵ سرعته دستی، طراحی دیفرانسیل عقب و وزن ۱۲۰۰ کیلوگرمی، این M3 E30 کاملاً مناسب یک طرفدار سرسخت ب‌ام‌و است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. emad1990

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    چه وزن ماشینا کم بوده قبلا
    M3 الان دور و بر 1400 کیلو باید باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      ۱۴۶۰ کیلو. البته ابعاد بیشتر خودرو به همراه افزایش ایمنی و امکانات و تکنولوژی باعث افزایش وزن خودرو شده هر چند که بهینه سازی ها خیلی بیشتر شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. M

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      تازه خیلی کمتر از همین1200 کیلو هم بوده نسخه فابریک چون موتور 4 سیلندرو برداشتن و یه 6 سیلندر جاش گذاشتن و کلی قطعات افتر مارکتی به بدنه داخل ماشین اضافه شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. M

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اگه میخوایی بدونی ماشین باز واقعی هستی یا نه باید ببینی اولین عکسو که دیدی یهو قفل کردی یا نه ؟ یه لحظه نفست بند اومد یا نه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    خوف ناکه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلیم خوب خوش به حال کسانی که لذت سواریشو میبرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Emir

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تیونینگ داخلى خودرو چنگى بدل نمیزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا