کادیلاک

پیشرانه بلک وینگ تنها مخصوص کادیلاک است!

شاید کادیلاک از آینده‌ی سدان پرچم‌دار CT6 مطمئن نباشد اما قطعاً می‌داند که پیشرانه‌ی این خودرو را چه‌کار خواهد کرد. خودروی CT6-V از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری توئین توربویی استفاده می‌کند که با پیشرانه‌ی مدل CT6 پلاتینیم مشترک است اما این پیشرانه فقط مختص برند کادیلاک باقی خواهد ماند.


زمانی که از رئیس کادیلاک درباره‌ی استفاده از پیشرانه‌ی به اصطلاح بلک وینگ در سایر برندهای جنرال موتورز هم پرسیده شده او پاسخ کاملاً صریحی داده است. استیو کارلایل گفته:

مگر از روی جنازه من رد شوند تا چنین کاری را انجام دهند!

کادیلاک چند روز پیش برنامه‌های خود برای ساخت تعداد بیشتری از CT6-V ها را اعلام کرد هرچند فعلاً تعداد دقیق تولید این خودرو را نمی‌دانیم. موضوع عجیب اینکه قیمت این خودروها گران‌تر از بهای ۲۷۵ دستگاه ابتدایی در نظر گرفته شده برای این خودروی لوکس و پرفورمنس می‌باشد. در واقع قیمت CT6-V از ۸۸۷۹۰ به ۹۲۷۹۰ دلار افزایش یافته است.


احتمالاً کادیلاک از پیشرانه‌ی بلک وینگ در نسل بعدی اسکالید که سال آینده به عنوان خودروی مدل ۲۰۲۱ عرضه می‌شود سود خواهد برد. برخی خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند پیشرانه‌ی ۵۵۰ اسبی یاد شده در نسل جدید شورولت کوروت هم دیده خواهد شد.


اخیراً گفته شده کادیلاک پیشرانه‌ی بلک وینگ را برای CT6 پلاتینیم هم عرضه خواهد کرد. این خودرو گران‌ترین مدل غیر V در خانواده‌ی CTS است. این سدان ظاهراً از نسخه‌ی کم‌توان‌تر پیشرانه‌ی بلک وینگ با خروجی ۵۰۰ اسب بخار سود خواهد برد و به‌صورت استاندارد دارای گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود.


استفاده از این پیشرانه در تریم پلاتینیم حرکت خوبی است اما یک‌چیز باعث می‌شود ما احساس کنیم استراتژی کادیلاک مشکل دارد. گفته شده CT6 پلاتینیم مجهز به این پیشرانه ۹۶۷۹۰ دلار قیمت خواهد داشت که ۸ هزار دلار گران‌تر از مدل CT6-V و ۹ هزار دلار گران‌تر از نسخه‌ی CT6 مجهز به پیشرانه‌ی ۳ لیتری توئین توربو می‌باشد.


نهایتاً باید گفت سایت رسمی کادیلاک هنوز مدل CT6 پلاتینیم را با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ارائه می‌کند و می‌گوید نسخه‌ی CT6-V از اواسط سال ۲۰۱۹ در دسترس خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3100 ديدگاه)

    این هیولای پیچیده فقط با پرستیژ کادیلاک همخوانی داره ……..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. (ali (chevy nova

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    چقدر باوقاره این کادیلاک
    چقدر با اصالت و با پشتوانست
    مدیر عامل کادیلاک هم چه حرف زیبای زده
    ((زمانی که از رئیس کادیلاک درباره‌ی استفاده از پیشرانه‌ی به اصطلاح بلک وینگ در سایر برندهای جنرال موتورز هم پرسیده شده او پاسخ کاملاً صریحی داده است. استیو کارلایل گفته:

    مگر از روی جنازه من رد شوند تا چنین کاری را انجام دهند!))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهراد

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (761 ديدگاه)

      شما که ماشا… اینقدر اطلاعات خوب از انجین آمریکایی ها داری یکم از امکانات و تکنولوژی بکار رفته تو این موتور جدید بگید لذت ببریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کیانوش

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      البته عزیز مابقی برند های جنرال موتورز اصلا تو رده قیمتی نیستن که همچین انجینی با همچین فناوری بخواد توشون استفاده بشه جی ام سی که تو کار پیکاپ و شاسی بلنده بهترین انتخاب واسش همون شیش لیتری های ساده و ارزونه شورلت هم که خودش انجین های خودش رو توسعه میده احتیاجی نداره به این انجین و کادیلاک این رو واسه رقابت با ای ام جی و ام پاور توسعه داده و مختص به پرچمدار خودشه
      کلا بقیه برند های جنرال موتور به صرفه نیست واسشون استفاده بشه چون این انجین رو خودرهای با حداقل قیمت هشتاد هزار تا به پایین نمی صرفه بزارن فقط میمونه خود کادیلاک توی زیر مجموعه های جنرال موتورز
      کوروت هم که انجین خودش رو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. (ali (chevy nova

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    اینم مشخصات موتور فوق العاده 500 اینچ بیگ بلاگ کادیلاکه که با افتخار 8 لیتر حجم موتورش هست و بیش از 45 سال پیش روی انواع کادیلاکها استفاده میشده
    گشتاور این موتور هیولا بیش از 740 نیوتن متره!!!!!!!
    For 1970 Cadillac fitted a crankshaft with a 4.304 in (109.3 mm) stroke, increasing total displacement on the engine to 500.02 cu in (8.2 L). At its introduction it was rated at 400 hp (298 kW), SAE gross, and 550 lb⋅ft (746 N⋅m) of torque. For 1971 compression was reduced from 10.0:1 to 8.5:1, the lowered compression ratio dropped the 500’s gross output from 400 bhp (298 kW) to 365 bhp (272 kW), or 235 hp (175 kW) in the new SAE net ratings. By 1976, its final year, it had fallen to 190 hp (142 kW). However, a new Bendix electronic fuel injection system was offered as an option, and it increased power output to 215 hp (160 kW). The 500 was exclusive to the Eldorado until 1975 where the powerplant was standard in all Cadillacs except for the Seville, which was powered by a fuel-injected Oldsmobile 350.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Abbas

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    انصافا اصالت از این برند میباره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مهراد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (761 ديدگاه)

    شما که ماشا… اینقدر اطلاعات خوب از انجین آمریکایی ها داری یکم از امکانات و تکنولوژی بکار رفته تو این موتور جدید بگید لذت ببریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کیانوش

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    واقعا به نظر بعضی انجین ها رو باید محدو به یکی دو تا خودرو خاص کرد نه مثل مرسدس که بهترین اجینش رو حتی به بقیه شرکت ها هم میفروشه لاقل فراری اگه میفروشه انجینش رو گردن نمیگیره
    همین بلک وینگ هم خداییش خیلی جذاب بود ولی بد زمونه ای اومد بیرون که همر زیادی نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا