بوگاتی

بوگاتی هایپرکار الکتریکی و مختص پیست خواهد ساخت؟!

اندکی پس از اعلام خبر شوکه کننده احتمال فروش بوگاتی به ریماک توسط فولکس‌واگن ادعا شده شاید بوگاتی به زودی یک هایپرکار تمام الکتریکی را رونمایی کند.

در خبر اصلی مربوط به فروش بوگاتی به ریماک که توسط مجله خودرو منتشر شده بود، ظاهراً نسخه آماده تولید از کانسپت ویژن لمانز قرار است روانه خط تولید شود. در صورت صحت اخبار منتشر شده، این خودرو از قوای محرکه تمام الکتریکی استفاده و در ماه اکتبر پدیدار خواهد شد.

امروز هم سوپرکار بلاگ مدعی شده تأییدیه تولید چنین خودرویی را دریافت نموده است.

فعلاً اطلاعات چندانی از این هایپرکار مختص پیست در دست نیست اما اگر با خودرویی تمام الکتریکی روبرو بوده و توافق احتمالی بین گروه فولکس‌واگن و ریماک نیز شکل بگیرد، شاید این آخرین بوگاتی تولید محدود بوده و از قوای محرکه الکتریکی ساخت ریماک استفاده کند.

استفاده از قوای محرکه الکتریکی می‌تواند باعث ارائه طراحی بسیار خاصی برای ویژن لمانز شود زیرا نیازی به قرار دادن پیشرانه و گیربکس به‌صورت سنتی در بدنه‌ای آئرودینامیک نخواهد بود.

سوپرکار بلاگ می‌گوید ویژن لمانز تمام الکتریکی به عنوان بستری برای نمایش تکنولوژی‌های آینده بکار خواهد رفت.

البته فعلاً توافق و همکاری بین گروه فولکس‌واگن و ریماک تائید نشده اما خب هیچ‌یک از دو طرف این اخبار را رد نکرده‌اند. گفته می‌شود در صورت رخ دادن چنین امری بوگاتی بدون دریافت پولی به ریماک فروخته خواهد شد و در عوض آن پورشه سهم ۱۵.۵ درصدی خود در این خودروساز اهل کرواسی را به ۴۹ درصد خواهد رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. MASIHA

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    امیدوارم وزنش کم باشه خیلی…
    عکس اولو????

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. امین

      ۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      باز هم موتور w16???نگران نباش وزنش حدود ۲ تن خواهد بود? در ضمن شاید اینبار با ۱۰۰میلیارد دلار رکورد گرون ترین ماشین رو هم بزنن?البته با همونw16?

      موافقم 14
      مخالفم 10
      1. R

        ۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        فن کونیگزگ هستی نمیخوای باور کنی میدونم چی میکشی!!!

        موافقم 11
        مخالفم 3
        1. Mc20

          ۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          من فن ماشینی نیستم ولی انصافا جسکو ابسولوت زد بوگاتی رو خورددددد کرد

          موافقم 5
          مخالفم 10
    2. امین

      ۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      از این به بعد باید منتظر مدلهای لمانز اسپورت لمانز سوپر اسپورت لمانز پور اسپورت لمانز سوپر اسپورت ۴۰۰ لمانز دیبو لمانز لنتودیتی لمانز لامنزتو و… و.. باشیم??البته با موتور w16 ده لیتری اینبار با توربو های بزرگتر ۲۰۰ رادیات ۲ موتور الکتریکی ۲۰۰۰اسبی و یک نیروگاه هسته ای و هر مدل یک ویتلیون برابر مدل قبلی قیمت خواهد داشت ? (صرفا جهت خنده)

      موافقم 11
      مخالفم 13
      1. R

        ۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        چقدرم بانمکی!!

        موافقم 8
        مخالفم 3
      2. Mc20

        ۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        خخخخخخخخخخخ انصافا حرف حق جواب نداره

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. R

          ۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          کجا خورد کرده اقای امسی ۲۰؟ یه حرفایی میزنین ادم شاخ درمیاره

          موافقم 5
          مخالفم 3
  2. Hamidreza

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    خرس ها هم پرواز میکنند :)

    موافقم 19
    مخالفم 6
  3. ارشیاSVJ

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    جانم؟؟!!!
    بابا ایول بوگاتی!!!!
    فقط یکم سنگین نمیشه؟

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. رضا فراهانی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نه ایم ماشین زیاد سنیگین نمیشه چون تمام بدنه از فیبر کربن هست
      جاهای روکش رنگ هست که رنگ آبی روکششو زدن رو بخش کربنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. M.A.S

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (810 ديدگاه)

    کاری به مطلب ندارم
    به نظرتون اونجایی که روی هواست شبیه برنارد نشده ؟?

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. مهدی موتورز

      ۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      فکر کنم اسم پیستی که اونجا پریده اسمش براندو باشه

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. M.A.S

        ۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (810 ديدگاه)

        پیست ناردو ایتالیا هستش

        موافقم 2
        مخالفم 1
  5. AMG_S73///

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    عشق فرانسه ها دارن بال در میارن

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. Mc20

      ۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      اقا بخدااااااا ایتالیایییی بخخخدااااااااااا بخبخخخخخخخددددااااااااا

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. ارژنگ

        ۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (115 ديدگاه)

        اقا بخدا فقط اسمش ایتالیاییه فقط اسمش بخخخخخخخدا

        موافقم 5
        مخالفم 2
  6. joker

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (522 ديدگاه)

    فولکس بوگاتی رو میده ۵۰ درصد ریماک رو صاحب میشه، اونوقت باقی سهم رو هم با پول میخره و عملا مالک کل ریماک میشه! اینم یه مدل خرید کردن به سبک آلمانیه…

    موافقم 14
    مخالفم 3
  7. mehran911

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    درود
    اگه اتفاق بیوفته میشه برد_برد
    چند سال پیش ( قبل از دیزل گیت ) بصورت خیلی جدی بحث تقسیم گروه فولکس به دسته های کوچکتر و تخصصی تر مطرح بود
    حرفی که بود این بود که خود فولکس و اشکودا و سئات بخش خودروهای اقتصادی رو به رهبری فولکس تشکیل بدهند پورشه بنتلی بوگاتی و لامبو بخش اسپرت رو به رهبری پورشه تشکیل بدن آئودی هم تقریبا مجزا در بخش لوکس کار خودش رو بکنه بخش تراک ها و خودروهای تجاری هم تحت برند مجزای تراتون مدیریت بشه که همین الان هم هست
    خب خود ما این اتفاق رو بارها در صنعت دیدیم به عنوان مثال همین یکی دو سال پیش دایملر اومد و بخش تراک ها رو از مرسدس جدا کرد که شاهد رشد چمگیرش هستیم و خواهیم بود
    این اتفاق در فولکس فارغ از مشکلاتی که میتونست به وجود بیاره به افزایش بهره وری کمک میکرد و ارزش هر سهم کمپانی رو بصورت فوق العاده ای افزایش میداد فقط به عنوان مثال بگم یکی دو سال پیش تحلییلگرها تخمین زدن ارزش کمپانی پورشه “در صورت جدایی” از گروه در صورت موفقیت تایکان چیزی در حدود 80 میلیارد دلار خواهد بود این عدد رو با ارزش کل گروه در حال حاضر مقایسه کنید
    شاید بهتر بود فولکس این پتانسیل بزرگ رو آزاد می کرد و گروه رو به چند گروه کوچکتر تقسیم می کرد
    اما دیزل گیت و اتفاقات بعد از اون باعث شد فولکس ریسک همچین کاری رو نپذیره
    بعد از این داستان فروش دوکاتی لامبو و حتی سئات و حتی اسکانیا مطرح شد چون فولکس به پول برای بازسازی بعد از دیزل گیت نیاز داشت و… جریاناتی که خودتون مطلع هستید
    که بشخصه احتمال میدادم فولکس بخشی از سهم تراک سازها رو واگذار کنه
    بگذریم …
    چند ماه پیش دوباره گمانه زنی ها شروع شد و گفتن احتمالا پاییز 2020 و یا اوایل 2021 رسما تغییراتی در ساختار شکل بگیره
    تبادل بوگاتی احتمالا شروع ی جریان جدید باشه .
    فولکس در یکی دو سال اخیر بارها اعلام کرده هدفش رسیدن به ارزش 200 میلیاردیست
    که باید صبر کرد و دید برنامه های فولکس به چه شکل خواهد بود
    .
    هزینه توسعه محصولات بوگاتی بسیار بالاست و با وجود سیاست تولید محدود بودن این کمپانی در نهایت سود کمی به نسبت هزینه توسعه حاصل میشه
    فولکس یا باید تیراژ بوگاتی رو با معرفی سگمنت های جدید بالا ببره یا باید خودروهایی با ظاهر متفاوت و اما ساختار فنی یکسان تولید کنه ( کاری که الان داره میکنه و نسخه های زیادی بر پایه شیرون تولید میکنه ) خب این در نهایت به هویت برند صدمه میزنه
    تبادل بوگاتی بین ریماک و فولکس بهترین انتخاب ممکنه چون در نهایت بوگاتی الکتریکی خواهد شد و حالا میتونه از تکنولوژی ریماک استفاده کنه که باعث کاهش هزینه های فولکس میشه و اگر پورشه موفق بشه سهمش در ریماک رو به 49 درصد برسونه به نوعی ارتباط بوگاتی با فولکس قطع نشده
    از طرفی ریماک هم از فروش بوگاتی استفاده خواهد کرد
    ریماک در آخرین مصاحبه اش با autonews چند ماه پیش اعلام کرد هدفش بیشتر تبدیل شدن به تامین کننده سطح بالاست تا خودروساز تولید انبوه

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. Sina

      ۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      ولی حیف نیست که برند به بزرگی بوگاتی یه خودروساز تمام برقی بشه.
      شیرون و ویرون تاریخ ساز رو هیچ وقت نباید اسباب بازی کرد

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. mehran911

        ۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        میفهمم سینا جان
        خودم نمیتونم الکتریکی ها رو خیلی دوست داشته باشم
        اما این سیری هستش که وجود داره و حقیقتا اجتناب ناپذیره
        .
        ما بوگاتی رو با سرعت بالا و اون زبان طراحی خاصش و تکنولوژی خودروهاش میشناسیم
        همین الان سدانهای الکتریکی دارن رکورد های شتاب رو جابجا میکنن تا 10_15 سال دیگه اعداد به مراتب شگفت انگیز تر خواهد بود
        اما درون سوز ها پتانسیل رسیدن به این اعداد رو ندارن
        می خواهم بگم بوگاتی که همه به دیدن و شنیدن اسمش یاد شتاب و حداکثر سرعت میوفتن حریف ی سدان الکتریکی خانوادگی نخواهد بود و خب این یعنی بوگاتی دیگه اون هویتش رو نخواهد داشت
        .
        بخواهیم دقیق نگاه کنیم خیلی میشه حرف زد
        مجموعه درایو الکتریکی تنوع درون سوز هارو ندارن و این کار رو برای ایجاد تمایز بین اینهمه خودروی اسپرت در گروه فولکس سخت میکنه
        پورشه آئودی لامبو بوگاتی همه خودروهای اسپرت تولید میکنن تنوع پیشرانه های مختلف باعث ایجاد تمایز بین همه این مدلها میشه اما در پیشرانه الکتریکی این پتانسیل وجود نداره و این چالش بزرگی در آینده ایجاد میکنه
        این اتفاق هم به نفع فولکسه هم بوگاتی و هم ریماک

        موافقم 8
        مخالفم 1
  8. R

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    باتوجه به اینکه رکورد سرعت دست بوگاتیه و دیگه ادامه نخواهد داد تعجبی نداره محصولات بعدی بوگاتی الکتریکی باشن
    عکس اولو نگا کن هیولا در هوا

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. امین

      ۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      صحیحش اینکه که بگی با توجه به اینکه ۱۰۰ سال آینده هم فولکس جادش رو در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت تا رکورد ۴۹۰ بوگاتی رو بزنن پس……. (داداچ همین الانشم f5 البته با یکمی شک و ابسولوت البته با اطمینان میتونن رکورد بوگاتی رو بزنن (آزمون تایر های میشلن با ابسولوت رو که یادته)) اونم با ۱۰ و ابسولوت با ۴۰ کیلومتر در ساعت بیشتر که واقعا دندان شکنه ولی خوب …….

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. Sina

        ۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        مگه فقط همون یدونه جاده وجود داره؟
        پس چجوری آگرا RS رکورد زد؟

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. امین

          ۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (496 ديدگاه)

          سرعت ۵۳۰نسبت به ۴۳۰خورده ای جاده بسیار بلند تری نیاز داره منهدس سینا ینی اینقدر فکرش سخته؟!

          موافقم 6
          مخالفم 1
      2. R

        ۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        اقا امین جاده واسه رکورد زنی زیاده همون جاده ای که کونیگزک اگرا ار اس رو توش ۴۵۷ زد میتونن باز بگیرن بزنن اینا همش ادعا و رو کاغذه اف پنج هم چند ساله ادعا داره مثل تواترا ولی تو عمل نتونسته کاری کنه حداقل میتونست تستای شتابو انجام بده یادمه میگفتن پاگانی هوایرا بی سی هم بالای پونصدتا میره کیلومترشم ۴۱۵ گذاشتن ولی تو عمل ۳۶۶ تا رفت!!

        موافقم 1
        مخالفم 3
  9. مازیار

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سال ۲۰۵۰
    بوگاتی الپریمو سیکرتاریو سوپر هایپر اسپرت با موتور ۶۰ لیتری ۹۶ سیلندر با ۲۴ توربوشارژر رکورد سرعت ۷۳۰ کیلومتر بر ساعت را از خود برجای گذاشت
    دو هفته بعد
    یه ۵ لیتری ۸ سیلندر با ۲ توربوشارژر زد ۷۴۰ تا

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Sina

      ۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      باور کن یه موتور اینجوری خیلی بهتر از اینه ماشین برقی بشه.
      اصلا مهندسی ساخت همون ۱۶ سیلندر چقدر بالاست.
      تنها پیشرانه های عظیم زنده در دنیا که خیلیا مسخرش میکنن ولی شاید آخرین موتور بزرگ دنیا باشه

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. امین

      ۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      ?????? مازیار دمت گرم خیلی عالی??

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (233 ديدگاه)

        ??

        موافقم 6
        مخالفم 0
    3. Mc20

      ۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      بوگاتی هم رفت قاطی خز ها

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. رضا فراهانی

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ریمک شرکت خزی نیست سریع ترین ماشین برقی دنیا رو داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. مهرداد كمال

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    دردناک اینه بوگاتی کبیر به اندازه ۴٩-١۵/۵= ٣۴/۵ درصد ریماک ارزش داره!!!!!! ریماکی که محصول خاصی هم نداده واقعا دل ادم به درد میاد

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Mc20

      ۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      واقعا بدم میاد از کمپانی های تازه کار یه جورایی نحسن اخه واقعاا مازراتی ، لامبورگینی ، بوگاتی ، بنز ، بی ام و اینا 70 بیشتر سابقه دارن اونوقت چطور یه کمپانی چند ساله واقعا همشونو قال میزاره واقعا این سیستم تو کتم نمیره
      (واقعا دردناکه)

      موافقم 4
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا