بوگاتی

طراحی شاسی‌بلند بوگاتی کامل شده است اما…

در هفته‌های اخیر خبرهای ضدونقیضی درباره‌ی تولید یک شاسی‌بلند توسط بوگاتی به گوش رسیده و جدیدترین اطلاعات دراین‌باره نیز از زبان استفان وینکلمن مدیرعامل این شرکت سطح بالا به گوش می‌رسد.


وینکلمن در مصاحبه با مجله‌ی اتومبیل تائید کرده طراحی این شاسی‌بلند کامل شده است. البته هیئت‌مدیره‌ی بوگاتی فعلاً چراغ سبز تولید آن را صادر نکرده و این در حالی است که بازخوردهای مثبتی از طرف مصرف‌کنندگان بالقوه به دست این برند رسیده است.


زمانی که از وینکلمن درباره‌ی  این شاسی‌بلند پرسیده شده او گفته است:

طراحی تکمیل شده است. برخی مشتریان بالقوه آن را دیده و پسندیده‌اند. یک یا دو نفر از افراد مشهور در ولفسبورگ نیز از آن تعریف کرده‌اند؛ اما فعلاً بودجه و تصمیمی برای تولید آن در نظر گرفته نشده است.

خب پس چرا بوگاتی بجای اینکه یک سوپر سدان یا یک هایپرکار با قوای محرکه‌ی الکتریکی شده بسازد به سراغ کراس اوور رفته است؟ وینکلمن این‌گونه توضیح می‌دهد:

زیرا کراس اوورها تقاضای زیادی دارند. تا اینکه هیچ‌کسی یک کراس اوور با پرفورمنس بسیار بالا و اشرافیتی مثال‌زدنی نساخته است. به خاطر تکنولوژی کنونی باتری‌ها تولید یک هایپرکار الکتریکی بسیار زود است.

مرد شماره یک بوگاتی در ادامه اظهار داشته است:

با این وجود یک کراس اوور جادار می‌تواند با تکنولوژی باتری عرضه شود. بوگاتی با کانسپت گالیبیر در سال ۲۰۱۱ نشان داد که یک سدان سوپر لوکس با هویت این برند هماهنگی دارد؛ اما زمان تغییر کرده و شک دارم که یک سدان بتواند تقاضای کافی از نظر تجاری ایجاد کند. در کل ما درباره‌ی ۱۰۰ خودرو در سال صحبت نمی‌کنیم بلکه به ۶۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه اشاره داریم.

تولید شاسی‌بلند تنها خبر مهم درباره‌ی بوگاتی نیست چراکه احتمال دارد این شرکت نسخه‌ای قوی‌تر از شیرون برای شکستن مرز سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت را هم بسازد.


وینکلمن هنوز هم اذعان داشته احتمال چنین کاری وجود دارد. البته برخی موارد همچون وجود لاستیک‌های مناسب یا سرمایه‌گذاری کافی برای رسیدن به اهداف را نیز باید در نظر گرفت.


هنوز آینده‌ی شیرون مشخص نیست اما برخی گزینه‌ها در حال بررسی هستند. مدیرعامل بوگاتی به برخی موارد همچون قدرت بیشتر، وزن کمتر و استایل جدید بدنه اشاره کرده است. تنها چیز قطعی این است که باید کمی صبر کرد.

تولید نسخه‌ی روباز این خودرو هم به‌طور کامل رد نشده اما بازهم باید منتظر آینده بمانیم تا ببینیم این خودروساز چه برنامه‌هایی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    فک نکنم خیلی با اوروس تفاوتی داشته باشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    بنظرم بوگاتی بهتره بجای درگیر طراحی شاسی بلندی ۴ نفره یا ۵ نفره بشه،
    حالاکه مرزبندیهای کلاسهای خودرویی شکسته شده،
    شاسی‌بلندهای کوپه و … اومدن
    بهتره شاسی بلندی ۲ نفره به سنت سدانهای خودش بسازه
    ابعاد رو هم بیش از اندازه گسترش نده
    اما از فضای موجود برای بهبود عملکرد و آیرودینامیک بهتر استفاده کنه
    .
    در این صورت شاید شاهد ظهور کلاسی بنام هایپرکارهای شاسی بلندباشیم
    .
    وگرنه تولید یه شاسی بلند ۴ در که شکل ظاهرش شبیه هایپرکارهای بوگاتی باشه و با عملکرد ضعیف‌تربخاطر وزن وارتفاع وابعاد شاسی بلندها، اصلا منطقی نیست
    البته در مورد بوگاتی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. ایمان

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    میدونستم بوگاتی میدون رو خالی نمیکنه
    حالا رقبا باید حواسشون سخت به بوگاتی باشه
    رقابت برای رسیدن به رکورد ۵۰۰ کیلومتر بالا گرفته
    به نظر شما برنده این دوئل بزرگ کیست ؟؟؟؟
    بوگاتی ؟؟؟؟ کوئنیگ زگ ؟؟؟؟ هنسی ؟؟؟؟ SSC ؟؟؟؟
    یا یک هایپرکار ناشناخته که بعضی وقتا سر و کلشون پیدا میشه و پدال ازشون مطلبی میزاره مثل کوربلاتی و میلان رِد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amirferrari

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (352 ديدگاه)

      تو همین پدال چه حرفایی راجب اینکه وینکلمن گفته ما بیخیال رکورد سرعت شدیم زده شد و چقدر طرفدارای هستی و کونیگ زنگ ذوق کرده بودن? همون موقع گفتم بوگاتی به فکر یه رکورد دست نیافتنیه که حالا حالاها کسی نتونه بهش نزدیک بشه و این اخبار هم واسه اینه چراغ خاموش و بدون حاشیه سازی به وقتش دنیای خودرو رو شوکه کنه،ممکنه خودرویی که قراره چند روز آینده تو مونتری معرفی کنه همین هیولا باشه شایدم نه! ولی چیزی که مشخصه اینه که بوگاتی قراره در سال دو خودرو ویژه رونمایی کنه و سبد محصولاتش رو هم افزایش بده تا به بالاترین نرخ سوددهی برسه…

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. AMANTE

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1853 ديدگاه)

      بیشتر این ماشین هایی که گفتی می تونن به سرعت 500 کیلومتر در ساعت برسن.
      ولی مسئله مقاوت لاستیک از استهکاک بسیار بالا در سرعت های زیاد و طول پیستی که دارای مسیر مستقیمی باشه تا ماشین بتونه به اون سرعت برسه و توقف کنه و آیرودینامیک و….. هست که اگه حل بشه مشکلی نیست و راحت نه ولی می تونن به اون. سرعت برسن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        وجدانن تفاوت استهلاک و اصطکاک رو یاد بگیرین. نوشتنش اونقدارم سخت نیس!
        نظرات فوق کارشناسانه و قطعی وقتی با همچین غلطای املایی ابتدایی همراه میشن، بیشتر شبیه جُک میشه!

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. Saeed

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      داداش هیچی معلوم نیست کی زودتر میرسه به ۵۰۰ کیلومتر
      چون هنوز هیچ کدوم ساخته نشدن فقط تو ژنو معرفی شدن
      چند ماه پیش هنسی گفت کارش رو روی اولین شاسی f5 شروع کرده ولی هنوز خبری نیست
      ssc هم فقط پروتوتایپ داره نسخه اصلی هنوز نساخته
      کونیگ زگ هم با مدل جسکو فقط تو ژنو معرفی شده و خبر دیگه‌ای ازش نیست
      ولی امیدوارم به نظر شخصی خودم کونیگ‌زگ ببره
      نظر بقیه هم محترمه

      موافقم 0
      مخالفم 2
  4. Just bentley continental

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (539 ديدگاه)

    رندر سوم فوق العادست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آریا ماشین

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    فکر نکنم بوگاتی بتونه به ۵۰۰ برسه
    رسیدن به ۴۸۰ هم کار بسیار دشواریه که ssc با تواتارا و هنسی با ونوم f5 و کونیگ زگ با جسکو فقط ادعاش رو کردن
    رسیدن به ۵۰۰ تقریبا غیر ممکنه
    Devel sixteen هم که میگه ۵۶۰ تا میرم هنوز اثبات نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آرین

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میترسم از روزی که هایپرکارا شاسی بلند بشن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Maserati

      ۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      اره واقعا ترسناکه برقی شدنشون هم ترسناکه واییی اینده ماشین قراره چی افتضاحی بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Elmiraj

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    همه درگیر لاستیک اند نه قدرت و آیرودینامیک…
    .
    جان هنسی گفت F5 پتانسیل رسیدن به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را داراست منتها به بجای ۱۶۰۰ به ۲۰۰۰ اسب بخار نیاز داره….یعنی در اون صورت نسبت قدرت به وزن F5 با همین وزن ۱۳۳۸ کیلوگرم فعلی به ۰/۶۶۹ کیلوگرم بر اسب بخار می رسه که از ماشین SF90 فرمول یک فراری هم کمتر خواهد بود…!!!!!!!!!
    .
    بوگاتی برای رسیدن به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت با همین وزن فعلی به نزدیک ۳۰۰۰ اسب بخار نیرو لازم خواهد داشت که با وجهه بوگاتی سازگاری نداره…مگر این که سنت ها رو بشکنه و ماشینی طراحی کنه که زیر ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Saeed

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      دقیقا!
      مشکل شیرون و کلا محصولات بوگاتی وزنیه که داره
      به خاطر اینکه ماشیناش لاکچری ان
      ولی رقباش اونقدرا لوکس نیستن
      البته کونیگ‌زگ رگرا هم تقریبا لوکسه و همین جسکو اتاق خوبی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Saeed

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    خسته نباشن
    دیوو و شیرون رو روی رنو Koleos پیاده کردن
    واقعا خسته نباشن???

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا