بی ام ونیسان

دوئل نیسان Z و بی‌ام‌و سری 2

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه هشتم، کوپه‌های کامپکت، دوئل آخر

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین آئودی TT و پورشه ۷۱۸

مجموع آراء: ۱۰۳۲

آراء پورشه: ۷۳۳

آراء آئودی: ۲۹۹

پیروز دوئل: پورشه ۷۱۸ با کسب ۷۱ درصد از کل آراء

نیسان Z

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۲۱

پلت‌فرم: FM نیسان

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 توئین توربوی روان و قدرتمند، ارائهٔ گیربکس دستی، سواری راحت، طراحی بیرونی رتروی جذاب، قیمت پایۀ ۴۰ هزار دلاری

نقاط منفی: کابین تنگ، احساس مبهم فرمان، وزن سنگین‌تر از ۳۷۰Z، استفاده از پلت‌فرم قدیمی، فقدان دیفرانسیل لغزش محدود در نسخهٔ پایه، متریال داخلی ناامیدکننده

چکیده: نیسان یک Z جدید را برای دوران مدرن ساخته است و آن را با عناصر رتروی فراوانی که ادای احترام کاملی به تاریخچهٔ خودروهای اسپرت این برند محسوب می‌شود کامل کرده است

ب‌ام‌و سری ۲

تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۱

پلت‌فرم: CLAR بی‌ام‌و

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شتاب بسیار سریع در نسخهٔ شش سیلندر، سواری و هندلینگی حتی بهتر از نسل قبلی، بهبود تنظیم شاسی، ارائه در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک، ارزش بالا در قبال پرفورمنس

نقاط منفی: فقدان گیربکس دستی، فقدان نسخهٔ کابریولت، صندلی‌های عقب کوچک‌تر از نسل قبلی، تعلیق بیش از حد سفت، صندلی‌های ناراحت

چکیده: نسل جدید بی‌ام‌و سری ۲ کوپه برخی از ویژگی‌های مطلوب نسل قبلی خود را از دست داده است اما آن را با پرفورمنس بهتر و ظاهر جسورانه‌تر جبران می‌کند

مقایسهٔ مشخصات فنی

ب‌ام‌و M240i

نیسان Z پرفورمنس

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 ۳.۰ لیتری V6
تنفس توربو توئین توربو
ردلاین ۷,۰۰۰ rpm ۷,۰۰۰ rpm
قدرت ۳۸۲ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۶ ثانیه ۴.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۱ ثانیه ۱۲.۳ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۴۶.۶ متر ۵۰.۶ متر
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
شتاب جانبی ۰.۹۸ جی ۰.۹۳ جی
وزن ۱۷۵۳ کیلوگرم ۱۵۹۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب
فاصلهٔ محوری ۲,۷۴۰ میلی‌متر ۲,۵۵۰ میلی‌متر
طول ۴,۵۵۷ میلی‌متر ۴,۳۷۹ میلی‌متر
مصرف سوخت ۹.۰ لیتر ترکیبی ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۵۲ لیتر ۶۲ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۲ نفر
حجم صندوق بار ۴۰۰ لیتر ۲۰۰ لیتر
قیمت ۵۰,۸۹۵ دلار ۵۱,۰۱۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. Swedish Arrogant Tiger

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    از نظر فنی ب ام و انتخاب بهتریه و هنوزم بهتر میشه وقتی میبینی قیمت ها برابره ولی اینجا دوراهی بین مغز و قلبه که زد رو انتخاب میکنی!

    موافقم 15
    مخالفم 10
  2. Si

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    بی ام و توی اینجا بهتره

    موافقم 21
    مخالفم 10
  3. Reza

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (92 ديدگاه)

    بی ام و 👍🌷👌🇩🇪

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. محمد هادی

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      خیلی جالبه که
      باز اینجا هم بی ام و در شتاب اولیه معجزه میکنه!
      خودتون برید اعداد وزن و قدرت رو در دوخودرو نگاه کنید
      آخه چجووووری؟؟!

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. al-ml-kh

        ۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        اینو یکی از دوستان یبار یچیزی در موردش گفت ولی نمیدونم حقیقتش چقد صحت داره
        میگفت شتاب خوب bmw به گیریبگسش برمیگرده و دنده های سنگینش ضریب گشتاورشون خیلی بالاس برا همین تو درگ خیلی سریع میزنن جلو

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. کیانوش

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (788 ديدگاه)

          گیربکس به تهایی اینققدر تاثیر نداره که با وجود قدرت کمتر و دویست کیلو وزن بیشتر تو شتاب سریع تر باشه نیم ثانیه فقط و فقط دلیلش دو محوره بودن خودرو هستش که بنظرم واسه ی کوپه کوچیک اصلا ضروری نیست دو محوره بودن و فقط باعث افزایش وزن و کاهش لذت رانندگی میشه

          موافقم 1
          مخالفم 4
      2. کیانوش

        ۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (788 ديدگاه)

        دو محوره بودنش باعث میشه تو شتاب سریع تر باشه و همین دپ محوره بودنش باعث اختلاف وزن زیاد شده بمظرم تو این کلاس کوپه کوچیک دو محوره بودن اصلا لازم نیست و ضررش بیشتر از فوایدشه شاید تو شتاب اولیه کمک کنه ولی وزن بالاتر و کیفیت رانندگی اسپورت کمترش چیزیه که خریدار های این کلاس خودروی رو دلزده میکنه تو این کلاس بنظرم نیسان و سوپرا انتخاب های بهتری هستن

        موافقم 1
        مخالفم 2
  4. سپهر

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (377 ديدگاه)

    جایی که ب ام و هست ماشین ژاپنی کیلو چند

    موافقم 13
    مخالفم 12
  5. کیانوش

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    واقعا چطور این نسل سری دو رو انتخاب کردی خود کلوکسیونر های بی ام و هم این نسل سری دو رو قبول ندارن حالا اینکه یکم شتاب سریع تری داره به خاطر دو محوره بودنشه حتی با وجود اینکه دویست کیلو وزن بیشتر داره بنظرم کوپه های کوچیک باید محور عقب باشن نه دو محوره تو طرحی هم که نیسان زیبا تر بی هیچ شکی این نسل سری دو افتضاح هست شاید فقط به سلیقه جنوب شرقی اسیا بخوره و چین

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. استلا

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      من موندم اون کیه دیگه که بی ام و رو انتخاب کرده !!!!؟؟؟ ، اصلا رو چه حسابی !!!؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا