بی ام وفولکس واگنمرسدس بنز

درگ مرسدس CLA45، بی ام و M240i و گلف R، کدام آلمانی سریع‌تر است؟

سه خودروی آلمانی کامپکت چهارچرخ محرک با قدرت‌هایی نزدیک به هم به مصاف یکدیگر رفته‌اند تا ببینیم کدام‌یک از همه سریع‌تر است.

هرچند نسل سوم مرسدس بنز CLA به‌تازگی رونمایی شده اما نسل دوم CLA که در سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه CES لاس‌وگاس رونمایی شد، خصوصاً در نسخه‌های CLA35 و CLA45 از AMG، هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برای اثبات این ادعا، شاهد یک رقابت جذاب هستیم. سم، مجری کانال یوتیوب سم کارلیجن، یک مسابقه درگ و رولینگ دیگر بین CLA45 و دو خودروی اسپرت آلمانی دیگر ترتیب داده است. این سدان قرمزرنگ به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۴۲۱ اسب بخار قدرت مجهز است و ۱۶۶۰ کیلوگرم وزن دارد.

یکی از رقبای مرسدس در این درگ، ب‌ام‌و M240i xDrive است که به موتور معروف ۳ لیتری شش سیلندر خطی مجهز است و ۳۸۲ اسب بخار قدرت دارد با وزن ۱۷۵۵ کیلوگرم. درنهایت، به فولکس‌واگن گلف R پیش از فیس‌لیفت با موتور ۲ لیتری توربو و ۳۲۰ اسب بخار قدرت و وزن ۱۵۸۰ کیلوگرم می‌رسیم که ضعیف‌ترین و سبک‌ترین خودرو در این رقابت است. هر سه خودرو مجهز به سیستم چهارچرخ محرک هستند، اما از لحاظ نوع بدنه ترکیب متفاوتی شامل سدان، کوپه و هاچ‌بک داریم.

رقابت‌ها با مسابقه رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت شروع می‌شوند. در ابتدا، گلف R و CLA شانه‌به‌شانه پیش می‌روند، اما در انتهای باند، CLA با فاصله دو تا سه خودرو به‌عنوان برنده مشخص می‌شود و ب‌ام‌و به‌سختی گلف را پشت سر می‌گذارد. مسابقه رولینگ دوم با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت برگزار می‌شود. این بار ب‌ام‌و M240i تلاش می‌کند با CLA رقابت کند، اما درنهایت با فاصله حدود یک خودرو شکست می‌خورد. گلف R در این مرحله آخر می‌شود و فاصله زیادی با دو رقیب دیگر دارد. در بخش درگ که شامل یک مسابقه تمرینی و یک مسابقه نهایی است، ب‌ام‌و و مرسدس شتاب اولیه بهتری نسبت به گلف R نشان می‌دهند. در مسابقه نهایی، CLA با زمان ۱۲.۱ ثانیه برنده می‌شود درحالی‌که ب‌ام‌و با ۰.۲ ثانیه اختلاف و زمان ۱۲.۳ ثانیه به خط پایان می‌رسد. فولکس‌واگن گلف R با زمان ۱۲.۷ ثانیه فاصله زیادی با دو رقیب دیگر دارد.

مشخصات فنی

مرسدس CLA45 ب‌ام‌و M240i گلف R
پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۳ لیتری I6 توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۴۲۱ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار ۳۲۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۶۰ کیلوگرم ۱۷۵۵ کیلوگرم ۱۵۸۰ کیلوگرم
قیمت ۵۷,۲۵۰ دلار ۵۳,۷۷۵ دلار ۴۸,۳۲۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای
منبع
autoevolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2272 ديدگاه)

    هیچ وقت تا مرسدس هست بی ام و و فولکس واگن رو انتخاب نمی کنم. اصلا در این حدا نیستن

    موافقم 32
    مخالفم 44
    1. Soheil

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (342 ديدگاه)

      نتیجه مستقیم تحریم ها و بسته بودن درب های مملکت. ملت تو ۵۰ سال پیش گیر کردن.
      بنز دیگه حتی لوکس ترین ماشین هم نیست. پرفروش ترین رو هم ۱۰ سال پیش به بی ام و واگذر کرده. بی ام و که هیچ الان با چینی ها داره رقابت میکنه.

      موافقم 28
      مخالفم 24
      1. محمدامین

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اره داداش😂😂
        اصلا ام پرفروش ترین و پادشاه اس یو وی های جهان جی کلاس نیست و میباخی الان وجود نداره و بی ام و هم نخواست با جی کلاس رقابت کنه xm زد شد افتضاح ترین ماشین ۲۰۲۳

        موافقم 3
        مخالفم 3
      2. علی

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (910 ديدگاه)

        بی ام و کجاش لوکس هست. داخل کابین کلا پلاستیک خشک مثل ژاپنی ها
        کلا کیفیت ساخت بی ام و. همیشه از آئودی و بنز پایین تر بوده و خواهد بود

    2. 👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (431 ديدگاه)

      بزار یه چیزی رو بهت بگم (پیام)
      من همیشه تو کامنت هام میگم که بنز خدای خودروسازی هست ولی یه موضوعی رو باید بهت بگم اونم اینه که اینجا بی‌ام‌و علاوه بر اینکه حدود ۵۰ اسب بخار ضعیف‌تر از مرسدس بود وزنش هم حدود ۱۰۰ کیلو سنگین‌تر از بنز بود خب طبیعیه که بی‌ام‌و ببازه اونم تازه نه با فاصله زیاد با فاصله یه ماشین باخت
      اگه بی‌ام‌و وزنش حدود ۵۰ کیلو سبک‌تر بود و ۱۰ اسب بخار بیشتری داشت خیلی راحت مساوی می‌شد با مرسدس
      در مورد فولکس هم درسته وزنش خیلی کمتر از مرسدس بود اما قدرتش هم خیلی کمتر بود

      موافقم 13
      مخالفم 7
      1. Taha Ayoobi

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6544 ديدگاه)

        بی ام و قدرتش بیشتره،
        یعنی کیه که ندونه بی ام و کمتر اعلام می‌کنه

        موافقم 18
        مخالفم 15
        1. 👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (431 ديدگاه)

          ببین آمریکایی فن تعصبی بزار یه چیزی رو بهت بگم
          چیزی که می‌خوام بگم اینه که بی‌ام‌و خیلی بخواد کم اعلام کنه دیگه صد اسب که کمتر اعلام نمی‌کنه نهایتاً ۲۰ اسب یا ۳۰ اسب کمتر اعلام می‌کنه و مرسدس هم همینطوره تو فکر کردی الان مرسدس همون قدرتی که اعلام کرده دقیقاً همون قدرت رو داره؟؟؟
          همین مرسدس رو هم اگه ببری رو داینو حداقل ۲۰ اسب بیشتر از اعلام کارخونه داره
          این ماشین‌های آمریکایی هستن که با ۹۰۰ اسب بخار حریف ۵۰۰ اسب آلمانی نمیشن و آلمانی هم اگه کم اعلام کنه ته تهش ۵۰ اسب هم که بگیم میشه ۵۵۰ اسب یا با ارفاق ۶۰۰ اسب
          که آمریکا با ۹۰۰ اسب نمی‌تونه ۶۰۰ اسب آلمانی رو بگیره و اینه که قدرت اروپا رو نشون میده چون آمریکا در برابر اروپا هیچی نیست (تو خودروسازی)

          موافقم 17
          مخالفم 14
        2. Taha Ayoobi

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6544 ديدگاه)

          😂😂😂
          فک کنم درست تقسیم نشده، سه تا رفته یه ور، یکی تنها مونده.

          موافقم 2
          مخالفم 4
  2. Ali

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    Porsche and Ferrari
    جالبه قضیه می دونی چی ، اینکه شما میای یه ماشینی که چهار چرخ متحرک هست ، ماشینی که وزن کمتری رو داره و از همه مهم تر ماشینی آیرودینامیک تره رو میاری با یه ماسل کار ۲.۵ تنی ، دفر عقب میندازی معلومه که میبازه ، الان همین کوروت c8 zr1 رو ببین با هایپرکار ها مقایسه میشه نه سوپر اسپرت ها از همه سوپر اسپرت های اروپایی سریع تره ، بعدش هم کل صنعت خودروسازی اروپا به جز دو سه مدل بالای ۹۰۰ اسب ندارن ، آمریکا لیاقتش رو داره میسازه به اروپا چه ربطی داره ، مردم آمریکا سلیقشون این طوری هست نه مثل بدبخت های اروپایی که واسه طراحی یک موتور باید ۵۰۰ تا تست آلایندگی و نمیدنم مصرف سوخت رو اول رد کنند بعد موتور رو طراحی کنن ، نکته آخر هم که میخوام بگم اینکه نمیدنم ماشین زیر پای شما چی هستش ولی اینو خوب میدونم که اگه از این ماشین های آلمانی دارید که انشالله تا آخر عمر براتون کارمیکنه ولی اگه ندارید مطمئن باشید که از بیرون خیلی خوب به نظر میرسن ولی کافی بخیریشون دیگه از تعمیرگاه نمیتونی بیرون بیای اونقدر حساس به همه چیز هستن که نمیتونی یک روغن ساده رو تو هرجایی تعویض کنی و قطعات مصرفی بنز به جز موتور همشون یا ساخت آمریکاست یا ساخت ژاپن پس بهتره بگی من از ماشین های آمریکایی خوشم نمیاد نه اینکه بگی آمریکا تو خودروسازی در برابر اروپا چیزی نیست .
    همین موتور ۸ سیلندر LT7 جنرال موتورز قدرت بیشتری از موتور ۱۶ سیلندر ، ۶۴ سوپاپ بوگاتی تولید میکنه شاید از نظر عدد روی کاغذ بله موتور بوگاتی قدرت پیشتری داشته باشه ولی شما این رو در نظر بگیر که موتور بوگاتی هم حجم بیشتری داره ، هم تعداد سیلندر و سوپاپ بیشتری داره و هم ۲ برابر LT7 توربو داره ، پس آمریکا خودش تو خودروسازی خیلی چیزه نه هیچ چیز .
    با تشکر

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. 👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (431 ديدگاه)

      من تو دهه ۷۰ پراید کاربرات داشتم با چند تایی ماشین آمریکایی که از پدر و پدربزرگم به من ارث رسیده بود چون پدر و پدربزرگم عاشق ماشین آمریکایی بودن و تو کار بازسازی اینجور ماشینا بودن
      تو دهه ۸۰ پارس سال خریدم و بعدش هم ماکسیما دنده‌ای
      از سال ۹۳ دارم ماشین آلمانی سوار می‌شم که تا الان میشه ۱۱ سال
      تو این ۱۱ سال کلی ماشین آلمانی عوض کردم ولی یه بی‌ام‌و رو نگه داشتم قصد دارم همیشه نگهش دارم
      بی‌ام‌و‌ ای که از همون سال ۹۳ نگه داشتم سری ۳ مدل e90 هستش که هیچ وقت منو اذیت نکرد
      تازه باهاش کلی هم مسافرت رفتم و هیچ وقت حتی چراغ چک هم روشن نشد
      یه بار باهاش تو خاکی نزدیک ساوه رفتم و هیچ مشکلی پیدا نکرد فقط یه چند تا آلارم داد منم اصلاً به آلارم‌ها توجه نکردم فقط بعدش بردم به نمایندگی نشون دادم و نمایندگی هم گفت هیچ مشکلی نیست
      اونا به من گفتن که این ماشین برای این آلارم میده که یه وقت باهاش نری صخره نوردی بعد به من گفتن که می‌تونم اون آلارم‌ها رو غیر فعال کنن ولی من گفتم لازم نیست
      یه زمان بی‌ام‌و ایکس ۳ مدل ۲۰۰۸ هم داشتم
      واقعا ماشین خوبی بود خاکی‌ رو عین هلو می‌رفت هیچ مشکلی نداشت تازه آفرود متوسط هم باهاش رفتم اما آفرود سخت و خشن رو نمی‌شد بری
      اون آفرود خشن رو باید با جی کلاس بری
      در هر صورت تا حالا ماشین آلمانی منو اذیت نکرده از بی‌ام‌و بگیر تا بنز و پورشه

      موافقم 6
      مخالفم 5
    2. Taha Ayoobi

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6544 ديدگاه)

      داداش برا کی توضیح میدی
      این وقتی اول کامنتش به من میگه تعصبی و فرافکنی میکنه، اصلا توضیح دادن فایده نداره.

      ولی عالی بود👌

      موافقم 4
      مخالفم 4
    3. سروش

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      عی بابا بازم نظر از رو باد هوا، خب شما هم داری یه سدان خانوادگی رو با یه کوپه عضلانی مقایسه میکنی😂
      کی چلنجر شد 2.5 تن خدا میدونه امیدوارم منظورت مدل برقیش نباشه چون حسابش نمی‌کنیم، دوج حداکثر 2 تنه. کاری با کورت ندارم کامل بحثش جداست یه لیگ دیگس دمشم گرم ولی به آمریکا می‌چسبه باز😂
      گفتی کل صنعت اروپا؟ یه آلمان کافیه براتون
      بالای 900 نداریم؟ میدونی که بوگاتی و ریماک زیر مجموعه فولکسن؟ از روئلتو و sf90s بگم برات یا amg1 و والکری از مدلای کونیگزگ بگم یا توربیون 1700اسبی
      پنین فارینا و لوتوس آوایا برقی بگم یا اسپارک آول و جیمیرا 2300 اسبی و….
      اگه الان بحث قیمتو این بهونه هارو نمیکشی همین که lt7 رو با ماشین 20 سال پیش مقایسه میکنی کافیه برات😂

      موافقم 2
      مخالفم 4
  3. 👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (431 ديدگاه)

    یه چیز دیگه هم هست اینه که اون ماشین آمریکایی که ۹۰۰ اسب بخار داره کلاً ۱۹۰۰ کیلو وزنشه نه بیشتر
    آلمانی‌ها اگه بالای ۹۰۰ اسب نمی‌سازن چون نیازی ندارند که بسازن چون با ۶۰۰ اسب تمام خودروها تا ۹۰۰ و ۱۰۰۰ اسب رو لوله می‌کنن تو درگ ریس
    خودروهای اروپایی خیلی راحت خودروهای آمریکایی را نقطه و محو می‌کنن
    این کوروت که با سوپر کار ۷ سال پیش فراری داره مقایسه میشه طبیعیه که مقایسه را ببره تازه موتور کوروت هم از رو موتورهای فراری الگو گرفته شده
    بعد تو الان فکر کردی کوروت خیلی شاهکار کرده که داره خودرو های فراری رو می‌زنه اونم تازه به زور؟؟؟

    (نسل جدید خودروهای فراری که داره میاد حسابی قراره نفس کوروت رو ببره و دیگه نفسی برای کوروت نذاره)

    مگه شما تو اروپا زندگی کردی که به اروپایی‌ها میگی بدبخت؟؟؟
    بدبخت ما ایرانی‌ها هستیم که ۵۰ ساله خودمون رو بدبخت کردیم و فقط خودمون رو قبول داریم

    بعدم چهار چرخ محرک بودن فقط تو صفر تا صد تاثیر داره پس چرا خودروهای آمریکایی بعد ۱۰۰ تا بیشتر محو میشن و نقطه می‌شن؟؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6544 ديدگاه)

      نیتروفورازون بزن

      موافقم 1
      مخالفم 2
  4. محمدهادی

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2616 ديدگاه)

    افتضااااح!
    این سم لیجن چقد سمّه
    آخه این چه درگیه
    راننده ها درحد ابتدایی دبستان!!
    فقط درگ پایانی کمی جدی بود
    توان بالای آ۴۵ کاملا مشهود بود

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. علی

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (910 ديدگاه)

    فقط بنز . مرسدس ملکه باوقار و تماشایی تاریخ خودرو سازی هست
    مهم نیست کجا باشی چه اروپا چه اسیا چه امریکا چه افریقا و چه استرالیا همه اتفاق نظر دارن وقتی میاد توی خیابون همه کلمه واووووو رو بکار میبرن لامصب ابهت و لوکسی مرسدس رو هیچ خودرویی نداره وسلام
    خودروی لوکس و اشرافی زیاد هست. ولی شکوه مرسدس یه چیز دیگه هست اینو همه میدونن هرکجای کره زمین زندگی کنی فرقی نداره
    شاید بی ام و هندلینگ بهتری داشته باشه یا پورشه شتاب بهتری داشته باشه یا آئودی کیفیت بهتری یا زیباتر باشه ولی شکوه و ابهت مرسدس چیز دیگریست

  6. Mohammad.khadem

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    و اینگونه بود که Ali کم آورد
    یه آمریکایی فن تعصبی که با خراب کردن ماشین های شاهکار اروپایی سعی داره ماشین های کم ارزش آمریکایی رو بهتر نشون بده (هیچوقت موفق نمیشه)

  7. Mohammad.khadem

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بین انتخاب ماشین های اروپایی و آمریکایی هیچ سوالی وجود نداره
    آخه کدوم برند آمریکایی میتونه از یه موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری بیشتر از ۴۰۰ اسب بگیره
    شاهکار مهندسی نزد اروپایی ها هست و بس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا