بوگاتی

هزینه‌های نگهداری فوق‌العاده زیاد بوگاتی ویرون!

مانی خوش‌بین را اکثر دوستان می‌شناسند. این تاجر مشهور مالک ۰.۴۴ درصد از تمامی ویرون‌های تولید شده بوده و از بین ۴۵۰ ویرون تولید شده در طول عمر ۱۰ ساله این خودرو، ۲ دستگاه روانه گاراژ خوش‌بین شده است. اگر برخی از ویدئوهای منتشر شده توسط خوش‌بین را دیده باشید احتمالاً می‌دانید که او خودروهای خود را بدون نگرانی درباره کاهش قیمت خودرو با بالا رفتن کارکردش می‌راند. او همچنین علاقه شدیدی به مرسدس SLR مک لارن داشته (۵ خودرو در گاراژ!) اما در جدیدترین ویدئو خود به یکی از دو ویرونش اشاره می‌کند.


خودرویی با قیمت پایه‌ی ۷ رقمی همیشه هزینه‌های نگهداری بالایی خواهد داشت اما به نظرتان هزینه‌ی نگهداری ویرون چقدر است؟ خب مانی خوش‌بین می‌گوید بوگاتی توصیه کرده تمامی مایعات بکار رفته در این خودرو هر ساله تعویض شوند و این یعنی هزینه‌ای ۲۵ هزار دلاری!


این خودرو دارای ۱۶ پیچ تخلیه روغن بوده که دو برابر خودروهای سطح بالای مشهور دیگر بوده و نسبت به لامبورگینی اوراکان هم پیچ‌های تخلیه بسیار بیشتری دارد. دسترسی به این پیچ‌ها آسان نبوده زیرا مکانیک‌ها باید چرخ ها و ترمزهای عقب و همچنین لوله‌های زیر گلگیر عقب را باز کنند. در واقع بخشی از عقب خودرو باز می‌شود تا به پیچ‌های تخلیه دسترسی ایجاد شود.


بوگاتی می‌گوید تمامی مالکان ویرون باید لاستیک‌ها را هر چند سال تعویض کنند و این‌ هم هزینه‌ای ۳۸ هزار دلاری روی دست آن‌ها می‌گذارد؛ اما خود رینگ‌ها هم باید هر ۱۶ هزار کیلومتر و با قیمت ۵۰ هزار دلاری تعویض شوند. با یک جمع و تفریق ساده می‌توان گفت هزینه‌های مالکیت این خودرو تنها در سال‌های اولیه حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود.


ماتی دارای دو ویرون و یک شیرون هرمس تک دستگاهی است که هزینه‌های نگهداری آن‌ها سر به فلک خواهد زد. البته لاستیک‌های شیرون تنها ۸ هزار دلار قیمت دارند. او همچنین زمانی به فروش منصوری ویرون خود فکر کرده که احتمالاً دلیل آن باز کردن جا برای حضور خودرویی جذاب‌تر بوده است. از دیگر محصولاتی که در آینده وارد گاراژ خوش‌بین خواهند شد می‌توان به مرسدس-ای ام جی وان، مک لارن اسپیدتیل، فورد جی تی، پورشه ۹۳۵ و کونیگ زگ جسکو اشاره کرد.


هزینه‌های نگهداری دیوانه کننده ویرون حدود یک سال پیش منتشر شد یعنی زمانی که خبرهایی درباره‌ی هزینه‌ی تعویض ۶۴۰۰ دلاری یک توربو و دستمزد حدود ۹ هزار دلاری برای تعویض دو توربوی پیشرانه پدیدار گردید. تنظیم کننده‌های میل بادامک شاید حدود ۸۰۰ دلار قیمت داشته باشند اما دستمزد تعویض آن‌ها حدود ۲۱ هزار دلار است چراکه باید قسمت‌هایی از پیشرانه باز شود.


اما گران‌ترین قطعه ویرون باک سوخت ۲۰ هزار دلاری آن است که البته دستمزد تعویضش هم ۲۲ هزار دلار می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Abbas.Lambo

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    علی برکت الله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (114 ديدگاه)

    برای همین هزینه ها بود که هیچ وقت بوگاتی نخریدم!

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. hamid

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    تو اینستا سرچ کنید گالری های دوبی و ابوظبی و دوحه نمونه های مختلف وایرون رو دارند با قیمت های 500 هزار تا 800 هزار دلار می فروشند !! در حالی که این خودرو زمان خودش 1/2 میلیون دلار بود !!! این یعنی 1/2 ارزشش رو از دست میده
    اما انزو فراری 600 هزار دلار اون موقع فروخته شده من جایی انزو زیر 2 میلیون دلار ندیدم یعنی ارزشش 3 برابر شده
    همینه که کمپانی های بوگاتی و لامبورگینی و آستون مارتین جدیداً به ساختن مدل های خاص و کمیاب با تیراژ تولید 20 و 10 تا روی آوردن تا بلکه چیزی شبیه به ذهنیت فراری رو توی ذهن مشتریاشون درست کنند البته خوبم عمل کردن ولی معیار خودروهای با تیراژ 300 تا مثل انزو یا لافراریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (13 ديدگاه)

      چی میگی؟!
      بوگاتی 500هزار دلار؟!!
      یه سر به نت بزن بعد این حرفهارو بگو
      پراید که اندازه فرغونه پیش بوگانی هیچوقت همچین قیمت نمیخوره.اون که بوگاتیه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Just bentley continental

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (540 ديدگاه)

    اونی که این همه پول برای بوگاتی میده.
    این هزینه ها هیچی نیست براش.
    و اصلا به این چیزا فکر نمی کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    پ ن پ تویوتاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    همش بکنار
    هر ۱۶هزارتا باید لاستیک‌عوض بشه؟؟؟!!!!
    برای همچین ماشینی با این قیمت و با این سطح تکنولوژی ساخت لاستیک ،کم‌نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۱۲ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      لاستیک فوق چسبنده هستش
      شما مسابقه فورمولا وان نگاه کن
      تو یه مسابقه یکی دو ساعته ، اقلا یک بار تایر ها عوض میشه و تایر های جدید هم تا اخر مسابقه تقریبا تموم میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. بی نام

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مطمئنم کسی که بوگاتی میخره از فروشنده نمیپرسه هزینه نگهداری خودرو چقدره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علیرضا

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    به نظرم منطقیه . ولی نه برای آدمهای معمولی . ماها چون هیچوقت توی ایران همچین مسائلی رو ندیدیم برامون عجیبه . توی ایران وقتی به سوناتا و اپتیما میگن لوکس و لاکچری دیگه خودتون تا تهشو بخونین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پویا

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (44 ديدگاه)

    کسی میدونه شغل مانی دقیقا چیه؟؟؟ یعنی بیزنسش ب چی مربوط میشه دقیقا؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین وی

      ۱۲ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (463 ديدگاه)

      ایشون تو کاره املاک هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مانی

      ۱۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      دلال هستن
      تو آمریکا هیچ وقت چنین مایه دار‌هایی‌ رو با مایه دار‌هایی‌ مثل
      ماسک با یه چش نگاه نمیکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۱۳ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (222 ديدگاه)

        مگه ما مایه داری مثل علی دایی رو با مایه دارای دلال دیگه تو ایران به یه چش میبینیم ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مانی

          ۱۴ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          ایران بحثش کلا جداست
          اینجا اغلب مایه دارها خون مردم رو تو شیشه کردن(منظورم پول 200 میلیون دلار به بالاست)
          اما اونجا مردم تقریبا رابطه خوبی‌ با مایه دار‌ها دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. Saeed

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    عکس ۴
    اگه گفتید چه بوگاتیه؟؟
    بله بوگاتی با تیونینگ منصوری که از طلای ۲۴ عیاری استفاده کرده
    البته خود مانی تو یه ویدیویی که ازش دیدم گفت محبوب ترین خودروی گاراژش مک‌لارن سنا هستش!
    فقط ای کاش اطلاعات بیشتری درباره کونیگ‌زگ یسکو میداد که ببینیم چه رنگیه آیا طبق معمول طلای ۲۴ عیاری میکوبه یا نه… اصن مدل ۳۰۰ یا پایه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فرهاد کرمستجی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقا یعنی چی مالک ۴۴ درصد ویرون های تولیدی بوده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۱۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      ۴۴صدم درصد، از ۴۵۰تا که ساخته شده دوتاش دسته این داداشمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. بهرام

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداش علی دایی رو پای خوشبین میذاری ما ایرانیا چون خیلی اوضاع مالیمون خیلی خرابه دایی به چشممون پولدار میاد کل سرمایه دایی یک صدم خوشبینم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khosrow

      ۱۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      ندید میگم با فروش 2 تا ملک همه ی زندگی مانی رو میخره داش علی مون ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. آرمین

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (79 ديدگاه)

    خودت میگی ندید.بهتره ببینی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا