کادیلاک

پیوندی قلبی بین کادیلاک و کوروت در کار نیست

چندی پیش کادیلاک در مدل CT6 V-Sport، پیشرانهٔ کاملاً جدید ۴.۲ لیتری V8 بای‌توربوی خود را معرفی نمود. این موتور که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، حداقل روی کاغذ پیشرانهٔ وحشی و بی‌رحمی است. این عملکرد بالا در کنار این موضوع که پیشرانهٔ جدید کادیلاک در مرکز جنرال موتورز در کنتاکی ساخته می‌شود، یعنی همان‌جایی که شورلت کوروت به تولید می‌رسد، موجب شد این احتمال مطرح گردد که ممکن است پیشرانهٔ V8 جدید کادیلاک در نسل آیندهٔ کوروت مورداستفاده قرار گیرد.

حال اما به گزارش Autoblog مشخص شده که موتور جدید کادیلاک در زیر کاپوت هیچ‌یک از دیگر محصولات جنرال موتورز قرار نخواهد گرفت. این موضوع را رئیس کادیلاک آقای «Johan de Nysschen» طی مصاحبه‌ای در نمایشگاه نیویورک مطرح کرده است. وی در این مصاحبه بلافاصله شایعات استفاده از موتور هشت سیلندر جدید کادیلاک در خودروهای دیگری غیر از CT6، به‌ویژه شورلت کوروت موتور وسط آینده را قویاً رد کرده و اذعان نموده گمانه‌زنی‌ها در رابطه با استفاده از پیشرانهٔ V8 بای‌توربوی کادیلاک در کوروت را کنار بگذارید. این اتفاق هرگز روی نخواهد داد.

وی در ادامه گفته است که پیشرانهٔ جدید کادیلاک بیشتر بر روی پالایش تمرکز دارد تا عملکرد. این موتور با برخورداری از ویژگی‌هایی چون زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، تزریق مستقیم سوخت، غیرفعال‌سازی سیلندرها و سیستم توقف-حرکت، یکی از پیشرفته‌ترین موتورهایی محسوب می‌شود که کادیلاک تاکنون ساخته است؛ اما درحالی‌که معلوم شده به دلیل عدم تطابق گروه خونی، پیوند قلبی بین کادیلاک با کوروت در کار نیست، میدانیم که کوروت موتور وسط قدرت زیادی خواهد داشت زیرا شایعاتی نشان می‌دهند که این سوپراسپرت جدید آمریکایی می‌تواند از یک موتور ۴.۲ لیتری V8 دو توربو با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و همین‌طور یک واحد ۵.۵ لیتری V8 با ۸۵۰ اسب بخار قدرت استفاده کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مانی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    http://www.ikco.ir/fa/Product.aspx?ID=142&Section=1&Series=%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d9%88

    ببخشید اینجا نوشتم

    اما برید لینکِ بالا رو عمیق مطالعه کنین هنگ می‌کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Fk

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (232 ديدگاه)

      مانی جان !!!!!!
      شوخی خوبی بود ،،،،،
      اول صبی کلی شادمون کردی !!!!!!!!????
      این واقعا جدیده منظورم مال قبل نیست که تاریخش !؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      آقا دمت گرم. کسی این قسمتش رو متوجه شد دقیقا یعنی چی؟
      – استفاده از سقف کاذب جهت افزایش ارتفاع بین سر و سقف

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امین

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (57 ديدگاه)

    موتور جدید کادیلاک 4.2 لیتریه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا