بوگاتی

پایان توسعهٔ بوگاتی دیوو و نمایش نمونه‌های نهایی آمادهٔ تحویل

بوگاتی در فستیوال پبل بیچ سال ۲۰۱۸ مدل دیوو را معرفی کرد و حالا پس از دو سال نمونه‌های نهایی آن که آمادهٔ تحویل به خریداران هستند را به نمایش درآورده است. به گفتهٔ این شرکت، این پایان یک توسعهٔ چالش‌برانگیز است که تقریباً دو سال به طول انجامید. دیوو اما برای بوگاتی چیز بیش از یک هایپرکار بوده و نقطهٔ عطفی در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود که آغازگر دورهٔ جدیدی است.

رئیس بوگاتی «استفان وینکلمن» دراین‌باره می‌گوید:

دیوو در تاریخ بوگاتی نشانگر نقطهٔ عطفی است که بیش از ۱۱۰ سال به طول انجامیده است. دیوو هم‌اکنون در کنار هایپراسپرت‌های پیشروی ویرون و شیرون وارد کتاب‌های تاریخ ما خواهد شد. این خودرو دورهٔ جدیدی را در بوگاتی آغاز می‌کند. دوران اتاق‌سازی مدرن. با دیوو ما شاهکاری کاملاً سفارشی از اتاق‌سازی خودرو را ایجاد کرده‌ایم

دیوو به‌منظور احیای سنت اتاق‌سازی بوگاتی ساخته شده و هرچند بر اساس شیرون شکل گرفته اما اشتراکات ظاهری بسیار اندکی با آن دارد. این دورهٔ جدید به بوگاتی اجازه می‌دهد با تغییر و سفارشی‌سازی تکنولوژی‌های زیر پوست خودرو، شیرون را به دیوو تبدیل کند. دیوو در ظاهر صاف‌تر و اسپرت‌تر شیرون به نظر می‌رسد و بدنهٔ سفارشی آن موجب بهبود جریان هوا شده است. این ویژگی موجب شده داون‌فورس دیوو ۹۰ کیلوگرم نسبت به شیرون افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های چشمگیر این خودرو چراغ‌های عقب سه‌بعدی پیچیده و منحصربه‌فرد آن است که به‌منظور ایجاد جلوه‌ای خاص، از ۴۴ بالهٔ چراغ‌دار تشکیل شده است. این در حالی است که برای جلو هم چراغ‌های بسیار باریکی با ارتفاع تنها ۳۵ میلی‌متر به همراه دی‌لایت‌های LED بومرنگ شکل طراحی شده است؛ اما علاوه بر چراغ‌های منحصربه‌فرد، در عقب خودرو چهار سر اگزوز مربع شکل جذاب هم به چشم می‌خورد که با پرینت سه‌بعدی ساخته شده‌اند.

روی سقف دیوو کانال هوایی تعبیه شده که هوای موردنیاز نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربوی متعلق به شیرون را تأمین می‌کند تا ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت را بدون مشکل تحویل راننده دهد. به لطف این نیروی عظیم، دیوو ظرف تنها ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما حداکثر سرعت آن روی ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. دیوو با قیمت ۵ میلیون یورو، هایپرکار بسیار گران‌قیمتی است اما به گفتهٔ وینکلمن، این مدل برای هر کلکسیون بوگاتی ضروری است. از دیوو تنها ۴۰ دستگاه ساخته می‌شود که همهٔ آن‌ها فروخته شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    اون مشکیه فرق داره با بقیه؟ اگزوزاش مربعی نیست
    دایرست

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. ارشیاsvj

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      اره راست میگه الان دقت کردم.

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. Regrafan

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (227 ديدگاه)

      احتمالا کسی که خریدش سفارشش اینطوری بوده

      موافقم 7
      مخالفم 0
    3. ممد ژانگولر

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3498 ديدگاه)

      دیو کلمه با اصالت ایرانی نیست آیا ؟
      ولی اسمشو دلبر میذاشتن بهتر بودا ?

      موافقم 6
      مخالفم 0
  2. REZA_AR

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    دیوو نسل نو هایپر کارها ! دوران کل کل سر حداکثر سرعت و بهترین شتاب باید تموم شه . و شرکت های دیگه هم مثل بوگاتی این جور ماشینایی بدن بیرون!حتی از دیدنش هم سیر نمیشی.یه پیشرفت واقعا بزرگ نسبت به شیرون تو زمینه طراحی و ابتکاره!

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      درود بر پدر
      وقتی یه بزرگتر مثل فولکس واگن داشته یاشی
      اونوقت تحول شگرف حاصل میشه
      ثروت این کمپانی بوگاتی رو زنده ومتحول کرد

      موافقم 7
      مخالفم 2
  3. ارشیاsvj

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    تو پیست عملکردش فرق خاصی نخوهاد داشت میدونبن چرا؟؟؟
    چون ایرودینامیک فعال نداره
    بدنه جدید تغییر نسبت دنده ها ودراخر سفتت‌کردن سیستم تعلیق
    تو پیست ناردو ۸ثانیه سریعتر از شیرون بوده فکرکنم

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      آیرودینامیکش هم فعال باشه بازم نمیتونه اونقدرا سریع باشه
      دلیل اصلیش وزن زیادشه
      وزن زیاد یعنی فرمان پذیری نسبتا کم
      حالا دو دف هم هست و فرمان پذیری اونقدر لذت بخشی نسبت به دف عقب ها نداره

      موافقم 4
      مخالفم 4
  4. دی جی70

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    پول هر کدوم از این ماشین ها میشه 1300 پراید

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. Moein

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (893 ديدگاه)

    خدایی زور داره پرچم فرانسه رو این ماشین میبینم
    موسس و بنیانگذار ایتالیایی
    الان هم که همه چی با فولکس واگن
    فرانسه هم نشسته یه برچسب بچسبونه رو در ماشین
    آخر هم بوگاتی میشه فرانسوی ??

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. ارشیاsvj

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      راست میگه
      اتوره بوگاتی ایتالیایی بوده پس چرا این شرکت رو تو ایتالیا تاسیس نکرده؟؟؟
      لابد فرار مغز ها کرده!!!!!!!!!!????

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Moein

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (893 ديدگاه)

        اتوره قصد داشت کارخونه اش رو داخل زادگاه خودش در ایتالیا تاسیس کنه اما به دلیل وقوع جنگ جهانی و نا امنی و و کمبود منابع مالی به فرانسه رفت و حیف که رفت?
        من خودم به شخصه بوگاتی برام یه کمپانی ایتالیایی آلمانی هستش تا فرانسوی

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. ناشناس

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (143 ديدگاه)

          دقیقا مثل رولزرویس و بنتلی که صفر تا صدشو بی ام و میسازه بعد میگن خودروی انگلیسی خخخخخخ اخه کجاش انگلیسیه شاید بوقشو دادن انگلیسیا بسازن

          موافقم 5
          مخالفم 2
  6. Aran Milan

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    واقعا قیافش زشت نیس?!

    موافقم 0
    مخالفم 10
  7. محسن

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    بوگاتی دیوو و لامبورگینی سیان از اون دسته ماشینان که از همه نماها فوق العاده جذابن. دست طراحاشون درد نکنه. آدم روحش شاد می شه :)

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. Joker

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (526 ديدگاه)

    زیباترین خودرو کل تاریخ برازندشه،تا قبل از دیوو یه سریا میگفتن ظاهر محصولات بوگاتی زیباست اما فاقد طراحی شکسته و هیجان انگیزه،بوگاتی با دیوو نشون داد اگه بخواد میتونه یه طراحی بسیار متفاوت تر از بقیه محصولاتش داشته باشه،از نظر من در حال حاظر بوگاتی دیوو و فراری df90 استراداله زیباترین هایپرکار و سوپرکار جهانن…

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. بنیامین

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (160 ديدگاه)

      حالا با فراری کاری ندارم(چون محصولاتش زیبا ان).اما دیوو وقتی میتونه زیباترین محصول کل تاریخ باشه،که مکلارن یه نونوایی باشه،کوئنیگ زگ یه سوپرمارکتی باشه،استون مارتین یه برند کفش ورزشی باشه،لکسس هم تولید کننده لوازم خانگی باشه.غیر ازین شرایط،دلیلی نیست که بتونه زیباترین بشه!
      هست؟🤔🤨😉

      موافقم 3
      مخالفم 9
  9. سورنا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    شدیدا منتظرم ببینم این کوه مهندسی تو نسخه بعدیش که خاصه و میخواد چند میلیون دلار بیشتر بندازه به یکی چراغارو چقدر تغییر میده
    تو قبلی که رونالدو خرید شیرون رو چراغاشو تغییر داده بود تو این یکی یه کم کاش بیشتر تغییر بده

    موافقم 7
    مخالفم 2
  10. بی ریا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    باز این اقای جوکر اومدو یه جمله قصار گفت : زیباترین خودرو کل تاریخ :
    قبلا هم گفته بود باارزش ترین ماشین دنیا بوگاتی اتلانتیکه
    یه کمپانی ورشکسته که به لطف حمایت مالی فولکس واگن داره ماشین میزنه و با قیمتای گزاف تو پاچه میلیاردرها میکنه
    ۱۶ تا سیلندر رو باچهارتاتوربو کار گذاشته بعد میگه سریعترین ماشین دنیا واس ماس (تکنولوژی هزاروپونصد سال قبل از میلاد )
    باورکنید کارکنان و کارمندای بوگاتی و فولکس واگن و حتی مدیرعامل و هیئت مدیره اش انقدر تعصب ندارن رو برندهاشون
    به زودی منتظر پایان عصر آلمانی ها باشید علی الخصوص گروه فولکس واگن

    موافقم 1
    مخالفم 7
  11. Ali Keyhani

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    شیرون استاندارد رو به این و پور اسپورت و چنتودیچی ترجیح میدم

    موافقم 3
    مخالفم 2
  12. آریا ماشین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    عشقه این ماشین
    جدا از پرفورمنس بهترش از شیرون طراحیش دست به دهن میکنتت
    ❤BUGATTI DIVO❤

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا