بیوک

معرفی رسمی سدان جدید بیوک اکسل

شاید بیوک یک برند آمریکایی باشد اما در چین عملکرد بسیار خوبی داشته و اکسل یکی از محصولات مهم این خودروساز محسوب می‌شود.


از زمان معرفی اکسل در سال ۲۰۰۳ تاکنون بیوک حدود ۲.۷ میلیون دستگاه از این سدان را در چین به فروش رسانده است. این میزان فروش تقریباً به اندازه فروش کلیه محصولات دیگر این برند در بازار آمریکا از همان سال ۲۰۰۳ بوده است. خب این یک عملکرد خوب برای یک خودروی جمع‌وجور و کوچک می‌باشد.


نسل اول بیوک اکسل بر پایه دوو لاستی که تا سال ۲۰۱۶ در بازار حضور داشت شکل گرفته بود. این خودرو به فرم اکسل XT هاچبک (شکل گرفته بر پایه اوپل آسترا) و اکسل GT سدان (شکل گرفته بر پایه بیوک ورانو) نیز تولید شده است. مدل استیشن اکسل GX نیز اندکی پس از برادران دیگر خود عرضه شد.


اما اولین تصویر از نسل جدید اکسل توسط خودروساز منتشر شده است. این خودرو جایگزین نسل قبلی که دو سال پیش بازنشسته شد می‌شود. هم‌اکنون جزئیات کمی از اکسل جدید منتشر شده اما بیوک می‌گوید آن را از صفر طراحی کرده است.

فاصله بین محوری اکسل جدید ۲۶۱۱ میلی‌متر است که ۱۱ میلی‌متر طویل‌تر از نسل قبلی بوده اما ۲۳ میلی‌متر کوتاه‌تر از اکسل GT است. بیوک در این خودرو جدیدترین زبان طراحی خود را نیز بروز داده است. این سدان جدید همچنین از جدیدترین تکنولوژی‌ها و استانداردهای فنی برای ارتباطات، کنترل خودرو، مصرف سوخت و ایمنی برخوردار بوده و کابین جادارتر و راحت‌تری دارد.

در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری از بیوک اکسل جدید منتشر خواهد شد و به نظر می‌رسد با روند کنونی این خودروساز آمریکایی به مرز فروش ۱۰ میلیون دستگاه خودرو در چین می‌رسد. چین مهم‌ترین بازار برای بیوک محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. A.B

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    با برند اوپل با یه قیمت مناسب میتونه تو ایران عرضه بشه بنظر ماشین اقتصادی و خانوادگی میاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. پرهام

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    2 میلیون دستگاه !!!!!!!!!!!! چه سودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجید

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکم شبیه سایپا شاهین هست

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا