کادیلاک

معرفی کادیلاک CT4 با دو پیشرانهٔ مختلف و سیستم سوپر کروز

کادیلاک چند ماه پیش نسخهٔ اسپرت سدان جدید CT4-V را رونمایی کرد اما حالا سرانجام نسخهٔ استاندارد این سدان کامپکت را هم معرفی کرده است. این خودرو که جانشین مدل ATS محسوب می‌شود، از طراحی جسورانه‌ای سود می‌برد که دنباله‌روی سدان‌های بزرگ‌تر CT5 و CT6 است. CT4 در سه تیپ لاکچری، پریمیوم لاکچری و اسپرت به بازار عرضه می‌شود که این تیپ‌ها در ظاهر تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند.

دو تیپ لاکچری و پریمیوم لاکچری در ظاهر از تزئینات کرومی، سپر جلوی نسبتاً ساده و جلوپنجرهٔ کرومی برخوردار هستند درحالی‌که تیپ اسپرت با جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگی، تریم تاریک و رینگ‌های ۱۸ اینچی ویژه، نمای تهاجمی‌تری دارد. CT4 اسپرت همچنین از چراغ‌های عقب نیمه شفاف و کیت بدنه با سپر جلوی منحصربه‌فرد، رکاب‌های برجسته و اسپویلر عقب هم برخوردار است.

هرچند تیپ لاکچری تیپ پایهٔ CT4 محسوب می‌شود اما از تجهیزات قابل‌توجهی مثل غربیلک فرمان چرمی، صندلی‌های چرم مصنوعی، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و کارپلی، سیستم ورود بدون کلید با استارت دکمه‌ای، کنترل تهویه مطبوع دو منطقه‌ای و تکنولوژی مقابله با سروصدا برخوردار است. در تیپ پریمیوم لاکچری تجهیزات بیشتری همچون صندلی‌های چرمی با تنظیمات بیشتر و حافظه، نورپردازی داخلی LED، تریم آلومینیومی در کنسول مرکزی، سنسور باران و آینه‌های تیره شوندهٔ خودکار ارائه می‌شود.

این تیپ همچنین به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل هشدار برخورد جلو، ترمز عابر پیادهٔ جلو، ترمز اضطراری خودکار و دستیار پارک عقب هم مجهز شده است. علاوه بر این، کادیلاک تأیید کرده است که سیستم رانندگی خودران سوپر کروز هم به‌عنوان یک آپشن برای CT4 ارائه می‌شود. در تیپ اسپرت این خودرو نیز با صندلی‌های اسپرت، غربیلک فرمان اسپرت با پدال‌های تعویض دندهٔ منیزیومی، تریم منحصربه‌فرد و پدال‌های آلیاژی، فضای اسپرتی ایجاد شده است.

کادیلاک برای CT4 دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است. موتور پایه یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است. برای انتقال نیروی این موتور صرفاً یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده که در حالت استاندارد قدرت را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. تیپ‌های لاکچری و اسپرت صرفاً با این موتور ۲ لیتری ارائه می‌شوند.

اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو را برای تیپ پریمیوم لاکچری سفارش دهند. این موتور ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۲ نیوتن متر گشتاور دارد و عجیب است که در تیپ اسپرت ارائه نمی‌شود. همین موتور زیر کاپوت نسخهٔ اسپرت CT4-V هم قرار گرفته است اما در آنجا ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند و در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب است.

کادیلاک از اواخر امسال پذیرش سفارشات خرید CT4 را آغاز می‌کند و اطلاعات مربوط به قیمت تیپ‌ها و آپشن‌های مختلف آن‌را هم در همان زمان اعلام خواهد کرد. بااین‌حال انتظار می‌رود قیمت پایهٔ این سدان کامپکت آمریکایی از کمتر از ۳۰ هزار دلار آغاز شود.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    طراحی استادانه و در عین حال اصیل یعنی این….
    .
    هماهنگی فوق‌العاده ای بین اجزای جلو و عقب ماشین صورت گرفته و چراغها ، جلوپنجره ، سپرها ، اسپویلر و اگزوز ها به بهترین نحو کنار هم قرار گرفتن…
    .
    .
    منتظر CT4-V Performance با بیش از ۴۵۰ اسب بخار هم خوایم بود تا کل رقبای کلاسو به چالش بکشه……

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. MehdiTurbo

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    طراحی داخلشو خیلی دوست داشتم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    ماشین بسیار زیبا وشکیلی هست
    مشخصات فنی در مدل پایه خیلی راضی کننده س،
    بی صبرانه منتظر نسخه کوپه هستم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Me

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    من عاشق این موتور جدیده م .رو سیلورادو هم ارائه شد ولی فک نمیکردم انقدر خوب باشه که کادیلاک هم استفاده ش کنه.سال دیگه یه اپدیت بخوره با یه ژنراتور استارتر اتچ بشه خیلی شاخ میشه خداییش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Behrouz. anzali

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    چقدر خوشکل شده این ماشین هم بیرون و هم داخل کابین زیباست . ما تو ماشینهای منطقه ازاد انزلی مدلهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ زیاد داریم. مثلا بیشتر فکر کنم cts اگه اشتباه نکنم . ادم از دیدنش به وجد میاد چه برسه سوارش بشی .اونزمان قیمتش خیلی خوب بود . ولی الان دیگه ماشین امریکایی وارد نمیشه مثل موستانگ و کامارو . جیپ. لینکلن و کوروت . قیمتشون خیلی بالاست و کم یاب شدن کسی زیاد از خونه بیرون نمیارن بخاطر نبود قطعات. واقعا بی نظیرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا