بوگاتیهفته نامه

10 نکته مهم درباره لوگوی مشهور بوگاتی

داستان بوگاتی به سال ۱۹۰۹ بازمی‌گردد. ۱۱۰ سال از آن موقع گذشته و دنیا به شدت تغییر کرده اما نشان نمادین قرمز و سفید بوگاتی هنوز هم شبیه نسخه اولیه خود است. نشان بوگاتی نه تنها جزو مشهورترین لوگوهای بیضی‌شکل بین خودروسازان بوده بلکه جزو لوکس‌ترین و خاص‌ترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود.

بوگاتی اخیراً بیانیه‌ای خبری را درباره لوگوی خود منتشر کرده است. واضح است که نشان بوگاتی باید داستان بسیار جالبی داشته باشد مخصوصاً از زمانی که ویرون تولید شده این موضوع بیشتر به چشم می‌آید. تنها یکی از نکات جالب درباره نشان بوگاتی این است که زمان ساخت آن تقریباً به اندازه تولید یک خودروی معمولی در خط تولید طول می‌کشد!

این تنها بخشی از داستان جالب نشان بوگاتی بوده اما در ادامه شما را با ۱۰ نکته دیگر درباره لوگوی بوگاتی آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  1. اتوره بوگاتی نشان را طراحی کرده است

مؤسس مشهور بوگاتی خواهان نشانی تخت و باکیفیت روی رادیاتور بزرگ خودروهای خود بود. اتوره بوگاتی لوگوی خود را با تناسبات خاص ابعادی، زاویه‌ای و درجه‌ای طراحی کرد. سایز این لوگو در طول سال‌ها تغییر کرد اما طراحی کلی آن هنوز هم همانی است که خود بوگاتی طراحی کرده بود.

  1. رنگ‌های نشان بوگاتی معنی خاصی دارد

جدای از دید واضح، بوگاتی می‌گوید پس‌زمینه قرمزرنگ لوگو نشان دهنده‌ی لذت و پرفورمنس بوده و نوشته و تریم سفید نیز بر ظرافت و اشرافیت دلالت می‌کند. همان‌گونه که اتوره بوگاتی می‌خواست، نشان بوگاتی نشان دهنده‌ی برتری و شجاعت است.

  1. شصت نقطه در مرز بیرونی نشان بوگاتی وجود دارد

اینجا اوضاع کمی عجیب می‌شود. بوگاتی دلیل استفاده از ۶۰ مروارید را اعلام نکرده اما افسانه‌ها می‌گویند این موضوع به مد محبوب اوایل قرن ۲۰ مربوط می‌شود. این موضوع نشان دهنده ارتباط بین قطعات مکانیکی بوده و بنابراین قابلیت اطمینان و دوام محصولات بوگاتی را به رخ می‌کشد.

  1. نشان‌های مدرن از نقره ساخته شده و ۱۵۹ گرم وزن دارند

بوگاتی می‌گوید به شدت روی وزن هایپرکارهای خود حساس است اما خب شیرون خودروی سبکی محسوب نمی‌شود. هرچند این خودروساز از نظر کیفیت و هنر تولید جزو بهترین کمپانی‌های دنیا بوده ولی از نظر اصالت لوگو باید گفت انتظار تولید نشان فیبر کربنی را نداریم.

  1. بوگاتی تولید نشان خود را به یک کمپانی با قدمت ۲۴۲ سال سپرده است

شرکت Poellath GmbH & Co. KG Münz- und Prägewerk در سال ۱۷۷۸ و در باواریا تأسیس شده است. این کمپانی آلمانی به خاطر کارهای فلزی و تکنیک‌های خاصش شناخته شده و زمانی که محصولات مدرن بوگاتی در اوایل قرن ۲۱ پدیدار شدند نشان‌های برند نیز توسط شرکت یاد شده ساخته شد.

  1. هر نشان را حداکثر ۲۰ کارگر و با دستان خود می‌سازند

مدیرعامل Poellath می‌گوید طراحی و کیفیت نشان بوگاتی می‌طلبد که با دست ساخته شود. این کمپانی حتی دستگاه‌های خاصی را برای تولید این نشان از نقره طراحی کرده است.

  1. تولید هر نشان ۱۰ ساعت طول می‌کشد

از برش ابتدایی گرفته تا فرایند نهایی، حدود ۱۰ ساعت طول می‌کشد تا هر نشان تولید شود. در مقابل باید گفت تولید یک پیکاپ کامل فورد F-150 در خط تولید حدود ۲۰ ساعت زمان نیاز دارد.

  1. نشان‌ها در معرض حداکثر فشار هزار تنی قرار می‌گیرند

به منظور درست شدن نوشته‌ها هر تکه از نشان بوگاتی در معرض فشار حداکثر هزار تنی قرار می‌گیرد. نتیجه هم افزایش ارتفاع ۲.۱ میلی‌متری نوشته بوگاتی است. علت استفاده از این روش تولید محصول تیزتر و باکیفیت‌تر است.

  1. از لعاب ویژه و مواد غیر ارگانیک برای تولید لوگو استفاده می‌شود

پوشش لعابی نشان‌های بوگاتی فاقد متریال سمی بوده و بنابراین بجای سرب از سیلیکات‌ها و اکسیدها استفاده شده است. این امر باعث می‌شود در زمان داغ شدن لعاب با نقره مخلوط نشود.

  1. فرایند لعاب دهی باعث می‌شود نشان بوگاتی انحنای محدبی داشته باشد

انحنای نشان بوگاتی در زمان برش یا فشار ایجاد نمی‌شود. به خاطر نوع لعاب و گرمای داده شده در فرایند تولید، انحنای نشان این شرکت خود به خودی ایجاد می‌شود. نتیجه کار ایجاد حالت سه‌بعدی بوده و از آنجایی که هر نشان به‌صورت انفرادی با دستان کارگران تولید می‌شود بنابراین تفاوت‌های کمی در فرایند وجود داشته و بنابراین هر نشان بوگاتی منحصربه‌فرد و بی‌همتاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (771 ديدگاه)

    جلو پنجره زشتی داره برای یه ابر خودرو فراری لامبو خیلی بهترن تو طراحی حتی با قیمت خیلی کمتر

    موافقم 17
    مخالفم 100
    1. ♤Angus_812♤

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      ????
      داداش جان
      بوگاتیو همه با اون جلو پنجره میشناسن
      بعد شما که نمیدونم دکترای طراحیتو از کجا گرفتی
      میای ایراد میگیری
      فراری و لامبو انگشت کوچیک کوینگ زگ و بوگاتی نیستن
      اون قیمت کمتر فقط بخاطر تولید انبوه بودنه
      نه بوگاتی که تولید محدوده
      در ضمن اونا سوپر اسپرتن
      اینا هایپر اسپرت یا هایپر کار

      موافقم 62
      مخالفم 29
      1. Amin-mc20

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        در مورد اینکه فراری و لامبو انگشت کوچیکه لامبو هم نیست مخالفم

        ولی خوب بوگاتی تولید محمدود میزنه خاص تر از اوناس قبول دارم

        موافقم 36
        مخالفم 3
      2. Amin-mc20

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        لافراری،انزو،چنتناریو،وننو،سیان

        اینا هایپرکار نیستن؟

        موافقم 23
        مخالفم 5
        1. ♤Angus_812♤

          ۲۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (428 ديدگاه)

          دوست عزیز هنوزم وارد قلمرو بوگاتی و کوینگ زگ نشدن
          اونا هنوزم سوپر اسپرت بحساب میان

          موافقم 8
          مخالفم 2
      3. Carbonado Aventador

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4469 ديدگاه)

        شما برو خداروشکر‌ کن که سال ۲۰۱۲
        Lamborghini sf22
        مجوز ساخت رو از فولوکس واگن دریافت نکرد و تو همون مراحل تحقیق و توسعه کنار گذاشته شد.
        وگرنه الان بوگاتی باید میرفت غاز میچروند..
        .
        Twin turbo 9.4lit v8
        2000hp
        +260 mph

        موافقم 13
        مخالفم 9
      4. امیر

        ۲۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (61 ديدگاه)

        توی دنیا هزاران آدم ممکنه وجود داشته باشه که از جلو پنجره بوگاتی بدشون بیاد یکیش خود من از نظر من جلو پنجره اش بشدت زشته و یا برعکس ممکنه خیلی ها هم باشن که خوششون بیاد پس وقتی یکی میگه جلو پنجره اش از نظرش زشته بهش نخند چون با این کارت به همه نشون میدی که چه آدم بی منطقی هستی . خوبه خودت از یک مدل ماشین خوشت نیاد و دیگران بیان بهت بخندن و مسخره ات کنن که چرا از اون ماشین خوشت نمیاد؟ منطق چیزه خوبی یکم منطق داشته باش

        موافقم 5
        مخالفم 8
    2. nikzad

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      داداش جلوپنجرش هم داستان خودشو داره و یک دنیای دیگه پشتشه.ولی به نظرم جلو پنجرش هم قشنگه.

      موافقم 31
      مخالفم 6
    3. پارسا عشق ماشین

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (190 ديدگاه)

      ???
      داداش اصلا میدونی در مورد چی حرف میزنی این دوستمون گفت:
      این ماشین از لامبورگینی و فراری بهتره از کجا میدونی؟؟
      هر شرکتی سلیقه ی خودش و به تاریخچه و اصالت خودش پایبند باید باشه نمیشه چند نفر بهش بگن زشته بیاد جلو پنجره رو عوض کنه.
      به قول دوستمون: ماشین هایی که بوگاتی تولید می کنه هایپر کار هستند بیشتر اما انها سوپر اسپورت یعنی رقیب نیستن ولی این نیست که این از اون بهتر باشه . اون ها هم یک مزیت و مهایب دارند این ماشین هم یه مشکلاتی داره .
      و یه چیز دیگه هم بگم اقای ♤Angus_812♤ اقای امیر نظر خودشون رو گفتن و به نظرم باید به نظرشون احترام گذاشت اما واقعا مشکل داره. ?

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. ♤Angus_812♤

        ۲۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        من نگفتم بهتر و بدتره
        از نظر کلاس خودرویی بوگاتی و کوینگ زگ بالاترن
        نظرشون محترمه درست ولی قیاسش با لامبو و فراری بجا نبود

        موافقم 3
        مخالفم 2
  2. سهند

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (662 ديدگاه)

    به نظرتان چه زمانی جانشین شیرون معرفی خواهد شد؟

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. Aria

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      نمیدانم
      گمان میکنم وقت گل نی

      موافقم 17
      مخالفم 10
    2. MaF

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      2026 مثل اینکه

      موافقم 8
      مخالفم 7
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    ماشینی به این گرونی و تولید محدود ، نشانش باید از طلا و الماس باشه و توصیحات مقاله جای تعجب نداره که اگر غیر از این بود باید تعجب میکردیم .

    اما جداً که هارمونی رنگ خیلی نکته مهمی هست و اگر توجه کنید رنگ قرمز و سفید نشان بوگاتی با تمام رنگ‌های مختلف بدنه مکمل میشه و به چشم میاد ، البته که این خاصیت رنگ قرمز هست که با تمام رنگ‌ها سِت میشه .

    موافقم 18
    مخالفم 8
  4. بهراد

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    میگما یه اسکی ریز از نشان قرمز سایپا رفته، سایپا هم بیضی قرمز دورشو حذف کرده

    موافقم 14
    مخالفم 12
  5. Aryan kia

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    به نظر شما پشت طراحی تیبا چقدر فکر شده و چه داستان هایی داره???

    موافقم 13
    مخالفم 9
  6. امین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    فقط کاش این فرانسوی ها الکی خودشونو نخود هر آشی نمیکردن بی شرف ها آخه این چه کاریه که رو ماشینی که مخترعش ایتالیایی هس موتورش آلمانی بیای هر طرفش پرچم فرانسوی بزنی؟ این فرانسه از کجا اومد آخه؟! رولز رویس حداقل موتورشو از بی ام و میگیره ولی بدنه کار خودشه این فرانسه دقیقا چه کارست؟! کدوم قطعه یا چند درصدش مال شماس؟!

    موافقم 21
    مخالفم 8
    1. MR.JJ

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (109 ديدگاه)

      دقیقا خودروسازی فرانسه هنوزم مایه ننگ اروپا هست مثلا معروف ترین برند ها و مدل ها را در نظر بگیریم :
      آمریکا = جنرال موترز و فورد
      آلمان = مرسدس و بی ام و و پورشه و …
      انگلیسی = رولزرویس و بنتلی و لندروور و …
      ایتالیا = فراری و مازراتی و …
      ژاپن = تویوتا و …
      فرانسه = citroen 2cv و Renault 5

      موافقم 21
      مخالفم 8
      1. ارژنگ

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (115 ديدگاه)

        خوب اگه فرانسه مساوی میشه با رنو 5 سیتروئن 2 سی وی. ژاپن = مزدا 1000 , موتور سه چرخه. انگلیس = پیکان , مینی ماینر. ایتالیا = فیات 500 , فیات 124. المان = فولکس قورباقه ای , گلف
        اون زمان که فرانسه کنکورد و جنگندهایی میساخت که اخر تکنولوژی بود این کشورهایی که گفتی ِِِِِِِدقیق کجا بودن اون زمان که اسطورهایی مثل دی اس و اس ام میساخت همه اینایی که گفتی بوق میزدن همین بوگاتی تمام مدلهای دهه 30 40 50 میلادیش که جزو اسطورها بود تمام صفر تا صدش توسط فرانسه ساخته میشد ایتالیا و المان کجا بودن از ایتالیا فقط اسمش مونده

        موافقم 8
        مخالفم 10
        1. امیر

          ۲۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (61 ديدگاه)

          ببین دوست عزیز شما اگه تا فردا صبح هم بشینی از فرانسه و خودروسازیش تعریف کنی حتی اگه یه کتاب هزار صفحه ای هم در مورد کیفیت و عملکرد صنعت خودروی فرانسه به چاپ برسونی بازم این کشور ( فرانسه) چیزی به ارزشهای خودروی های آشغالش از گذشته تا به امروز اضافه نخواهد شد پس لطفا با این مثال ها و مقایسه های الکی جو سازی نکن صنعت خودروی فرانسه آشغالی بیش نیست و یک عمره داره درجا میزنه و تقلا میکنه که خودشو حداقل در حد کره بالا ببره اما ذاتش خرابه از پایه خرابه از ریشه خرابه ( با اینکه قدمتش از کره بیشتره) .مثل صنعت مونتاژکارای ایرانی که ۴۰ ساله دارن درجا میزنن از وقتی کارخونه رو از اهلش گرفتن از صاحب فن گرفتن و غارت کردن بنام خودشون .وگرنه الان باید با کیا و هیوندای مقایسه میشد ..

          موافقم 5
          مخالفم 7
      2. فرزاد

        ۲۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (6 ديدگاه)

        شما دقیقا چکاره ای کارشناس برجسته خودرو مایکل شوماخر رئیس کارخونه پورش بی ام و مرسدس بنز که حتی اونا هم به خودشون جرات نمیدن اینگونه راجع به صنعت خودروسازی فرانسه صحبت کنن همه میدونن خودروسازی فرانسه بعد از المان امریکا در رتبه سوم چهارم قرار داره بالاتر از کره و ژاپن و انگلیس همین بوگاتی مدلهای تایپ 57 تایپ 1 که جزو استثناعات تاریخ و گرونترین مدلهای بوگاتیه صفر تا صدش توسط فرانسویا ساخته شده اونایی که کارشناس و اهل فن هستن قبلا نظراتشونو راجع به صنعت خودروسازی فرانسه گفتن تعریف و تمجیداشونم کردن تو که چیزی راجع به صنعت خودروسازی فرانسه نمیدونی الکی اظهار نظر نکن همین و بس که یه پژو 205 از سوی معتبر ترین مجله خودرویی دنیا یعنی کار مگزین به عنوان برترین خودروی دهه 80 میلادی یعنی برای مدت ده سال برگزیده شد همین و بس که الان همون گروه پی اس ا داره به داد گروه خودروسازی فیات و کرایسلر میرسه که تو این چند سالی که فیات قشنگ کرایسلرو قهوه ای کرده از بدبختی و فلاکت نجاتش بده همین قدر بس که فرانسویا جزو پرفروشترین برندهای اروپا هستن در ضمن همون رنو 5 که مسخره میکنی افتخارات و مقامات زیادی تو رالی های جهانی کسب کرده مدلهای رنو 5 توربو 2 و ماکسی توربو 2 هم امروزه جزو گرونترین خودروهاست و کلاسیک بازا و افراد سرشناس زیادی این ماشینو تو کلکسیون خودشون دارن لطفا با حرف های بی سرو ته و بدون مدرک جو سایت بهم نریز از فرانسوی خوشت نمیاد مجبور نیستی مطالب مربوط به اونارو بخونی یا کامنت بزاری برو با فن خودت حال کن به سلیقه دیگرانم احترام بزار برای پدال متاسفم که نظرات بعضیا که دائما در حال توهین هستن حذف نمیکنه ولی خدا نکنه ما بیایم بگیم بالای چشم فلان برند خودروساز یه جفت ابروست سریع حذف میکنه یه چند وقتی بود جو سایت خوب بود اما دوباره یه عده بچه با این چنین حرفهای کودکانه دارن جو سایتو بهم میریزن

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. ارژنگ

          ۲۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (115 ديدگاه)

          شما هم اگه صبح تا شب بشینی راجع به خودروهای فرانسوی یه مشت حرف های بی سرو ته بگی جز خنده و تمسخر چیزی عایدت نمیشه طلا که پاکه چه منتش به خاکه خوروهای فرانسوی چه در گذشته و چه امروز بارها خودشونو ثابت کردن حالا هی بشین با اسمهای مختلف زور بزن از فرانسوی بد بگو شاید با افشاگری های تو صنعت خودروسازی فرانسه ورشکست شد ( پدال خیلی نامردی اگه حذف کنی )

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. حسین دهمرد

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      فرانسه اون زمان جزو ابر قدرتهای نظامی و سیاسی بوده خیلی بیشتر از الان.وفاصله ی نزدیکی هم با ایتالیا داشته.کارخونه هم تو فرانسه ثبت شده اون زمان.و الان نمیشه تغییرش داد

      موافقم 9
      مخالفم 4
    3. Amin-mc20

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      اره باو ایتالیایی اصلا فرانسوی اشتباهه

      موافقم 9
      مخالفم 5
    4. رهگذر

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بالا بری پایین بیای چپ بری راست بری بوگاتی فرانسویه در گذشته هم بوده مدلهای زیادیش ساخت فرانسه بوده الانم کارخونش تو فرانسست مونتاژش هم تو فرانسه صورت میگیره همه هم بوگاتیو به اسم فرانسه میشناسن بخشهای زیادی هم از قطعات فنی اتاق ساخت فرانسست رینگ و لاستیکاشم ساخت میشلنن فرانسست و فقط اسمش ایتالیایی و موسسش ایتالیایی بوده هر وقت رولزرویس بنتلی جگوار المانی شد بوگاتی هم المانی میشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  7. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ” اتوره بوگاتی نشان را طراحی کرده است”
    بیاید صادق باشیم من که تکنیک طراحی و داستان خاصی پشت این لوگو نمیبینم یه بیضی دور نوشته بوگاتی کشیده که شاید اولین و ساده ترین چیزی باشه که به ذهن هرکسی میرسه.

    موافقم 27
    مخالفم 6
    1. امین

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      مردم عادت دارن که از هر چیزی ژانگولری دربیارن ولکن مثلا نقاشی های میلیون دلاری که فقط خط و خشه و وقتی میگی این آشغال دیگه چیه ؟! میگن نه نه اون خداس حضرته یه دنیا حرف داره اون خط خاکستری تویی که نمیفهمی تو درک نمیکنی روح الهه یونان توش دمیده شده ??? اون خط یعنی ………

      موافقم 14
      مخالفم 2
  8. ارشیاSVJ

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    حالا من چیکار کنم.
    وقتی یه ماشینی انقد خفنه دیگه کی به ارمش اهمیت میده؟!

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. Amin-mc20

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      فقط مروارید های دور لوگوش به کل سیستم خودروسازی ایران میارزه

      موافقم 7
      مخالفم 15
      1. Amin-mc20

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        چرا دیس میزنید مگه دروغ میگم شما هم همتون تعصبی رو کشورتون???

        موافقم 1
        مخالفم 13
        1. Amin-mc20

          ۲۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          اونایی که دیس زدید درست میگید بوگاتی هیچه دربرابر سلطان پراید و سمند???

          موافقم 0
          مخالفم 3
  9. Amin-mc20

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    یه سوالی که برام پیش اومده اینکه سگمنت های مختلف ماشین به اساس قیمت یا پرفورمنس دسته بندی میشن؟

    مثلا میگن sf90 یه سگمنت جدیده رقیب نداره

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Carbonado Aventador

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4469 ديدگاه)

      یه سری ماشین هارو میشه جزو ۲ دسته دونست..
      .
      همین sf90 رو هم میشه تو سوپر اسپورت ها دونست
      هم هایپر کار..
      .
      کونیگزگ هم که مدل one 1 رو معرفی کرد گفت اولین مگاکار جهان رو تولید کرده..
      چون ۱۳۰۰ اسب بخار برابر با یک مگاوات هست..
      به ماشینش گفت مگاکار

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. OMID

        ۲۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        البته علاوه بر قدرتش وزنش هم دخیل بود
        نسبت قدرت به وزن یک به یک داشت اینم یکی دیگه از دلایلشه

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. ارشیاSVJ

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      ببین دلیلش اینه که عملکردش برای هایپر کاراست ولی قیمتش برای svj البته حجم تولیدم یه کوچولو توش دخیله.
      ولی قیمت گذاریشون ملاکه با پرفورمنس.

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. Amin-mc20

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        خوب چرا میگن میگن sf90 رقیب نداره مگه p1 شبیهش نیست(البته تیراژ و قیمت sf90 رو نمیدونم)

        موافقم 5
        مخالفم 3
  10. Amin-mc20

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    هم خوشم میاد از بوگاتی بخاطر این ریزه کاری هاش
    هم اینکه این همه وقت که برای رنگ بدنه و لوگو میزاره ، بزاره رو انجین ، واقعا بیشتر نظر مردم رو جلب نمیکنه؟

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. R

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      انجینش چه مشکلی داره عزیزم؟

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. Amin-mc20

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        بجای اینکه تاپ اسپید 490 بزنه ، 550 به بالا بزنه

        موافقم 6
        مخالفم 2
  11. شاهین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    ………رکورد شکسته شد………

    فردا خبرشو پدال لطف میکنه میزاره. من نمیگم که اسپویل نشه

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. Carbonado Aventador

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4469 ديدگاه)

      اندوه غم از دست دادن رکورد سرعت رو به بوگاتی فن ها تسلیت میگم.
      .
      مراسم سوم و هفتم بوگاتی در روز های پنج شنبه و دوشنبه ی هفته ی بعد برگزار میگردد.
      حضور عزیزان مایه ی تسلی ی سوزش طرفداران رکورد از دست رفته میباشد
      ???
      #fun

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. Amin-mc20

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        جسکو ابسولوت بیاد با تبر میکوبه تو سرش

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. شاهین

          ۲۸ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1167 ديدگاه)

          مهم اینه کی زودتر زده باشه رکوردو وگرنه هرکدوم میتونن با تحقیق و توسعه طولانی رکوردو جابه جا کنن این بی معنی میشه. از طرفیم کونیگ و بوگاتی همش سر این موضوع کل کل داشتن که یکی دیگه اومد رکوردو زد!!!

          موافقم 6
          مخالفم 2
    2. OMID

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      توی بحث رکورد اولی مهم نیست وگرنه پتنت موتور واگن رکوردش باارزشه فقط
      مهم اینه که کی الان رکورد داره
      البته این مهندسی و ارتقا بیشتر راجب این تواتارا هم صدق می‌کنه چون نه ساله توی مرحله توسعه هست
      در کل ماشین عالی ایه و سرعتش فوق‌العاده بالا بوده
      از اولشم معلوم بود رکورد میزنه از ssc کمتر از این هم انتظار نمیرفت
      طبق گفته خودشون باد جانبی اجازه نداده وگرنه بیشتر هم میرفته ماشین

      موافقم 4
      مخالفم 0
  12. مهدی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    چقدر مهم بوده ارم بوگاتی نگو ما نمیدونستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا