بوگاتی

پرینت سه‌بعدی بزرگ‌ترین کالیپرهای ترمز تیتانیومی دنیا توسط بوگاتی

تقریباً روزی نیست که از ویژگی‌های برجسته و متمایز بوگاتی شیرون خبری منتشر نشود. شاید ترمزها جدیدترین ویژگی برجسته این هایپرکار باشند. ترمزهای شیرون یکی دیگر از شاخصه‌های تکنولوژیکی بوگاتی را به رخ جهانیان می‌کشند.


ترمزهای بکار رفته در شیرون قبلاً عنوان بزرگ‌ترین ترمزهای صنعت خودرو را به خود اختصاص داده و از آلیاژ آلومینیوم پرکشش با ۸ پیستون در جلو و ۶ پیستون در عقب تشکیل شده است؛ اما این خودروساز معروف تنها به همین موارد بسنده نکرده است!


بوگاتی در قدمی رو به جلو هم اکنون کالیپرهای ترمز را بازطراحی کرده و با طراحی سه‌بعدی آن‌ها را از تیتانیوم ساخته است. اگرچه این کالیپرها هنوز مراحل بررسی برای تولید را می‌گذرانند اما بزرگ‌ترین قطعه تیتانیومی عملکردی ساخته شده با پرینت سه‌بعدی در جهان محسوب می‌شوند.


مزیت این کار کاملاً واضح است: درحالی‌که کالیپرهای ترمز آلومینیومی شیرون قبلاً وزن ۴.۸۹ کیلویی داشته‌اند اما کالیپرهای جدید تنها ۲.۹ کیلوگرم وزن ‌دارند. این وزن با توجه به ابعاد و بزرگی کالیپرها کاملاً قابل‌توجه می‌باشد.


مدیر تکنولوژی‌های جدید بوگاتی در دپارتمان توسعه فنی شرکت می‌گوید:

توسعه خودرویی فرایندی بی‌پایان است. این موضوع مخصوصاً درباره بوگاتی صادق است. در تلاش‌های توسعه‌ای ادامه‌دار ما همیشه استفاده از متریال و فرایندهای جدید را به منظور به‌کارگیری در مدل‌های کنونی مدنظر قرار می‌دهیم.

توسعه این قطعات تیتانیومی برای بوگاتی و Laser Zentrum Nord (همکار شرکت در این پروژه) تنها ۳ ماه زمان برده است. پرینت هر قطعه با استفاده از بزرگ‌ترین ماشین از نوع خود در جهان ۴۵ ساعت طول کشیده و این کار با ۴ لیزر صورت گرفته است.

Bugatti Chiron
بوگاتی در حال آماده شدن برای آغاز تست کالیپرهای تیتانیومی در ماه‌های آینده بوده و به دنبال به‌کارگیری آن‌ها در شیرون فعلی و یا نسخه‌ای قدرتمندتر از آن است. البته تنها تمرکز بوگاتی روی ترمزها نبوده زیرا شرکت در حال کار بر روی برف‌پاک‌کن جلو به منظور پرینت و رساندن وزن آن به نصف وزن قطعه آلومینیومی فعلی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Khan

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    انصافا یه پرستیژ خاصی داره که تو بقیه رقیباش خیلی دیده نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیرمحمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    بوگاتی نهایت سرعت رو به همراه بالاترین ایمنی،سطح اعتماد و اشرافیت فراوان به مشتریان خودش عرضه میکنه و تا زمانی که تمام جوانب مهندسی و علمی رو بررسی نکنه و از پایداری و امنیت کامل خودروی خودش در سرعت های بالا مطمیین نشه به هیچ وجه دست به کار نمیشه اینه تفاوت بوگاتی با رقبای لاف زننده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AURA

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (45 ديدگاه)

    به خدا نگا حس اعتماد از صورتش موج میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. John

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    به همین زودیاست که غربی ها تله پورت رو اختراع می کنن و ما همچنان مرگ بر آمریکا و مرگ بر غرب رو فریاد میزنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    جدای از مباحث مهندسی ناب این شرکت و این خودرو به نظر میاد قطعات ریز و درشت این شرکت پتانسیل اینم دارن که به عنوان یک شِیع تزئینی برای خانه ها استفاده بشه
    قطعه مورد نظر همین مقاله چه زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا