بی ام وفورد

بی ام و M3 تیونینگ شده در برابر فورد موستانگ 860 اسب بخار؛ کدام سریع‌تر است؟

صنعت تیونینگ در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است و برای اثبات این موضوع کافی است مسابقه درگ بی ام و M3 و فورد موستانگ را تماشا کنید، دو خودرویی که قدرت بسیار بیشتری نسبت به نمونه‌های استاندارد تولید می‌کنند.

ترکیب درست سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌تواند خودروهای اسپرت با قدرتی دیوانه‌وار بسازد. دو نمونه بارز این مثال در درگ جدید کار واو شرکت کرده‌اند. در این ویدئو می‌خواهیم شاهد زورآزمایی فورد موستانگ و بی ام و M3 تیون شده باشیم. موستانگ از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری استفاده می‌کند اما نصب یک سوپرشارژر باعث شده قدرت آن به ۸۵۹ اسب بخار و گشتاورش به ۹۰۲ نیوتون متر برسد. یک گیربکس ۶ سرعته دستی هم بین پیشرانه و چرخ های عقب نشسته تا قدرت را منتقل کند. وزن این خودروی عضلانی به ۱۷۲۰ کیلوگرم می‌رسد درحالی‌که رقیب آلمانی ۱۵۹۵ کیلوگرم وزن دارد.

بی ام و M3 همچنان از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری استفاده می‌کند اما بجای دو توربو شاهد وجود یک توربو هستیم هرچند قدرت و گشتاور خودرو به ۹۵۰ اسب بخار و ۱۱۰۰ نیوتون متر رسیده است. البته به خاطر عدم برگزاری مسابقه در مسیری آماده شده قدرت بی ام و محدود شده است. هرچند علیرغم این محدودیت‌ها هنوز هم شاهد تولید ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتون متر گشتاور توسط M3 هستیم. یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را به چرخ های عقب می‌فرستد.

موستانگ دو مسابقه اول را پیروز می‌شود زیرا بی ام و نمی‌تواند نیرو را به‌صورت بهینه راهی سطح زمین کند. همین امر مزیت واضحی برای فورد به ارمغان می‌آورد و بی ام و نمی‌تواند به موستانگ برسد. البته در مسابقات بعدی فاصله بین دو خودرو کمتر شده و بی ام و در آخرین مسابقه موستانگ را شکست می‌دهد. البته فورد هنوز هم سریع‌ترین زمان طی مسافت ۴۰۰ متر را با زمان ۱۱.۵ ثانیه دارد درحالی‌که این زمان برای بی ام و به ۱۱.۷ ثانیه می‌رسد. البته بی ام و نیز در مسابقات رولینگ خودی نشان داده است. با حذف مسابقه از حالت سکون M3 می‌تواند رقیب آمریکایی خود را شکست دهد. این خودرو در تست ترمز نیز با ثبت مسافت کمتر پیروز می‌شود و چنین عملکردی برای پیست بسیار خوب خواهد بود هرچند در مسابقه درگ کمتر به درد ژرمن‌ها می‌خورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. ❤BMW❤

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    چرا مت واتسون اینطوری لانچ کرد؟

    موافقم 19
    مخالفم 7
    1. محمدهادی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      خودش توضیح میده
      میگه بخاطر حجم قدرت و گشتاور بسیار بالا لانچ کنترل درست نمیتونه کارشو بکنه
      و کیبیم که در تست شتاب آخر که فککنم لانچ کنترل رو خاموش کرد بی ام و تیونینگ شده سریعتر شتاب گرفت و پیروز میشه، درواقع اونجوری کمتر لاستیک هاش به هرزگردی افتاد
      تو رولینگ و بریکینگ هم که موستانگ رو زد

      موافقم 11
      مخالفم 6
      1. Hamidreza

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (327 ديدگاه)

        وقتی ماشینو دست هر ننه قمری بدی که تیونش کنه همین میشه دیگه…
        بی ام و رو باید بدی جی پاور تا بتازونه…

        موافقم 9
        مخالفم 5
    2. Reza Waffen SS

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      عاشق هردوشونم بخصوص بخصوص رخ دلربای M3 ولی از درگ تیونینگا خوشم نمیاد

      موافقم 7
      مخالفم 8
  2. Tesla

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    چقدر کند بودن !! با این همه قدرت یک چهارم مایل رو بالای ۱۱ ثانیه تایم زدن ، یکی از علت هایی که میگم ماشین درونسوز بدرد نمیخورن دقیقا همین هست این همه تقویت شدن ولی باز هم اون حس هیجان شتابگیری رو نمیدن ، در صورتی که یه الکتریکی ۸۰۰ اسبی مثل مدل s پرفورمنس ( model s raven ) این دو تا پیرمرد رو خیلی راحت توی درگ ریس و رولینگ تحقیر می‌کرد ⚡️⚡️🚀🚀🚀

    موافقم 6
    مخالفم 104
    1. Shahab

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (88 ديدگاه)

      آره دیگه حالا بماند که یه 911 که 580 لسب داشته باشه واسه ترکوندن تسلای 800 اسبی تو کافیه . داداش لذت رانندگی چیزی بیشتر از صفر تا صد ماشینه

      موافقم 56
      مخالفم 8
      1. Tesla

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (654 ديدگاه)

        کدوم پورشه ۵۸۰ اسبی دقیقا تونسته تسلا ۸۰۰ اسبی رو شکست بده !!! ( پلد کبیر بماند که ۹۱۸ و ۹۱۱ توربو s رو بارها مورد عنایت قرار داده ، یه مدل s لانگ رنج ۶۷۰ اسبی هم راحت میتونه ۹۱۱ توربو s رو تحقیر کنه ) 🤣🤣⚡️⚡️⚡️🚀🚀

        موافقم 6
        مخالفم 70
        1. فرشاد

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          به نظرت آبمیوه گیریت میتونه بعد از200تا هم سر حرفش باشه؟

          موافقم 38
          مخالفم 8
        2. Clean energy

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          آخه مشکل اینجاست فقط تو کفی جوابه این سرعت
          ۵ درجه با همون سرعت توس تسلای کبیرت بپیچونی میری تو دیوار
          دیدیم تایم زیبای تسلاتو توی نوبرگرینگ
          باور کن دنیا فقط کفی نیست
          پیچم داره

          موافقم 33
          مخالفم 3
      2. Tesla

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (654 ديدگاه)

        ( داداش لذت رانندگی چیزی بیشتر از صفر تا صد ماشینه ) !!! ، چه جالب زمانی که دوره درونسوز ها بود سر ۱ دهم ثانیه اختلاف تو صفر تا صد با هم کل کل میکردین الان که تسلا کبیر با اختلاف همه اون پیر مرد ها رو تحقیر می‌کنه دیگه صفر تا صد و درگ مهم نیست !!! به هر حال از این روزاست که باید با همه این افسانه های پوشالی که برای خودتون ساختین و در واقع تبل تو خالی بیش نیستن ( فقط صدا دارن 🤣🤣 ) باید خداحافظی کنید ، در ضمن دلتون رو الکی به فراری خوش نکنید ، مدیر عامل گروه فولکس واگن که رئیس بزرگ ترین خودروسازی جهان هست صحبت درباره ادامه حیات پیشرانه های درونسوز رو سرو و صدای غیر ضروری دانسته ⚡️⚡️⚡️

        موافقم 5
        مخالفم 69
        1. Shahab

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (88 ديدگاه)

          Tesla جان به نظرم تعداد دیسلایک هات نشون میدن که مردم زیاد با تعریفت از لذت رانندگی موافق نیستن. بعدش هم بین تسلاهات توی شرایط واقعی و توی آسفالت ، نهایت مدل s پلد بتونه ۹۱۱ رو بگیره که به نظرم با ۳۵۰ اسب بخار اختلاف ، منطقیه . همین مقدار اسب بخار رو پلد جونت با شیرون فاصله داره که دیدیم چطوری توی آینه عقب شیرون گم میشه 😂
          درمورد تسلا long range هم بگم که حتی شاسی بلند پورشه turbo gt هم لهش می کنه نیازی به ۹۱۱ افسانه ای نیست

          موافقم 42
          مخالفم 5
    2. Sepehr

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      آدم باید قبل اینکه ی چیزی بگه خوب فک کنه اینجا دوتا ماشین داریم که تک دف هستن ن مث ماشینای تسلا دو دف پس خیلی واضحه ک نباید شتابی مثلا تسلا داشته باشن، و ی نکته دگیه اینا همون اول کل گشتاورشون رو وارد مدار نمیکنن و ب مرور گشتاور ب حداکثر میرسه پس باز هم عادیه شتاب کمتری داشته باشن
      ولی در آخر هیچی صدای انجین های درون سوز نخواهد شد خداروشکر با توجه به تلاش های برند های دنیا برای صوخت مصنوعی و رسیدنشون ب نتایج خوب حالا حالا ها دینا از صدای جذب ماشین های درون سوز محروم نمیشه

      موافقم 25
      مخالفم 4
    3. Alan.r

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      یه دور تو پیست معلوم می‌کنه تسلا بهتره یا این دو
      الکتریکی ها لذت رانندگیشون کجا بود
      لذت رانندگی یعنی غرش موتور و اگزوز یعنی گیربکس دستی یعنی ماشین محرک عقب
      پرفورمنس هم که بارها توضیح دادم یعنی چی ولی متأسفانه در برابر فهمیدن مقاومت می‌کنی

      موافقم 38
      مخالفم 7
    4. مهراد

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (762 ديدگاه)

      داداش اصلا الکتریکی سریع و درونسوز خار و خفیف ، حالا ما چه گلی به سرمون بگیریم ؟ بابا علاقه به یه ماشین و یه برند رو یبار میگن ، چه اصراریه همش یه حرف و یه متد

      موافقم 17
      مخالفم 1
    5. ^MSP^

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      چرا این اکانت همه ی کامنت هاش دو تا لایک خورده ؟

      موافقم 3
      مخالفم 4
  3. Tesla

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    نسل بعدی هر دوشون ( هم موستانگ و هم ب ام و های سری m ) تمام الکتریکی خواهد بود 😍😍⚡️⚡️

    موافقم 3
    مخالفم 59
    1. Clean energy

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      موستانگی که یه وی هشت قوی روش نباشه
      نتونی خودت تا ۱۰۰۰ اسب تقویتش کنی
      صداش همه رو از وجودش مطلع نکنه
      با لاستیکاش دود نکنه
      موستانگ نیست، یه موستانگ نمای پلاستیکی بی ارزشه
      به هر حال:)

      موافقم 31
      مخالفم 3
  4. فرشاد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    واقعا که به دلم نشست
    تو رولینگ بیمر زد تو شتاب موستانگ
    آمریکن فنا دیدین درگ یعنی چی آقای سوشیانت و نوا؟یکم به خودتون فشار بیارین درک کنین درگ یعنی این
    آسفالت واقعی
    لاستیک معمولی
    سوخت معمولی
    درگ به بهترین شکل ممکن
    فورد و این موستانگش واقعا پرچمدار آمریکن کارا هستن برای اثبات حرفشم نه بنزین میخواد نه لاستیک نه یه درایور کارکشته تازه اینام باشه باز دنبال یه مسیر درگ باید باشی

    موافقم 10
    مخالفم 19
    1. ARMAN سابق

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (453 ديدگاه)

      همه که متعصب نیستن
      تو درگ اروپایی بهترن چون بهتر مهندسی می کنن
      آمریکاییا نمی خوان خیلی رو مهندسی زیاد مانور بدن چون فلسفه ماشین اصیل آمریکایی و مخصوصا یه ماسل کار از بین می‌ره
      جذابیت دنیای خودرو به همین تفاوت سبکا هستش

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. فرشاد

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        پس دیه نباید ماشینی که یه پکیج کلفت میخواد رو بگن پرشتاب ترین ماشین جهان
        لاقل آخرش یه پیست درگ بنویسن آدم خنده های عصبی بهش دس نده

        موافقم 3
        مخالفم 12
      2. محمدهادی

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2142 ديدگاه)

        ماشین امریکایی ینی فقط توجه به حجم موتور و قدرت
        همین
        نه تکنولوژی مدیریت تراکشن و مهندسی گیربکس مهمه براشون،نه سبک بودن خودرو،نه هندلینگ و تحمل شتاب جانبی و رعایت متناسب تقسیم وزن برای زدن سریع ترین دور پیست
        البته الان یکم بهتر شدن امریکاییا و به جزییات بیشتر دقت میکنن،مثل کوروت جدید یا سلطان وایپر جی تی اس و موستانگ جی تی ۵۰۰ جدید
        سوای همه اینام،فورد جی تی یک تافته ی جدا بافته ست بین امریکن ها و باید ریشه های وجودی شو بری در رویدادهای مسابقات پیداکنی،اعجوبه ی پیستی که سر تعظیم هارو به سوی خودش فرود میاره

        موافقم 12
        مخالفم 2
        1. فرشاد

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          من تو کل آمریکن کارا فقط چهارتا ماشین قبول دارم
          فورد جی تی
          دوج وایپر
          فورد موستانگ
          کدلاک اسکالید
          نه اینک بقیه شون هم بد باشن ولی باید در
          حد خودشون رقابت کنن
          مثلا چلنجر با بیمرM4دیدنی میشه
          نه اینک بگی چلنجر بهتر از توربو اس هس

          موافقم 10
          مخالفم 0
        2. دیمن

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (144 ديدگاه)

          ماشین آمریکایی یعنی غرش ،راحتی، قدرت، هیبت، عظمت، استایل عضلانی، کسی که آمریکایی فنه، دنبال چیز دیگه‌ای نمیره

          موافقم 10
          مخالفم 1
    2. Camaro ZL1 427

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (136 ديدگاه)

      کوروت هم عملکرد خوبی در این شرایط داره
      شتاب خوب روی آسفالت ساده لانچ کنترل و شاسی و تعلیق و … عالی کیفیت خوب و قیمت مناسب
      نسخه استینگری با پکیج Z51 که شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ داره و مسافت ۴۰۰ رو در ۱۱.۳ طی میکنه
      ZO6 که شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۶ داره و مسافت ۴۰۰ متر رو در ۱۰.۶ طی می کنه و علاوه بر این در پیست هم عملکرد عالی
      داشته و دارای قدرتمندترین انجین V8 تنفس طبیعی هست
      تنها ایرادش به نظر من وزنشه
      فکر نکنم ZO6 رو بی خیال بشن و در سال های آینده بهبود هایی رو براشون در نظر بگیرن مثل نسل ۶ که تو سال ۲۰۱۲ برای ZO6 بهبود هایی در نظر گرفتند توی نسل ۵ هم قدرت ۳۸۵ اسب بخاری نسخه ZO6 رو به ۴۰۵ اسب بخار رسوندن اگه اشتباه نکنم

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Camaro ZL1 427

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (136 ديدگاه)

        و در آخر به نظر من پرچمدار خودرو های آمریکایی
        کوروت هست خیلی جاها برای خودرو های آمریکایی و شورلت و جی ام آبرو داری کرده
        و این به این معنی نیست که موستانگ خوب نباشه
        خب کسی انتظار نداره موستانگ که یک کوپه هست با یک سوپراسپرت رقابت کنه و برنده بشه

        موافقم 4
        مخالفم 0
  5. JDM سابق

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    موستانگ نماینده ماسلکار ها تو بخش پرفورمنس هست(البته میدونم پونی کاره ولی کلی گفتم)
    یه زمانی ZL1 بیرون اومد و تو پیست گرد و خاک کرد اون موقع موستانگ نسل جدید رونمایی نشده بود الان کامارو بازنشسته شده و موستانگ داره پرچمداری میکنه
    به امید 2026 که کامارو برگرده به صحنه روزگار

    موافقم 7
    مخالفم 2
  6. vahidb

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    فکر کنم وزن بی ام دبیلو عامل پیروزیش میشد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. خخخ

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    داداش؟
    داری موستانگ رو با bmw مقایسه می‌کنی؟
    فورد موستانگ کل صنعت bmw مبارزه
    هر سال به جلوبندی میده بیرون با همون قدرت
    بعد فن های bmw میگن
    او چه ماشین زیبایی
    کجاش زیباس دا همشون شبیه به همن ک🤝🗿

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. خخخ

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (244 ديدگاه)

      کل صنعت bmw میارزه

      موافقم 0
      مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا