بوگاتی

بوگاتی شیرون چگونه تولید می شود؟!

یکی از نویسندگان وب‌سایت Motor1 فرصتی خاص برای نشستن پشت فرمان بوگاتی شیرون داشته است. کنار او نیز اندی والاس راننده تست این کمپانی حضور داشته است. به منظور هرچه خاطره‌انگیزتر شدن این سفر، او یک نشان روی فرمان شیرونی که هنوز در حال مونتاژ بوده نصب کرده است.

نویسنده این وب‌سایت خبر داده که راندن شیرون در جاده‌های پر پیچ و خم نسبتاً آسان بوده است. فرمان و ترمزها پاسخی خطی به دستورات راننده داشته‌اند و میزان حرکت پدال گاز نیز زیاد بوده که این امر تنظیم آن را راحت‌تر کرده است. شتاب گیری خودرو مخصوصاً در دنده‌های سنگین فوق‌العاده وحشیانه توصیف شده است.

نویسنده Motor1 سپس نگاهی به تأسیسات بوگاتی و جایی که شیرون مونتاژ می شود انداخته است. تیمی ۲۰ نفره هر دو ماه یک‌بار یک دستگاه شیرون را تولید می‌کنند. این تیم معمولاً خودرو را به دو بخش تقسیم کرده و هر تیم روی یک بخش خاص کار می‌کند. بخش عقب خودرو دارای مهم‌ترین قطعات فنی همچون پیشرانه و گیربکس بوده و بخش جلو نیز شامل فضای سرنشینان است. اینجاست که تکنسین‌های بوگاتی روی اشرافیت شیرون تمرکز می‌کنند.

نویسنده این وب‌سایت نهایتاً از فضای نسبتاً کوچکی که بوگاتی اکثر مهم‌ترین محصولات خود را نگهداری می‌کند بازدید کرده است. در این بخش یک خودروی مسابقه‌ای تایپ ۳۵ دهه ۰ میلادی و یک رویال نگهداری می‌شوند. همچنین کانسپت ویرون و اولین نمونه‌ی تولیدی آن نیز دیده می‌شوند. عجیب‌ترین خودروی این مکان هم یک محصول الکتریکی کوچک بوده که اتوره بوگاتی از آن برای تردد در مزرعه‌اش استفاده می‌کرده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (526 ديدگاه)

    آتلیه به این میگن،ماشینی که تو این آتلیه متولد بشه بایدم شاهکار باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. talkh o shirin

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کوئنیگزگ رو بیشتر دوست دارم. اما اگه پول کافی داشتم هم بوگاتی هم کوئنیگزگ میخریدم همه مدلاشونو.
    اما و اما از تمام سبک ماشینا و همه ی مدلهای ساخته شده چه سوپر اسپرت چه اسپرت چه سدان چه شاسی بلند یه مدل رو واقعا دوست دارم و شماره یکه برام. اونم نیسان جی تی ار هست. یه نقره ایی و رگه های سبز ایرلندی سفارشی.
    باهاش بری روسیه از مسکو تا سنت پیترزبورگ مسابقه بدی. میدونستین تو دنیا مسابقات غیرقانونی خیابونی انجام میشه؟ یکی از مشهورتریناش شمال تا جنوب اروپا هست یکی دیگش مسکو تا سنت پیترزبورگ. دقیقا از جلو کاخ کرملین شروع میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. FLANKER

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    یه فیلم دیدم رو زمین تو همون جا که ماشین منتاژ میشه یه سری هواکش بزرگ هست که گرد و خاک رو میکشه پایین جالبه کف زمین نصب شدن از پایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    واقعا عالی و شاهکاره این خودرو.
    راستی چرا تعداد نظرات کاربران را حدف کردید؟ حداقل این مورد را برگردونید. به نوعی احترام به کاربران قدیمیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    فقط این را میدونم ، جدای از مباحث رقابت و مهندسی ، چیزی در پشت ساخت بوگاتی یا فراری و لامبورگی ، کوئنگزک هست به نام عشق که در تمام کارمندان و مدیران این شرکتها میشه دید و لمسش کرد .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا