کادیلاک

انتشار اولین تیزر رسمی از کراس‌اوور جدید کادیلاک XT6

کادیلاک قصد دارد طی چند روز آینده، جدیدترین کراس‌اوور خود بنام XT6 را در نمایشگاه دیترویت رسماً رونمایی کند ولی پیش از آن، نخستین تیزر از این کراس‌اوور سه ردیفه را منتشر کرده است. در این تیزر، نمایی از بخش جلویی خودرو دیده می‌شود که با الهام از کانسپت اسکالا طراحی شده است. در این تیزر جلوپنجره‌ای مشابه اسکالا به چشم می‌خورد که توسط چراغ‌های LED باریک احاطه شده است. در زیر چراغ‌های جلو هم ورودی‌های هوای بزرگی به همراه دی‌لایت‌های LED عمودی جای گرفته‌اند.

هرچند در این تیزر چیزی بیشتر از این موارد دیده نمی‌شود اما تصاویر جاسوسی قبلی نشان داده‌اند که XT6 از شیشهٔ جلوی کشیده و شیب‌دار و سقفی با شیب ملایم برخوردار است. ویژگی‌های برجستهٔ نمای عقبی خودرو نیز شامل چراغ‌های عمودی و خروجی‌های اگزوز دوگانهٔ شیک می‌شود. به‌طورکلی، XT6 اولین محصول کادیلاک محصول می‌شود که طبق زبان طراحی جدید این شرکت شکل گرفته است یعنی زبانی که برای اولین بار در کانسپت اسکالا ارائه شد.

کابین XT6 دنباله‌روی مدل کوچک‌تر XT5 خواهد بود ولی بااین‌حال در این کراس‌اوور جدید داشبوردی تجدیدنظر شده با تریم سنتی‌تر ارائه خواهد شد. XT6 همچنین از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی هم برخوردار خواهد بود که همانند XT4، امکان کنترل آن از طریق کنترلر دوار روی کنسول مرکزی وجود خواهد داشت؛ اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی این کراس‌اوور فول سایز لوکس برخورداری از سه ردیف صندلی است که امکان حمل هفت سرنشین را فراهم می‌کند.

هرچند کادیلاک هنوز اطلاعات فنی XT6 را منتشر نکرده اما انتظار می‌رود این خودرو روی نسخهٔ کشیده از پلت‌فرم C1XX جنرال موتورز ساخته شده باشد یعنی همان پلت‌فرمی که در بیوک انکلیو و شورلت تراورز هم مورداستفاده قرار گرفته است. هردوی این کراس‌اوورهای مذکور به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۷ نیوتن متر گشتاور مجهز هستند که به‌احتمال‌زیاد در زیر کاپوت XT6 هم همین پیشرانه قرار خواهد گرفت. البته احتمال ارائهٔ یک نسخهٔ اسپرت با قدرتی در حدود ۴۰۰ اسب بخار هم وجود دارد.

در XT6 مثل برادرانش نیروی پیشرانه توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک در حالت استاندارد به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کنند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود خواهد داشت. با توجه به اینکه قیمت کادیلاک XT5 و همین‌طور بیوک انکلیو از ۴۱ هزار دلار آغاز می‌شود، انتظار می‌رود XT6 قیمتی در حدود ۴۸ هزار دلار داشته باشد. کادیلاک XT6 که برای رقابت مستقیم با لینکلن اویاتور و همین‌طور کراس‌اوورهای آلمانی و ژاپنی مثل آئودی Q7 و آکورا MDX طراحی شده است، تا اواسط بهار آینده راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    Cadillac XT6 2020 رخ نمایی کرد.
    https://www.motor1.com/photo/3731326/2020-cadillac-xt6/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (chevy nova

      ۲۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      این ماشین نیومده مشخصه که میتونه فروش کادیلاک رو بسیار بالاتر ببره
      منتظر اخبارهای بهتر همچنان باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F22 RAPTOR

        ۲۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2596 ديدگاه)

        پدال جان رونمایی شد تازه تیزر میزاری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (295 ديدگاه)

    کانسپت کادیلاک اسکالا یکی از قشنگ ترین و مدرن ترین کانسپتایی بود که تو این چند سال که اخبار خودرو رو دنبال میکنم دیدم , قطعا این ماشینم با توجه به ظاهر احتمالیش میتونه موفقیتای فوق العاده ای رو برای کادیلاک بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      بعد از کانسپتهای سیکستین و المیراز مدل اسکالا زیباترین کانسپت 2 دهه ی اخیر کادیلاک بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسن

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    اوووف
    چه میکنه کادیلاک
    این مدل بیاد میتونه راحت پرفروش ترین محصول کادیلاک بشه تو بازار و با لینکلن اویاتور رقابت جذابی راه بندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. big & small block engine

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    کادیلاک کارش درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Elmiraj

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    لینکلن اویاتور ، بی ام و X7 و مرسدس GLS آماده ورود رقیب تازه نفس باشند ….!!!!!!
    .
    .
    اونم چه رقیبی !!!!
    خوش تیپ و قدرتمند ….‌

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا