بی ام وکادیلاکمرسدس بنزهفته نامه

نبرد سدان‌های کامپکت اسپرت مرسدس، ب‌ام‌و و کادیلاک

جدال سه سدان پرفورمنس جدید، کوچک و 50 هزار دلاری

یک دهه پیش، هرکدام از سدان‌های کادیلاک CT4-V، ب‌ام‌و M235i گرن کوپه و مرسدس A35 AMG، فرزند میانی فراموش‌شده‌ای در خانواده‌ای سه پیشرانه‌ای بودند اما امروزه آن‌ها از نشان‌های محبوب V، M و AMG استفاده می‌کنند تا به خانواده‌ای راه پیدا کنند که افسانه‌هایی مثل کادیلاک CTS-V، ب‌ام‌و M5 و مرسدس E63 AMG در آن حضور دارند. کادیلاک، ب‌ام‌و و مرسدسی که در اینجا گرد هم جمع شده‌اند، در خانوادهٔ خود بهترین پرفورمنس را دارند اما فقط در حال حاضر زیرا کادیلاک در حال آماده‌سازی CT4-V بلک‌وینگ است که بالاتر از V معمولی قرار می‌گیرد، ساخت M2 گرن کوپه توسط ب‌ام‌و قطعی است و مرسدس هم مدل A45 سدان و همین‌طور برادر دوقلوی کوپهٔ آن یعنی CLA45 را در سبد محصولات خود دارد.

این روزها بازار خودروهای عملکردی پایه‌ای مثل این سه سدان، پررونق است. به همین دلیل، ب‌ام‌و و مرسدس اکنون مدل‌های بیشتری را با نشان‌های M و AMG ارائه می‌کنند و خوشبختانه این خودروها لیاقت یدک کشیدن این نام‌های پرافتخار را دارند. هر سه خودروی حاضر در این رقابت به لاستیک‌های تابستانی چسبنده، سیستم تعلیق توانمند و پیشرانه‌های قدرتمند مجهز هستند. آن‌ها سدان‌های اسپرت واقعی هستند که طعم و مزهٔ مدل‌های عملکردی تمام‌عیار را با قیمت‌های بسیار کمتری ارائه می‌کنند.

ب‌ام‌و M235i با قیمت ۵۰,۷۹۵ دلار و مرسدس A35 با قیمت ۵۲,۷۰۵ دلار، قوای محرکهٔ بسیاری مشابهی دارند زیرا هردو از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی عرضی و سامانهٔ چهارچرخ محرک استفاده می‌کنند. هرچند پیشرانهٔ ۳۰۲ اسب بخاری مرسدس با تنها یک اسب کوچک، موتور ۳۰۱ اسبی ب‌ام‌و را مغلوب می‌کند اما از سوی دیگر، گیربکس اتوماتیک ب‌ام‌و از گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ مرسدس یک دنده بیشتر دارد. کادیلاک CT4-V اما با پیروی از روش سنتی، کاملاً با دو رقیب آلمانی متفاوت است. برای این سدان اسپرت آمریکایی سامانهٔ چهارچرخ محرک با پرداخت ۱۱۰۰ دلار قابل سفارش است اما در CT4-V حاضر در این رقابت با قیمت ۵۲,۱۶۵ دلار، نیرو صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربوی این ماشین که با شورلت سیلورادو مشترک است، ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است.

مقام سوم: ب‌ام‌و M235i گرن کوپه

با تریم بیرونی برنزی، کالیپرهای ترمز آبی‌رنگ، صندلی‌های قرمزرنگ و فرمان سنگین، واضح است که M235i به‌سختی تلاش می‌کند تا اثبات کند لیاقت نشان M را دارد. اعداد عملکرد خودرو نیز تا حد زیادی از عضویت آن در باشگاه M حمایت می‌کنند زیرا ب‌ام‌و با ۴.۲ ثانیه، سریع‌ترین خودروی این جمع در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت است، مسافت ۴۰۰ متر را مثل مرسدس ظرف ۱۲.۹ ثانیه طی می‌کند و در آزمایش شتاب جانبی عدد قابل‌احترام ۰.۹۱ جی را ثبت می‌کند. M235i در ترمز گیری هم بین کادیلاک و مرسدس قرار می‌گیرد و از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۴۷.۵ متر متوقف می‌شود.

اما هنگامی‌که با ب‌ام‌و روی مسیرهای ناهموار رانندگی کنید همهٔ این اعداد فراموش می‌شوند زیرا سیستم تعلیق سفت آن در هر دست‌اندازی راننده را تنبیه می‌کند. فرمان سنگین M235i دقت بالایی دارد اما چرخ‌های جلو خیلی زودتر از چرخ‌های عقب چسبندگی خود را از دست می‌دهند. در این ماشین همچنین کم‌فرمانی هم به‌وضوح احساس می‌شود و دائماً یادآوری می‌کند که پیشرانه به‌صورت عرضی نصب شده است. اما قلهٔ گشتاور پایین و قلهٔ قدرت نسبتاً بالای این موتور یکی از ویژگی‌های مثبت M235i است زیرا بدون توجه به اینکه عقربهٔ دور موتور کجا باشد، همواره به نرمی دور می‌گیرد و کشش خوبی دارد.

اما شاسی خودرو نرمی پیشرانه را جبران می‌کند زیرا در هر جاده‌ای که رانندگی کردیم خیلی سفت بود و گویی ب‌ام‌و فراموش کرده است که این خودروی چهاردر برای رانندگی‌های روزانه هم مورداستفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، گرن کوپه فاقد فضای سر کافی در عقب است. البته صندلی‌های جلو راحت‌تر هستند و استفاده از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive آسان است. هرچند خط سقف پایین خودرو در دید به بیرون مشکل ایجاد می‌کند اما بااین‌حال نگاه از داخل M235i به بیرون بسیار بهتر از نگاه از بیرون به آن با طراحی ناخوشایند دماغه و ارتفاع بلند صندوق است. به‌طورکلی، ب‌ام‌و M235i پرفورمنسی دارد که شایستهٔ نشان M است اما وقتی نوبت به لذت بردن از نشستن پشت فرمان می‌رسد، A35 و CT4-V خیلی جلوتر هستند تا جایی که عملاً دیده نمی‌شوند.

مقام دوم: مرسدس A35 AMG سدان

مرسدس A35 یک خودروی کامپکت اسپرت است که لباس خودروهای لوکس را بر تن کرده است. این ماشین بیشتر از آنکه یک C کلاس کوچک باشد، یک میتسوبیشی لنسر اوو است. A35 با استفاده از لانچ کنترل ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید که تنها یک‌دهم ثانیه از ب‌ام‌و کُندتر است و با اگزوز پُرسروصدای ۸۵ دسی‌بلی خود، بهترین صدا را در بین خودروهای این رقابت دارد تا جایی که می‌تواند با یک موستانگ هشت سیلندر مسابقهٔ صدا بدهد. این مرسدس کوچک همچنین از پایداری خوبی برای یک خودروی چهارچرخ محرک پیشرانه عرضی برخوردار است و به لطف چسبندگی حیرت‌انگیز چرخ‌های جلو، چابک‌تر از M235i احساس می‌شود.

لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S نیز به A35 که سبک‌ترین خودروی رقابت است کمک می‌کند در آزمایش شتاب جانبی بهترین عملکرد را داشته و عدد ۰.۹۹ جی را ثبت کند. اما با همهٔ این‌ها، اینکه خودرویی ۵۲ هزار دلاری مشابه یک لنسر اوو باشد چیز خوبی نیست. در سرعت‌های بزرگراهی سروصدای جاده بیش‌ازحد به داخل A35 راه پیدا می‌کند، گیربکس دوکلاچهٔ آن در زمان معکوس دادن در هنگام شتاب گیری گاهی دچار تردید می‌شود و درحالی‌که کمک‌فنرهای تطبیقی ۸۵۰ دلاری AMG کمک می‌کنند تا دست‌اندازها با لطافت بیشتری نسبت به سیستم تعلیق ب‌ام‌و جذب شوند اما هنگام عبور از مسیرهای خشن، لرزش‌هایی در ساختار خودرو ایجاد می‌شود که برای یک مرسدس بنز احساس خوبی نیست. از سوی دیگر، کابین مرسدس با سبک و سیاق لوکس و پیشرفته، ب‌ام‌و و کادیلاک را شرمنده می‌کند.

درمجموع، مرسدس A35 نشان می‌دهد که معماری پیشرانه عرضی برای شرکت‌های متخصص در ساخت خودروهای پیشرانه طولی چگونه چالش‌های جدیدی را به وجود می‌آورد. نسل اول CLA در داخل آشکارا احساس ارزان بودن داشت و با سواری خشک خود سرنشینان را آزار می‌داد. حال این خودرو نقایص قبل را برطرف کرده ولی به نظر می‌رسد اکنون ب‌ام‌و با همان مشکلات مواجه شده است. مرسدس A35 یک سدان اسپرت عالی است اما فقط از پالایش و نرمی شاسی که از یک خودروی لوکس ۵۰ هزار دلاری انتظار داریم بی‌بهره است.

مقام اول: کادیلاک CT4-V

کادیلاک را باید به خاطر پایبندی به سنت‌ها تحسین کرد. در دنیایی که کراس‌اوورها و سیستم‌های چهارچرخ محرک حکمرانی می‌کنند، کادیلاک سرسختانه به سدان‌های محرک عقب متعهد مانده است. همچنین درحالی‌که طبق مُد این روزها، یک خودروی ۵۲ هزار دلاری باید روی رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی قرار گیرد، CT4-V به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۸ اینچی عرضه می‌شود. فرمان CT4-V دقیق و مناسب است و هم در بزرگراه‌ها و هم در جاده‌های شهری خودروی چابکی احساس می‌شود. همچنین فاق بلندتر لاستیک‌ها، فاصلهٔ محوری کشیده‌تر و کمک‌فنرهای مغناطیسی استاندارد کادیلاک نیز موجب شده‌اند سواری آن به میزان قابل‌توجهی بهتر از مرسدس و ب‌ام‌و باشد. CT4-V روی جاده‌های مواج، بدنهٔ خود را آرام‌تر و صاف‌تر نگه می‌دارد و رانندگی آن‌هم به لطف رفتار آرام و توزیع وزن متعادل‌تر، مثل خودروهای بسیار گران‌تر مرسدس و ب‌ام‌و احساس می‌شود.

اما متأسفانه در مورد کابین نمی‌توانیم همین حرف را بزنیم زیرا هرچند از لحاظ متریال هم‌سطح ب‌ام‌و است اما استفاده از رنگ‌های تیره و تاریک در کل کابین، فضایی دلگیر و غم‌انگیز را ایجاد کرده است. طراحی داخلی CT4 نیز بیشتر شبیه به محصولی از جنرال موتورز احساس می‌شود تا کادیلاک. اما حداقل خوشبختانه سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE به رابط کاربری قابل‌قبولی تبدیل شده است. پیشرانهٔ این سدان اسپرت هم قطعاً یکی از تولیدات جنرال موتورز بزرگ است. محصولات کادیلاک مدت‌ها است که به خاطر استفاده از پیشرانه‌های تولید انبوه مشترک با شورلت فلج شده‌اند و CT4-V هم از این قاعده مستثنی نیست. هرچند این موتور ۲.۷ لیتری در آزمایش‌ها زمان خوبی را ثبت می‌کند اما از قلهٔ قدرت پایین ۵۵۰۰ rpm و صدای اگزوز نه‌چندان جالب رنج می‌برد. این چهار سیلندر بزرگ که از هردو موتور ۲ لیتری رقبا پرمصرف‌تر است، صدایی نه لوکس و نه اسپرت دارد.

اگر تعویض دنده‌های هوشمندانهٔ گیربکس کادیلاک نبود، احتمالاً ترتیب جایگاه خودروها تغییر می‌کرد. این گیربکس ۱۰ سرعته با تعویض دنده‌های سریع، همیشه آماده است تا موتور را در بهترین نقطهٔ منحنی گشتاور خود حفظ کند. این کار به تطبیق پیشرانهٔ دور پایین با یکی از ۱۰ دنده نیاز دارد که گیربکس آن‌را به بهترین شکل انجام می‌دهد. در پایان باید گفت هرچند CT4-V در همان تله‌هایی گرفتار است که سال‌ها است کادیلاک را آزار می‌دهند اما اصرار این شرکت برای انجام کارها به روش قدیمی همان چیزی است که این V را به خودروی بسیار خوبی تبدیل می‌کند. کادیلاک CT4-V که توسط تیم تنظیم شاسی جنرال موتورز روی معماری درستی ساخته شده، بهترین سدان حال حاضر بازار در این کلاس است.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M235i

کادیلاک CT4-V

مرسدس A35 AMG

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۷ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۰۱ اسب بخار ۳۲۵ اسب بخار ۳۰۲ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۵۱۵ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۲ ثانیه ۴.۴ ثانیه ۴.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۹ ثانیه ۱۳.۰ ثانیه ۱۲.۹ ثانیه
توقف از ۱۱۰ کیلومتر ۴۷.۵ متر ۴۶.۳ متر ۴۹.۰ متر
حداکثر سرعت ۲۰۷ کیلومتر/ساعت ۲۶۴ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
شتاب جانبی ۰.۹۱ جی ۰.۹۳ جی ۰.۹۹ جی
وزن خالص ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۶۴۵ کیلوگرم ۱۵۹۳ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۹-۴۱ جلو/عقب ۵۲-۴۸ جلو/عقب ۶۰-۴۰ جلو/عقب
فاصلهٔ محوری ۲,۶۶۹ میلی‌متر ۲,۷۷۶ میلی‌متر ۲,۷۲۸ میلی‌متر
طول ۴,۵۳۱ میلی‌متر ۴,۷۵۵ میلی‌متر ۴,۵۵۶ میلی‌متر
عرض ۱,۸۰۱ میلی‌متر ۱,۸۱۶ میلی‌متر ۱,۷۹۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۲۰ میلی‌متر ۱,۴۲۲ میلی‌متر ۱,۴۴۵ میلی‌متر
مصرف سوخت ۹.۰ لیتر ترکیبی ۱۰.۲ لیتر ترکیبی ۸.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۶۵ لیتر ۵۱ لیتر
حجم صندوق بار ۳۴۰ لیتر ۳۱۰ لیتر ۲۵۵ لیتر
قیمت پایه ۴۶,۴۹۵ دلار ۴۵,۴۹۰ دلار ۴۵,۴۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۰,۷۹۵ دلار ۵۲,۱۶۵ دلار ۵۲,۷۰۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. ali (chevy nova)

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    عینه روز معلوم بود کادیلاک میبره

    موافقم 78
    مخالفم 76
    1. ali (chevy nova)

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      کادیلاک ده سال قبل مسیر درست خودش رو دوباره پیدا کرد و تونست به دوران موفقیتش نزدیک بشه هرچند که هنوزم کار داره تا اونی که باید بشه

      موافقم 67
      مخالفم 28
  2. Ho3in

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    وجدانن کادیلاک برنده شد?
    مرگ بر آمریکا

    موافقم 77
    مخالفم 23
    1. ali (chevy nova)

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      با اقتدار هم برنده شد کادیلاک و اول شدنش هم طبیعی بود

      موافقم 62
      مخالفم 52
      1. Hadi

        ۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        با نهایت احترام به سلاطین (مرسدس و بیمر)
        انتخابم کادیلاکه…

        موافقم 69
        مخالفم 23
        1. میثم

          ۳ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (3524 ديدگاه)

          منم همینطور

          موافقم 8
          مخالفم 1
      2. Mسابق

        ۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (5 ديدگاه)

        امان از تعصب! اصن کور می‌کنه ادمو !
        با اقتدار و اختلاف کجا بود ! من خودم قبول دارم این رتبه بندی ولی کادیلاک با اختلاف خیلی کم نه زیاد
        تومتنشم گفته اگه گیربکسش انقد خوب نبود اول نمیشد ! ینی در این حد اختلاف کم بوده

        موافقم 34
        مخالفم 22
      3. Sina

        ۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        حالا نه با اقتدار خیلی زیاد ولی لایق پیروزی بود.
        به نظرم جای اینا یه سری سه یا سی کلاس و مدل های بزرگ تر از سری ۲ و بنز خیلی بیشتر میارزن
        M340i از اینا ارزون تره یا آئودی S4
        البته من قیمت CT5-V رو نمیدونم ولی مدل های پایین ترش هم از اینا بیشتر میارزه
        اینا بیشتر هاچبک هایی هستن که بهشون صندوق اضافه شده . مثل ۲۰۶ SD 😂
        حالا نه در حد اون ولی اینا زیادی کوچیک هستن با این قیمتا
        مدل های بزرگ تر بهتر هستن

        موافقم 21
        مخالفم 1
  3. Malt hill

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    بنز هم خوبه
    بی ام و یکم زشته جلوش

    موافقم 48
    مخالفم 9
    1. no4

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (56 ديدگاه)

      یکم ؟؟
      به خدا میدادن من طراحیش میکردم بهتر بود !!!
      این چیه اخه ؟!!

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. امیررضا

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    به عنوان یه عشق بی‌ام‌وی میگم که برند شماره یک منه: از طراحی جدید سری ۲ متنفرم، از همه ماشین های دیفرانسیل جلوشون هم متنفرم. چرا بی‌ام‌وی چرا؟ آخه چرا واقعا؟

    موافقم 47
    مخالفم 7
    1. محمدهادی

      ۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      آورین امیررضا
      باهات شدیدا موافقم
      سری یک و دو رو زدن ترکوندن با این طراحی تازه ی محور جلوش

      موافقم 4
      مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4450 ديدگاه)

    دوتا بهترین کامپکت های دنیا از لحاظ کیفیت خوبو قیمت مناسب مزدا۳ و هوندا سیویک هستن

    موافقم 33
    مخالفم 11
  6. amg 63

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    به علی ، که ۳ تاشون عشقند . ????????????

    موافقم 19
    مخالفم 2
  7. ارش

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    برای بی ام و متاسفم مدلهای جدید دیگه نه هندلینگ خوبی دارن و نه زیبایی دو موردی که سالها بی ام و حرف اول رو میزد .

    موافقم 30
    مخالفم 11
  8. مهدی

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من خودم خیلی طرفدار کادیلاک نیستم البته یه کادیلاکایی رو دوس دارم ولی اینجا دیگه برد با اون امریکایی بودنش

    موافقم 22
    مخالفم 4
  9. Kf

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (505 ديدگاه)

    پنجاه هزار دلار برای اینا من اگه پولو داشتم هیچ کدومو نمیخریدم شاید از کلاس دیگه ای انتخاب بهتری باشه

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. Amin-mc20

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      اره واقعا میشه با قیمت کمتر چیز های بهتری خرید

      موافقم 18
      مخالفم 3
  10. ♤Angus_812♤

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    واقعا کادیلاک سرتر بود
    با این اون دو تا جزو بهترینا هستن
    ولی برای اولین بار انتخابم کادیلاکه

    موافقم 20
    مخالفم 7
  11. Amin-mc20

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    من بودم با این پول یه لکسوس is با یه بی ام و s1000rr میگرفتم البته نمیگم اینا ماشین های بدی ان فقط لکسوس رو بیشتر ترجیح میدم با یه موتور

    موافقم 10
    مخالفم 22
  12. MaF

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    ولی چه منظره هاشم قشنگه

    موافقم 9
    مخالفم 0
  13. محمد ب

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (210 ديدگاه)

    یه سوال مگه این مدل کادیلاک رقیب سری 3 و سی کلاس نیست چرا با این مدلها مقایسه شده ؟
    یا من دارم اشتباه میکنم

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. مانی

      ۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      از طولش که ۲۰ سانت بیشتره معلومه
      اما چون اونجا همیشه یه بازنده تمام عیاره با یه کلاس پایینتر مقایسه کردن

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. MASIHA

        ۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (946 ديدگاه)

        ????
        شکمم درد گرفت بخدا?

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. U.N.C.L.E

        ۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (58 ديدگاه)

        حالا شما جوش نزن …
        Ct5 رقیب سری3 و سی کلاسه

        موافقم 5
        مخالفم 2
  14. حسین دهمرد

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    عرض با آیینه ها حساب شده یا بدون آیینه ها؟

    موافقم 6
    مخالفم 2
  15. JDM

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    جنرال موتورز داره میترکونه
    اول کوروت C8 داد بیرون بعدش کادیلاک لیریک بعدش هم غولی به نام هامر EV
    هنوز محصولات دیگه نظیر کادیلاک CT5 V و کوروت Z06 دارن تست میشن و بزودی میان بیرون.و محصولات دیگه ای هم در راهن

    اما درمورد این مقایسه
    بنظرم واقعا حق کادیلاک بود
    با اینکه وزنش بیشتر بود و محور عقب بود بازم تو بخش پرفورمنسش پا به پای بقیه بود
    تعلیق مگنتیک راید جی ام هم بخاطر سواریش شناخه شده اس و حتی خودرو هایی نظیر لافراری و اونتادور ازش استفاده میکنن نسل چهارمش هم تازه رونمایی شده و سریعتر از نسل قبل نسبت به دست انداز ها واکنش نشون میده و رو همین ماشین هست و قراره رو پرچمدار جدید کادیلاک CT5 V بلک وینگ قرار بگیره
    گیربکس 10 دنده هم نیازی به تعریف نداره رو زد ال وان و اس اس و …. رو CT5 بلک وینگ هم نصب خواهد شد
    ازون طرف مرسدس هم اینتریور فوق العاده ای داره صداش هم بین المانیا از همه ناز تره
    بی ام و نمیدونم چرا انقد ضعیف بود چیزای زیادی فدای پرفومنس کرده??

    موافقم 15
    مخالفم 5
  16. AMG_73///

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    به عنوان طرفدار بنز میگم
    بی ام و نمیرزه
    بنز خوبه ولی کلاس A با این قیمت نمیرزه
    اما ct4 v واقعا عالیه ….. من نسلای قبلشو تو کانادا سوار شدم ……. واقعا فرمان پذیری هندلینگ چابکی عالی بود

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. Sina

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      واقعا با این حرفت که ب‌ام‌و نمیارزه موافقم
      رفته سری یکو اورده بهش یه صندوق اضافه کرده که هیچ ارتباطی با شکل ماشین نداره
      واقعا ب‌ام‌و تو چند وقت اخیر در طراحی نمای جلو سر در گم شده
      شاید بعد از سری ۳ نسل جدید و سری ۸ دیگه نتونست یه طرح خیلی خوب بده.
      A35 هم خوبه ولی باز هم A کلاسه و من CLA رو بیشتر ترجیح میدم
      کادیلاک هم که بسیار عالیه و قیافه ی خشن و جذابی داره و عالیه و قدرت و گشتاور بهتری داره و با اینکه دیفرانسیل عقبه فاصله چندانی تو شتاب با بقیه نداره که خیلی خوبه
      کادیلاک لایق این پیروزی بود
      البته من با این قیمتا همون سری ۳ یا سدان های بزرگتر دیگه مثل سی کلاس و یا بقیه رو ترجیح میدم
      ب‌ام‌و M340i با اون همه خوب بودنش زیر ۵۰ هزار دلاره و به نظرم ارزش بیشتری داره و یا کلی ماشین عالی دیگه که ارزون ترن

      موافقم 11
      مخالفم 1
  17. JDM

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    اقا من دارم دیوونه میشم هر کامنتی میذارم نوشته باید صبر کنید تا مدیریت تایید کنه??
    از سایت پدال و اقای احمد زاده و اقای دهقان و بقیه دست اندکاران سایت تشکر میکنم این اواخر با مطالبتون ترکوندین.دمتون گرمه

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. Amin-mc20

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      واقعا این چند روزه کیف کردم با مطالب یعنی رو ابر ها بودم

      موافقم 8
      مخالفم 0
    2. Enzo

      ۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (319 ديدگاه)

      داداش اگه در مورد سیستم 3.5.2 .و7.9.6 والبته بازیکنان کادر فنی ومخصوصا مربی این تیم نظر کارشناسی زیاد داده باشی .متوجه میشی چی میگم که کامنتات اول رسد میشه بعد ثبت میشه .واسه منم یه مدت همینجوری بود

      موافقم 2
      مخالفم 0
  18. Elmiraj

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    کادیلاک اگر لازم ببینه اینطور اراده می‌کنه….
    بی چون چرا باید برنده می‌شد .

    من خودم هم از دخالت GM ( بارز ترینش استفاده از پیشرانه تراک ها در همین سدان کامپکت و عدم استفاده از پیشرانه blackwing در دیگر محصولات برند!! ) در کادیلاک بدم میاد ولی اینجا سود بیشتره که این لطمه را به کادیلاک وارد کرده و امید وارم هر چه زود تر این نقص برطرف بشه .
    .
    ولی در آخر نفهمیدم این چه انتقادی بود که به رنگ تریم داخلی داشتن در حالی که با چند صد دلار اضافه می‌توان کل فظای داخل را به رنگ روشن تغییر داد…!!!!!

    موافقم 8
    مخالفم 12
  19. MASIHA

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    بی ام ووووووووووووو
    یکم جذاب طراحی کن
    سری یک و دو تواتایی رقابت ندارننننن
    کادیلاک باید اول میشد.
    بی ام و و مرسدس از سری ۳ و کلاس سی به بالا گرد و خاک به پا میکنن.
    به کادیلاک هم باید آفرین گفت.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  20. Ramin

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    کادیلاک از 50سال پیش وقتی میومد بیرون همه چشما میرفت سمتش
    الانم اینجوریه کلا کادیلاک ماشین لوکس آمریکایی بود

    از نظر من کادیلاک بهتر از بنز وبی ام دبیلو هست من کادیلاکو میپسندم
    حالا شاید اول شد ولی اگه نمیشد من بازم کادیلاکو انتخاب میکردم.

    کلا اگه ماشین های آمریکایی نبود صنعت خودرو بی معنی میشد
    از تسلا وکادیلاک گرفته تا دوج وشورلت

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. Amin-mc20

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      منم خیلی از کادیلاک خوشم اومد واقعا عالیه ولی با جمله آخرت خیلی موافق نیستم نه که اشتباه باشه ولی به نظرم آلمان و ایتالیا واقعا صنعت خودرو رو جلو بردن اصلا از اولش چ صنعت خودرو سازی از آلمان شروع شد

      موافقم 4
      مخالفم 7
    2. Sina

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      تسلا کلا ده سال نیست معروف شده و اولین محصولش سال ۲۰۰۸ بود بعدش اگه نبود صنعت خودرو بی معنی میشد؟
      تازه برعکس از زمانی که اومده صنعت خودرو خوب بودن سابق رو نداره

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. Amin-mc20

        ۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        دقیقا

        موافقم 2
        مخالفم 1
  21. Sina

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    واقعا پدال چند روز اخیر خیلی خوب شده و مطالب بی نظیری گذاشته ، اگه چند بررسی بیشتر و تاریخچه بذاره عالی تر هم میشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  22. میلاد

    ۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (22 ديدگاه)

    بی ام و رسما گند زده با این طراحیا اخه این چه طرحیه دادی واقعا با اینکه فن بیمرم حالم از این یکی مخصوصا بهم میخوره اگه طراحی داخلی این بنز و بزاری روی طراحی بیرونی این بی ام و رسما زشت ترین ماشین 10 سال اخیر جهان رو از درون و برون میتونی ببینی

    موافقم 3
    مخالفم 2
  23. فرشاد

    ۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    بی ام و انگار وارد فصل خزانش شده
    این منطقی نیست همچیو فدای پرفورمنس کنی
    بنظر من هیچکدومشون 50 هزارتا نمیارزن
    اگه کسی دنبال 4 سیلندر پرفورمنسه مزدا 3 گزینه بهتریه + تیون اضافه

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا