بی ام وفولکس واگنهوندا

درگ جذاب بی ام و M240i، هوندا سیویک تایپ R و فولکس‌واگن گلف R

درحالی‌که جهان هر روز پر از کراس اوورها، شاسی بلندها و وانت‌های مختلف می‌شود، خودروسازان از تعداد محصولات اسپرت و هیجان‌انگیز برای دوستداران رانندگی می‌کاهند. البته هنوز هم هستند شرکت‌هایی که چنین محصولاتی را در خط تولید دارند و از جمله این برندها می‌توان به هوندا، فولکس‌واگن و بی‌ام‌و اشاره کرد که هریک گوشه‌ای از بازار را در اختیار دارند. بی‌ام‌و با M240i، فولکس‌واگن با گلف R و هوندا با سیویک تایپ R به دنبال جلب نظر خریداران هستند.

این سه خودرو در مسابقه درگ حضور یافته‌اند تا توانایی‌های یکدیگر را به چالش بکشند. M240i روی کاغذ دست برتر را دارد. نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری این خودرو قدرت ۳۷۴ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری خود را به تمامی چرخ ها می‌فرستد. به این ترتیب بی‌ام‌و مزیت بزرگی نسبت به هوندا سیویک تایپ R دارد. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی این ژاپنی دوست‌داشتنی قدرت ۳۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری تولید و آن را به چرخ های جلو منتقل می‌کند. البته سیویک سبک‌ترین خودروی این مسابقه به شمار می‌رود.

فولکس‌واگن گلف R بچه وسط این مسابقه محسوب می‌شود و پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی آن خروجی ۳۲۰ اسبی و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری دارد. این خودرو هم از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد.

بی‌ام‌و به همراه فولکس‌واگن مزیت خود را سریعاً در لحظات اول مسابقه به نمایش می‌گذارند. این دو خودرو پیش می‌افتند و هوندا را با چالش پیدا کردن کشش بیشتر تنها می‌گذارند؛ اما هوندا در مسابقه دوم استارت بهتری دارد ولی هنوز هم به تقلا می‌افتد و بی‌ام‌و با زمان ۱۲.۵ ثانیه اول از همه به خط پایان می‌رسد. گلف R با زمان ۱۲.۷ ثانیه‌ای رتبه دوم را کسب می‌کند و سیویک تایپ R زمان ۱۴.۲ ثانیه‌ای را برای مسافت ۴۰۰ متر بر جای می‌گذارد.

اما هوندا در مسابقات رولینگ خوش می‌درخشد، جایی که مزیت سیستم چهار چرخ محرک دو خودروی دیگر رنگ می‌بازد. اینجاست که هوندا از فولکس‌واگن پیشی می‌گیرد و درست پس از M240i به خط پایان می‌رسد. البته دومین مسابقه رولینگ فشرده‌تر برگزار می‌شود و فولکس‌واگن با فاصله ناچیزی هوندا را شکست می‌دهد.

شانس کمی برای شکست دادن سیستم چهار چرخ محرک به ویژه در درگ‌های از حالت سکون وجود دارد. البته هوندا نشان داد که از قدرت کافی برای رقابت با دو حریف خود برخوردار است. سیستم چهار چرخ محرک اگرچه مزیت‌هایی دارد اما هزینه‌های تولید و وزن خودرو را افزایش می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Jdm باز

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    خدا کنه m2 جدید زیبا و خوش رخ مثل نسل قبل باشه نه مثل این m240i
    سری دو نسل قبل کجا و این کجا

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. TML BN

      ۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      آره نمیدونم چرا این m240i انگار کتک خورده له شده😂😂

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. viper2

        ۷ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        tml داداش همدردیم با هم منم رفتم تو لیست سیاه 😂 . همچنین با کارن . تسلیت

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. TML BN

          ۷ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1058 ديدگاه)

          انشالله غم آخرشون باشه😂😂

          موافقم 4
          مخالفم 0
        2. TML BN

          ۷ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1058 ديدگاه)

          آخرمون*

          موافقم 5
          مخالفم 0
        3. Clean energy (سلام فرمانده)

          ۷ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          هعی حاجی هعی
          از زومیت فرار کردم اومدم اینجا همین بدبختیه😐
          متاسفانه تو زومیتم یه اک داشتم که یه فوش دادم بن شد😂😂
          انشالله این اکانتم به اون وضع نیفته🗿

          موافقم 0
          مخالفم 2
        4. Humer

          ۸ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (299 ديدگاه)

          چی شده دوستان منظور از لیست سیاه چیه ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. حامد

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    فرض کن ۴۵ هزارتا بدی برای bmw ای که اصالت و طراحی بی ام و رو نداره.

    موافقم 10
    مخالفم 11
    1. محمد هادی

      ۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      ولی باهاش کل همه رو تو درگ و شتاب بخوابونی دوباره مطمئمن میشی که یه بی ام و داری😄😄😄
      زیاد رو ظاهر بی ام و حساس نشو
      بهش گاز بده درعوض

      موافقم 6
      مخالفم 0
  3. Mamad

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    با اینکه توی درگ عقب مونده ولی هوندا سیویک از بین این سه ماشین بیشتر دوست دارم. قیمتشم خیلی کمتره

    موافقم 12
    مخالفم 10
    1. محمد هادی

      ۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      واقعا قلبن سیویک برام نماد اصالت و احترامه و دوستداشتن
      اما خب حضرت عشق اول و آخر بی ام و بود!
      ضمنا جناب گلف هم قدمشون گلبارون باد
      اونم از خوبای قلبمه
      کلا اعضای این درگ همه اعضایی رویایی و اصیل بودن که همیشه کنار دیده نمیشن
      جیگر سه تاشونو❤️🔥

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    این جذاب ترین نسل سیویک بود😍

    موافقم 7
    مخالفم 3
  5. KSH

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    چه مقایسه مسخره ایه چه ربطی دارن این ماشینا بهم؟

    موافقم 4
    مخالفم 8
  6. ali-mg

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    خدایی همه تایپ آر و کرولا جی تی i8 2022 سوار میشن اونوقت ما 206 چهل سال پیش

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. TML BN

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    چرا ۱۲۸ ti رو نیاوردن؟؟
    به جای M240i

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. M.rAMK

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سیویک

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. محمد هادی

      ۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      بذار ازت خواهش کنم تو این مقاله هیچکدومو انتخاب نکن
      چون هرسه تا عشقن و جزو معتبرترین هان

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. محمد هادی

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2142 ديدگاه)

    و بازهم پیروز شتاب و چابکی
    حضرت
    BMW

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا