کادیلاک

بررسی کادیلاک XTS 2017، آخرین بازماندهٔ نسل دیفرانسیل جلوهای کادیلاک

پس از توقف تولید سدان‌های دیفرانسیل عقب STS و DTS در سال ۲۰۱۱، کادیلاک مدل دیفرانسیل جلو XTS را به‌عنوان جایگزین هردوی آن‌ها معرفی نمود. XTS تا قبل معرفی سدان فول سایز و لوکس CT6، بزرگ‌ترین سدان کادیلاک و همین‌طور پرچم‌دار این شرکت محسوب می‌شد اما حال CT6 که نمونه‌ای دیفرانسیل عقب است این عنوان را در اختیار گرفته است؛ اما گویی حتی با به بازار آمدن CT6، کادیلاک قصد توقف تولید XTS را ندارد و حتی آن را برای سال ۲۰۱۷ مورد فیس‌لیفت قرار داده است. این در حالی است که XTS تنها سدان دیفرانسیل جلوی حال حاضر کادیلاک است و می‌توان آن را آخرین بازماندهٔ نسل سدان‌های دیفرانسیل جلوی کادیلاک دانست چراکه غیر از XTS تمامی سدان‌های حال حاضر کادیلاک از نوع دیفرانسیل عقب هستند. با این مقدمه به سراغ بررسی فیس‌لیفت ۲۰۱۷ کادیلاک XTS می‌رویم.

2017-Cadillac-XTS-2

با این به‌روزرسانی جدید، اتاقی جادار و یک پیشرانهٔ V6 توربوشارژ، کادیلاک XTS 2017 انتخاب مناسبی در بخش سدان‌های فول سایز لوکس محسوب می‌شود. علاوه بر این، XTS با برخورداری از امتیازات ایمنی بالا، سیستم چهارچرخ محرک قابل سفارش و لیست قابل‌توجهی از ویژگی‌های با تکنولوژی بالا، توانایی‌های زیادی جهت رقابت با خودروهای هم‌کلاس را دارد. تنها سدان دیفرانسیل جلوی کادیلاک بااینکه ۶ سال از عمرش می‌گذرد، به لطف به‌روزرسانی ۲۰۱۷ و فضای داخلی راحت، همچنان خودروی جذابی بوده و بدون شک نظر خریدارانی که به دنبال خودروهای راحت هستند را به خود جلب می‌کند. هرچند که این راحتی و نرمی بیش‌ازحد موجب به خطر افتادن عملکرد و هندلینگ آن شده است.

2017-Cadillac-XTS-6

تغییرات خارجی و داخلی

برای متوجه شدن تغییرات ظاهری XTS جدید نسبت به گذشته به کمی تلاش نیاز است به‌طوری‌که عمده‌ترین تغییر خارجی آن، تغییر جلوپنجره و استفاده از لوگوی جدید کادیلاک است اما در فضای داخلی آن تغییرات قابل‌توجهی اعمال‌شده است خصوصاً اگر به تکنولوژی توجه زیادی داشته باشید. کنسول وسط، نمایشگر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE مورد تجدیدنظر قرارگرفته، یک شارژر بی‌سیم تلفن همراه به خودرو اضافه‌شده، یک سیستم دوربین فراگیر که دیدی ۳۶۰ درجه را برای راننده فراهم می‌کند در ماشین تعبیه‌شده و ویژگی‌های با تکنولوژی بالای فراوان دیگری نیز در کابین XTS جدید بکار رفته که آن را تبدیل به کابینی به‌یادماندنی کرده است.

2017-Cadillac-XTS-10

 

تجهیزات

کادیلاک XTS در تیپ‌های مختلفی بانام‌های پایه، کالکشن، لاکچری کالکشن، پریمیوم کالکشن و پلاتینیوم عرضه می‌شود. تیپ پایه به‌صورت استاندارد مجهز به چراغ‌های عقب LED، سنسور پارک عقب، رینگ‌های ۱۹ اینچی، روکش چرم صندلی‌ها، سیستم تعلیق، کمک‌فنر و دامپرهای تطبیقی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو در ۸ جهت، چراغ‌های جلو زنون، سیستم سرگرمی CUE کادیلاک، اینترنت وای فای 4G، سیستم صوتی با ۸ بلندگو و صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی است. درحالی‌که در بالاترین مدل یعنی پلاتینیوم تجهیزات فراوانی چون سیستم پارک خودکار، حسگر باران، سیستم‌های هشداردهندهٔ ترافیک، نقاط کور و خروج از خط از طریق لرزاندن صندلی، سیستم صوتی با ۱۴ بلندگو، صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر سربالا، چراغ‌های جلو تطبیقی خودکار، سیستم تهویهٔ اتوماتیک سه منطقه‌ای، رینگ‌های اسپشیال ۲۰ اینچی، تریم چوب داخلی، تریم کروم خارجی و… وجود دارد.

 

قوای محرکه

XTS به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر قدرت دارد. نیروی این موتور از طریق گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال میابد درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ محرک یا AWD هم برای آن قابل سفارش است. برای کسانی که به قدرت بیشتری نیاز دارند، کادیلاک یک موتور ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو با ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را تدارک دیده که فقط در مدل V-Sport ارائه می‌شود. XTS V-Sport فقط در ۵.۴ ثانیه از صفر به‌سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. البته یک موتور کوچک چهار سیلندر ۲ لیتری با ۲۷۰ اسب بخار قدرت هم در لیست سفارشات XTS وجود دارد که فقط در بازار چین ارائه می‌گردد.

 

رقبا

در بازار رقابتی فعلی، اصلی‌ترین رقیب کادیلاک XTS، کرایسلر ۳۰۰ دیفرانسیل عقب است که با پیشرانه‌های توانمند V6 و V8، سیستم چهارچرخ محرک سفارشی و لیستی جذاب از ویژگی‌های لاکچری، رقیبی سرسخت برای XTS محسوب می‌شود. همچنین نسل جدید هیوندای جنسیس که به‌تازگی تحت برند جنسیس درآمده و بانام G80 عرضه می‌شود نیز از رقبای XTS بشمار می‌رود. به‌ویژه به دلیل طراحی مجدد اخیر خود و طراحی جذاب کابین. از رقبای غیرمستقیم XTS هم می‌توان مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 را نام برد که هرچند مدل CTS رقیب مستقیم آن‌ها به‌حساب می‌آید اما XTS نیز توان رقابت با آن‌ها را دارد.

2017-Cadillac-XTS-front-ang

قیمت

قیمت کادیلاک XTS مدل ۲۰۱۷ از ۴۵,۲۹۵ دلار برای تیپ پایه آغاز می‌شود و در بالاترین مدل به ۷۳,۳۱۵ دلار می‌رسد. فروش نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ XTS از ماه می آغازشده و به نظر می‌رسد با این تغییرات مثبت و ویژگی‌های مناسب همچنان بتواند در کنار برادر بزرگ‌ترش به فروش و موفقیت مناسبی دست یابد.

2017-Cadillac-XTS-11

 

مشخصات فنی

Cadillac XTS V-Sport 2017
پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتا ۹۶ ۵.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۳/۸.۴ لیتر شهر/جاده
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۸۴ متر
طول/عرض/ارتفاع ۵.۱۳/۱.۸۵/۱.۵ متر
وزن خالص ۱۸۱۷ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۵۰۹ لیتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    افرین به کادیلاک.جدیدا شاهد چندین مدل زیبا بودیم از این کمپانی خوب
    قدرت موتورش خوبه.شتابش هم خوبه
    ولی فکرکنم ماکزیمم سرعتش رو 220 کیلومتر درساعت محدود شده باشه

  2. فقط آمریکایی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    تازگی ها طراحی کادیلاک خوب شده اما ماشین هاشون رو خیلی شبیه هم کردن

    1. tv

      ۲۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      شما که بهتر از ما میدونی ، الان هر شرکت یه زبان طراحی انتخاب میکنه و اونو به عنوان نماد تویه تمام مدلاش پیاده میکنه …
      مثل بنز ، بی ام دبلیو ، پورش ، جگوار و…

  3. علیرضا4225

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    کادیلاک و لینکلن نماد قدرت خودرو سازی آمریکا

  4. continental

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    کادیلاک یه پیشرفت یهویی داشت واقعا عالیه تو همه مقایسه هاشم از بی ام و بهتر شده به نظرم به زودی کادیلاک ct6 با بی ام و 750 مقایسه میشه و کادیلاک پیروز میشه واقعا کادیلاک عالی داره عمل می کنه

    1. Nima

      ۲۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      کادیلاک CT6 هم کلاس سرى ۷ نیس
      هم کلاس سرى ۶ هست یا بنز CLS نه S کلاس

  5. مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11557 ديدگاه)

    یک زمانی آرزوی بنز و بی ام و مقایسه شدن با کادیلاک بود. امیدوارم دوباره جاشو پس بگیره

  6. ferrari

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    اره قبل انقلاب امریکایی ها هیولا بودن سیاست مدارها همه امریکایی سوار میشدن درحالیکه المانی های تاکسی بودت. البته بی احترامی نمیکنم به المانی بازها هرکمپانی یه یه روز ممکنه از اوج پایین بیاد. البته کادیلاک داره بازم به روزهای پرشکوه گذشته برمیگرده

  7. احسان(احسان سابق)

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2874 ديدگاه)

    این دیگه تبدیل به سیسات شرکت ها شده که تمام خودروهاشون رو شبیه به هم میسازن و به جز اندازه ماشین به تفاوت های جزئی بسنده میکنن. راستی چه نیازی هست که عقبیا از نمایشگر مخصوصشون صفحه کیلومتر رو ببینن؟

  8. ali

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    من که دیوونه کادیلاکم
    ماشیناش خدایی خیلی خشگله چه در قدیم و چه حالا
    دوست دارم کادیلاک میخوامت هزارتا

  9. مهراب

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    واقعا طراحی داخلیش اگه رندر نبشه از اس کلاسم قشنگ تره
    چی کرده این کادیلاک

    1. ПР

      ۲۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      این عکسا مال مدل کانسپتشه.مدل اصلی اینطور نیست

  10. Nima

    ۲۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    رندر کدومه برادر من
    این زبان طراحى داخلى کادیلاکه
    همشون عالى هستن.
    منم دیدمش تا چند دیقه فقط داشتم نماى داخلى رو نگاه میکردم.

  11. مهراب

    ۲۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    واقعا بی همتاست

  12. continental

    ۲۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    نه عزیز من کادیلاک ct6 سدان مجلله بی ام و سری6 و cls فیست بک هستن و کاملا کلاسشون فرق داره

  13. احمد باقری

    ۲۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    ماشین خیلی زیبا و پر ابهتیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا