بیوک

معرفی بیوک ولیت 6 پلاگین‌هیبریدی برای بازار چین

بیوک هنوز خودروهای هیبریدی یا الکتریکی را در ایالات‌متحده ارائه نکرده اما در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان یعنی چین این کار را با قدرت انجام داده است. سال گذشته در نمایشگاه خودروی شانگهای این شرکت از هاچ‌بک تمام الکتریکی جدیدی بنام ولیت ۶ رونمایی کرد. این خودرو در ابتدا با موتور ۱۱۴ اسب بخاری، باطری‌های ۳۵ کیلووات ساعتی و بُرد ۳۰۰ کیلومتری ارائه شد اما در اکتبر ۲۰۱۹ نسخهٔ پلاس آن با موتور قوی‌تر (۱۵۰ اسب بخار)، باطری‌های بزرگ‌تر (۵۲ کیلووات ساعت) و بُرد بیشتر (۴۱۰ کیلومتر) معرفی شد. حال بیوک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ولیت ۶ را هم معرفی کرده که ترکیبی از بهترین ویژگی‌های هردو جهان الکتریکی و درون‌سوز را ارائه می‌کند.

سیستم پلاگین‌هیبریدی بیوک که eMotion نام دارد از دو موتور الکتریکی، پکیج باطری لیتیوم یونی ساخت ال‌جی و یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی تشکیل شده که به‌طور خاص برای سیستم‌های هیبریدی طراحی شده است. به لطف موتورهای الکتریکی و گیربکس E-CVT، ادعا شده میانگین مصرف سوخت ولیت ۶ پلاگین‌هیبریدی تنها ۱.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. از این مهم‌تر بُرد تمام الکتریکی این خودرو است که ۶۰ کیلومتر تخمین زده شده درحالی‌که بُرد کلی آن به ۷۸۰ کیلومتر می‌رسد. قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی این خودرو همچنین به تکنولوژی تقسیم قدرت هم مجهز شده که در هردو حالت رانندگی هیبریدی و تمام الکتریکی در دسترس است و به گفتهٔ بیوک این تکنولوژی تجربهٔ رانندگی را با افزایش راحتی و آسایش بهبود می‌دهد.

مدیر اجرایی فروش و بازاریابی بیوک در جوینت ونچر سایک-جی‌ام «مولی پک» دربارهٔ این ماشین می‌گوید:

ولیت ۶ با بهره‌گیری از تکنولوژی پلاگین‌هیبریدی پیشرو، هیچ‌گونه نقصی در پرفورمنس یا بُرد رانندگی ندارد و گزینهٔ ایده‌آلی برای ترددهای روزانه و مسافرت‌های راه دور محسوب می‌شود

بیوک اظهار داشته است که با عرضهٔ ولیت ۶ پلاگین‌هیبریدی در اواخر همین ماه در چین، موقعیت پیشگام خود در بخش NEV (خودروهای با انرژی نو) بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا را تقویت خواهد کرد؛ اما علاوه بر خودروهای الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی، این برند جنرال موتورز خودروهایی با تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت را هم در چین ارائه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. IN

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (134 ديدگاه)

    زشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. meysam

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    پریوس استیشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Peyman56

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    ???چی بودچی شد؟!
    بیوک و ماشین هاچبک؟!آخه مگه داریم؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. دانیال

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    ۱.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر!
    از طرفی برد کلیش ۷۸۰ کیلومتر و در حالت برقی ۶۰ کیلومتره، ینی ۷۲۰ کیلومتر با یه باک، حالا هر ۱۰۰ کیلومتر به گفته خودشون ۱.۴ لیتر میسوزونه، پس یه باکش ۱۰ لیتر میگیره!
    اعداد گول زننده و مصرف بنزین درحالی که مسافت زیادی از ۱۰۰ کیلومتر اول با برق باتری ها طی شده رو برای فریب شاهد هستیم، ینی اگه ظرفیت باتریاش به اندازه طی کردن ۹۹ کیلومتر بود میخاستن بنویسن مصرف این ماشین هیبریدی در صد کیلومتر یکی دو سی سیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سیاوش

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (221 ديدگاه)

    خیلی زیبا است من ماشین های بیوک رو از نزدیک دیدم خیلی با کیفیت هستن اصلا کیفیت از سر وروشون میباره انضافی بعد از لکسوس واقعا تاپ ترین تو دیزاین و کیفین خوب نسبت به قیمتن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا