بوگاتی

جزئیات شخصی‌سازی فوق‌العاده بوگاتی دیوو

بوگاتی آماده‌ی تحویل اولین نمونه‌های دیوو به مشتریان می‌شود و البته اعلام کرده بیش از دوسوم مصرف‌کنندگان تصمیم گرفته‌اند هایپرکار تولید محدود خود را شخصی‌سازی بکنند.

اگرچه اکثر خودروها فقط با آپشن های کارخانه‌ای عرضه می‌شوند اما مدیر فروش بوگاتی می‌گوید تقریباً تمامی آرزوهای خریداران دیوو به واقعیت تبدیل شده است.

از آنجایی که آپشن های این خودرو محدودیتی نداشته بنابراین مشتریان به مولشایم سفر کرده‌اند تا به تولید خودروی خود کمک کرده باشند. به عنوان بخشی از این فرایند، طراح و تکنسین بوگاتی به مشتریان کمک کرده‌اند تا خودروی خود را پیکربندی نمایند.

اما مدیر بوگاتی می‌گوید:

برخی مشتریان شاید دقیقاً بدانند که چه چیزی می‌خواهند؛ اما ما مشتریانی نیز داریم که جزئیات زیادی را به ما توصیه می‌کنند و ما روی پیشنهادهای آن‌ها کار می‌کنیم.

مدیر بوگاتی به برخی درخواست‌های شخصی‌سازی جالب همچون میراث خانوادگی، پرچم‌های ملی و یا لوگوی خودشان اشاره کرده است. برخی مشتریان همچنین خواهان این بوده‌اند که چرم کابین با کیف‌دستی یا کفش‌های آن‌هاست باشد.

اگرچه این کمپانی چیزی بیش از درخواست‌های یاد شده را انجام داده اما برخی محدودیت‌ها نیز وجود داشته است. این برند می‌گوید هرگونه درخواست مشتریان نباید تأثیری منفی روی ایمنی دیوو داشته و اینکه لوگوی بوگاتی را تغییر ندهد.

برای دیوو بعضی چیزها آسان‌تر بوده زیرا تمامی مشتریان این خودرو مالک حداقل یک دستگاه شیرون هم هستند؛ بنابراین تیم طراحی بوگاتی قبلاً ایده‌هایی درباره‌ی درخواست‌ها و سلایق مشتریان دارد.

البته اکثر مشتریان خواهان خودرویی منحصربه‌فرد هستند. به منظور پاسخگویی شایسته به این درخواست‌ها، رنگ بدنه دیوو کاملاً قابل شخصی‌سازی بوده و خریداران می‌توانند همه‌چیز از چرم کلاسیک گرفته تا چرم مدرن هماهنگ با رنگ بدنه را انتخاب کنند.

بوگاتی همچنین درخواست‌های غیرعادی‌تر همچون داشتن اثرانگشت کودک مالک روی پانل عقب را نیز انجام داده است. این خودروساز مشهور علاوه بر این شاهد درخواست کریستال هایی در کاکپیت و دوخت نام مالک روی پانل درب‌ها بوده است.

البته مشتریان می‌دانند که به واقعیت تبدیل‌ شدن این آرزوها نیازمند ماه‌ها زمان است. مدیر بوگاتی می‌گوید شاید تولید یک رنگ جدید ۴ ماه و چرم جدید ۹ تا ۱۲ ماه زمان ببرد.

بوگاتی می‌گوید سلایق مشتریان بسیار متفاوت بوده و آسیایی‌ها خواهان رنگ‌های غیرعادی هستند. اروپایی‌ها کمی محافظه‌کارتر بوده و آمریکایی‌ها و خاورمیانه‌ای‌ها نیز ترکیب رنگ‌های چشمگیر و برجسته را دوست دارند.

زیرمجموعه مشهور فولکس‌واگن اظهار می‌دارد هر مشتری دیوو به مدت بیش از یک سال با تیم طراحی شرکت همکاری می‌کند تا گزینه‌های مدنظرش اعمال شود.

این برند همچنین چهار نسخه سفارشی از این هایپرکار را که توسط مشتریان سفارش داده به نمایش گذاشته است. هر خودرو ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته و نمونه‌ی نقره و آبی‌رنگ فوق‌العاده چشم‌نواز کار شده است.

استفان وینکلمن رئیس بوگاتی می‌گوید:

هر دستگاه از دیوو فوق‌العاده منحصربه‌فرد بوده و حد نهایی اشرافیت را نشان می‌دهد.

نیروگاه این خودرو از نوع ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربو با قدرت ۱۴۷۹ اسب بخار بوده که باعث ایجاد حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر در ساعت می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Saeed

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    چقدر خبر از بوگاتی میاد!یکمی هم خبر درمورد کونیگ زگ هم بزارید:|

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. سورنا

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      به قول بعضیا کوه مهندسیه دیگه زشت نیست ازش نگیم ؟ مثلا دوتا چراغ عوض کن یهو چند میلیون دلار گرونتر بنداز به ملت این خودش بزرگترین و پیچیده ترین نوع مهندسیه که بتونی این کارو کنی : )

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. Farzad

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      موافقم خبراش خیلی کمه ! البته داره با تلاش زیاد ، بدون حاشیه و بدون سر و صدا راهشو ادامه میده ، بعد یهویی یه حرکت میزنه کلا دنیای خودرو منفجر میشه و پرا همه میریزه …

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. Saeed

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (757 ديدگاه)

        امروز یه ویدیو رسمی از چنل کونیگ زگ دیدم که درباره مقرش توی نمایشگاه ژنو صحبت کرده و پشت پرده صحنه معرفی دو محصول جدیدش یعنی جمرا و یسکو ابسولات رو نشون میده
        حتما ببینیدش!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. محمدهادی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    خب حداقل خوبه کسی نگفته ماشین منو استیشن بسازید!!!
    هیچی منحصربفرد تر از آپشن های اختصاصی سازنده نمیتونه باشه
    مسلما بعد ۴۰ سال ارزشش بیشتر مشخص میشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. amg 63

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    اخ اخ خودت بگی برام چطوری دیزاینش کنن .چه حسی داره ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. ممد ژانگولر

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3541 ديدگاه)

    هایپر کار نداریم هم وحشی باشه هم خیابانی باشه هم گرونترین باشه هم با کیفیترین باشه هم لوکسترین باشه هم زیر مجموعه شرکت قدری مثل فولکس باشه هم دست نیافتنی باشه هم خاص و یونیک باشه هم اصالت داشته باشه هم پرقدرت باشه هم اشرافی که بوگاتییییی نباشه ❤️

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. Aran Milan

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    دوستان عزیز ایا شما هم فک میکنین این ماشین یجورایی زشته!!!

    موافقم 0
    مخالفم 3
  6. Hamidreza

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    بوگاتی دیو بنظر من زیباترین و با ارزش ترین بوگاتی ساخته شده بر اساس شیرون هست!
    عزیزانی که بوگاتی رو بخاطر اینکه فقط ظاهر ماشین رو عوض میکنه و میگن به ملت میندازه باید بدونن کسی ملت رو مجبور به خرید بوگاتی نکرده شما غصه اونا رو نخورید

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. MOHAMADjesko

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    ولی واقعا تا این حد خوب؟
    دیگه هیچ چیزی بهتر از این نیست واسه یه شخص ثروتمند
    برای دیوو بعضی چیزها آسان‌تر بوده زیرا تمامی مشتریان این خودرو مالک حداقل یک دستگاه شیرون هم هستند??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. آریا ماشین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    دنیای پولدارا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Maserati

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    چیه خوب ما هم انتخاب میکنیم پرایدمون ره بغل داشته باشه یا نه:(((((((((((((((

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا