بوگاتی

روی مشکی بوگاتی شیرون با نسخه نویر ادیشن

وقتی صحبت از خودروسازانی با محصولات فوق‌العاده سریع و گران‌قیمت به میان آید قطعاً بوگاتی جزو اولین نام ها خواهد بود. محصولات این شرکت چندین رکورد جهانی را ثبت کرده و همیشه هم باب میل خریداران ثروتمندانی بوده که به دنبال محصولی متمایز و کلکسیونی بوده‌اند.


یکی از محصولات خبرساز بوگاتی در سال جاری مدل La Voiture Noire بوده که نمونه‌ای مدرن و الهام گرفته از تایپ ۵۷ SC آتلانتیک تولید شده بین سال های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۸ محسوب می شود. بازخوردهای مثبت این خودرو به حدی بود که بوگاتی تصمیم گرفت تا دو نمونه سفارشی از شیرون با همان نام ها تولید کند: نویر اسپورتیو و شیرون نویر الگانس.


مدل ظریف‌تر شیرون نویر الگانس از بدنه‌ای با فیبر کربن نمایان سود می‌برد. نشان نقره‌ای بوگاتی نیز روی جلوپنجره‌ی بازنگری شده‌ی خودرو جا خوش کرده است. همین طرح مشکی‌رنگ روی کالیپرهای ترمز پنهان شده پشت رینگ‌های جدید اعمال شده است. سپس به خط C مشهور می‌رسیم که از فلز سخت درست شده و ظاهر آلومینیوم مات دارد. طرح فیبر کربنی به آینه وسط و پوشش پیشرانه نیز رسیده و نوشته نویر را می‌توان روی پانل‌های جانبی و زیر بال عقب دید.

داخل خودرو نیز طرح مشکی برقرار بوده و خط C داخلی از آلومینیوم ساخته شده است. همان نوشته نویر را نیز می‌توان روی رکاب درب‌ها، کنسول و پشت‌سری‌ها دید.


بوگاتی نویر اسپورتیو طرح مات برای فیبر کربن نمایان بدنه را داشته و برخی عناصر بدنه همچون اگزوز، رینگ‌ها، اسپویلر، جلوپنجره و خط C مشهور ظاهر مشکی مات دارند. کابین این خودرو تیره‌تر بوده و تمامی نوشته‌ها و قطعات آلومینیومی از نوع مشکی مات هستند.

صرف‌نظر از نمونه انتخابی، هنوز هم شاهد استفاده از پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کوادتوربو با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار در دل این خودروها خواهید بود. تنها ۲۰ دستگاه از این دو خودرو تولید خواهد شد و قیمت هریک نیز ۳۳۰۵۴۴۵ دلار اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    نمای داخلی بوگاتی در تمام مدلها یه حس عجیبی به آدم منتقل میکنه و ای کاش یه تصویری از داخل میگذاشتند تا قطعات آلومینیومی مشکی مات در داخل را ببینیم و لذت ببریم .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    دلنشین ترین و زیبا ترین بوگاتی به نظرم شیرون هست
    این ماشین یک شاهکار به تمام معناست ??

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. Saeed

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    به نظر من بوگاتی
    چه شیرون چه ویرون
    دو رنگی مشکی و قرمز خیلی خیلی زیبا میشن?
    کونیگ‌زگ هم که بدون رنگش هم بسیار محشره
    چون کل ماشین از فیبر کربنه?

    موافقم 0
    مخالفم 2
  4. car lover

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    نویر چیه دیگه
    یا لفظ فرانسویشو بنویسین یا بگید نواق سخته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Joker

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (530 ديدگاه)

    بوگاتی چند وقت پیش یه تیزر پخش کرد که خبر از محصولی کاملا جدید میداد،اما کوچکترین اشاره ای نکرده که با چه خودرویی طرفیم!!!اینکه شاسی بلنده یا سدان یا یه سوپرکار حد وسط!!! خودم به شخصه دوس دارم یه هایپرسدان باشه یا یه سوپرکار برا رقابت مستقیم با فراری sf90 هیولا… نسخه نهایی شیرون ss هم آماده رونماییه و تولید دیوو رو هم استارت زده که اوایل ۲۰۲۰ به دست مشتریا میرسونه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. car lover

      ۱۰ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      دادا بزار از کف centodieciبیایم بیرون بعد
      واقعا مانوسش شدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مسعود

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (52 ديدگاه)

    قیمتش هم چقدر رند و قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا