کادیلاک

کادیلاک CT6 V-Sport، پرچم‌داری که منتظرش بودیم!

کادیلاک با دست پر به میدان نیویورک آمده و برای اولین بار از مدل جدید CT6 V-Sport در این رویداد مهم دنیای خودرو پرده‌برداری کرده است.


کادیلاک CT6 V-Sport 2019 جدید نه تنها یک پرچم‌دار برای خانواده خود بوده بلکه اولین خودرویی است که از پیشرانه نوین ۸ سیلندر توئین توربو سود می‌برد.


کادیلاک می‌گوید این قوای محرکه طراحی کاملاً جدیدی داشته و توربوشارژرهای توئین اسکرول آن داخل محفظه پیشرانه قرار گرفته‌اند تا تأخیر کمتری در توربوها وجود داشته باشد و همچنین ابعاد پیشرانه نیز جمع و جورتر گردد. این قلب آهنین ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری جدید قدرت تخمینی ۵۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری دارد.


این خودروساز آمریکایی همچنین می‌گوید نسخه‌ای ۵۰۰ اسب بخاری از همین پیشرانه نیز در مدل‌های غیر V-Sport از CT6 عرضه خواهد شد. این پیشرانه فعلاً تنها مختص کادیلاک بوده اما احتمال دارد در دیگر محصولات جنرال موتورز نیز بکار گرفته شود. ابعاد جمع‌وجور این پیشرانه باعث می‌شود شانس بالایی برای قرار گرفتن آن در نسل جدید کوروت c8 پیشرانه وسط قائل شویم.

پیشرانه مورد بحث به یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک متصل شده و نیرو را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند. شاسی این خودرو نیز دارای دیفرانسیل عقب لغزش محدود مکانیکی و سیستم تعلیق با کنترل سواری مگنتیک خاص CT6 V-Sport می‌باشد.

مهندس ارشد این خودرو می‌گوید:

با وجود معماری سبک‌وزن، پیشرانه کاملاً جدید ۸ سیلندر توئین توربو هماهنگی فوق‌العاده‌ای با سیستم تعلیق خاص و سیستم چهار چرخ محرک داشته و بدین ترتیب CT6 خودرویی کاملاً بالانس شده و توانا در تمامی شرایط است.

از دیگر شاخصه‌های مهم این خودرو می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی جدیدی اشاره کرد که بنا به گفته کادیلاک پیشرفته‌ترین اینترفیس تاریخ این برند را دارد. سیستم مورد بحث از صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی استفاده کرده و بنا به گفته خودروساز کاربری آسان، تشخیص صوتی بهتر و پاسخ‌های سریعی دارد.

کادیلاک هنوز مشخصات فنی محصول جدید خود را منتشر نکرده است بنابراین منتظر اخبار بیشتر از CT6 V-Sport در آینده نزدیک باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    سلطان وارد مىشود
    ماشالاه با اصالت
    ((وقتى پشت فرمون Cadillac eldorado 1976 هستى زندگى فقط ىه شوخى بچه گانست))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (Ali (Chevy nova

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    خوب امروز بهترىن موقع هست براى جواب دادن به سوال دوست خوبم ارش امرىکاى که پرسىد ازم چرا خودروسازان امرىکا با وجود سىستمهاى نوىن مثل از کار انداختن نىمى از سىلندرها چرا از موتورهاى بىگ بلاک استفاده نمىکنن
    جواب اىن سوال چند علت داره
    اول اونکه موتورهاى بىگ بلاک از لحاظ حجم و جسه خىلى بزرگ تر از موتورهاى اسمال بلاک هستن و جا دادان اونها تو محفظه موتور سخته
    به عنوان مثال سال 1969 فورد موتور 429 رو به شرکتى دىگه مىداد که روى موستانگ نصب کنن و اونها مجبور بودن بخاطر جسه بزرگ موتور 429 حتى سىستم تعلىق رو هم تغىىر بدن
    علت بعدى اونه که امروز با پىشرفت تکنولوژى موتورهاى اسمال بلاک دست کمى از موتورهاى بىگ بلاگ ندارن
    مثلا سال 1970 موتور بىگ بلاگ 454 شوى قدرتى برابر با 550 اسب داشت در صورتى که قوى ترىن موتور اسمال بلاک شوى که 350 بود 370 اسب داشت
    علت بعدى اونکه روندن ماشىنى که موتور بىگ بلاگ داره کار بسىار سخت و حرفه اى هست
    اما براى کسانى که عاشق حجم موتور بالا و گشتاور هىولا هستن شرکتهاى جى ام و فورد و کراىسلر بصورت سفارشى موتور بىگ بلاگ تولى مىکنه مثل 572 و 502 و همىنطور 632 که حجم موتور 632 شوى 11000 سى سى هست و گشتاورش بالاى 1500 نىوتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش آمریکایی

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (612 ديدگاه)

      ممنون علی جون از توضیحاتت

      کادیلاک یعنی عشق کادیلاک یعنی زندگی
      کادیلاک یعنی حضرت طراحی
      این کادیلاک از اون ماشینهایی هست که تو هر کشوری ببیننش برمیگردن و دوباره نگاش می‌کنن
      تازه حالا بذار مدل V بیاد

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. (Ali (chevy nova

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        فداى تو داداش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    ماشین تویی.
    بقیه اداتم نمیتونن در بیارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    واقعا زیبا وجذاب ودلرباس عالیه بهترین طراحی یه ماشین آمریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Nima

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    توجه کنید این تازه V-sport هست و مدل V حتما از این قویتر خواهد بود اگر معرفى بشه ، احتمالا 650 اسب بخار?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      داش نىما علاوه بر قدرت بالاش اون گشتاور لعنتىش خىلى خوبه
      850!!!!!!! نىوتن معرکست
      دوستانى که ماشىن امرىکاى روندن بخصوص نمونه دنده دستى منظور من رو خوب متوجه مىشن
      موتورى که گشتاورش بالا باشه از لحظه اول قدرتمند از جا کنده مىشه و سرنشىن رو به عقب پرت مىکنه
      موتورهاى امرىکاى بخاطر گشتاور بالاشون اىن قابلىت رو داره که از حالت اىستاده با دنده 2 هم با قدرت حرکت کنه
      ىه مکانىک بود تعرىف مىکرد ىه شوى نوا دستش بود دنده 1 جا نمىرفت و از دنده 2 براى حرکت استفاده مىکرد ولى راحت ماشىن حرکت مىکرد
      گشتاور بالا شتاب بالا رو هم به وجود مىاره بخصوص اگه ماشىن دنده دستى باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Sajjad

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    برگام ریخت…
    طراحیش عالیه
    موتورش که بماند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. آرش آمریکایی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    شدیدا منتظر ساخته شدن کانسپت المیراژ کادیلاک به صورت انبوه هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. PaRHaM

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (741 ديدگاه)

    واقعا فوق العاده اس
    ی چیز جالبی ک خودم تازه فهمیدم
    و خیلی جاهای زیادی ندیدم ک ازش حرف بزنن
    اینه ک CT6 فرمان پذیری چرخ عقب داره!
    خیلی کم دیدم از این قضیه حرف بزنن
    اگه تو گوگل سرچ کنید
    Cadillac CT6 rear wheel steering
    ازش تو یوتیوب ویدیو هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (chevy nova

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      پرهام جان
      البته موضوع تازه اى نىستش
      جنرال موتورز قبلا هم اىن اپشن رو در محصولاتش داشته بخصوص محصولاتى که طول زىاد دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. PaRHaM

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (741 ديدگاه)

        واقعا اطلاع نداشتم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. T.H.M

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    به به. کادیلاک چه کرده. اون از XT4 اینم از این. واقعا زیبا و شیک هستن محصولات کادیلاک. البته همیشه همینطور بودن. الان بهتر هم شدن. تازه اینا عکساش هستن. از تو عکس نیمشه به زیبایی و ابهت واقعی یه ماشین پی برد. سال پیش که کیش بودم چند بار کادیلاک دیدم از مدلای نسبتا جدیدش. واقعا شیک و با ابهت بودن. کلا ماشینای آمریکایی رو تا از نزدیک نبینه آدم به ابهتشون پی نمیبره. مثلا موستانگ رو فکر نمیکردم اینقدر زیبا و با ابهت باشه تا اینکه پارسال بارها تو کیش دیدم. حرف نداشت. ولی کلا با طراحی های کادیلاک خیلی حال میکنم. طراحی های جدید لینکلن تو شاسی بلندهاشم خیلی معرکست. مثل نویگیتور. مخصوصا طراحی داخلش که هرچی از زیباییش بگیم کم گفتیم. یکی از زیباترین طراحی های داخلی رو داره نویگیتور. البته که طراحی های داخلی کادیلاک هم خیلی قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (chevy nova

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      براى همىنه که من مىگم تا از نزدىک لمس نکردن دوستان ماشىن رو در موردش از روى شنىدها صحبت نکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. MoNsTeR

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    وقار❤️❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (295 ديدگاه)

    انصافا داره تبدیل میشه به یه رقیب قدر واسه سه گانه های آلمانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Fk

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    جدا که کادیلاک سلطانه
    از قدیم تا الان کادیلاک پرستیژس کلا با ماشینای دیگه متفاوته
    امکان نداره از ماشین بازای ماشین باز !!!!بپرسی سه تا اسم ماشین راحت تو سواری رو نام ببر ،اسم کادیلاک توش نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. 泉 さん

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (715 ديدگاه)

    850 نیوتون متر …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا