بوگاتی

احتمال بالای تولید بوگاتی شیرون لانگ تیل

هفته‌ای که گذشت برای دنیای خودرو بسیار جنجالی و مهم بود چراکه نسخه‌ای اصلاح شده از بوگاتی شیرون توانست به سرعت ۴۹۰.۴۸۴ کیلومتر در ساعت برسد. اگرچه بوگاتی به جزئیاتی درباره‌ی این خودرو و همچنین چگونگی دست‌یابی به رکورد یاد شده اشاره داشت اما هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره‌ی عرضه‌ی این خودرو منتشر نکرد.


متخصصان مهندسی شاسی در شرکت دالار به شکل‌گیری بدنه‌ی لانگ تیل شیرون موردبحث کمک کرده‌اند. تغییرات اعمال شده باعث می‌شود طول بدنه‌ی این خودرو ۲۵ سانتی‌متر افزایش یابد و البته این موضوع در بخش عقب خودرو مشهودتر است. به منظور عبور بهتر جریان هوا نیز دیگر خبری از بال یا ترمز هوایی نیست. طراحی سیستم اگزوز نیز اصلاح شده تا درگ کاهش یابد. سیستم تعلیق بازنگری شده‌ی این شیرون نیز از سیستم کنترل لیزری برای تنظیمات مربوط به کاهش ارتفاع خودرو استفاده می‌کند.


ظاهراً در کابین شیرون لانگ تیل نیز تنها یک صندلی وجود دارد. احتمالاً این موضوع درباره‌ی نسخه‌ی تولیدی هم صدق خواهد کرد. البته فعلاً اطلاعات رسمی توسط بوگاتی دراین‌باره منتشر نشده است.


خودروی یاد شده از پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربوی مدل تازه معرفی شده‌ی چنتودیچیاستفاده می‌کند. این نیروگاه قدرت ۱۵۷۸ اسب بخاری را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها منتقل می‌کند.


بوگاتی محصول پرسرعت خود را در پیست Ehra-Lessien تست کرده است. این شرکت با سابقه می‌گوید ارتفاع پیست یاد شده تنها ۵۰ متر بالاتر از سطح دریاست و این باعث می‌شود درگ آئرودینامیکی بیشتر ایجاد شود و به همین خاطر شیرون سفارشی یاد شده می‌تواند در مکان‌های دیگر همچون نوادا سریع‌تر ظاهر گردد.


قطعاً در آینده خبرهای بیشتری از رکورد بوگاتی و شیرون لانگ تیل رکوردشکن به گوش خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    مبارکه صاحباش باشه واسه ما که فرقی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      اینکه نزدیک سطح دریا باشی بد نیست که عوضش اکسیژن بیشتری گیرت میاد و بهترین راندمان رو بدست میاری.هر کی شمال رفته دیده که ماشین چقدر بهتر کار میکنه.البته کاربراتیها باید دوباره تو سطح دریا تنظیم بشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        البته قدرت تولید شده واسه این موتور که توربوهای قوی داره چندان تفاوتی‌ نمیکنه
        منتها تو سرعتهای خیلی‌ بالا درگ مشکل خیلی‌ خیلی‌ بزرگی‌ میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Amir.ferrari

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    اگه به عکس هایی که از روز رکوردگیری منتشر شده نیگا کنید تو یکی از عکسها طرف داره رو برگه ای که دستشه با خودکار سرعت ۴۹۰ کیلومتر رو مینویسه،اگه توجه کنید بالای برگه نوشته شده بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+ پروتایپ!
    این به این معنیه که بوگاتی با نسخه پیش تولید شیرون سوپراسپرت رکورد زده و به زودی هم قراره از نسخه نهایی رونمایی کنه،عکسای نسخه نهایی هم منتشر شده که میتوتید تو فضای مجازی ببینید که بسیار زیباتر و حتی با کابینی لوکس تر و اسپرت تر از شیرون پایه طرفیم،تعجب اینجاست که خیلیا فرق پروتایپ و نسخه تولیدی رو نمیدونن،اگه تو عکسها هم ببینید بوگاتی به جای صندلی شاگرد کامپیوتر و کلی سیمکشی های عجیب و غریب استفاده کرده،همیشه از یه ماشین قبل از تولید، نسخه ای پیش تولید به اسم پروتایپ تولید میکنن تا تمام عیب و یا نقصی که در طول تست ها کشف میشه رو تو نسخه تولیدی برطرف کنن،بوگاتی هم با کلی سیستم و دستگاه تمام داده هایی رو که از سرعت بالای ۴۹۰ به دست آورده دایورت میکنه تو نسخه ی تولیدی تا با یه خودرو به مراتب سریعتر تو نسخه تولیدی طرف باشیم،فکر کردید بوگاتی دوج دیمنه بیاد پول بگیره صندلی حذف کنه؟? نه تنها تو بحث لوکس بودن چیزی کم نداره بلکه بوگاتی واسه لوکس تر شدن پرچمدارش هر چی که تا به امروز داشته رو رو میکنه،بوگاتی به خودی خود با آرامشی که تو سرعت ۴۹۰کیلومتری داشت صدها برابر بالاتر از لاکچری سازایی نظیر رولزرویس قرار میگیره،بقیه که جای خود دارن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      با همه حرف ها موافق بودم بجز پیش کشیدن بحث دیمون
      اولا هدفت از اوردن اسم خودرویی که کمتر از یک پنجاهم این ماشین قیمت داره چیه؟(با فرض قیمت حدود ۴-۵میلیون دلاری)
      دوما اگه از دیمون اطلاع داشتی ، میدونستی که با پرداخت ۱ دلار میتونی صندلی شاگرد رو بگیری
      زدن این قبیل حرفای خام ، فقط به ملتهب تر شدن جو سایت ختم میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir.ferrari

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (131 ديدگاه)

        اتفاقا شما منظور بنده رو متوجه شدید،دوج قیمت نسخه کامل دیمن رو از مشتری میگیره ولی با تجهیزات کم در صورتی که شما میتونید بدون پرداخت هزینه اضافه این تجهیزات رو واسه ماشینتون سفارش بدید!!! این به این معنیه که پول اون آپشن رو مشتری جلو جلو رو قیمت ماشین پرداخت کرده ولی واسه داشتنش باید درخواست بده!!! یکم عجیبه ولی اینم یه جورشه ،میگن ماشینتون صندلی شاگرد نداره ولی اگر لازمش داشتید بگید تا مجانی بذاریم رو ماشینتون…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saeed

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (757 ديدگاه)

          آرامش کابین…کابین بدون صدا…..رسیدن به ۳۰۰ مایل با وزن ۲ تن…..نگو اولین خودروسازی که ۳۰۰ مایل رو شکوند!!!!!اونم با استفاده از تکنولوژی فولکس….. فورد gt تو کمتر از ۲ کیلومتر از ۰_۴۸۴_۰ رسید!!!!!!! من که مشکلی با بوگاتی ندارم….منتهی طرفداراش تاریخ رو غلط مینویسن….میگی بوگاتی ۴۰۰ کیلومتر رو پایه گذاری کرد؟؟؟ هشتاد سال پیش مرسدس با مدل W124 ، ۴۳۵ کیلومتر رفت….یعنی هم سرعت پرچمدار بوگاتی(ویرون ss) ولی از چیز جالبی که از این نسخه پروتوتایپ خوشم اومد اینه که ماشین سیاهه با خط های نارنجی….اون موقع هم ویرونss سیاه بود و زیر ماشین نارنجی…..یجورایی یاد ویرون رو زنده کرد…..به هر حال دوست من جنگ سرعت ناتمامه….اول آخر رکوردش میشکنه….بوگاتی اینکارو کرد که به رقباش بگه منم سریعم….

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    این بوگاتی خفن و خطرناک خدا میدونه که هدف بعدیش چیه
    این رکوردی که زد فقط یک هشدار جدی بود به مدعیان سرعت که ” پادشاه ” هنوز بر تخت نشسته
    با سر و صدا ، ادعاهای هیچ و پوچ و فضای مجازی هیچی درست نمیشه ؛ باید مرد عمل باشی و بیایی خودتو ثابت کنی که چکاره هستی دقیقاً مثل بوگاتی
    خیلی ها مثل ” دول سیکستین ” اومدن یه ادعای بزرگی کردن که خودشون توش موندن
    با احترام فراوان به طرفداران کوئنیگ زگ و هنسی
    تا زمانی که رکورد ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت بوگاتی رو نشکستن بحث و جنجال و کل کل های بیخود که فقط جنبه روانی داره رو تمومش کنید خواهشاً
    اگه این دو شرکت رکورد ” شیرون ” رو شکستن مطمئن باشید غیر از تبریک گفتن جمله ای دیگه از طرفداران بوگاتی نخواهید شنید ؛ با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. OMID

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      رکورد شیرونو بشکنن؟
      اول بزار به رکورد اگرا برسه شیرون بعد?

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. MAHDI

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        ببخشید حواسمون نبود که کونیخ زک به سرعت ماخ یک رسیده!!!!!!
        والا آدم میترسه زمان گیری کونیخ زگ رو تماشا کنه. از بس کابین لرزش وصدا داره که حس میکنی ای وای الانه نه الانه که از هم پاشیده بشه. کونیخ زگ اگه در سرعت 300 کیلومتر آرامش کابین بوگاتی شیرون نه! اگه آرامش کابین بوگاتی ویرون در سرعت 400 کیلومتر رو داشته باشه واقعا باید براش احترام قائل بود اما خوب اینطور نیست!!!!!
        (((حتی آلپینا B7 که یه سدان هستش که حداکثر سرعت 330 کیلومتر داره در اون سرعت آرامش خیلی بالاتری نسبت به کونیخ زگ در سرعت 330 کیلومتر داره اونم در حالی که کونیخ زگ حدود 450 کیلومتر هم توان سرعت داره)))
        مشکل کونیخ زگ ویا هنسی این هستش که ماشین ساختن که فقط به اون رکورد برسن اما بوگاتی ماشینی ساخته که بهترین آرامش کابین وطراحی بیرونی وداخلی خیره کننده و پیشرانه و گیربگس بسیارمدرن وخاص وخیلی چیزای دیگه رو داره اما در کنار اینها سریع ترین خودروی دنیا هم هست.بوگاتی کامله!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saeed

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (757 ديدگاه)

          اینقدر کابین کابین نکن!!!! اینکه کابینش نمیلرزه مال تکنولوژی فولکسه و همچنین ۲ تن بهش وزن داده!!!! جدا از مصرف بالای این انجین غولپیکر!!!! لرزش کابین کونیگ‌زگ به خاطر باده….وگرنه سیستم فنر بندیش کاملا حرفه‌ای و کامل و مناسب سرعت های بالاس ولی به دلیل نیروی داون‌فورس کابین میلرزه…..مگر اینکه مثل بوگاتی ۲ تن وزن داشته باشه که انجینش نمیکشه!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. محمد حسین

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    تو پاراگرافی که به موتور بوگاتی اشاره شده ، اشتباها نوشته شده 8 سیلندر
    لطفا اصلاح کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرامرز

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه جوری به طرفداری از شرکتهای تولید خودرو کامنت گذاشتن انگار سهامدارشونن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Behrouz. anzali

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    هیچ ماشینی رو دستش نمیتونه بیاد فعلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Khosrow

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    سرعت حداکثری شده کل کل – که عمدتا هرگز به کارمالک نمیاد / یه جورایی دارن امضاجمع میکنن براش / با موتورجت بالای هزار کیلومترهم زدن / چیزی بسازین که چیز خوبی باشه / یه حسی میگه پروجکت مرسدس نه تو حداکثر سرعت بلکه تو هرچیزی مربوط به یه هایپر تمام عیار جرونده میکنه همرو / رخ و استایلش هم که نگم برات ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا