کادیلاک

رانندگی خودکار به سبک کادیلاک

جنرال موتورز هم همانند گوگل پروژه ای برای رانندگی خودکار فراهم دیده که البته پیچیدگی کمتری نسبت به سیستم گوگل دارد.

Cadillac Super Cruise semi-autonomous driving system
Cadillac Super Cruise semi-autonomous driving system

کادیلاک جزئیات بیشتری از این فن آوری را با نام سوپر کروز منتشر کرد. در این سیستم با کمک یک سری دوربین و حسگر و با استفاده از اطلاعات مسیریاب GPS می توان رانندگی در بزرگراهها را به خود ماشین سپرد. بنابراین نمی توان این سیستم را با رانندگی هوشمند گوگل که در هر شرایط و مسیری رانندگی را بر عهده می گیرد، مقایسه کرد. با این وجود می توان روش کادیلاک را اقتصادی تر و نزدیکتر به زمان حال دانست و احتمالا تا سه سال آینده نسخه تجاری شده آن را شاهد خواهیم بود.

Cadillac Super Cruise semi-autonomous driving system
Cadillac Super Cruise semi-autonomous driving system

سیستم سوپر کروز در شرایط مطلوب آب و هوا و مسیر، می تواند کلیه فرامین خودرو نظیر فرمان، ترمز و سرعت را بر عهده بگیرد. البته بیشتر در بزرگراههای شلوغ و حرکت سپر به سپر می توان از کارایی آن بهره گرفت. تلفیقی از اطلاعات دریافتی از رادار و سنسورهای اولتراسونیک و دوربین با اطلاعات GPS اساس این تکنولوژی را تشکیل می دهند. بعضی از این فن آوریها در حال حاضر روی تعدادی از خودروهای کادیلاک از جمله تمام مدلهای XTS مدل ۲۰۱۳ و ATS لوکس، یافت می شوند. بعنوان نمونه می توان ترمز خودکار، کروز کنترل هوشمند تطبیقی با تابلوهای بزرگراه، سیستم هوشمند کمک ترمز، هشدار فاصله از جلو، هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب، نمایش سربالا و غیره را نام برد.
به نظر شما با این همه سیستم کمکی رانندگی دیگر لذتی برای راندن باقی می ماند؟  شاید هم امنیت و آسایش بیشتر، ارزشش را داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. siavash

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    دم آمریکا گرم همیشه رو به جلو تا ابد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرهاد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شنیدم که مدیر عامل جدید سایپا و ایران … هم قراره از سال 92 این امکانات رو روی خودروهای پیشرفتشون یعنی پراید و تیبا و سمند و رانا و دنا روا و… خسته شدم یعنی همه ی خودروهاشون که کشوردارد(استاندارد) یورو 100 رو دارن تعبیه کنن . اونم رایگان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خجالت اوره اسمی از خودرو سازی اورد واقعا هزار سال از صنعت خودرو سازی عقبیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مرتضی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    سالهاست مرسدس بنز روی این فنآوری داره کار میکنه همین کلاس جدید اس استفاده شده روی کلاس ای سری 124 افسانه ای هم استفاده کرده بود (اواخر هشتاد و اوایل نود میلادی!!) و حتی قبل تر از اون روی مینی بوس از این روش استفاده کرده بود که فکر کنم اون زمان برنامه دیدنی ها پخشش میکرد اگه اشتباه نکنم یا دیدنی ها بود یا برنامه ای به نام جهان اتومبیل یا چیزی شبیهه این بحث خیلی سال پیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا